Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim: je hebt PM! :thumb
Jup, ik heb een EGR…heb momenteel al zo’n filtertje in bestelling staan wat je er tussen kunt plaatsen om evt.olie resten op te vangen zodat de boel niet zo snel vervuilt…
Maar “vuile” EGR controleren…is dat gewoon een kwestie van het slangetje aan het kleppendeksel losmaken en kijken hoe die er van binnen uitziet? Of moet ook de flens op het carter en dus die metalen “pijp” losgemaakt worden en mocht die vuil zijn, hoe ga je dat reinigen?
Mijn gasklephuis gaat binnenkort gereinigd worden, tenminste, ga dat zelf doen onder supervisie van iemand die het vaker gedaan heeft….benieuwd of dat helpt….
Ik geloof persoonlijk ook niet dat dit iets softwarematigs zal zijn. het probleem wat de TS trouwens omschrijft dat hij het soms wel en dan weer niet heeft herken ik ook niet…mijn X20XEV heeft het voorturend…ok als ik eens een beetje snel op wil trekken bij het stoplicht gaat hij bij vlot overschakelen een beetje haperen en sputteren.
Ik heb zelf een vermoeden dat het de LMM wel eens zou kunnen zijn die de mengverhouding een beetje in de war gooit. wat ik echter wel eens wil weten is, kun je zomaar zonder enige problemen de LMM loskoppelen en gaan rijden? En waar moet je dan op letten om te kunnen constateren dat het inderdaad de LMM is die verantwoordelijk voor het vreemde rijgedrag is?
Klinkt herkenbaar dit probleem…ik ervaar een beetje hetzelfde met m’n X20XEV. Er zijn nergens foutcodes opgeslagen maar toch heb ik het idee dat ‘ie niet helemaal loopt zoals ‘ie zou moeten lopen.
Vooral bij opschakelen van 1 naar 2 en van 3 naar 4 heb ik hier “last” van. Moet soms behoorlijk gasgeven om bij het optrekken goed met het verkeer mee te komen….
Ga dit topic in de gaten houden, misschien word ik er iets wijzer van….
Hier heb ik ook eens last van gehad…bleek uiteindelijk de spanrol te zijn weke “afgebroken” was waardoor de dynamo niet meer aangedreven werd en de stuurbekrachtiging gek begon te doen….
thanks! :thumb
Ben het ermee eens dat je niet met een OPC logo in je 1,6je gaat rijden…is een beetje hetzelfde als op je bij Bristol gekochte schoenen zelf met een merkstift “Nike” schrijven als je het mij vraagt :jerry
Vandaar dat ik in mijn OPC grille het OPC logo vervangen heb door een “sport” logo zoals die ook in de deurlijsten van mijn auto zitten;

Jij wilt geen open luchtfilter maar een zogenaamde “cold air intake”….
Ik heb een X20XEV in mijn astra G van 1999….en heb er SUPERveel ellende mee gehad. Had net als zovelen op de km-stand gelet bij aankoop en die was destijds (2 jaar geleden) 159.000 dus leek mij in orde.
Echter kwam ik er na 1/2 jaar achter dat het blok gigantische hoeveelheden olie consumeerde, leek net een 2takt….op z’n “hoogtepunt” ging er 3 liter per 1500km doorheen…als ik boven de 4000rpm uitkwam was de hele straat achter me gehuld in een blauwe rookpluim.
Uiteindelijk is het hele blok uit elkaar geweest, bleek enorme groeven in de 1e cilinder te hebben…zelfs uithonen was geen optie mee. Uiteindelijk is er een hele nieuwe bus in de 1e cilinder geplaatst, zijn vervolgens alle clinders uiteghoond en voorzien van nieuwe overmaat zuigers.
Blok was duidelijk een paar keer véél te heet gereden en toen door de vorige eigenaar op een beunmanier “opgelapt” (alles zat met voeibare pakking aan elkaar!) en verkocht…aan mij dus!
Ik zou dus nu kunnen gaan zeggen dat de X20XEV een waardeloze motor is maar zoals al eerder in dit topic gezegd, slechte motoren zijn er niet, wel mensen die hun auto slecht onderhouden! En inmiddels rijd ik alweer 1,5jaar vrolijk rond met de X20XEV zonder problemen :wors
Enige “kritiek” die ik op het blok zou kunnen leveren is dat het dan een 2.0ltr 16V mag zijn…maar het zijn alles behalve snelle blokken!
