Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat zou ik ook graag willen.
Laat me weten of dit kan?Neuh, dakennie!
Nieuwe klokkenwinkel kopen, langs de dealer om opnieuw te orogrammeren, gedoe, hoge kosten, Opel zal zeggen: ” Neuh, dakennie!”Maar als het mogelijk is om achteraf AFL in te bouwen moet een andere display een eitje zijn…
Veel succes!
Dat werkt net zo goed maar ik vind het een beetje onrustiger dan de digitale versie.
Veel succes.Ik heb het grote digitale scherm.
Ik heb het op ‘ touring’ Ingesteld. Geeft een rusog beeld met de cijfers van de snelheid duidelijk in beeld.
Werkt gewoon goed.
Bij de stand navigatie komt als je geen route hebt ingegeven het kaartje van de omliggende straten plus de auto in beeld.
Heb je een route gekozen dan komt een rode pijl in beeld met daarbij de opmerking van de volgende manoeuvre.
Ik ben er zeer over te spreken.Dun mesje/schroevendraaier in naad tussen de plastic delen wurmen en naar beneden losmaken. Microfoon zit in plastic afdekking geklikt.
Succes.Dat zijn zg. Aerovinnen. Die zorgen voor een verbeterde luchtstroom over het dak en achterzijde van de auto.
Volgens mij meer opsmuk dan effectief, want achter een bijna verticale achterklep ontstaan te allen tijde wervelingen, ook met aerovinnen. Dus komt het opspattende vuil van achter de auto tijdens het rijden op de achterruit terecht.
Maar het staat wel fraai.Behalve de APPS werkt het systeem zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing.
Touchscreen werkt goed, favorieten zijn eenvoudig in te programmeren en laten zich via de touchpad op het scherm opveren (3 vingers tegelijkertijd naar boven swipen op de touchpad, je kunt in totaal 60 favorieten instellen. Ik heb mijn thuisadres als nr. 1 geprogrammeerd zodat deze gemakkelijk te bereiken is. Het is niet heel erg snel, maar het functioneert gelukkig wel.
Instellingen radio en media werken ook goed.
Via het stuur is ook van alles op het bestuurdersscherm op te roepen. Het enige wat mij daarin stoort is dat bij de telefooncontacten je voor elk contact moet klikken op het stuur. Zoek je contact die op de 186ste plaats staat in je telefoonboek, moet je ook zoveel x drukken. Dat werkt dus wel goed op het grote centrale IL scherm.
Navigatie via SPRAAK werkt ook prima, mits je de huisnummers niet als een getal maar afzondelijk uitspreekt, dus geen 10 maar 1, 0.
Friese plaatsen staan ook op die manier in het systeem: Damwoude is DAMWOLD als je het op zij Fries uitspreekt en dat moet want anders herkent IL het niet en zegt ze steeds SORRY, wat ze op zo’n verveelde manier uitspreekt dat ze het niet echt meent…
Maar als je dus weet hoe je met het systeem moet omgaan en het werkt op de goede manier zoals bij mij dan is het prima mee om te gaan,Ik heb sinds 5 mei een nieuwe Insignia met Intellilink.
Het systeem werkt helemaal volgens de gebruiksaanwijzing: 100%.
Volgens insiders zou de nieuwste update geinstalleerd zijn, maar daar weet ik niet van.
Is dat te checken?Groet van een tevreden Insignia rijder.
Over 2 weken komt mijn nieuwe Insignia Business + sports tourer met Intellink…
Ik ben benieuwd.Wish me luck!
Update 12R048 heb ik gehad.
Daarna was alles ok, al lees ik op het internet dat er daarna nog een verbeterde update is gewsset 13R025.Hier is een update voor geweest. De airco moet opnieuw geprogrammeerd worden.
Ikheb precies hetzelfde gehad en na de update werkte het 100%.veel succes!
Dat is mooi.
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat er zulke grote verschillen zijn in de werking van het systeem.
