Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
al zou ’t wel vreemd zijn als een thermostaat ’t al na een jaar begeeft….
Kortom…er zijn een hoop dingen waar je op kunt letten maar het kopen van een 2e hands auto blijft altijd een gok…succes!
misschien zat het KVS-reservoir iets té vol waardoor hij bij een nogal warme motor teveel druk opbouwde en dus iets van z’n KVS moest “lozen”? Als dit dan bv op je uitlaatspruitstuk terecht komt krijg je nogal wat rookvorming.
MAAR…op zich is het wel raar dat de motor in de file zo enorm heet wordt…het is immers nog geen zomer en dus niet heel erg warm buiten…dus wellicht toch eens een nieuwe thermostaat?
En mocht het nog eens voorkomen kan ze ook de ramen openzetten (niet noodzakelijk, wel aan te bevelen:P) en de kachel op z’n warmste stand zetten en de blower vol aan, op die manier komt de motor ook een beetje van z’n warmte af….
Ik heb dit ook laatst gedaan met m’n X20XEV en meteen het standaard papieren filter vervangen voor een sport inlegfilter (simota)…en ik merk er weinig tot geen verschil van… kwaad kan het niet maar zo significant veel verschil als de TS doet vermoeden heb ik iig niet gemerkt.
Vectra C aanzuigbuis gaat op een 8V idd niet zomaar passen, is best wat aanpassing voor nodig en de winst die je ermee behaalt is minimaal. Ik heb hem bij mijn X20XEV ook weer snel vervangen door de originele omdat je bij mijn motortype in de knoei komt met de bovenste koelslang waardoor het adapterstuk onder een rare hoek komt te staan en dus bij het minste of geringste uit de filterbox “floept”.
Kortom, leuke modificatie dat ontdoen van de “begrenzingen” van je standaard filterbox, kwaad zal het niet kunnen, maar heb er niet al te hoge verwachtingen van!
als het bouwjaar 1998 is maar de datum van de 1e toelating in nederland 2005 is, kun je er zeker van zijn dat het een import auto betreft…waar moet hij anders die 7 jaar hebben gestaan? Bij iemand in de kelderbox? :D
Persoonlijk krijg ik altijd een beetje argwaan bij het hele “import” verhaal, helemaal omdat je vaak hoort dat geïmporteerde auto’s vaak opgelapte schadebakken zijn. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn in jouw geval maar enige voorzichtigheid is wel geboden lijkt me.
Sterkte!
Voor zover ik weet zijn er bij de Astra G en in het bijzonder de X18XE niet echt zaken waar je speciaal op moet letten. Roesten doen ze eigenlijk nooit bij de wielkasten, en onder de mat in de achterbak moet je niet letten op roest, maar daar kun je vaak aan zien of de auto in het verleden een “tik” tegen de achterzijde heeft gehad. Let aan de voorzijde onder de motorkap dan ook op de frontbalk, en of bijvoorbeeld de bumper nog op alle punten met de originele bevestigingen vast zit…
Mooiste is als je de auto op de brug van onderen kunt bekijken. Door het speciale “bad” wat het chassis van de G vanuit de fabriek kreeg kunnen ze nagenoeg niet meer roesten van onderen…BEHALVE wanneer de auto in elkaar heeft gezeten en de speciale “coating” dus gesneuveld is…let daar goed op!
En verder gewoon een flink stuk proef gaan rijden en eigenlijk alles doen wat je normaal nooit doen zou….dus ‘m flink in de toeren jagen, heel hard remmen…dat soort zaken. En als je hem dan eens flink doortrapt in de toeren, laat dan bij hoge toeren heel even het gas los…om die vervolgens weer tot de grond in te trappen en kijk dan goed in je binnenspiegel of je geen blauwe rookpluim uit de uitlaat ziet komen, dat duidt namelijk op olieverbruik..
en verder blijft het geluk hebben als je een 2e hands auto koopt,….je weet immers nooit hoe er voor gezorgd is….
succes!
ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij staan de “sport” uitvoeringen standaard ook iets lager op de poten. Ook heeft mijn sport ABS en traction control, maar dat heeft volgens mij met de motorinhoud (de 1800 en 2000cc hebben dat) te maken en niet met de uitvoering…
Het zou ook nog kunnen dat je spruitstukpakking niet helemaal “je van het” meer is, en dat hij dus wat uitlaatgas “lekt”.
Ik heb dit ook eens gehad, was naar het later bleek toen een bout waarmee het spruitstuk vast zat afgebroken. Bij koude motor hoorde je dit “tikken” maar wanneer hij warm was (en het metaal dus uitgezet was waardoor het wel goed afdichtte) had ik er geen last meer van.
Zeg niet dat dit het is maar je zou het even kunnen controleren. En idd, er zijn héél veel Astra’s verkocht en er rijden er nog steeds héél veel, dus logisch dat je op internet veel kwaaltjes leest. Dus geeft een wat vertekend beeld als je ’t mij vraagt…
Weet je zeker dat dat te wijten is aan je handremkabel? Ik heb namelijk ook een astra G (uit 1999) waarbij ook om de haverklap de handrem “vast” zat waarna ik onder de auto moest gaan liggen om handmatig het handremheveltje terug te duwen.
