Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zitten er dan geen aparte lampjes met met draden in dan?? ik heb ze zlef van autostyle ingebouwd in mijn 8 klepper. daar zaten de lampjes met aparte draden in.
maar ik denk dat jouw verlichting van je tellers misschien automatisch aangaan als je je contact aanzet, maar dat weet ik niet cker aangezien ik niet bekend ben met de hpraid meters.grtz bjorn
origineel gepost door speeedstar
nu wil ik dus mijn turbo druk meter en olie temperatuur meter aan sluiten op mijn verlichtings knop.
maar welke draad moet ik pakken als ik de lampen aan zet dat de 2 meters ook aan gaan .weet iemand mischien de kleur codes
turbo druk meter van read HP
heef 3 draden
rood = +plus
zwart = – min
oranje= ????
olie temp meter van read hp
rood = + plus
zwart = – min
oranje = ????
groen = ?????
helaas heb ik er geen boekjes meer van dus kan t niet na kijken
oranje is waarschijnlijk bij beide meters de geschakelde plus.
de groene van de olietemperatuur is de temperatuursdraad die je op de zender met zetten.grtz bjorn
dit klinkt als een startmotor maar vaak ligt de oorzaak van de defecte startmotor in het electrische gedeelte van je contactslot.
deze zorgt voor de spanning naar de starter toe, als deze constant een startstroom naar de starter laat lopen gaat deze op den duur kapot en krijg je dus deze startproblemen. het vervangen van de starter en het laten zitten van het electrische gedeelte zal binnen korte tijd dan weer voor de zelfde problemen gaan zorgen.grtz bjorn
normaal gesproken meot deze gelijk al afdichten met het vastzetten van de bouten. wat ikzelf altijd doe voor de zekerheid, is de voorpijp en de pakking iets insmeren met uitlaatmontage kit. zo weet je zo goed als zeker dat de uitlaat gasdicht is.
grtz bjorn
origineel gepost door Fearless
Wat voor hoezen gebruik je?
Ik neem liever de universele hoezen die je op maat maakt….ipv origineel.
Die universele zijn iig echt van rubber.he zelf ook een aantal keer de universele gebruikt maar deze bleef ik vervangen. ben dus daarom nogal fan van de orginele hoezen aangezien deze wat sterker zijn
grtz bjornik heb het zelfde met mijn linker as (korte).
heb nu me 3e as erin zitten en heb al 6 keer me ashoezen gescheurd en/of vervangen. nu heb ik ze weer beide gescheurd.
beste is indd gewoon de orginele hoezen halen bij de dealer, want die aftermarket hoezen blijf je vervangen.PS: je verlaging heeft er weining mee te maken, ikzelf heb 40/40.
@sram: stalen klem maakt niet uit als je maar zorgt tijdens de montage dat jet het dichtgeknepen opstaande stukje plat slaat en je hoes er niet tegen aan gaat staan (dus dat je hoes niet te kort er is op geschoven.)grtz bjorn
16 september 2009 om 20:48 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491615origineel gepost door 1llusion
origineel gepost door cabriobully
och maak je niet druk,mijn calibra is net goedgekeurd,steekproef ook nog…
En het waren gewoon sonar angeleyes met slim xenon derin!!En door dit soort handige acties en veel strooilicht hebben we nu te maken met verstrengde regelgeving!
En dan is het nou ook niet zo dat die Sonar lampies zo mooi staan op de Calibra!En zoals denk ik 10 X staat vermeld.
APK IS HET TOEGESTAAN
Maar de politie mag je bekeuren omdat je geen DC Codering hebt op de koplampheb zelf ook angel eyes van sonar dacht ik en heb er ook xenon in zitten, zo`n perfect lichtbeeld wat ik heb zie je maar zelden in de auto`s ook van tegenwoordig.
vaak ligt het aan het merk xenon wat mensen in de wagen proppen. door die flut xenon van 3 tientjes hebben we nu deze regelgeving. ps: zal van de week wel is een foto plaatsen van mijn lichtbeeld, dat het dus niet perse aan de sonar lampen ligt
grtz bjorn
ben ook al aan het aftellen.
