EdGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 607)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: hydraulyscheklepstoters testen enz #17987609

    Hier ben ik ook wel benieuwd naar ;)
    Even volgen :jerry

    In reactie op: stotteren en inhouden #17977991

    Denk niet dat dat gesis er iets mee te maken heeft.

    Bij mij sist hij soms wel en soms niet en niks aan de hand :jerry

    Ze moeten met hun handen van andermans spullen blijven.

    TUIG IS HET

    Succes ermee

    In reactie op: Motormanagement lampje. #17979907

    Nee die vervuilt dan niet meer icm afdekplaatje.

    Mantzel :jerry

    In reactie op: sport uitlaat gezocht. tigra #17856941

    Heb nog een einddemper liggen van friedrich motorsport liggen.
    63mm

    Is voor de corsa, maar past ook op tigra als ik het goed heb :jerry

    In reactie op: Raar probleem met motor Corsa B 1.4xe #17924244

    Heeft de x14xe wel een lmm?

    In reactie op: Goed kwaliteit mattenset…. #17967649

    Ik heb voor mijn corsa pasklare matten besteld op eBay.de. Speciaal gemaakt voor de corsa (met gsi logo).

    Heb ze nu een jaar en nog altijd geen vouwtje (passen ook precies)

    Misschien eens kijken op eBay.de?

    In reactie op: motorswap x16szr #17962959

    Eigenlijk MOET je hem laten omkeuren.

    Maar net alsof oom agent die alleen maar bonnen kan uitschrijven ,weet wat het verschil is tussen een 1.6 16v of 1.6 8v :jerry En bij de apk-keuring letten ze er niet op.

    Of je moet toevallig in een grootscheepse controle rijden waar rdw , belastingdienst & politie bij aanwezig is :(

    Als je er nu een blok ingooit met het dubbele vermogen, ja dan zou ik hem misschien toch maar eens laten keuren. Maar dan zul je ook andere dingen aan moeten passen (Remmerij etc)

    In reactie op: Revisie #18011890

    @wim-v6 wrote:

    Ik weet niet hoe handig je bent.

    Als je zelf wel weet hoe je een motor uit de auto kan halen, en eventueel kan demonteren en monteren (koppen eraf en erop.
    Zou je de rest over kunnen laten aan een reviseur..
    Scheelt al een heleboel centen..

    Mag ik vragen wat de reden is deze motor te reviseren…

    Willem

    Ik ben zelf ook begonnen met het reviseren van mijn blok. Heb tot nu toe nog alles zelf gedaan (wat ik zelf kan) om geld te besparen. En als je gewoon opschrijft waar alles zit of fotos maakt kan er niet veel fout gaan. En zorgt dat op de juiste manier alles word teruggezet met de juiste aanhaalmomenten

    Ik heb de cilinderkop van het blok afgehaald. Kleppen eruit gehaald. Kleppen nagekeken en schoongemaakt. Kop zo goed als roetvrij gemaakt. (Dit moet ik nog helemaal afmaken)

    Onderblok nagekeken. Bij mij zat er een redelijke kras in èèn van de cilinderwanden.
    Heb het onderblok toen gelijk naar een reviseur gebracht. Hier hebben ze me dit opgehoond en overmaat zuigers in geplaatst. Dit kostte mij 470€ (incl 1x 2de hands drijfstang, deze was gaar bij mij).

    Daarna heb ik zelf de krukas weer terug erin geplaatst. Met nieuwe drijfstanglagers/krukaslagers.

    Nu ben ik nog aan het wachten op financiele middelen om verder te kunnen :jerry

    Qua kosten ligt het er ook aan hoe goed jouw blok nu nog is. Als je al meteen nieuwe zuigers nodig hebt kost je dat al gauw 300-600€. Zonder zuigers word het een stuk aantrekkelijker :thumb

    Ik hoop dadelijk na mijn revisie ongeveer met 800-1000€ klaar te zijn.