Merkt (en werkt het?) het touchpad het als je met 1,2 of drie vingers ‘slide’ om zo verschillende mogelijheden te bedienen?
Ik ben benieuwd naar je reactie.En… Werkt het naar behoren?
Hallo Insigniatici,
Ik sta voor de keus welke nieuwe auto is ga leasen. De keus lijkt te vallen op de Insignia Business+: veel waar voor je geld. Maar is het geld de auto ook waard? En hoe zal het Intellilink mij bevallen?
Ik heb onlangs een hele dag een Opel Insignia mogen uitproberen voor een proefrit met als doel om het Intellilink te doorgronden en te ervaren hoe het in de praktijk werkt.
Mijn ervaring tot nu toe is dat de verkopers bij Opel er weinig tot niets van weten, ze hebben de gebruiksaanwijzing niet eens uit de het dashboardkastje gehaald, laat staan dat ze het gelezen hebben om er iets over te vertellen.
Daar zou ik als ik het voor het zeggen zou hebben bij Opel Nederland de allerhoogste prioriteit aan geven. Maar gelukkig is de gebruiksaanwijzing duidelijk in de mogelijkheden van het navigatiesysteem.Mijn ervaring van het Intellilink is na een dag gebruiken eigenlijk best positief. Ik ken het oude systeem Navi900 door en door. Het eerste wat ik heb gedaan is gechecked of het net zo eenvoudig en goed werkt. De draaiknop die je ook kon indrukken mis ik, dat is nu touchscreen en dat is gewoon even wennen maar het scherm kan niet gedeeld worden in half pijl/ half kaart waardoor het erg druk is met alle informatie over de eerstvolgende afslag, de 3D kaart en een rijstrookassistent samen in 1 scherm. Maar het beeld is scherp en ziet er mooi uit. Wat wel zeer prettig is dat de eerste afslag met een mooie pijl tussen de meters voor je neus wordt weergegeven.
Wat ik veel gebruik in het Navi900 is het ‘ vooruit kijken op de route’ door de navigatiedraaiknop aan de bovenzijde in te drukken. Dat is bij Intellilink niet mogelijk. En dat is jammer.De telefoon werkt uitstekend en de verstaanbaarheid is ook erg goed. Geen uitval van het geluid etc. De verbinding werd via bluetooth snel opgepikt. Het telefoonboek van de telefoon synchroniseert met het systeem en ik kan eenvoudig alle contacten kiezen.
Files werden ook goed doorgegeven.
Het geluid van de stem is minimaal op stand 23 ingeprogrammeerd. Het kan niet zachter of het moet uitgezet worden. Vreemd.
De knop op het stuur om een adres via ‘spraak’ in te geven werkt in 6 van de 10 probeersels goed, maar gelukkig zegt de Intellilinkdame steeds ‘sorry’ als ze het adres niet kan vinden of verkeerd heeft uitgezocht in de database, waardoor je je niet bezwaard gaat voelen om haar nogmaals te wijzen waar je naar toe zou willen.
Met het Navi900 systeem had ik in het begin ook problemen met de spraaksturing. Maar daarvoor is de oplossing: snel spreken levert 100% resultaat op. Wellicht dat het nwe systeem ook zijn eigen gebruiksaanwijzing heeft…De radio werkt goed, ik kan diverse zenders kiezen met een goede geluidskwaliteit.
Er zitten ontzettend veel stappen in het systeem. Na een dag gebruiken ben ik overwegend positief.
Ik kan niet alle opties hier bespreken. Maar de meeste zijn gewoon goed. Ik heb het aardig kunnen doorgronden en ik ben er van overtuigd dat oefening kunst baart; ik denk dat ik een nieuwe Insignia ga leasen met het Intellilink systeem en het grote grafische kleurendisplay.Nog meer positieve gebruikers?
25 november 2013 om 21:00 In reactie op: waar op letten bij een insignia 2.0 cdti uit 2012? #18195358Let op airco en verwarming.
Check of er nog openstaande updates zijn voor de boordcomputer.Succes.
