Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bij alle of in ieder geval de meeste calibra`s die verlaagd zijn liggen de windingen van de veren op elkaar.
mijne heeft het ook en heb de mijne 30mm verlaagd.grtz bjorn
deze passen gewoon op elkaar want al zijn er wat kleine veranderingen een x20xev blijft een x20xev
grtz bjorn
origineel gepost door maartentje
okay dank!wat kost een setje xenon mij? of hangt dat weer overal van af?
ga binnekort namelijk dat setje bestellen!
ze zeggen plug en play! is het ook echt plug en play?mk
is indd plug en play…bumper demonteren 3 boutjes per koplamp en de centrale stekker + knipperlicht er loshalen weer in omgekeerde volgorde in de angel eyes zetten.
grtz bjorn
ps: om xenon in de angel eyes te krijgen moet je deze iets uitvijlen.
grtz bjorn
origineel gepost door HardcoreHell
origineel gepost door maartentje
als we het toch over koplampen hebben… is dit niet wat?of is dit gewoon rommel?
mk
qua licht maakt het niet uit.
Alleen is het wel een goede combinatie met xenon.Philips heeft 3 of 4 types lampen die meer licht geven dan de standaard lampen.
Night Vision is er 1 van.met het normailelicht maaktr deze set ook al wat meer uit. en zoals ik hem met xenoin heb is dit echt perfect.
grtz bjorn
origineel gepost door corres
tis hier al es vaker aangedragen zelfs door mijzelf haha
maar de oplossing was er nog niet dacht ik.
zoals velen net als mij waarschijnlijk ook vinden is dat er zo bar weinig licht uit de koplampen komt van de opel calibra.
zeker op binnenwegen ken je niet zonder grootlicht.
maar ook op de snelweg begin ik me er mateloos aan te irriteren dat zwakke lichtbundeltje voor mijn auto.is er nou niet een bepaald type lamp die echt beter licht geeft???
en nee kom please niet aan met dat eeuwige gezeur over xenon dat gedoe heb ik helemaal geen zin in dat nweet ik nou wel inmiddels dat dat beter is.
ik bedoel gewoon een goede lamp die een stuk beter licht geeft.
is die er en weet iemand dit uit ervaring???helder glas , scheelt ook al een hoop, maar idd wat er steeds word gezegd is xenon het beste, rijdt er zelf ook alweer 2 jaar mee en dat zijn 2 lichtvolle jaren heweest.
grtz bjorn
origineel gepost door svdk20
correctie er zit nu 5w30 in lees ik hier op de bon heb net ff de papieren opgezocht.maar als ik jou dan begrijp bjorn kan ik nu beter een iets dikkere olie in doen om het olie verbruik te verminderen?
haha nee…dat verhaaltje ging alleen op als je op de 14w40 reed:jerry
7 januari 2010 om 20:15 In reactie op: 10-01-2010 Opel Styling Club winter/nieuwjaarsmeeting #17544150Lijst voor de meeting
1. Blue-Dragon
2. Lady Blue-Dragon
3. JackM83
4. Astra-99-DTI EN JUUTH
5. Bust3R
6. sjaak
7. FnF_Racer
8. Rookie
9. Cabriobully
10. Giel
11. Sjoerd_drent
12. astra-michael
13. Ambertje (& René)
14. Opelfreak met Brock
15. Nick-gsi
16. blue_GTC en lady blue_GTC
17. Racin’Lizard
18. Blue-Sport
19. LeogsiCabrio
20. michel346 met sharon en nate
21. daan(vroeg of ik hem erbij wilde zetten)
22. erik (groene astra)
23. wim (grijze astra)
24. robert_astra_g
25. Thamara
26. -Mutsjeee.!-
27. Lange
28. Sandra
29. Dj_Agressor (zwarte calibra) +aanhang(zwarte calibra)
30.dudie-c20ne (paarse calibra op winterwielen)
31.
32.Lijst BBQ
1. Blue-Dragon
2. Lady Blue-Dragon
3. JackM83
4. Astra-99-dti
5. Bust3R
6. Sjaak
7. FnF_Racer
8. Rookie
9. Cabriobully
10. Giel
11. Sjoerd_drent
12. Astra-michael
13. Opelfreak met Brock
14. Judith
15. Leogsicabrio
16. blue_GTC
17. lady blue_GTC
18. erik (groene astra) o.v.b.
19. wim (grijze astra)
20. Thamara
21. -Mutsjeee.!-
22. Lange
23.
