Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan je ook laten rammelen, kan niet zoveel kwaad. Bij ons lag die ook los, eruit getrokken, rijden nu zonder. Zal wel niet ideaal zijn maar als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat :mrgreen:
@bart-gsi wrote:
Navigatie zit geschakeld aan de handrem..
Mijn ervaring is dat de navi te bedienen is als de auto stil staat, of ie op de handrem staat of niet. Voor een stoplicht of zo kun je aan de slag. Helaas / gelukkig springt die meestal op groen voor je klaar bent en zodra de auto rolt is het idd niet mogelijk een adres in te voeren. Zal wel veiligheidsdingetje zijn.
Schakelen zeg ik niet teveel over, de onze laat benzine ontploffen. Schakelt echter ook niet super soepel, voor dat trucje moet je een Ford nemen. Bij de Fordjes die ik heb gereden (Taunus, Mondeo) gaat de pook als een mes door de boter.
Pfffff… Duim voor je dat het goed blijft :D
Valt me weer erg mee :(
Ik had al een vraag verwacht in de trant van “de teller van mijn auto met 80.000 km is plotseling naar 280.000 gesprongen, hoe zet ik die weer terug” :jerry
@Richardus wrote:
Bij mij reageert die af en toe ook niet, laatst op de snelweg viel mij op dat ie het aanhoudend niet deed, totdat ik een keer de rem aantikte.
Dit is inderdaad een veiligheidsmechanisme dat je eigenlijk alleen merkt als je langs de snelweg getankt hebt oid. In bijna alle andere gevallen heb je allang een keer de rem aangeraakt voor je de cc aan zet ;)
@OpelJeff wrote:
doet mijn rechter stadslampje het niet meer
die lampjes werken alle bij (allebei?) nog wel gewoon.
Mag ik vragen wat je bedoelt met stadslamp doet het niet maar de lampjes wel? Heb je het rechter peertje op links geprobeerd oid en doet ie het dan wel?
@Ali V wrote:
Vandaag is de motor van de Zafira in de soep gelopen. :cry :cry
Drijfstang of iets dergelijks wilde spontaan eventjes buiten kijken. Gevolg: rechthoekige gat in het carter, olie op de straat en een berg kabaal.
Geen fraai nieuws. Enig idee van de oorzaak?
Een blok met erg veel km’s gelopen of viel dat nog wel mee?Succes met het nieuwe blok in elk geval, hoop dat de transplantatie meevalt!
Waar zit je? Als ik ‘m niet kwijt ben geraakt heb ik die torx dop nog liggen, mag je gerust lenen.
Even update: via het www een paar nieuwe gasveren gekocht, ging er zo op en de klep blijft weer netjes open staan. Ook bij de plaatselijke automaterialenzaak geïnformeerd, maar het prijsverschil was dermate groot dat ik het risico wel neem of de goedkope versie meuk blijkt te zijn of niet. Heb er nog achter de hand en vervangen is toch in een paar seconden gedaan :-D
Welkom op opel-forum :D
Aspen 4? die moest ik even googelen:
http://www.aspen-benelux.nl/nl-nl/producten/aspen4.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
€ 3,59 de liter (http://www.oliehandel.nl/aspen/aspen-4t” onclick=”window.open(this.href);return false;?) dat doet om meer dan één manier pijn.Auto’s rijden al een jaartje of wat met injectie rond, carburateurs vindt je alleen nog in het museum (even overdreven gezegd ;) ). De jouwe heeft dus injectie. Wat je denk ik het beste kunt doen is zoveel mogelijk van die Aspen eruit, gewone Euro 95 erin en kijken of ie start. Geen idee of dat Aspen spul filters of injectoren verstopt, als ik de site van de fabrikant bekijk zou het eigenlijk ook voor een auto best moeten werken (zij gruwelijk duur).