IK heb ook erg veel pech gehad met m’n G, maar dat ligt niet aan Opel of de Astra maar aan de vorige eigenaar :fy1
Mijn mening; mooiste grill voor een astra G is een OPC2 grill…andere leuke optie welke ook mooi zal staan i.c.m je aankomende zwarte angeleyes is een standaard coupégrill…..mogelijkheden zat dus, daar Irmscher ook een hoop mooie (maar dure!) grills beschikbaar heeft voor de G!
Zekers nette velgen, dank nog voor de foto (was ik die het vroeg)!
Als het de originele Hella Xenon units zijn welke origineel op de OPC2 zaten moet je diep in de buidel tasten benoben…die kosten ook 2e hands nog honderden euro’s. Goedkoper alternatief is de depo versies kopen…zijn nagenoeg hetzlefde maar voor een schijntje van de prijs (geloof iets van €130 nieuw).
Zonde van ’t cleanen, mistlampen van de coupé zijn m.i juist zo mooi! (maar dit misstaat ook zeker niet hoor!)
Netjes hoor, die originele look! :wors
Nette velgen ook, toevallig ook een foto van de zijkant van de auto?
en mocht je er een kunnen vinden zonder mistlampen en onderlip…bedenk je dan dat de mistlampen alleen origineel verkrijgbaar zijn á bijna €100 PER STUK en dat de kunsstof onderlip ook nog eens €100 kost!!!
Kortom, gewoon op zoek gaan naar een complete bumper dus…maar achteraan in de rij aansluiten gaarne, want ik zoek er ook nog 1 :jerry
Begint je motorcode met een “X”, dan heb je een gaskabel…begint deze met een “Z” dan heb je een electrnisch aangestuurd gaspedaal. Bij dit laatste type is het idd een kwestie van een stuurhendel met CC aanschaffen, monteren en klaar! Bij de X-motoren is het beduidend meer werk en niet bepaald eenvoudig.
precies…even wielen laten balanceren en/of uitlijnen en dan moet het verholpen zijn…heeft niets met je nieuwe schijven o.i.d te maken…
die paar honderd cc’s maken voor het gewicht van de motor niet zo bijster veel uit. Diesels zijn echter aanzienlijk zwaarder waardoor je daar vaak sterkere veren voor nodig hebt om, zoals eerder gezegd, “doorhangen” te voorkomen…
Bij de dealer doen ze dit inderdaad niet, heeft volgens mij niet zoveel met mogelijke foutcodes te maken maar meer met het feit dat wanneer je een ongeluk krijgt en de airbag dus niet werkt, je de schade niet op de dealer kunt verhalen.
Misschien dat je iemand die zelf een Tech2 heeft bereid kunt vinden om de airbag even uit te schakelen voor je? Is een karweitje van niets namelijk…en anders idd de kleine maar op de achterbank plaatsen….
Toen ik mijn astra 2 jaar geleden kocht zaten er rondom Pirelli P6000 banden op. Prima grip, zowel bij droog als bij nat wegdek. Toch zou ik ze er niet snel weer onder doen, want ze maken ontzettend veel herrie!
Denk dat als mijn banden aan vernieuwing toe zijn, ik voor Continental ga….
OPC2 lampen? zijn dat niet gewoon dezelfde als de Njoy lampen? die beetje “smoke” achtige lichten?
In principe kun je daar alle soorten xenon in kwijt hoor, alleen wil je (nou ja, meer je medeweggebruikers) nog wel eens een behoorlijke hoeveelheid “strooilicht” krijgen als je xenon in de originele units zet…
doe maar, altijd leuk om foto’s te zien!!!!
Sterker nog, mijn Astra is na de de-restrictie en i.c.m sport inlegfilter juist ietsje minder gaan gebruiken. Verschil is verwaarloosbaar, dat wel.
Nope…gaat ‘ie niet!
dan had je deze vraag beter kunnen stellen in het “te koop gevraagd” gedeelte van deze site..
-
AuteurBerichten