en gaat me zaterdag nog ff de klere in poetsen, zodat ik ook mee kan doen aan de show en shine.grtz bjorn
9 september 2009 om 18:19 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491612origineel gepost door Lince
origineel gepost door Nick-GSI
wij hebben op de zaak een boekje moet aanpassingen voor apk vanaf 1 mei dit jaar en daarin staat dat als je xenon hebt ook een goedwerkende spoeiinstallatie moet hebben, staat geen bouwjaar bij dus geld voor elke autoHet geldt echt niet voor alle auto’s. Sproei installaties gelden voor auto’s na 2007. Staat in ook in reglementen van voertuigen. Aangezien nog geen enkele voertuig na 2007 normaal gesproken APK gekeurd dient te worden, kan er op dit moment ook niet afgekeurd worden op dit. Dit is vanaf 1 januari 2010 het geval bij diesels. 1 januari 2011 bij benzine.
bij voertuigen na 2007 met fabrieks-ingebouwde xenon moeten er koplamp sproeiers aanwezig zijn, bij voertuigen na 2007 waar achteraf xenon in word gebouwd moeten ook koplampsproeiers aanwezig zijn. deze moeten voldoen aan de apk eisen, dit houdt in hij moet de koplamp wel echt reinigen, waardoor het lichtbeeld wordt verbeterd, doet deze dat niet is het alsnog afkeur.
bij alle voertuigen voor 2007 hoeven er geen sproeiers aanwezig te zijn.
grtz bjorn
PS: kijk ook is op ww.rdw.nl in het reglement voor diegen die de exacte beschrijving van deze apk eis wil.
28 augustus 2009 om 17:16 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515693origineel gepost door OCZ-Languh
origineel gepost door dudie-c20ne
origineel gepost door tcat
Zo das snel, ben nog aan het bij komen:P
Ben er uiteraard ook weer bij…..En wil dit keer een heleboel Glow Off zien!!!!!!:angel
dat zal toch wel goed gaan komen.
dit jaar niet meegedaan omdat de inschrjving om half 1 al dicht was (kwam om 3 uur aan).
maar volgend jaar doe ik ook mee.
en als de opkomst het zelfde is as dit jaar, dan maak ik een redelijke kans (alleen niet tegen languh van ocz)grtz bjorn
Je hebt nog een heel jaar de tijd om te veranderd en extra verlichting erbij te bouwen, dus wie weet.
Ook ik ben volgend jaar Sevenum weer van de partij! En doe ook weer mee aan de Glow-offdat gaat wel lukken denk ik. ben alweer aan het inslaan met lampjes.
maar om tegen jou op te kunne moet ik toch nog wel erg veel doen dan:Phad indd wel wat meer gemixte foto`s verwacht,(dus oud en nieuw). maar ja ken niet alles hebben.
grtz bjorn
27 augustus 2009 om 21:23 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515687origineel gepost door tcat
Zo das snel, ben nog aan het bij komen:P
Ben er uiteraard ook weer bij…..En wil dit keer een heleboel Glow Off zien!!!!!!:angel
dat zal toch wel goed gaan komen.
dit jaar niet meegedaan omdat de inschrjving om half 1 al dicht was (kwam om 3 uur aan).
maar volgend jaar doe ik ook mee.
en als de opkomst het zelfde is as dit jaar, dan maak ik een redelijke kans (alleen niet tegen languh van ocz)grtz bjorn
27 augustus 2009 om 21:16 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491600met de apk kijk je alleen of er voldoende licht uit de koplampen kotmt en naar de hoogte afstelling, dit staat los van het wetboek en de coderingen op de koplampen.
