Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
EddyVectra3.2V6
DeelnemerIk heb een verloopkabel gekocht. Ik neem aan dat ik via Opcom kan uitlezen. Ga dit eerst maar eens doen.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerKlopt, een Calibra is nooit met hoofdsteunen achter geleverd. Ik heb de hoofdsteunen gemonteerd op de leuningen van een Calibra die ik op de sloop tegenkwam. Ik vond het zonde om in de originele leuningen te gaan zitten boren. De pinnen zitten veilig aan de achterzijde van de metalen plaat die in de leuning zit.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerHoofdsteunen ingebouwd in de achterbank. Vaak worden ze aan de hoedenplank bevestigd, maar dan staan ze wat mij betreft net iets te ver naar achteren. Nu het leer nog een beurtje geven en dan inbouwen maar.

EddyVectra3.2V6
DeelnemerVanmiddag even naar de autosloperij geweest. Van een Calibra een deurhendel gedemonteerd, maar dat zag er toch anders uit. Daarna allerlei Opels bekeken, maar helaas. Toen ik teleurgesteld afdroop zag ik opeens bij een Corsa een losse deurhendel op het dashboard liggen. En jawel dat leek er meer op. Er is ook niet zomaar een stukje afgebroken, maar het halve ding is verdwenen.

Alles weer in elkaar gezet en…werkend alarm. Heren reageerders, bedankt voor jullie tips!
EddyVectra3.2V6
DeelnemerNou, dan hebben we in ieder geval de oorzaak gevonden. Weten jullie of dit onderdeel lost te koop is bij de dealer?
EddyVectra3.2V6
DeelnemerToch nog even goed gekeken en weer wat wijzer geworden. Het rechter palletje op bovenstaande foto heb ik met de hand bewogen en dan wordt wel degelijk het alarm ingeschakeld. Aan de passagierskant gaat dan in de sensor een lampje knipperen.
Het linker palletje wordt bediend door een metalen nokje waardoor de cv motoren schakelen. Ik neem aan dat dit voor het rechter palletje ook moet gebeuren. Is dat het plaatje dat jij bedoeld Wim en heeft iemand een idee hoe dit te repareren?EddyVectra3.2V6
DeelnemerBedankt voor de tips. Ook als ik de sleutel 90 graden draai gaat hij niet op alarm. Zit best wel wat speling op het slot na 18 jaar gebruik. Bij 45 graden draaien gaat hij op slot en gaan ook de ramen dicht als deze open staan. Bij doordraaien tot 90 graden gebeurd er niets.
Binnenkant even open gemaakt en deze foto gemaakt. Welk plaatje bedoel jij Wim? Is dit op de foto te zien? De foto is genomen wanneer de sleutel 90 graden is gedraaid.

EddyVectra3.2V6
DeelnemerWordt een prachtige auto. Zou alleen nooit die wide body er opschroeven. Past absoluut niet bij een cabrio en duwt hem gelijk weer in de hoek van foute tupperware Calibra’s. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke bescheiden mening.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerHopelijk nu wel met foto’s


