EBkadett

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 539)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: f16 bak wil niet in 1,2 of R #17690943
    EBkadett
    Deelnemer

    als je de bak er af gehad hebt moet je hem op nieuw af stellen.

    schakel stang los halen ( in de motorruimte achter het blok)dan zit in de bak boven de plek waar de schakel stang in de bak komt een zwart dopje.
    die er uit halen hier een boordje 5 in duwen en met de hand de bak in de 1 zetten. dan kun je het boortje er nog een stukje dieper in steken als eerst. als je de pook hoes er af haalt staat bij sommige een pijl op het witte plastik stuk onder aan de pook en op de witte kunststof rand naast de pook een vierkantje de pijl moet naar het vierkantje wijzen.

    heb je geen pijl of vierkantje dan de pook in de 1 houden ( niet te ver naar voren)
    dan de schakelstang weer vast draaien. terwijl iemand anders de pook op de goede plek houd.

    In reactie op: 16-6 bij Klasen motors geweest #17690245
    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door freek corsa
    Welk type zuiger bodem koeling is die speciale Botter zuiger bodem koeling ? ( slijm slijm, haha )

    Waar boor je, en waar richt je op, waar of hoe maak je de olie aanvoer ?

    en wat kost het als jij (andre) dat doet

    In reactie op: Zuiger demonteren of monteren op drijfstang #17689154
    EBkadett
    Deelnemer

    ik heb het ook gedaan zuiger er via de boven kant uit en aan de zijkant zit een borgveer die er uit dan kan het busje uit de zuiger en is hij los van de drijfstang.
    zuigers er in de zelfde volgorde en richting weer in zetten.

    fabian zijn vader heeft een zuigerklem( geen idee hoe dat echt heet) om de zuiger weer in het blok te zetten.
    die heb ik toen geleend.

    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door freek corsa
    Je mag voor de APK ook gewoon van die computer koelertjes op je dashboard hebben liggen om je raam te ontwasemen.

    Je mag die van mij wel lenen ;)

    mocht ik er niet uit komen dan hoor je het wel

    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    rijdt hij al?:D:wors

    even benzine halen en hij doet het.
    maar ik ben eerst nog even wat dingen aan het aan passen voor de apk volgende maand.

    accu staat nu vast in de kofferbak in plaats van achter de stoel.
    ruiterwisser stangetje verder verlengd dus die is ook weer klaar.
    nu alleen de kachel nog:hmmz

    EBkadett
    Deelnemer

    dus het zijn de zelfde?
    maar op verschillede manieren geschreven

    EBkadett
    Deelnemer

    eds geeft aan dat je Bosch F6DTC bougies moet nemen
    wat is dan het verschil met de FR6DC?

    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door skinsdale
    huh wat raar waarom heb ik dat niet
    en hij rijd perfect zonder die draad

    heb jij die chip zelf ingebouwd of eds?

    deze is bij eds ingebouwd ik moest van hem wel mijn computer open maken om te controleren of hij echt op pin 24 zat.
    dus hun doen dat ook niet standaard( als hun het al gedaan hebben?)

    In reactie op: heb ik weer 1 voor het hoofdstuk domme vragen? #17688366
    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door freek corsa
    Dat potje is een pulsatie demper, die zorgt ervoor dat er geen druk schommelingen ontstaan in de brandstof druk.

    Ik heb altijd al zonder dat ding gereden, maar andere mensen zeggen dat ik gek ben, dus ik weet niet wat ik je nu moet adviseren.

    Als je hem hebt, waarom monteer je hem dan niet gewoon :P

    als het wel een soort drukregelaar is kan het dan niet zijn dat hij te weinig druk geeft als ik op de injectie rail 4-4.5bar heb staan?

    EBkadett
    Deelnemer

    ik heb de vraag ook naar eds gestuurd en heb antwoord gekregen.
    hij zit op pin 24 en is een extra aarde draad die op de injectorrail moet komen

    EBkadett
    Deelnemer

    de draden van de schakelaar zijn rood-blauw-groen
    en het losse draad is rood en is dikker als de andere draden op de foto het bovenste draad.

    EBkadett
    Deelnemer

    aan de schakelaar zitten 3 draden ( 1 moet weer vast)
    en er is 1 dikke losse draad

    op het papier van de testbank staat phase 3

    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door freek corsa
    Heb je Patrick al gevraagd ?

