EddyVectra3.2V6

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Creatief meedenken gevraagd #18218089
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    De goedkoopste oplossing is beplakken met wrap folie. Wanneer je secuur en netjes werkt kun je folie perfect verwerken op de strips. Ik heb het zelf gedaan, smaken verschillen, maar ik ben tevreden met het resultaat:

    Er zijn hele mooie folies te koop in bijvoorbeeld carbon look of brushed aluminium. Vind je het niet mooi of wil je weer eens iets anders, dan trek je het er zo weer af.

    In reactie op: NCDC2015 + carkit #18216163
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Frame heb ik zelf gemaakt met behulp van hout, karton van een doos Cruesli! en een paar potjes modelbouw verf. Geprobeerd om de juiste kleur te mengen en dat is redelijk gelukt. Kleur is heel moeilijk. Het is een soort grijs met een bruine gloed en het lijkt wel metallic.
    Mooiste is natuurlijk om het frame van de Nokia unit te gebruiken, maar ik vind het zonde om deze unit te slopen.

    In reactie op: Extra interieurverlichting #18216392
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Dit zijn de ledjes die ik heb gebruikt:

    Weerstandje is nodig om de led op 12v aan te kunnen sluiten. Die moet je dus tussen 1 van de draden solderen. Led op bij leds, is + en – en kan dus maar op 1 manier, anders doet hij het niet. Je besteld ze per 10 en kosten bijna niets.
    De kleur van de aansluitdraden is volgens mij grijs en bruin. Montage bij voor- en achterdeuren is hetzelfde.

    Lampjes van de voetenruimte staan in serie geschakeld en de draad heb ik getrokken vanaf de interieurverlichting in het plafond. Is allemaal relatief simpel te doen.

    In reactie op: Extra interieurverlichting #18216388
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik heb 5mm ledjes gebruikt + bijbehorende led-ouder voor de montage. Aansluiten op de unit met schakelaars in de portieren. Unit er uitklikken. Vervolgens met 2 aftakklemmetjes de kabeltjes van de led verbinden met de juiste draden. Unit terugklikken en klaar is Kees.

    In reactie op: To flush or not to flush…. #18203301
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Het valt allemaal wel mee. Op die leidingen staat volgens mij niet of nauwelijks druk. Bovendien wordt er van alles aan een auto met slangenklemmen vastgezet, ook leidingen waar wel behoorlijke druk op staat. Er wordt in ieder deel van de slang een metalen koppelstuk gezet die je met elkaar kunt verbinden. Die koppelstukken zet je vast met een slangklem. Je moet uiteraard wel de juiste klemmen gebruiken.
    Waar je de olie kunt aftappen is afhankelijk van merk en type auto. In het geval van de Vectra 3.2V6 kun je er gewoon niet bij heb ik begrepen zonder de halve auto te demonteren. Vandaar de oplossing met de doorgesneden slang.

    In reactie op: To flush or not to flush…. #18203297
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Controleer wel even de slangklemmen. Die van mij begon na enige tijd langs de klemmen te lekken. Volgens mijn eigen garage waren er een verkeerd soort slangklemmen gebruikt. Ben je toch weer een paar tientjes armer om dit te laten herstellen. Ik heb Raymond hierover gebeld en benieuwd of hij nu betere slangklemmen gebruikt.

    In reactie op: LEDs voor AngelEyes #18206419
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Link:
    http://www.ebay.co.uk/itm/190758627609?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik had de bestelling binnen 2 weken binnen.

    In reactie op: To flush or not to flush…. #18203287
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Resetten is bij mij bij TP Powerflush niet gebeurd. Of het nodig is weet ik niet.

    In reactie op: To flush or not to flush…. #18203283
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Dat je de bak niet zou kunnen flushen lijkt mij een broodje aap verhaal. Ik heb mijn bak een half jaar geleden laten flushen bij TP powerflush in Ter Aar. Wegens slechte bereikbaarheid knipten ze een slang door op een handige plaats en plaatste daar vervolgens een snelkoppeling tussen. Leek mij geen probleem, maar er werden geen goede slangklemmen gebruikt. Gelukkig op tijd gezien dat het na enkele maanden lekte op de aansluiting en mijn eigen garage heeft er toen de juiste klemmen op gezet. Nog wel even doorgegeven aan TP Powerflush dat zij niet de juiste slangklemmen gebruiken.
    Wat betreft resultaat: ik merk geen enkel verschil tussen voor- en na het flushen, maar ik heb het dan ook preventief laten uitvoeren en ik had en heb eigenlijk geen klachten over de automaat. Vooral bij Volvo’s en BMW’s wordt er veel geflushed en zo ver ik weet zijn de ervaringen overwegend positief. Ik bedoel dan dat in een veel gevallen de klachten na het flushen zijn verholpen.

    In reactie op: Vectra 3.2 v6 aanschaffen #18202105
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Kort en simpel: een Vectra 3.2V6 is een heerlijke auto, maar koop nooit een auto bij Jetcars!!!