    Zuigers : 300€
    2de hands drijfstang : 40€
    Onderblok pakkingset : 50€
    Cilinderkop pakkingset : 50€
    Boren & Honen : 120€
    Cilinderkoprevisie : 150-250€
    Drijfstangbouten / kopbouten : 30€
    Distributieset : 50-60€
    Koppelingset : 75€
    Drijfstanglangers / Krukaslagers :85€
    (Prijzen zijn voor x16xe)

    950€

    En dan kan het altijd nog duurder uitvallen. En meestal kom je nog dingen tegen die je moet vervangen. Zo gaat het altijd. :jerry

    In reactie op: Corsa B GSI alleen 3 deurs? #17999017

    Oh ja, dat misschien wel :p
    Maar een standaard gsi’tje rij je niet weg met zo’n 1.4je :jerry

    In reactie op: Corsa B GSI alleen 3 deurs? #17999024

    @Dr.Ed wrote:

    Echt origineel zou de Corsa B met kofferbak zijn:

    Dat ziet wel gruwelijk uit :jerry

    En dat die 1.4 8v 82pk de standaard GSI 106pk laat staan wil ik nog wel eens zien :kewlpics

    In reactie op: Corsa GSI afgekeurd :( #18004317

    Er zitten in ieder geval oranje reflectors op de lampen. Dit zijn ook geen lexus volgens mij , of het moeten hele oude zijn :jerry

    Ben zojuist bij de beunhaas geweest. De chassisbalken waren vooraan rechts en links rot.
    Hij gaat me hier complete nieuwe stukken inzetten en behandelen. Er was schijnbaar al een keer een plaat over de roest heen gelast. Maar dat heeft niet veel zin , ofja niet voor lange tijd :jerry Hij zou hier ongeveer een dag mee bezig zijn zei hij.
    Kosten : 150€

    Dit is toch nog een nette prijs of niet? king:

    Hopen dat hij daarna weer goed gekeurd word :hmmz

    In reactie op: Corsa GSI afgekeurd :( #18004318

    Weet niet zeker of het lexus achterlichten zijn, volgens mij niet. Hebben meerdere bolletjes, en ook een oranje reflector erin volgens mij.
    Als ik op lexus achterlichten corsa b zoek vind ik ze niet :jerry

    In reactie op: Corsa GSI afgekeurd :( #18004320

    Kan ik die remkracht regelaar wat inspuiten met Wd40?

    In reactie op: is makkelijk een turbo op een x16xe te bouwen? #18065359

    Ja dat klopt die zie ik ook niet :jerry

    In reactie op: is makkelijk een turbo op een x16xe te bouwen? #18065361

    Dus dat kun je overal op bouwen of hoe moet ik dat zien? Is toch nog een redelijke prijs ;)

    In reactie op: 3.0 in calibra, welke versnellingsbak? #17942380

    Ik ken iemand die nog een f28 heeft liggen. pm maar als je interesse hebt!

    In reactie op: Dumpvalve Corsa B #18072598

    Altijd maar de mensen met petjes over een kam scheren :p

    Ik draag altijd een petje :jerry

    In reactie op: Desiree weer aan de opel #18073502

    Altijd fijne auto’s corsa :)

    Veel plezier ermee :jerry

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064233

    Ja het klopt toch ;) de brede zit in het midden.

    Er zitten ook gaten in die lagerschalen. horen die schuin tegenover elkaar te zitten? Of moeten die beide aan een kant zitten. Neem aan dat die schuin tegenover elkaar moeten zitten?

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064232

    Ga dadelijk even langs bij men vriendin en dan kijk ik even(daar ligt het blok). maar volgens mij zijn die alle 5 hetzelfde.

    Kijk zo even

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064230

    Levert dat echt wat op? En krijgt hij niet te veel voor een x16xe dan?

    Iemand nog antwoord op mijn vraag mbt krukaslagers?

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064228

    Heb zojuist de krukaslagers binnen gekregen. Maar nu zie ik dat èèn setje breder is dan de andere 4 setjes.
    Ze passen er gewoon op. Maar bij die 4 die smaller zijn vallen ze niet over het complete vlak heen.

    Hebben ze me de verkeerde bij elkaar geduwd of klopt dit? :jerry

    In reactie op: Dumpvalve Corsa B #18072588

    :jerry

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064226

    Oh dacht je dat je een xel had :jerry

    En waar plaats je die brandstofdrukregelaar? king:
    Air/Fuel ratio meter? Wacht ik haal hem even uit de schuur :jerry :jerry :jerry :jerry

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 607)