Tsja, het is inmiddels 2014 hè, eerste het internet op, dan pas de gereedschapskoffer in duiken :D
De kapotte gasdrukveer ligt er al af, kwestie van met een kleine schroevendraaier de stalen borgklemmetjes eraf frotten en de veer kwam zo van de kogel. Nu nog even nieuwe scoren en erop zetten. Hoeft niet langer één van ons voor paal te staan bij in- of uitladen, wel zo makkelijk ;)
Eén van de veren van de achterklep van onze ’08 Zafira B heeft met flink gesis de geest gegeven, als iemand tips heeft of en hoe die zelf te vervangen zijn hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank, Dutch
@Haasje17 wrote:
massaprobleem, draadbreuk
Van de lekkere dingen om te vinden, massa waar het niet moet of juist geen massa waar wel hoort te zijn, een kabel die soms wel en soms niet onderbreking geeft. Gelukkig steeds minder electronica in moderne auto’s :angel
@remo 07 wrote:
Krukas sensor …. vervangen en nog steeds niet goed……
Is de bedrading ook nog goed? Ligt al 12 jaar dicht bij een soms bloedheet motorblok, kan zijn dat die intern kortsluiting maakt. Zie http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/26366270#26366270″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet toevallig iemand of de unit van de vergrendeling van de tankdop los te krijgen is? Is daar iets aan te repareren of is vervangen door een nieuwe de enige verstandige optie?
Of de 15″ velgen passen ligt aan de motorisering. Op de 1.6 en 1.8 wel, op de dikkere benzineblokken en de diesels zitten grotere remschijven, daar heb je minimaal 16″ nodig.
Sterkte met de afhandeling. Valt het onder (beperkt) casco verzekering, iets anders of ben je gewoon 100% de pineut?
He leuk, een Zaf van de eerste serie, hebben wij ook nog gehad. Ook het probleem met het linker achterportier komt bekend voor :D Alleen kregen wij de hele deur niet meer open, lastig. Uiteindelijk bekleding eraf gekregen, en het slotje gesmeerd. Daarna ging alles weer prima.
Als ik het goed begrijp kan je de deur nog wel met de hand openen. Gaat het zwaarder dan rechts: smeren. Gaat het even licht: bekabeling is hoofdverdachte, maar het motortje testen kan natuurlijk geen kwaad.
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst, Dutch
Helemaal eens met pieterrademakers. Wij hebben destijd nieuwe gebruikte velgen gescoord en die voor de A los verkocht. Beter even doorzoeken tot je de goede hebt.
27 juli 2013 om 14:02 In reactie op: Zafira maakt schrapend/piepend geluid bij insturen bocht #18162312Idd ankerplaat of een remklauw die niet al te soepel loopt door alle pekel van afgelopen winter. Wij hebben het ook gehad, met deze en met de vorige Zaf. Precies zoals je omschrijft, bij insturen schurend geluid, bij rechtuit weer stil. Het zou ook nog kunnen dat er een hard plekje in de blok zit, maar omdat deze net nieuw zijn zit de klauw wat verder uit elkaar dan voorheen en dus ook dichter bij de ankerplaat.
Er is toch ook een stand van de ventilatie dat de airco het niet doet?
Heeft ie het na het bijvullen nog wel gedaan? Zo nee: terug naar de bijvullert en laten oplossen!
Loctite laat toch los als het warm/heet wordt? Dan is warm stoken zo gek nog niet
Flink kruipolie en goed in laten werken heb ik ook goede ervaringen mee. Werkt niet altijd maar als de frustratie te hoog oploopt heeft inspuiten met echte kruipolie (dus IMAL -> ik maak alles los oid, niet Water Disperser 40) en weglopen al een paar keer gebroken bouten, geschaafde knokkels ed gescheeld.Dan heb je de dragers met de pinnetjes nodig king:
Klinkt misschien een beetje flauw, maar het is echt zo en ik kan er ook niets mooiers van maken ;)
Let erop dat je twee types hebt: voor de dakrails met bobbeltjes en voor de rails met gaatjes. Als je aan de binnenkant van je dakrails kijk zie je meteen welke jij hebt.
Ik zou ook verwachten dat het tanken van 98 octaan benzine (super, euro = 95, euro 98 bestaat niet [/mierenneukermodus ;) ]) geen probleem op zou leveren. Tenzij misschien de motor van binnen flink vervuild is en die benzine inderdaad goed schoonmaakt. De troep die loskomt zou voor problemen kunnen zorgen.
De losse opmerking in je laatste alinea kan wel eens veel betekenend zijn. Zou me niets verbazen als je thermostaatklep kapot is. Dan blijft de thermostaat altijd open, koelwater komt niet op temperatuur en het blok blijft (ijs)koud. Ideale omstandigheden voor vervuiling van het blok. Eerst aanpakken dus!
-
AuteurBerichten