    In reactie op: Afbladeren B-stijl Vectra GTS #18200981
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik zou zeggen: een beetje glad schuren en dan wrappen. Hiervoor hoef je niets te demonteren of wat dan ook. Goedkoop, makkelijk aan te brengen en een mooi resultaat:

    In reactie op: led-interieur probleempje #18199615
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik heb de hele unit losgehaald en uit elkaar gepeuterd. De klemmen waar de lampjes in moeten waren verbogen. Deze heb ik terug gebogen en vervolgens de oude lampjes getest. Die deden het toen weer. Vervolgens de ledjes die wel werken vergeleken met de niet werkende ledjes. Bij de wel werkende loopt er aan iedere zijde één “pootje”, bij de niet werkende aan iedere zijde 2 pootjes. Ik heb aan beide kanten één pootje met tape afgeplakt en gemonteerd en jawel…ze doen het!
    Het lastige met die canbus systemen is dat, wanneer er iets verkeerd gaat, je allemaal rare effecten krijgt die je als leek niet snapt. Ik schakelde bijvoorbeeld de lichtschakelaar in en dan gaat de lamp voorin knipperen en de stoelverwarming uit!?!
    Maakt verder niet uit; probleem opgelost en nu heb ik een geheel led interieur inclusief verlichting bij de voetenruimte! Alle reageerders wil ik hartelijk bedanken voor het meedenken.

    In reactie op: led-interieur probleempje #18199609
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik heb onderstaande leds gekocht:

    De linker heb ik voorin gemonteerd. Dit werkt prima. Het rechter model heb ik achterin gemonteerd. Er staat geen + en – op de led. Ik heb de min pool van de accu gehaald, de leds verwijderd en de oude lampjes er weer ingestoken. Deze doen het nog steeds niet. Zelfs wanneer ik de lampjes verwijder en de schakelaars op aan zet gaat er een relais klikken en gaat de verlichting voorin aan en uit. Ik weet het nu echt niet meer.

    In reactie op: led-interieur probleempje #18199610
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Zojuist de oude lampjes er weer ingestoken. Tot mijn verbazing blijf ik dezelfde storing houden. Ik denk met weemoed terug aan de goede oude tijd zonder canbus toen ik het allemaal nog begreep. Wie weet raad?

    In reactie op: Montage dagrijverlichting #18189724
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Nu met lampjes aan:

    In reactie op: reservewiel #18182001
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Bij mijn Vec station in ieder geval niet, zo heb ik onlangs aan den lijve kunnen ondervinden.

    In reactie op: installeren opcom: trojan horse #18179306
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Op mijn eigen notebook is het niet gelukt om de OP-COM werkend te krijgen. Notebook van mijn zoon geleend. Daarop lijkt het wel te werken.

    In reactie op: Cuppend geluid en af en toe vermindering van vermogen #18174948
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Gecupte banden kun je laten trimmen. Ze draaien dan een heel klein beetje rubber van de banden. Kost je een paar tienden van een millimeter, maar je bandjes zijn weer mooi rond. Ik heb het een keer laten doen en kost geloof ik zo’n € 25,00 per band. Altijd nog een stuk goedkoper dan een setje nieuwe.

    In reactie op: Klapband gehad! Wie heeft advies over all weathers? #18172252
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    De kapotte band nog eens goed bekeken. Zat een gaatje in van een schroef of spijker. Die is er waarschijnlijk uitgeschoten waarna de band snel is leeggelopen. Bij een snelheid van 100 km per uur rij je een band dan snel aan gort.
    Inmiddels toch maar besloten om 4 nieuwe zomerbanden aan te schaffen. Gekozen voor een overjarig model van de Dunlop Sportmax. Kostte in de maat 225/45/17 € 81,00 per stuk. Niet te veel geld lijkt mij en de eerst indruk is dat het prima bandjes zijn.
    Iedereen bedankt voor zijn tips en commentaar.

    In reactie op: Klapband gehad! Wie heeft advies over all weathers? #18172243
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Band had nog bijna 5 mm profiel. Ik heb echt geen idee wat er is gebeurd. Misschien ben ik over iets heen gereden, maar dat heb ik niet gemerkt.

    In reactie op: Klapband gehad! Wie heeft advies over all weathers? #18172238
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Past er wel een normaal wiel in? De kapotte band paste in ieder geval niet, die was te dik en de afdekplaat kon niet meer helemaal naar beneden.

    In reactie op: zijskirts spuiten; hoe demonteren Vectra C? #18168237
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Hartelijk bedankt voor jullie nuttige reacties. Ik kan aan de slag!

    In reactie op: automaat verversen of spoelen? #18166979
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Ik heb onlangs de automaat van mijn Vec laten spoelen bij tprpowerflush. Voor meer info zie mijn topic hierover.

    In reactie op: Flushen automaatbak #18159118
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    Bij de aansluiting op de koeler/radiateur kon hij nauwelijks bij. Daarom voor deze oplossing gekozen. Bij veel auto’s zitten dit soort slangen gewoon vastgeklemd dus ik maak me er geen zorgen om.

    In reactie op: Flushen automaatbak #18159116
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

    De mijne komt uit 2004; het gaat dus om een Vectra C. Raymond heeft er wel 2 uurtjes voor nodig gehad, maar hij wilde met mij ook even de gehele wereldproblematiek bepreken. Dus reken zonder geouwehoer op 1 tot 1 1/2 uur.
    Bij de standaardaansluiting van de automaatbak kan hij niet bij. Er wordt dus een stuk rubber leiding doorgeknipt waar een aansluiting op wordt bevestigd met klemmen aan beide zijden van de leiding. Na de flush kun je de nieuwe aansluitingen gewoon aan elkaar vastschroeven, zodat weer een (hopelijk) lekvrije verbinding ontstaat.
    Volgens mij kan bij dit type automaat het filter niet worden vervangen en dit is dus ook niet gebeurd. Het spoelen zorgt er voor dat alle losgekomen vervuiling netjes wordt opgevangen voordat er nieuwe olie ingaat. Bij extreme vervuiling dien je de flush meerdere malen uit te voeren, maart dat is bij mij niet het geval. Verdere uitleg over de flush vind je op de website van tpr powerflush.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 92)