Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het zal in elk geval de moeite waard zijn. Jaren geleden al de schokbrekers van de ’99 die we toen hadden vervangen. Bij de eerste de beste verkeersdrempel wist ik al dat het een goede investering was :D
13 februari 2013 om 21:10 In reactie op: Slaat af na schakel fout, start pas weer na enkele minuten. #18105489@Zafira 2002 wrote:
Onze monteur zegt dat het de sensor niet is daar hij hem heeft uitgelezen.
Maybe it’s the crackshaft sensor? Computer says no.. :sleeping
Het kan aan beide kanten zonder iets te demonteren. Het is alleen een priegelwerk dat je niet moet doen in het donker als het regent. Toen een paar minder nette woorden gebruikt. Daags erna met droog weer en daglicht was het vrij makkelijk te doen.
Werkt de ontsteking bij een auto net als bij sommige viercilinder motorfietsen? Twee bobines, waarbij de ene cilinder 1 en 4 aanstuurt en de ander cilinder 2 en 3? Vonken elke krukas-omwenteling, waarbij de vonk tijdens de uitlaatslag dus een loze vonk is.
Bij kapotte bobine doen dan meteen 2 cilinders niet mee, zoals beschreven in de OP.
jij ook bedankt voor de terugmelding :thumb
Zou onze oude kunnen zijn, kleine 3 jaar geleden verkocht met iets van 170 dkm op de klok. Begint het kenteken toevallig met 49?
@JurjenF wrote:
Ik moet wel redelijk snel beslissen (van het weekeinde).
Dat alleen al is reden om er 2x (of 3x) over na te denken. Het kan natuurlijk zijn dat iemand anders een oogje op de wagen heeft, maar waarschijnlijker is dat de deal vooral voor de verkopende partij aantrekkelijk is. ;)
@midnight black wrote:
Was vandaag een mooie dag om de bandjes eens te wisselen, paar weken geleden een mooie set lichtmetalo’s van een Zafira B met Vredestein Snowtrack 3 banden op de kop getikt king:
Zo even uit het hoofd is de ET waarde bij de A anders dan bij de B. Daar heb je rekening mee gehouden?
Oppassen met een grill met Vauxhall logo.
Past 1:1, is met wat geluk voor wenug op ebay.co.uk op de kop te tikken (let even op verzendkosten), geeft de wagen een heel ander uiterlijk en de verbaasde blikken dat je een linksgestuurde Vauxhall hebt zijn goud waard.
MAAR … je privacy gaat er gegarandeerd aan. Met standaard grill is het een lekkere dertien in een dozijn auto, met Vaux grill ben je van 100 meter te herkennen :D
6 oktober 2012 om 10:21 In reactie op: sloom in lage toeren,hangend toerental bij schakelen #18072737Misschien moet je gewoon even bij centrO gaan winkelen.
Ergens anders mag natuurlijk ook, zolang er maar een leuk stuk Autobahn zonder snelheidsbeperking tussen zit ;)
@M.G wrote:
Hallo ik rij met Michelin banden 205-55-16 maar ik vind de auto erg dweilen
Wat versta je onder dweilen, welke bandenspanning (gemeten met een betrouwbare bandenspanningsmeter?), welke velgen. Hoeveel heeft je auto gelopen en hoe is b.v. de kwaliteit van de vering?
@Oeteldonkie wrote:
… van zafira nieuwer dan 1998
Heb zo’n donkerbruin vermoeden dat heel veel Zafira’s aan die eis voldoen ;)
:jerry
yeah, deze smiley was nog nooit zo toepasselijk :D
Magneet werkt het beste als je hem onder het gaspedaal legt ;)aan de de andere kant, bij ons huis zit zo’n supermagneet :angel op de waterleiding. En ondanks dat we redelijk hard water hebben valt de kalkaanslag wel mee. Al zeg ik het zelf ;)
@kloos wrote:
en wat wil dat zeggen een gefacelifted auto? is dat slechter ofzo :hmmz
Als een model een paar jaar op de markt is wordt het model vaak een beetje vernieuwd. Kleine (soms iets grotere) wijzingen aan het uiterlijk, kleine technische upgrades maar in grote lijnen dezelfde auto. Het nieuwere model noemen ze dan de gefacelifte versie. Als het model echt helemaal vernieuwd wordt krijgt ie soms een nieuwe naam of er wordt een letter achter gezet.