Bij mij lag het echter niet aan de handremkabel maar aan die fijne Bosch remklauwen die ze op de 1e types astra hebben gemonteerd….waardeloze zooi! heb ze recente vervangen door Lucas klauwen (dure grap!) maar nog geen seconde spijt van gehad!
Hoop echter dat het bij jou na het vervangen van de handremkabel opgelost is…
Met het blote oog kun je niet zoveel aan velgen zien. Wat op zich een idee is, is om ze bij de koper meteen onder je auto te zetten en dan even een stukje te gaan rijden…maar dat is natuurlijk wel een beetje werk en dus tijdrovend, maar dan weet je wel meteen of de velgen/banden goed zijn.
Andere optie is een garagebedrijf in de buurt van de verkoper zoeken en er even met de velgen langsgaan om ze op de balanceermachine te “hangen”, meten is immers weten…
http://www.uitlaatdiscounter.nl…heb ik laatst voor €83 een complete midden- en einddemper voor de swift van m’n meisje vandaan…wellicht dat ze er voor de Astra ook een goedkope demper hebben…
Haha, ja hij bedoelt vast mij Frank :angel
maar ik ben wat dit aangaat niet echt objectief…alle problemen die ik met mijn X20XEV gehad heb zijn te wijten aan de vorige eigenaar die vermoedelijk het blok een (of meerdere) keren flink heet heeft gereden, en vervolgens met vloeibare pakking alles heeft dichtgesmeerd:fy1
Wat ik je wel als tip mee kan geven, als het een 1999 of 2000 model is, let dan goed op de remmen aan de achteras. Dit zijn dan Bosch klauwen (latere types hebben lucas, rara waarom) en die kunnen nogal eens voor problemen zorgen, vooral het handremheveltje wil wel eens vastzitten! Ik heb ze laatst vervangen door Lucas klauwen maar is een duur grapje kan ik je zeggen.
succes ermee!
bij zo’n oud beestje hoort een originele (pastelkleurige) kleur, iedere andere kleur zou zonde zijn!
8 juli 2009 om 18:51 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490049Jeetje, je zou een medaille moeten krijgen dat je dit aan durft zeg…en dan nog wel zo buiten op straat ook! hebben de buurtbewoners de milieu-inspectie nog niet op je af gestuurd?
Volg dit project op de voet, vind het dapper en geniaal, ben benieuwd hoe het blok straks zal gaan lopen! Denk dat dat met de hulp van steven wel goed zal gaan komen….
2 juli 2009 om 05:23 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490033Goed bezig gast, leuke fotoreportage ook, ben benieuwd of ombouw vlekkeloos zal verlopen, ga er eerlijk gezegd wel een beetje van uit!
hahaha, grapjas! maar erg nette kadett zeg, zo zie je ze niet veel meer! Wees er zuinig op!:wors
Ziet er zo op het 1e gezicht netjes uit Dennis! Nu maar hopen dat het een goed “omhulsel” voor je V6 zal zijn!
WTF zat je daar te doen Patrick? Zat er een stukje remstof op je velg? :jerry
you’re welcome!
origineel gepost door lambo452
welke maat zijn die boxen in het dashbord ??ik ben ook een beetje op zoek maar ik weet niet welke maat het is…
verder ziett er allemaal netjes uit..
10cm doorsnee
@BaasJ: jaja, om de week als de auto gewassen en gepoetst wordt, behandel ik de strips aan de zijkant met speciaal spul zodat ze mooi zwart blijven,en iets soortgelijks doe ik ook aan de binnenkant. Niets zo erg als “verweerd” plastic.
@SilencerNL: Mooie astra, goeie kleur ook :P naar mijn smaak 2 deuren teveel maar verders nette bak!22 juni 2009 om 09:22 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490002u2u me je prijs even als je wilt…..hoef ik daar alvast niet meer voor naar de dealer want die vragen er vast de hoofdprijs voor.
22 juni 2009 om 05:50 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490000Jordy, zit er toevallig nog een goed functionerend schakelaartje in voor de electrische spiegelverstelling? Mijne weigert met de regelmaat van de klok dienst, dus ben op zoek naar een andere…
Hallo,
Ik ben Eddy, 27 jaar en woon in Zoetermeer. Ik heb “noodgedwongen” (roest :s) mijn E-Kadett 1.8i Frisco weg moeten doen en daarvoor in de plaats deze Astra gekocht. Ik heb hem nu een maand of 2 en hij is nog precies zoals ik hem kocht. Met de tijd wil ik er andere koplampen (vermoedelijk zwarte Hella’s i.c.m Xenon) en achterlichten (Njoy smoke) op zetten maar voorlopig blijft hij nog even zo.
Hieronder wat foto’s, zojuist genomen na een was & Poetsbeurtje;












Skirts zitten er echt strak op, super! Ben over het algemeen geen fan van skirts maar deze staan netjes en doen geen afbreuk aan de lijn van de auto.
zal i.c.m de achterbumper erg mooi worden denk ik, gaat een net karretje worden!:wors
-
AuteurBerichten