Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor het vibratormatje dat Clarkson een poos terug op Top Gear had :jerry
Op de Zafira horen velgen met een ET waarde van 43 mm. Op de Omega volgens steekmaat.nl 33 mm. De ET waarde is hoever het aanligvlak van de velg uit het midden ligt. De Omega velg valt dus 10 mm minder ver over de naaf dan de Zafira velg. En steekt dus alleen al vanwege het verschil in ET waarde 10 mm verder naar buiten.
5 april 2012 om 20:04 In reactie op: Reeds 2 problemen na 1 maand van aankoop Zafira 2006 1,9Cdti #17915628Tja, 7,5 – 8000 per jaar is niet echt veel. Dat kan elke dag een roteindje zijn, dat kan ook 2x in de week 80 km zijn.
Als ie weer lekker loopt jezelf een fijne vakantie gunnen, ergens in Zuid-Duitsland met een lekker stuk Autobahn op weg er naartoe :DIk ken alleen de situatie bij de Zafira B, daar zijn 3 verschillende dakdragers: voor de Zaf zonder dakrails, voor de rails met bobbeltjes (eerste jaren van de B), voor de rails met gaatjes (vanaf ’07 of ’08 oid). Bij onze dragers zitten 2 pennetjes en die vallen echt wel in de gaatjes in de rails.
@pieterrademakers wrote:
Topic is anderhalve maand oud. Ik neem aan dat er over dit probleem inmiddels al meer bekend is bij Stuart.
Alleen heeft die zich niet meer laten zien. 19 feb aangemeld, 2x hetzelfde topic gepost (beginnersfoutje? ). Laatste forumbezoek nog geen drie kwartier na aanmelden :wtf
Hallo Benz4,
Welkom op Opel-forum. Jammer dat je nog geen reactie hebt gehad op je vraag. Topic titel zegt ook niets over het probleem, alleen bij welke auto je het hebt. Misschien dat anderen wel iets herkennen in je omschrijving, ik in elk geval niet.
Ben geen muggenzifter dus over je forum nick zal ik niet gaan zeuren :twisted:
Ik zou inderdaad ook zeggen slechte accu, slechte dynamo, lossa accupolen of ergens een slechte massa verbinding. Meten is weten. Wat is de spanning op de accu zonder dat de motor draait, hoeveel bij 2500 toeren?
Bij onze ’99 was het een jaar of 4-5 geleden de dynamo die de geest gaf. Dan is het feest al snel helemaal over, maar als ie nog wel een beetje laadt kan je ook problemen krijgen. Gezien je omschrijving zou ik de accu als hoofdverdachte aanmerken. Hij kan wel het voltage hebben, maar moet ook de amperes kunnen leveren. Als ie gesulfateerd is gaat dat niet.
Er zijn meerdere fabrikanten van trekhaken. Kan natuurlijk altijd zijn dat A een andere bevestiging kiest dan B. Zo zijn er ook trekhaken waarbij er een stukje uit de bumper gezaagd moet worden en trekhaken waarbij dat niet nodig is.
Wij hebben ruim 8 jaar geleden ook zelf een 2e hands trekhaak onder onze toen net gekochte ’99 Zafira gezet. Kan me niet meer goed herinneren hoe die vastgezet werd, maar toen we met de bekabeling aan de slag wilden lag er al een prima kabel klaar. Kan dus zijn dat er bij de Duitser over gaten boren gesproken wordt maar dat het bij ons niet nodig was omdat het al gedaan was. De persoon die de auto als lease wagen had heeft er denk ik een trekhaak onder gehad, die eraf gehaald toen hij/zij de Zafira in moest leveren. Wij hebben de auto gekocht en er meteen weer een trekhaak terug onder gezet :D
Ik spreek goed Duits, woon vlak bij de grens (tussen Nijmegen en Venlo), ben geen auto-specialist, laat staan Signum expert. Maar niet verliefd op deze wagen dus geen roze bril ;)
@Stoffel07 wrote:
Ik heb zelf een Zafira B van 2010 met CD70 Navi. Ik heb daar standaard een Aux aansluiting bij. Die zit net onder de handgreep van de handrem om de middenconsole. Had je daar al gekeken?
