EddyVectra3.2V6

Aangemaakte reacties

17 berichten aan het bekijken - 76 tot 92 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Spuiten van parkeersensoren #18155576
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Waarom zouden de sensoren niet meer werken als er lak tussen de sensor en de bumper zit?

    In reactie op: Spuiten van parkeersensoren #18155571
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Hoe zitten die sensoren vast? Kun je ze er gewoon uitklikken en daarna weer inklikken?

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17443338
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik vind het uiterlijk van mijn Vec station wel heel ingetogen. Daarom 2 sierstukken gekocht voor de uitlaat en vandaag gemonteerd. Moeilijk om voor de station wat passends te vinden, maar volgens mij is dit wel geslaagd:



    In reactie op: Wat heb je vandaag gekocht voor je vectra? #17935852
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Gisteren 2 uitlaatsierstukken binnengekregen. Gekocht op Ebay in Duitsland voor slechts € 9,95 per stuk. Ik vind de meeste uitlaatsierstukken niet mooi passen bij het design van de achterkant van een Vectra C station. Het moet iets plat en breeds zijn, maar niet zo over de top als die dubbele dubbele Irmscher uitlaten. Binnenkort maar eens monteren en hopen dat het er een beetje goed uitziet.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17443247
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    De sierlijsten met houtlook in mijn Vec vind ik echt verschrikkelijk lelijk. Wat te doen? Besloten om te kijken of ik de lijsten kan beplakken met carbon folie. Niet gekozen voor zwarte folie, omdat alles in de auto al zwart is. Daarom zilver. Geeft een mooi contrats met al dat zwart.

    Zo was het:

    Zo is het geworden:

    Het vraagt wel enige oefening om alles mooi te beplakken. Vooral de hoekjes zijn een kunst apart. Dus eerst even oefenen voor je begint of kijk even op Youtube naar enkele demofilmpjes.

    In reactie op: Alarm gaat steeds af. #18126545
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Even een update. Ik heb inmiddels de sensoren binnen afgeklapt, maar dat gaf geen verbetering. Nog wat gesnuffeld op internet en uiteindelijk maar eens in de zekeringkast gekeken. Eerst geprobeerd om de sirene uit te schakelen door de betreffende zekering te verwijderen. Dit gaf geen resultaat en volgens mij klopt de informatie in het instructieboekje niet. Vervolgens heb ik de zekering van de glasbreuksensor verwijderd. De afgelopen dagen is het stil…Wel geeft de boordcomputer nu bij het starten van de auto een melding.

    In reactie op: signum kopen? #18126114
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Is zover ik weet een Fiat-blok. Heeft z’n zwakke plekken, maar volgens mij over all een goede motor met een lange levensduur.

    In reactie op: signum kopen? #18126112
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Die 3.0 V6 cdti rijdt geweldig, maar of dit een aanrader is weet ik niet. Dit is een Isuzu blok met een vrij bedenkelijke reputatie. In de Renault Espace en Saab 9-5 zit dit blok ook en daar lees je veel horror verhalen over. Frappant is dat je dat veel minder negatiefs hoort over een Opel met hetzelfde blok. Maar wees voorzichtig, want anders loop je er financieel helemaal op leeg.

    In reactie op: Vectra station topic #18030169
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Sinds December in mijn bezit. Deze 3.2 V6 station automaat.

    Geen idee welke uitvoering het is, maar hij zit boordevol leuke opties zoals leer, elektrisch bedienbare multi contour stoelen met verwarming en koeling, donkere achterruiten en een elektrisch bedienbare achterklep. Heerlijke auto, alleen het geklapper van het onderstel irriteert me. Daar moet ik nog eens wat aan laten doen.

    In reactie op: vraagjes over display #18119993
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik heb inmiddels via een Duitse Opel site gelezen dat een en ander is in te stellen via de Tech2. Vandaag even bij de VOD geweest en inderdaad: even Tech2 aansluiten, instellen en klaar is kees. Witte achtergrond is overdag een stuk beter leesbaar dan de zwarte. Ik ben happy. Bedankt voor jullie reacties. Topic wat mij betreft gesloten.

    Edwin

    In reactie op: Koelwater lekkage vectra b x18xe 1996 245.000 #18120527
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Wanneer de lekkage niet te groot is doet een blikje Bar’s Leak wonderen. Scheelt een hoop gepriegel en kan volgens mij geen kwaad. Volgens sommigen gaan er dan waterkanalen verstopt zitten, maar dat geloof ik niet. Waarschijnlijk reageert het spul op zuurstof. Dus waar een verbinding is met buitenlucht gaat het spul een reactie aan en dicht de lekkage.