In computertaal: versie 1.1 en 1.2, daarna 2.1 en 2.2.
In Zafira taal: in 1999 kwam de Zafira (nu Zafira A genoemd), die heeft 1 of 2x een faceliftje gekregen tot in 2005 een heel nieuwe versie uitkwam, Zafira B genoemd. Die heeft in 2008 een opfrisbeurtje gekregen.
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Zafira” onclick=”window.open(this.href);return false;De gefacelifte B is het makkelijkste te herkennen aan de achterlichten: rood met witte vlakken ipv helemaal rood.
Met het glasoppervlak van een Zaf wil je niet zonder airconditioning! Wij niet in elk geval ;)
Vergeet de OPC’s, als je die rijdt zoals de bedoeling is mag je ook drie spuugzakjes achterin leggen. Gewoon een nette 1.8, desnoods een 1.6. Zal ook qua verbruik, onderhoudskosten, verzekering enz gunstiger uitpakken dan de OPC. Luiers, voeding, kinderopvang (of maar 1 werkende ouder), het is allemaal al duur genoeg.
Kilometers zeggen ook niet alles, de manier hoe ze erop zijn gezet wel. Aangezien je dat niet kunt weten kijk je b.v. naar het onderhoudsboekje. Lekker lage kilometerstand maar geen boekje? Of laatste beurt in km’s nog niet zo ver terug maar in tijd relatief veel? Ik heb geen idee hoe vaak het voorkomt, maar het schijnt te gebeuren dat auto’s even lekker naar een kuuroord gaan. Oftwel dat de teller wordt teruggedraaid ;)
Alle waar naar z’n geld. Met goed en geduldig zoeken kan je gunstig slagen, maar het blijft oppassen voor aanbieding die ’too good to be true’ zijn.
Een 1.8 heeft toch wel wat meer trekkracht dan een 1.6. Die laatste zal het in Frankrijk ook wel redden, moet dan wel wat meer toeren draaien, dus eerder een versnelling terug.
Wat betreft de prijs: zet de Fabia op Marktplaats tegen een prijs die de wagen in jullie ogen echt wel waard is. De biedingen zullen belachelijk laag zijn. Op dat engelstalige mailtje na de prijs geen probleem is en dat de wagen snel wordt opgehaald :(
Nou was dat nog niet zo’n ramp als de Zafira’s betaalbaar waren, maar er zijn alleen behoorlijk prijzige en/of afgeragde exemplaren te koop lijkt het.
Het gekke is: mensen die bijvoorbeeld een zevenzitter hebben en wat kleiner willen gaan rijden merken precies hetzelfde. Hun degelijke goed onderhouden juweel brengt geen drol meer op en voor zo’n klein karretje met onduidelijke historie wordt de hoofdprijs gevraagd.
En beide personen hebben in hun ogen helemaal gelijk. Dat is nu eenmaal de roze bril die mensen op hebben, en hoe meer emotie er in (ver)koop zit, hoe meer dat speelt. Of dat nu auto, motorfiets, paard of iets anders is. C’est la vie.
In elk geval veel succes met de zoektocht en allerhartelijkst gefeliciteerd met de (aanstaande?) gezinsuitbreiding :D
Er zijn nogal verschillen in prijs tussen de verschillende merken. Zou persoonlijk wel voor de wat betere gaan, Brembo, TRW-Lucas en Ferodo zijn dat b.v. Het goedkoopste van het goedkope via ebay oid durf ik vraagtekens bij te zetten. Zou moeten kijken wat wij er afgelopen winter voor betaald hebben, weet het zo niet meer.
Zit ook verschil tussen de verschillende uitvoeringen. Bij de B hebben b.v. de 2.2 en de diesels grotere schijven dan de 1.6 en 1.8.