Groeten
Christ
Hallo Els,
Welkom op het opel-forum. Ik denk dat je meer informatie moet geven. Welke Zafira? Onder welke omstandigheden, hoe klinkt het ongeveer, hoe luid enz. Wat GRSBK zegt zou ook nog kunnen, al hoop ik niet dat het met een BOEM afloopt ;) Maar een vergeten horloge, gsm oid zou kunnen.
Wij hebben gewoon 5 jaar de deur via het sleutelgat geopend en gesloten. Eigenlijk vanaf het begin werkte de afstandsbediening op één van de twee sleutels slecht. De persoon die de auto het meeste gebruikte had de sleutel met werkende afstandsbediening, de ander moest het op de ouderwetse manier doen.
Of ouderwets, valt nog mee want de auto die we voor de Zaf hadden had niet eens centrale vergrendeling. Dus zelfs zonder werkende AB was het een vooruitgang :D
Morge, beste wensen voor 2012 allemaal, hoop dat jullie fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling hebben gehad.
Net even de wagen op de brug gehad. De soepborden achter had ik al een beetje weggeduwd, maar dat maakte geen verschil. Hadden ook al meer het idee van het van voor kwam (al is dat soms moeilijk te zeggen zonder als een enthousiaste spaniel uit het raam te gaan hangen ;) ).
Achter de voorremschijf zit nog een plaatje. Niet echt soepbord, loopt alleen naar onderen. Onderste randje buigt iets naar de schijf toe en daar zat hem het probleem. Bij rechterbochten liep dat plaatje nèt tegen de schijf aan, bij rechtuit en linkerbochten nèt niet. De technische uitdrukking is geloof ik dat er nog geen muggenlul tussen kon. Iets meer ruimte gegeven, nu moet het gekras over zijn. Onderweg naar huis in elk geval niets gemerkt.
Groetjes en bedankt voor de imput, Dutch
Aantal berichten: 1 en Cobus slaat aan ;)
Schrijft ie in het voorsteltopic: Hoi, wij zijn PenM en hebben een Zaf 1.6 na 17 jaar VW. Hopen dat we hier wat meer over de Opel kunnen leren. En dan zijn er 2 of 3 mensen die reageren met een “welkom op Opel forum”. Misschien ligt het aan mij, maar man, wat een meerwaarde ;)
:jerry :jerry
@TS, kijk inderdaad de afwaterkanaaltjes na, tussen voorruit en motorklep kunnen zich aardig wat blaadjes verzamelen en met name de kleine blaadjes en ander troep die van de bomen komt kan door de roosters gaan.Gewoon even zoekmachine (b.v. google) gebruiken. Het grote risico van een veiling is dat je
a) er goed op moet letten dat er nog veilingkosten en soms btw bij je bod opgeteld worden
b) geen proefrit kunt maken, alleen op de kijkdag kun je de wagens bekijken. Blijkt het een gevalletje maandagochtendexemplaar? Pech gehad, alle kosten zijn voor jouw als koper.Stel een dealer staat op het punt van omvallen en heeft een leuke Zafira staan. Stel een collega in de buurt heeft een Zafira staan die hij eh… liever niet met garantie zou verkopen. Hoe groot is dan de drempel om die wagens om te ruilen met een donatie naar de privé rekening van de wankele dealer?
In ons geval wist ik dat het om een ex-huur auto ging, en een wagen die in 18 maanden 68 dkm wegtikt is meer onderweg dan dat ie in de garage staat, da’s alvast een goed begin.
Verder moet je gewoon geluk hebben, maar omdat proefrit en garantie ontbreken moet een auto via een veiling imho behoorlijk goedkoper zijn dan bij een dealer, handelaar of zelfs particulier voordat het interessant is. Just my 2 cents
Twee jaar geleden gingen de anderhalf jaar oude auto’s van Hertz eruit via een veiling. Heb ze al een tijd niet meer zien staan, waarschijnlijk is er weer een deal met de importeur of een grote opkoper.