(ben zelf monteur)
grtz bjorn
27 augustus 2009 om 16:58 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515681ook ik zal weer aanwezig zijn alleen dan nu wel vanaf vrijdag en niet vanaf zaterdag pas:D:D
wat ook kan, is dat je remlichtschakleaar defect is, hierdoor gaat ook je abs lamoje oplichten.
grtz bjorn
23 augustus 2009 om 19:16 In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448520heb ondanks dat i zaterdagmiddag pas ben aangekomen een prima weekend achter de rug. leuke wagens, maar jammer dat er ook ander merken bij stinden (was toch opel-meeting???) en was er tijdens de prijsuitreiking nou een audi die er vandoor ging met een beker??? verders een goed weekend gehad alleen jammer dat er vandaag al zoveel mensen vroeg weg waren.
ps: het zou wat leuker zijn als de inschrijvingen voor de onderdelen niet zo vroeg zouden sluiten aangezien ik graag met de glow off mee had willen doen en de inschrijving om half 1 al gesloten was, was om die tijd net klaar met werken en moest toen nog 1,5 uur rijden naar sevenum.grtz
21 augustus 2009 om 21:10 In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448474rij jammer genoeg alleen..aangezien ik nog ff moet werken tot half 1 en de auo nog ff opfris voordat ik echt vertrek.
grtz
20 augustus 2009 om 16:26 In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448454helaas bij zeeland niet aanwezig, maar in sevenum wel met de calibra bij ctn.
kom zaterdagmiddag tot zondag.grtz bjorn
origineel gepost door 1llusion
Oranje lampje is checkcontrol
dat betekend dat je oliepijl op minimaal niveau is.
Bijvullen en het lampje gaat uit.Verder niets bijzonders.
Drapje kan wel meer problemen betekenen, maar staat eigenlijk lus van de Check control functie waarbij het lampje gaat branden bij minimaal peilstok niveau.normaal wel jah…maar wat hij al aangaf was zijn oliepeil goed. heb het al eerder meegemaakt bij mij in de werkplaats alles netjes op max en toch branden.
grtz bjorn
wat beterft het drapje.
raak je ook koelvloeistof kwijt? meestal als de kop gescheurd is zie je dit aan je koelvloeistof zelf. deze word dan bruin. het kan ook zo zijn dat de olie soor de condens wat dikker is geworden en dat dat nu aan je oliedop zit. dit laatste zou geen kwaad kunnen. zou het alsnog je kop zijn dan kan je ook bij hennie boomkamp terecht, die kan deze koppen reviseren zodat deze niet meer door kunnen scheuren.grtz bjorn
dit is het lampje van je olieniveau.
het kan zijn dat je olieniveau sensor verstopt zit.
je zou deze uit je carterpa kunnen halen en hem schoonmaken en hopen dat het lampje hiermee uitgaat. deze zit aan de voorzijde van je carterpan met 3 a 4 boutjes vast.
mocht dit het probleem niet oplossen dan kan je de kabel is doorverbinden om te kijken of het lampje dan wel uitgaat, is dit het geval dan is je olieniveau sensor kapot en zal je deze moeten of kunne vervangen.ps: je kan deze doorverbinden met een remblokslijtagesensor, sommige van deze sensoren hebben dezelfee aaluiting en heb er zelf ook nog wel 1tje bij de hand.
grtz bjorn
ik zal helaas niet aanwezig zijn met mijn calibra bij ctn.
schiet wel een heleboel:kewlpics voor me, dat ik toch nog een beetje hebben mee kennen genieten.grtz bjorn
ben al hard bezig voor zoegnaamd wat onderdelen halen dus maybey heb ik snel een telefoonnummer of adres voor je
grtz bjorn
als indd je koppakking lek is en er komen hierdoor belletjes in je koelvloeistof resrevoir dan kun je dat op de volgende manier controleren:
-motor starten
-dop van het reservoir er af draaien
-gas geven met de gaskabel onder je motorkap.komen er dan meer luchtbellen bij of niet en ruik ook is in je reservoir of dat hier misschien een uitlaatgas lucht in hangt zo is ook te controleren of je koppakking lek is.
als er trouwens dan meer luchtbellen bijkomen of je water stijgt als een amlle omhoog als je gasgeeft dan is de kans95% dat je pakking lek is.grtz bjorn
slaat je koelvin wel netjes in.
heb het namelijk bij de mijne gehad, dat de massadraad was doorgerot net achter de stekker.dit is te controleren door de stekker van je koelvinschakelaar in je radiateur los te halen en deze met een draadje doorverbinden.
zodra je deze doorverbind met het contact aan dan slaat de vin in.
een ander mogelijkheid is natuurlijk ook lucht ergens in je koelsysteem.grtz bjorn
-
AuteurBerichten