Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ;)
Even volgen :jerryDenk niet dat dat gesis er iets mee te maken heeft.
Bij mij sist hij soms wel en soms niet en niks aan de hand :jerry
26 oktober 2012 om 05:16 In reactie op: MANTA GESTOLEN HELP!!! 25-10-2012 NN-13-SJ is gevonden!!!! #17999976Ze moeten met hun handen van andermans spullen blijven.
TUIG IS HET
Succes ermee
Nee die vervuilt dan niet meer icm afdekplaatje.
Mantzel :jerry
Heb nog een einddemper liggen van friedrich motorsport liggen.
63mmIs voor de corsa, maar past ook op tigra als ik het goed heb :jerry
Heeft de x14xe wel een lmm?
Ik heb voor mijn corsa pasklare matten besteld op eBay.de. Speciaal gemaakt voor de corsa (met gsi logo).
Heb ze nu een jaar en nog altijd geen vouwtje (passen ook precies)
Misschien eens kijken op eBay.de?
Eigenlijk MOET je hem laten omkeuren.
Maar net alsof oom agent die alleen maar bonnen kan uitschrijven ,weet wat het verschil is tussen een 1.6 16v of 1.6 8v :jerry En bij de apk-keuring letten ze er niet op.
Of je moet toevallig in een grootscheepse controle rijden waar rdw , belastingdienst & politie bij aanwezig is :(
Als je er nu een blok ingooit met het dubbele vermogen, ja dan zou ik hem misschien toch maar eens laten keuren. Maar dan zul je ook andere dingen aan moeten passen (Remmerij etc)
@wim-v6 wrote:
Ik weet niet hoe handig je bent.
Als je zelf wel weet hoe je een motor uit de auto kan halen, en eventueel kan demonteren en monteren (koppen eraf en erop.
Zou je de rest over kunnen laten aan een reviseur..
Scheelt al een heleboel centen..Mag ik vragen wat de reden is deze motor te reviseren…
Willem
Ik ben zelf ook begonnen met het reviseren van mijn blok. Heb tot nu toe nog alles zelf gedaan (wat ik zelf kan) om geld te besparen. En als je gewoon opschrijft waar alles zit of fotos maakt kan er niet veel fout gaan. En zorgt dat op de juiste manier alles word teruggezet met de juiste aanhaalmomenten
Ik heb de cilinderkop van het blok afgehaald. Kleppen eruit gehaald. Kleppen nagekeken en schoongemaakt. Kop zo goed als roetvrij gemaakt. (Dit moet ik nog helemaal afmaken)
Onderblok nagekeken. Bij mij zat er een redelijke kras in èèn van de cilinderwanden.
Heb het onderblok toen gelijk naar een reviseur gebracht. Hier hebben ze me dit opgehoond en overmaat zuigers in geplaatst. Dit kostte mij 470€ (incl 1x 2de hands drijfstang, deze was gaar bij mij).Daarna heb ik zelf de krukas weer terug erin geplaatst. Met nieuwe drijfstanglagers/krukaslagers.
Nu ben ik nog aan het wachten op financiele middelen om verder te kunnen :jerry
Qua kosten ligt het er ook aan hoe goed jouw blok nu nog is. Als je al meteen nieuwe zuigers nodig hebt kost je dat al gauw 300-600€. Zonder zuigers word het een stuk aantrekkelijker :thumb
Ik hoop dadelijk na mijn revisie ongeveer met 800-1000€ klaar te zijn.
Zuigers : 300€
2de hands drijfstang : 40€
Onderblok pakkingset : 50€
Cilinderkop pakkingset : 50€
Boren & Honen : 120€
Cilinderkoprevisie : 150-250€
Drijfstangbouten / kopbouten : 30€
Distributieset : 50-60€
Koppelingset : 75€
Drijfstanglangers / Krukaslagers :85€
(Prijzen zijn voor x16xe)950€
En dan kan het altijd nog duurder uitvallen. En meestal kom je nog dingen tegen die je moet vervangen. Zo gaat het altijd. :jerry
Oh ja, dat misschien wel :p
Maar een standaard gsi’tje rij je niet weg met zo’n 1.4je :jerry@Dr.Ed wrote:
Echt origineel zou de Corsa B met kofferbak zijn:

Dat ziet wel gruwelijk uit :jerry
En dat die 1.4 8v 82pk de standaard GSI 106pk laat staan wil ik nog wel eens zien :kewlpics
Er zitten in ieder geval oranje reflectors op de lampen. Dit zijn ook geen lexus volgens mij , of het moeten hele oude zijn :jerry
Ben zojuist bij de beunhaas geweest. De chassisbalken waren vooraan rechts en links rot.
Hij gaat me hier complete nieuwe stukken inzetten en behandelen. Er was schijnbaar al een keer een plaat over de roest heen gelast. Maar dat heeft niet veel zin , ofja niet voor lange tijd :jerry Hij zou hier ongeveer een dag mee bezig zijn zei hij.
Kosten : 150€Dit is toch nog een nette prijs of niet? king:
Hopen dat hij daarna weer goed gekeurd word :hmmz
Weet niet zeker of het lexus achterlichten zijn, volgens mij niet. Hebben meerdere bolletjes, en ook een oranje reflector erin volgens mij.
Als ik op lexus achterlichten corsa b zoek vind ik ze niet :jerryKan ik die remkracht regelaar wat inspuiten met Wd40?
Ja dat klopt die zie ik ook niet :jerry
Dus dat kun je overal op bouwen of hoe moet ik dat zien? Is toch nog een redelijke prijs ;)
Ik ken iemand die nog een f28 heeft liggen. pm maar als je interesse hebt!
Altijd maar de mensen met petjes over een kam scheren :p
Ik draag altijd een petje :jerry
Altijd fijne auto’s corsa :)
Veel plezier ermee :jerry
Ja het klopt toch ;) de brede zit in het midden.
Er zitten ook gaten in die lagerschalen. horen die schuin tegenover elkaar te zitten? Of moeten die beide aan een kant zitten. Neem aan dat die schuin tegenover elkaar moeten zitten?
Ga dadelijk even langs bij men vriendin en dan kijk ik even(daar ligt het blok). maar volgens mij zijn die alle 5 hetzelfde.
Kijk zo even
Levert dat echt wat op? En krijgt hij niet te veel voor een x16xe dan?
Iemand nog antwoord op mijn vraag mbt krukaslagers?
Heb zojuist de krukaslagers binnen gekregen. Maar nu zie ik dat èèn setje breder is dan de andere 4 setjes.
Ze passen er gewoon op. Maar bij die 4 die smaller zijn vallen ze niet over het complete vlak heen.Hebben ze me de verkeerde bij elkaar geduwd of klopt dit? :jerry
:jerry
Oh dacht je dat je een xel had :jerry
En waar plaats je die brandstofdrukregelaar? king:
Air/Fuel ratio meter? Wacht ik haal hem even uit de schuur :jerry :jerry :jerry :jerry -
AuteurBerichten