Er gaan nog wel regelmatig auto’s via veilingen, maar dan is de achtergrond onbekend. In dit geval was ook geen proefrit mogelijk, maar hier wist ik in elk geval wat er aan de hand was: de auto’s hadden hun tijd en km’s gelopen en werden vervangen door nieuwe. Nu weet ik ook wel dat niet iedereen even zuinig is op een huurauto, maar ben er -ook voor m’n eigen gemoedsrust- maar vanuit gegaan dat de meeste mensen ook met een huurauto op een gewone manier omgaan en dat huurders van een Zafira wat minder de neiging tot raggen zullen hebben dan huurders van een sportief modelletje.
@Wim-V6: het voorbeeld dat jij noemt is precies door onze garagist ook genoemd: als je met mindere kwaliteit remmen een keer echt flink remt terwijl ze nog niet goed ingeremd zijn is er grote kans dat ze kromtrekken. Schijnbaar was die kans daarop minder als ze al een tijdje in gebruik zijn.
Ik denk als je het internet afstruint dat er behalve goede sets en goedkopere sets ook nog wel hele goedkope sets te vinden zijn. Die zijn dan denk ik zo al helemaal geen aanrader.
Zou inderdaad wel eens om ex huurauto’s kunnen gaan. De onze komt ook bij de Hertz vandaan. Nederland in dit geval. Had in anderhalf jaar 68 dkm gelopen. Nadeel: krijgen weinig onderhoud, dacht dat de onze een keer rond de 30 dkm verse olie had gehad, that’s it. En niet alle huurders weten hoe het flex-7 systeem werkt dus moesten even een handvatje van een achterstoel vervangen. Voordeel: huurauto’s moeten met volle tank ingeleverd worden, dus toen ik wegreed stond de meter stijf bovenin :D
Hoe dan ook, ruim anderhalf jaar en 24 dkm later hebben we er nog geen spijt van.
Pas ook de schijven + blokken van onze B laten vervangen. Volgens onze garagist is het wel de moeite waard om te kiezen voor goede kwaliteit. Er is ook wel goedkoper spul op de markt maar dat was volgens hem alleen “om de wagen door de apk te trekken of als ie toch binnenkort in de verkoop gaat”.
Een dieselblok voor de unaaitmesteeds? Dacht dat die Amerikanen “diesel” een lelijk woord vinden en dat alleen voor vrachtwagens en tractoren gebruiken. Zelfs de grote pick-up trucks hebben toch meestal (altijd?) een benzinemotor?
Ik heb wel gehoord dat Volvo (Ford) dieselblokken van Renault gebruikt of gebruikte, welke Opel erin lepelt weet ik niet maar kan me best voorstellen dat ze die geheel of gedeeltelijk inkopen.
Hoe simpel kan het soms zijn :D
Net even wat gedimt, dank je voor de gouden tip :worsPff, 63 euro. Vergeleken met de andere kosten van een vrijwel nieuwe auto helemaal niets dus. En heb je er b.v. al mee gerekend dat het prijsverschil tussen benzine en diesel in het buitenland anders zal zijn waardoor het misschien zelfs minder dan 63 euri is?
Dan zal een eventueel verschil in afschrijving prijstechnisch belangrijker zijn. Wat kost een benzine nu en wat levert ie op met zeg 120 dkm op de klok? En wat is dat bij een diesel? Of blijft pa er lang mee rijden en moeten we richting 3 ton gaan denken? En is de Opel diesel van tegenwoordig een beetje een lekker blok? Een jaar of 15 geleden eens een Vectra diesel gereden. Prima blok …. voor een tractor ;)
2 november 2011 om 19:19 In reactie op: asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11 #17932820Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Als ik me goed herinner ben ik wel eens wat tegengekomen over een toevoeging die voor een gasbak wel goed is. Of dat voor alle motoren / gasinstallaties nuttig is kan ik ook al niet vertellen, maar gebruik eens de zoekfunctie, ben je in elk geval geinformeerd.
Ook enkel de 1.6 en 1.8
Is het niet zo dat je de zaak moet uitbouwen, plastigauge erin leggen, krukas terugbouwen, weer eruit halen en meten hoeveel de speling is? En dan inderdaad de juiste maat schalen bestellen?
Ben ook maar een toetsenbordtechneut, dus iets van klok en klepel zou best van toepassing kunnen zijn king:
-
AuteurBerichten