Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo vandaag de spoorverbreders gemonteerd, gekozen voor H&R in de maat 40/44mm gekocht bij autoteilemann.de besteld voor 185,- eu incl verzenden was binnen 3 dagen in huis. Afslijpen van de bouten gedaan met een dremel en het EZ Speedclic systeem icm 38mm slijp schijfjes. Denk zo een uurtje of 2 mee bezig geweest.
Enige vage is, rechts achter staat hoger/is nog niet helemaal ingezakt na het oprkikken ofzo. Hierdoor lijkt ook dat het wiel net buiten de kast valt…
Ohw ja geen idee van joh, is mn eerste turbo auto, goed om te weten dan. Toevallig de laaste keer 98 getankt.
Had de vraag gesteld aan EDS of de auto ook getuned kan worden op 95 benzine, want ik las bij een forum lid hier dat zijn 1.6T getuned was op 95 benzine.
Antwoord van EDS:
Hello,the results are always based on 98octane fuel, on this engine 95 octane is NO OPTION, not even if the car is original.
Best regards
EDS Fahrzeugtechnik GmbH
Zechenstr.19
45772 Marl
Mittwoch Ruhetag
Uit zijn antwoord begrijp ik dat het met een 2.0T euro95 benzine no go is….
1 juli 2015 om 16:41 In reactie op: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve, #18198373Mooie Tourer :thumb Leuk detail de stickers op je auto!
Ook wel relax dat je de auto op ron95 hebt kunnen laten chiptunen en zo te zien scheelt het maar 10 PK met op ron98 tunen. Ik ga EDS ook maar eens mailen, nooit bij nagedacht dat het ook zo kan en qua benzine prijs vind ik de gap toch net te groot ala 7 cent op een liter ron98.
Ben benieuwd naar je toekomstige aanpassingen.
Ziet er idd netjes uit en goed te zien op de foto’s hoe het staat. Enige wat ik me nog afvraag, zit er nog verschil in de achter kant qua sedan/hatchback en station.
Ja op foto’s is het vaak lastig te zien. Zat ook te denken over van hoe het staat hangt natuurlijk ook weer af van de ET waarde van de velgen. Daardoor zal het dus lijken dat met 20/20mm het bij de ene auto meer naar buiten lijkt te komen dan bij een andere auto met andere velgen.
20/22mm is idd ook een mooie optie, dan staan ze naar mijn idee idd alle wielen vrij gelijk.
Ja dat idee heb ik ook, voor staat standaard al meer naar buiten als achter. Dacht zelf aan 15mm voor en achter 20mm.
Bedankt voor de info, duidelijk verhaal! :thumb
Hier nog een pica met de 30/25mm Intrax verlaging,
Wat past er eigenlijk qua spoorverbreders standaard op de naaf zonder aanpassingen? Is dat 5mm max of red je 10mm net? Zit nog een beetje te twijfelen wat betreft de breedte van de spoorverbreders.
Bedankt, ja de Insignia leent zich goed voor grote velgen ivm de grote wielkasten.
Beetje waardeloze kwaliteit pica, maar hier is de auto 30/25mm Intrax verlaagd,
Niet verlaagd,
Zal vanavond even een pica plaatsen met de 30/25mm verlaging.
Wat betreft de spporverbreders van 20mm voor montage dient er iets afgehaald te worden van de schroefdraden op de as, is dit maar enkele mm/met een vijl te doen of heb ik echt een slijptol nodig?
Bedankt mannen!
Thanks, bedankt voor je reaktie!
-
AuteurBerichten