@2.2 16v wrote:
Hey wat zie ik nou staan we als Zafira model helemaal alleen genoemd!!
Eindelijk gerechtigheid :jerry
FF zonder dollen wel gerechtvaardig als je naar verkoop aantallen totaal kijkt denk ik :agent ………
:jerry :jerry :jerry
Goed werk van de modjes :wors
Hallo Marjon,
Welkom op het Opel-forum :D
Net als de vorige posters denk ik ook aan de remmen. De oorzaak kan verschillend zijn, maar bij piepen rechtdoor wat weggaat als je een bochtje maakt zijn de blokken de 1e verdachte. Het kan zijn dat ze bijna versleten zijn, het kan ook zijn dat er een hard plekje zit dat een fractie van een fractie uitsteekt. Komt het nèt tegen de schijf aan dan gaat het piepen. Duwt het in een bocht niet of juist harder tegen de schijf is de piep weg. Bij remmen wordt de blok ook goed tegen de schijf geduwt -> geen piep.Wiel eraf, zaak schoonmaken en remblokken controleren. Zijn de blokken al een heel eind op dan zou ik er gewoon nieuwe op zetten, kan je er weer een hele poos tegen.
Succes, Dutch
7 juni 2012 om 19:45 In reactie op: Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto? #18016686@OpeltjeJanssen wrote:
@dutch: op zich heb je daar wel gelijk in maar aangezien wij ook naar het buitenland willen met de Zafira denk ik dat de km’s wel belangrijk zijn. Of ga ik daar de mist in?
Hoe de kilometers gemaakt zijn is imho minstens net zo belangrijk als het aantal kilometers.
Neem zo’n auto die vooral gebruikt wordt om de kinderen naar school te brengen. Vier keer per dag een koude start, blok dat in die anderhalve km naar school niet warm wordt, maar met 12 km per dag gaat het niet hard met de kilometers.
Aan de andere kant van de schaal iemand zoals m’n schoonvader, woonde zo’n 60 km van z’n werk, dus in 1 enkele reis al evenveel km’s als de schoolauto in de hele week. Met het koude blok de wijk uit, met lauw blok op een 80 weg en de rest snelweg. De kilometers liepen ondanks het carpoolen gestaag op en die auto’s gingen eindeloos mee.
Voetje speelt ook een belangrijke rol, schoolmamma (beetje stereotype, ik weet het ;) ) in de stress want laat, dus hop, raggen met die bak. Kennis van me dacht ook dat het blok warm was aan het eind van de straat. Alleen woonde hij in een heel kort straatje, die heeft zelfs een Mazda blok aan gort gekregen.
7 juni 2012 om 16:27 In reactie op: Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto? #18016681@vectra208v wrote:
is voor jou misschien wel een stukkie rijden maar vind dit wel een hele mooie en de km stand is ook netjes.
http://link.marktplaats.nl/565542742″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is wel een jonger kenteken, op rdw.nl kan je meer informatie vinden. Komt waarschijnlijk uit Duitsland of België. Is an sich geen probleem, elke Zafira is immers een import. En een ingevuld Duits onderhoudsboekje is minstens net zo goed als een NL boekje.
Je loopt echter ook kans dat er geen historie van voor z’n import is, dan loop je het risico dat ie bij de grens een paar kilometer verloren heeft. En ook dat hoeft geen ramp te zijn, of ie nu 128 dkm of 168 dkm op de klok heeft, de algemene toestand van de auto is imho minstens zo belangrijk als het getal op teller.
Welkom op Opel-Forum :D
Lees ook deze recente post even door: viewtopic.php?f=45&t=164365
Jouw probleem kan dezelfde, een vergelijkbare, maar natuurlijk ook heel andere oorzaak hebben. In elk geval geeft het een suggestie en wat hoop dat ook een op het eerste oog groot probleem soms makkelijk te verhelpen is.(ik heb me bij een motorfiets wel eens helemaal het schubbes gezocht naar een probleem dat uiteindelijk veroorzaakt werd door een niet goed vastgezette massakabel)
-
AuteurBerichten