    In reactie op: vraagjes over display #18119992
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik heb inderdaad een mogelijkheid om het scherm in te stellen via settings:
    auto display matched met verlichtingssterkte van de auto
    day lichte achtergrond
    nacht zwarte achtergrond

    Enige wat gebeurd is dat bij ingeschakelde verlichting het scherm wat dimt. Settings werken verder niet. Ik las ergens op internet dat dit alleen is aan te passen met behulp van Tech2. Iemand daar ervaring mee?

    In reactie op: vraagjes over display #18119990
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Wat verandert er precies als je de lichten opzet? Bij mij dimt het display volgens mij alleen maar.

    In reactie op: vectra c1 2.2 of 3.2 v6? #18117032
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Typische Vectra C kwaaltjes

    – Cuppende achterbanden (oorzaak –> defecte draagarmrubbers)
    – Wiellagers Achter
    – Stuurkogels
    – Schokbrekers Achter
    – Bij de 2.2DTI motor, check de turboslang op slijtage
    – Het lakwerk van de stijllijsten laat naar verloop van tijd los
    – Versleten stabilisator rubbertjes
    – Kraakgeluiden uit het voorgedeelte van het voertuig. Oorzaak: Onjuiste afstemming tussen veer en veerschotel
    – Geluiden van de achteras. Oorzaak: Schroeven stabilisator aan achteras (LZ en RZ) kunnen losraken
    – Gebroken veren
    – Lekkage warmtewisselaar (motor + automaat)
    – ………

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17443126
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Vandaag auto gewassen en 16″wielen vervangen dooe een 17″ setje.

    Zo was het:

    Zo is het:

    Staat toch net even iets beter al zeg ik het zelf.

    In reactie op: vectra c1 2.2 of 3.2 v6? #18117024
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik rij met mijn 3.2V6 automaat gemiddeld 1:9,5. Met iets minder stadsverkeer zal dat gemakkelijk 1:10 kunnen zijn. Verschil in verbruik tussen de v6 en de 2.2 zal er niet heel veel zijn vermoed ik.
    De V6 heeft natuurlijk veel meer kracht en een mooie sound. Dat rijdt simpelweg een stuk lekkerder. Hou wel rekening met hogere onderhoudskosten. De motor is compact gebouwd en in de motorruimte zit het tjokvol. Distributiriem etc. laten vervangen is niet goedkoop (moet iedere 90.000 km). Warmtewisselaar die in het blok is ingebouwd wil nog wel eens gaan lekken en dat is ook geen goedkope reparatie. Verder ken ik niet direct zwakke plekken van het V6 blok. Het is volgens mij een GM blok dat bijvoorbeeld ook in de Cadillac CTS zat.

    Suces met het maken van de juiste keuze!

    In reactie op: Heeft een vectra c 3.2 v6 een egr #18104420
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Hoi Peter,

    Ook ik heb sind 2 maanden en Vectra C3.2V6.

    Wat je vertelt over de motortemperatuur heb ik precies hetzelfde gehad. De temperatuurmeter kwam na lang rijden niet hoger dan 75-80 graden. Uiteindelijk de thermostaat laten vervangen. Motor komt nu sneller op temperatuur tot 85-90 graden. Je kunt controleren of de thermostaat open blijft staan door bij koude motor de slang naar de radiateur te voelen. Is deze gelijk warm dan blijft de thermostaat open staan.

    Vervangen is overigens een lastig klusje omdat er veel los moet voordat je er bij kunt. Ik heb het door mijn garage laten doen. Ik heb trouwens gelijk laten controleren op koelvloeistoflekkage. De auto verliest namelijk steeds een beetje koelvloeistof. Blijkt nu dat de motor via de afdekking van de warmtewisselaar die tussen de 2 cilinderbanken zit een beetje lekt. Bekend probleem geloof ik. Reparatie is duur en de kans is reeel dat de warmtewisselaar wordt beschadigd bij de reparatie. Nu maar een busje Bars Leak oid in laten gooien. Waarschijnlijk uitstel van executie, maar we zien het wel.

    De sludge bij de olievuldop is een bekend fenomeen van alle V6-en van Opel. Niet fraai, maar kan volgens mij geen kwaad.

    Veel plezier nog met je Vectra.

17 berichten aan het bekijken - 76 tot 92 (van in totaal 92)