Alleen de linkerbuitenspiegel.
Helaas voor je, maar de Nolia lumia’s ‘praten’ niet met de Insignia.
Update uhp is niet beschikbaar.
Oudere Nokia’s werken wel.
Samsung heeft met de meeste toetellen dezelfde problemen.Vraag aan Samsung gebruikers: welk model werkt wel goed icm de Navi 900???
Ik zie de reacties graag verschijnen.Ik heb de vraag al eens geteld aan mijn Opelgaragist: als de functie er niet af fabriek op zit is de kabelboom niet aangelegd.
Op mijn vraag of het achteraf mogelijk zou zijn deze aan te leggen begon men te zuchten en nee te schudden.
Jammerrr.Mijn insignia cdti 130 pk uit sept. 2012 heeft de melding de afgelopen 4 weken twee keer gedaan. Check gaf loos alarm aan: oliepeil 100% gevuld.
Navraag bij Opel Leeuwarden: is storing in boordcomputer. Opel is bezig met schrijven van nwe software, aldus de Opelmedewerker. Tot die tijd negeren? Gewoon af en toe oliepeil controleren.Suc6!
5000 km gereden met een nieuw stuurhuis en de problemen zijn echt verholpen!
Als Opel Nederland dit leest: wellicht is het verstandig om een controle uit te laten voeren bij alle 2012 Insignia’s. Daarmee toont Opel verantwoordelijkheid en betrokkenheid aan de berijders.
Mijn Insignia 130 pk cdti 5 deurs begon met een verbruik van 1 op 15 (6.6 liter per100 km).
Na 35000 km rijd ik 1:17,2 (5.8 liter per 100 km).
70% snelweg rijden, normaal rijden, niet als een bejaarde, lekker stevig gas op de plank 130+ op de teller, maar geen rokende banden bij het wegrijden.Let wel: de sports tourer weegt 100 kg zwaarder dan mijn 5deurs! Dat geeft een ander verbruik per km.
Mijn Insignia uit sept. 2012 heeft precies hetzelfde euvel.
Twee weken geleden gemeld: volgende week krijg de auto een nieuw stuurhuis.
Dan moet de klacht verholpen zijn, aldus de monteur van de Opelgarage.
Klacht is direct serieus opgepakt, keurig!@Manolito_M wrote:
Beste,
1) Is het mogelijk om de foto, die je kunt uploaden, als screensaver te gebruiken?
In plaats van altijd op info te drukken, dat deze automatisch erop komt als je even nergens aankomt.
Of misschien de foto als achtergrond gebruiken?2) Is het mogelijk om het scherm uit te schakelen zonder dat de muziek uitgaat?
Alvast bedankt!
Ad 1:
Ja, heel eenvoudig.
Foto uploaden, dan 4x op INFO drukken (knop rechterkant middenconsole) en de foto verschijnt op het scherm.
Als, bijv. de navigatie aan staat, popt het scherm even op bij verandering van rijrichting, daarna gaat het scherm weer automatisch op de foto. Geldt ook voor radio/cd etc.
Wil je zelf even naar de navigatie kijken als de foto als screensaver in beeld is, druk dan 1 x op BACK, beeld schakelt over op navi, druk daarna 1x op INFO en de foto staat er weer op.Bij iedere rit eerst 4x op INFO drukken om de foto als screensaver te activeren.
Ad2:
Nee dat kan niet.Veel succes.
Hallo,
Er zit GEEN bediening bij de armsteun. Ik heb sinds 6 maanden een Insignia Business +.
Je krijgt een ouderwetse handrem en een korte armsteun. Ik heb de armsteun vervangen door de Engelse variant. Ik heb de navi900 ook en aan mij werden ook diverse verhaaltjes uit de mouw geschud…
Lees mijn verslag ” business+ 130 pk ” op autoweek.nl.Groet.
20% bijtelling diesel:
2013: 112gr uitstoot CO2
2014: 111gr
2015: 110gr. -
AuteurBerichten