    Hij is nu nog wel in China denk ik.

    nee ik heb verder nog niemand gevraagd.
    ik verwacht dat ik hier op het forum zeer snel het juiste antwoord heb.

    op de eds site staat het niet daar staat alleen het aansluiten van de standen schakelaar op.

    http://eds-motorsport.de/shop/media/files_public/cswrectqgpm/Anleitung_Einbau-Dampfrad-V4Plus-Deutsch.pdf

    In reactie op: E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10 #17480936
    EBkadett
    Deelnemer

    dit zijn de waardes van de z20let injectoren

    350ccm at 3,0 bar fuel pressure,
    375ccm at 3,5 bar fuel pressure,
    400ccm at 4,0 bar fuel pressure,
    435ccm at 4,5 bar fuel pressure.
    Resistance: 14,2 Ohm – Bosch part number 0280156021.
    Injectors have a 4 hole configuration.

    volgens nieboer hoorde deze bij die auto

    als ik op de eds site kijk staat daar dat er bij phase 3 een 4.5bar druk regelaar bij moet en er staat niks over andere injectoren?

    http://eds-motorsport.de/shop/media/files_public/cswrectqgpm/Anleitung_Einbau-Dampfrad-V4Plus-Deutsch.pdf

    In reactie op: E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10 #17480934
    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

    origineel gepost door gsipiloot
    erg mooi ding met de orginele voorbumper!!

    t enige wat ik persoonlijk zou veranderen zijn de side skirts en de diffuser aan de achterbumper
    ik zou er orginele skirts opzetten en zon dikke achterlip van t zelfde merk als je lip op de orginele voorbumper

    maar dat is smaak verschil hij is echt vet en je motorruimte is echt uber!!!!:wub

    ik heb/ had originele side skirts.. maar das ruk, blijft water achter staan.. omdat ze om de hele dorpel vallen..

    als je dat mooi vind moet je voor originele JMS side skirts gaan.

    ik zoek ze ook nogsteeds :P

    ik zal ze ook wel even op zoekken.

    maar dan wel voor me zelf:P

    of deze van metaal

    http://cgi.ebay.de/Seitenschweller-Spoiler-Opel-Kadett-E-Clean-Metall-/390002615970?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5acdf7a6a2

    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door freek corsa
    D Nieboer weet dat wel ;)

    nee hij wist het niet meer:(

    vandaar deze vraag

    In reactie op: E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10 #17480932
    EBkadett
    Deelnemer

    ik heb gister weer wat onderdelen voor de kadett gehaald.

    de computer met chip en standen schakelaar die bij mijn garrett turbo hoord

    injectoren die ook van de zelfde auto af komen

    drukregelaar

    en een pierburgpomp

    Uploaded with ImageShack.us

    de astra waar alles af komt had met deze setup
    323,5PS @ 4167 tpm en 621,5Nm @ 3458 tpm

    Uploaded with ImageShack.us

    dus ik kan niet wachten tot ik alles gemonteerd heb en met droog weer een stukje kan rijden.

    In reactie op: Achterklep cleanen.. #17686129
    EBkadett
    Deelnemer

    ik heb er gewoon een motortje van een deur cv in zitten.
    met voor in de auto een schakelaar.
    het nadeel is alleen dat de stroom er op moet blijven staan tot je de klep open getrokken hebt.
    veel motortjes branden dan vast.

    bij een golf 3 kan het wel met een druk schakelaar
    bij mijn kadett en corsa een schakelaar die je om moet zetten.

    dat andere systeen van de post hier boven heb ik slechte ervaringen mee.
    die heb ik op mijn motorkap zitten en binnen 2 minuten had ik hem al stuk.
    en bij de achterklep van de golf 3 van mijn vriendin kreeg ik hem niet goed werkend.

    In reactie op: Time Attack Kadett Turbo #17612630
    EBkadett
    Deelnemer

    die kerel in die porsche zal wel goed balen.:D

    is een uitbouw ala d nieboer niks met daar jou randen weer in

    of deze lenner slopen
    http://cgi.ebay.de/Sehr-seltener-Kadett-E-CC-Lenner-Breitbau-TUV-/270589191467?cmd=ViewItem&pt=Automobile&hash=item3f005f652b