EddyVectra3.2V6
DeelnemerGisteren op de sloop een Calibra tegengekomen met hetzelfde beige interieur als de mijne. Rechter voorstoel, hoofdsteunen en achterbankleuning meegenomen. Wil de rechtervoorstoel gaan gebruiken om op termijn de bestuurdersstoel wat op te werken (linker zijwang van zitting en rugleuning). Ga nu op mijn gemak eens kijken of ik de hoofdsteunen in de rugleuning van de achterbank kan monteren. Met de extra achterbank leuningen hou ik de originele leuningen ook origineel. Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik het graag.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerInmiddels is het gelukt. Met een beetje beleid en overleg zijn de hoofdsteunen vrij gemakkelijk te demonteren. Maurice bedankt voor je tips! Wat mij betreft topic gesloten.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerBlijven de buizen dan in de stoel zitten of kun je die er ook uit trekken?
EddyVectra3.2V6
DeelnemerAuto is vandaag bij mijn eigen garage geweest voor nieuwe schokbrekers en banden. Gelijk even naar de regensensor laten kijken. Krijgen het ding ook niet aan de praat. Misschien is de sensor zelf stuk. Ben nu weer terug bij af.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerInmiddels met OP-COM de auto uitgelezen. Kom een reeks aan foutmeldingen tegen, waarvan de volgende 2 volgens mij relevant zijn:
B1020 – No Communication with Rain Sensor (71)
B3876 – Front Wiper Park Switch Circuit Malfunction (00)Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?
EddyVectra3.2V6
DeelnemerOok ik ontvang graag de Nederlandse versie.
Groet en alvast bedankt voor de moeite.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerIk zou eens een specialist bellen die je automaatbak kan flushen. Is denk ik veel beter dan alleen maar het verversen van de olie. Op marktplaats vind je verschillende bedrijven die dat kunnen.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerEen maand geleden heb ik ook een Calibra gekocht en wil deze net als jullie tip top in orde maken. Via marktplaats kun je een digitaal werkplaatshandboek bestellen. Zo’n cd kost niet veel en er staat heel veel info op. Met wat zoeken vind je op internet ook een digitale versie van het Haynes handboek.
Elektrische schema’s van de Calibra zijn hier op de site te vinden. Dit is de link: viewtopic.php?f=132&t=180684Succes met de Calibra!
EddyVectra3.2V6
DeelnemerHalf canbus; stuurwiel met knopjes
EddyVectra3.2V6
DeelnemerBedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels ook een offerte opgevraagd bij de VOD. Wat schetst mijn verbazing: zij komen maar liefst € 184,00 goedkoper uit! Bij Opels ouder dan 10 jaar geeft de VOD 20% korting op onderdelen en arbeid. Mijn eigen garage wil het nu ook voor dit bedrag doen inclusief originele Opel onderdelen… Nou ja, ze matsen me ook nog wel eens, zijn prettige mensen, zitten tegenover mijn bedrijf en ze verstaan hun vak. Ik heb nog als voordeel dat ik de BTW kan aftrekken, dus al met al kost de grap me netto € 730,00. Nog een hoop geld, maar het moet maar. Scheelt in ieder geval een hoop gedoe en kan ik wat rommelen aan de Calibra die ik onlangs heb gekocht.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerIk heb in mijn C1 sinds een jaar een setje van KingCo zitten, gekocht bij Navaudio. Kost maar € 50,00, makkelijk aan te sluiten en werkt probleemloos. Prima lichtopbrengst.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerIk heb weliswaar een station met een iets andere neus, maar wellicht zitten die bumperlip bij de GTS op dezelfde manier gemonteerd. Afgelopen weekend heb ik de bumperlip er zelf afgehaald. Bij mij zit aan beide zijkanten aan de binnenzijde net achter de wielkuip een boutje M8 die de lip aan de zijkanten vasthoudt. De rest zit geklemd. Ik kan mij voorstellen dat zonder die boutjes de bumperlip los kan schieten.
EddyVectra3.2V6
DeelnemerVandaag de donkergrijze zijskirts en achterlip in kleur gespoten. Wat een monnikenwerk! De zijskirts zijn nog eenvoudig te demonteren, maar de achterlip demonteren zag ik na enig gemorrel niet zitten. Afplakken is zo gebeurd, maar schuren en spuiten is vrij lastig. Dat kunststof is ook ontzettend moeilijk te schuren. Drie keer in de spuitplamuur en tussendoor schuren doet echter wonderen. De parkeersensoren heb ik afgeplakt. Ik weet nog niet wat ik daar mee ga doen. Volgens sommigen kun je die gewoon spuiten, volgens anderen weer niet. Met het resultaat mag ik als echte doe-het-zelvert best tevreden zijn:
EddyVectra3.2V6
DeelnemerDe gebruikte dagrijlampen zijn van Philips. Deze passen perfect in de kunststof kapjes in de bumper. Montage is eigenlijk heel eenvoudig. Bij de Philpsset zit al een aansluitrelais zodat de dagrijlampen uitschakelen wanneer de verlichting wordt aangezet. De gebruiksaanwijzing spreekt voor zich.
Eerst kapjes verwijderen. Vervolgens gaten maken in de kapjes. De lampen passen precies tussen de lamellen van de kapjes. Houder vastzetten met 2 schroeven. Nu kunnen de lampen er ingeklikt worden. Kappen met lamp terugzetten en bedrading aansluiten volgens de instructie. Het relais past mooi in de accubak. Ik heb voor het mooi de boel nog afgewerkt met 2 chroomkleurige zelfklevende strips. Had ik nog liggen en ik vind het mooi afgewerkt staan, maar dat is ook een kwestie van smaak. Onderstaand nog 2 afbeeldingen van de gemonteerde lamp in de kap.EddyVectra3.2V6
DeelnemerOp internet staan goedkope setjes remzuiger terugstel set. Boor een tientje of drie vier heb je al zo’n setje.
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik dan 1 of 2 spindels hebben?
De goedkope setjes hebben maar 1 spindel en ik weet niet of je dan beide zuigers achter terug kunt duwen.
Ook zag ik voor 10 euro één of ander universeel blokje, echter geen idee hoe dit werkt.EddyVectra3.2V6
DeelnemerHet is wrap folie. Breng je aan door de folie te verwarmen met een föhn. Op deze manier is het heel gemakkelijk in de juiste vorm te krijgen. Vergt klein beetje oefening, maar met een beetje handigheid kan er weinig mis gaan. Zoek in Google naar wrap folie en je vindt verschillende aanbieders. De folie is leverbaar in heel veel kleuren en designs.
Op de foto is het niet heel goed te zien, maar ik heb zilverkleurige carbonfolie gebruikt in 3D look. Geeft een mooi effect als het licht er op staat. -
AuteurBerichten