    In reactie op: MAX vermogen, std zuigers etc #17683997
    EBkadett
    Deelnemer

    heb ook een garrett gt2871
    met h profiel drijfstangen en arp bouten en orginele zuigers
    groter inlaathoedje en intercooler 76mm downpipe groep a uitlaat

    hier voor moet ik nog andere injectoren, druk regelaar en pierburgpomp
    met een chip op maat kom ik volgens vmax tussen de 310-330pk
    en met andere zuigers tussen de 360-400pk

    de mail van vmax
    Guten Tag,

    um den Gt2871R Turbolader von seiner Leistung her auszunutzen benötigen Sie andere Kolben mit geringerer Verdichtung. Die originale Verdichtung von 9:1 ist zu hoch um den Turbolader auszunutzen. Auch die Einspritzdüsen wären in dem Fall zu klein. Mit den Serien Einspritzdüsen und Kolben ist der Turbolader nicht sinnvoll einsetzbar da die maximal Mögliche Leistung in diesem Fall bei 310-330PS liegt. Um auf 360-400PS zu kommen benötigen Sie 470-550ccm Einspritzdüsen sowie eine Verdichtung von maximal 8,5:1.
    Bei diesen Leistungen und geänderten Einspritzdüsen empfiehlt es sich immer das Auto vor Ort Abzustimmen direkt am Fahrzeug. Ein fertiger “Chip” / Abstimmung von einem anderen Auto passt zu 99% nicht da die verbauten Komponenten wie Abgasanlage, Nockenwellen, Ladeluftkühler, Kat, etc. bei den meisten Leuten total anders aussehen und nie 1:1 alles identisch verbaut wurde. Dies führt dann wenn man eine Abstimmung von einem anderen Fahrzeug übernimmt zu Problemen wie z.B. Stottern und Aussetzer des Motors bei schnellen Schaltvorgängen oder ruckeln das Motors bei bestimmten Drehzahlbereichen oder im schlimmsten Fall zum Motorschaden wenn das Gemisch zu mager ist.
    Deshalb würde ich empfehlen größere Einspritzdüsen einzubauen sowie die Verdichtung auf 8,5:1 oder 8 bis 8,2:1 zu senken und dann einen Termin vereinbaren um den Motor bei uns vor Ort richtig einstellen zu lassen.

    In reactie op: CLINI-CLOWNS MEETING 2010 (OPC-NOORD) #17611231
    EBkadett
    Deelnemer

    er komen zeker een aantal van opel freaks grunnen.

    als de kadett weer klaar is neem ik die mee anders met de golf van mijn vriendin.
    handig een merkvrije meeting

    In reactie op: Time Attack Kadett Turbo #17612621
    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door Andre Botter

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    btw op het podium had je het er over dat als je nog bredere banden wou gaan gebruiken dat je dan de moest gaan zagen in je wielkasten.

    maar jou wielkasten zijn al goed breed, en dan “nog” maar 205 breed er onder…

    is het niet een kwestie van velgen met de juiste ET waarde?

    ik rij zelf op dit moment met 215 op 17 inch 8 j ET 35 en mijn wielkasten zijn lang niet zo breed als die van jou.

    De semi slicks vallen veel breder uit dan gewone banden ik heb er 225-35-17 onder gehad is geen probleem.
    En in semi slick zijn er maar heel beperkt maten leverbaar.
    Ik ga nu kijken wat er gedaan kan worden om er meer rubber en spoorbrete onder te krijgen maar ik denk dat het drastische maatregelen worden:D
    Of een andere auto:o

    Ik zit nu lekker in Italië uit te rusten en na te denken:D
    En ben van middag met de Astra Station Turbo nog even door de F1 tunnel in Monaco aan het knallen geweest:wors
    Er werden gelijk foto’s van ons gemaakt (nee geen Politie):P
    Die staan er wel vaak te laseren maar eerst een verkennings ronde gelopen:D

    andere auto? :cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry

    In reactie op: E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10 #17480929
    EBkadett
    Deelnemer

    ik heb maar een paar foto’s met de orginele voorbumper als hij weer helemaal klaar is maak ik wel weer een paar foto’s

    In reactie op: E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10 #17480928
    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door jblfreak
    de gevarenlicht schakelaar word geregeld via de multitimer

    maar

    je kan een schakelaar met stekker van een astra F pakken die zijn t zelfde qwa inbouw en die hebben geen multitimer dus zo er in te zetten :angel;);)

    dank je hier heb ik wat aan.:)
    ik moest morgen toch al langs de sloop voor nog wat onderdelen kan ik die schakelaar gelijk mee nemen.

    In reactie op: E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10 #17480925
    EBkadett
    Deelnemer

    origineel gepost door jblfreak
    ziet er goed uit moet k zeggen

    maar wel je licht schakelaar ff aansluiten he :P

    vind alleen je stuur niets maar is mening

    de licht schakelaar doet het al:D

    alleen de alarm lichten kom ik nog niet uit:wtf
    bij de kadett heb je 2 zwart-groen draden die de knipper lichten aan sturen.
    bij de astra g schakelaar komt geen kniperend signaal weg.
    nu heeft de astra stekker wel 2 draden die niet uit mijn astra schakelaar komen:hmmz

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 539)