24.OVB
1. Dasmoerf
2. Astracabrio
3. Corsa_jasper
4. Silence
5. Dolby (ivm zangerschap vrouwlief).
6. Black Pearl
7. Island-Tuning
8.ik zou hem als ik jou was op de recente olie laten staan dan. anders heb je kans dat je olieverbuik toeneemt als je er een dunnere olie indoet.
grtz bjorn
onderhoud hem zelf, en het boekje word ook netjes ingevuld en afgestempeld door moi. dat zijn weer es voordelen als je zelf monteur bent.
grtz bjorn
origineel gepost door georgie
ik heb hier dezelfde probleem met mijn calibra, heb ook een 120A Dynamo en de spanning zakt terug tot de 12v met alle verbruikers aan en dan brand mijn dynamo lampje ook heel zwak. Ik heb het eerlijk gezegd nooit anders gekent.ik wel nooit geen problemen er mee gehad en opeens begon het
origineel gepost door wim-v6
– kabel van accu naar metaal van de motorkabel van metaal van de motor naar een bevestgings bout van de dynamo
buitenkant dynamo is ook de massa van de dyanmo
Willem
vandaag op de zaak bezig geweest om mijn probleem met het acculampje op te lossen.
ik heb als test 2 dikke startkablsl op de massa van de accu gezet en deze op de steun van de dynamo geplaatst.
dit hielp echter niet om mijn lamje te laten doven met zware verbruikers aan.
hierna heb ik het volgende gedaan:
systeemtest (accutest, startmotortest & dynamotest) en alle 3 goed bevonden.
weerstanden in de – en + kabels gemeten en dit is allemaal onder de 1 ohm dus ook niet schrikbarend.
dus nu zijn mijn suggesties wel een beetje op waar het probleem in kan zitten.grtz bjorn
origineel gepost door wim-v6
– kabel van accu naar metaal van de motorkabel van metaal van de motor naar een bevestgings bout van de dynamo
buitenkant dynamo is ook de massa van de dyanmo
Willem
dank je zover had ik nog niet doorgedacht
grtz bjorn
vandaag nog geen ieuwe massa kabels aangelegd aangezien de zaak dicht was, wel alle punten schoongemaakt in de hoop dat dit al wat effect zou hebben (niet dus). dus maandag ff nieuwe kabels leggen.
@wim-v6
de dynamo heeft 2 aanluitpunten de dikke + en het lampen draadje voor de aansturing van de dynamo. waar moet ik de andere draad / kabel aan vastmonteren dan??grtz bjorn
origineel gepost door wim-v6
Massa op de Motor slecht..Leg een goede massakabel van de Accu – naar de motor (makkelijkste aan een bak bout)..
en leg en extra kabel van de Dynamo naar de motor..
Willem
dank je, moren gelijk weer aan de slag
origineel gepost door maartentje
ik heb hetzelfde! zitten de stekkers en kabels standaard in de auto? en zoja waar zouden die dan moeten liggendeze zitten standaard in de auto en hangen achter je middenconsole, boven de asbak.
grtz bjorn
toevallig je contactslot ingespoten met bijvoorbeeld een wd40 off iets wat erop lijkt.
zoja dan zal dit je probleem geven..enigste oplossing is nu door etteren totdat de sleutel eruit komt.
grtz bjorn
origineel gepost door Maurice89
Weet je zeker dat de chip er nog in zit? Mijn broer is een keer zo slim geweest om me sleutel te laten vallen… en sprong me sleutel open:( chip foetsie:( en hij maar zegge nee niet gevalle niks:o kwam me monteur er achter na paar uur zoeke… mist de chip:jerrychip zit er in, heb de sleutels open gehaald om te kijke of dit een chip was die ingeleerd moest worden.
grtz bjorn
21 december 2009 om 19:24 In reactie op: Nu maar wachten tot de sneeuw (bijna) weg is… we zitten va #17570917origineel gepost door stillekracht
Uit welk chinees land komen die banden ?? :vertagdit heeft niks met chinese bandne te maken, ikzelf rijd met a merk banden en ook ik kwam niet van me plek vandaag. en nog steeds niet.
heb er trouwens wel winterbanden bijgekocht en morgen komen ze binnen.grtz bjornorigineel gepost door wim-v6
komt wel eens voor…laat de boel is opnieuw programmeren bij een dealer.
Willem
dit is een type die geen programmering behoeft zo uit m`n hoofd/
de transponder wordt niet gevoed door een batterijtje in de sleutelorigineel gepost door svdk20
heb er angel eyes in zitten.
ben inmiddels al voorzien van stelmotortjes moet ze alleen nog een inbouwen.voor de volgende die stelmoters zoekt voor de cali je moet ze van hella hebben en niet van valeo
waarschijnlijk lopen je stelmotoren tegen je afdekdoppen aan van je koplampen. datzelfde heb ik ook met mijn angel eyes. deze gaat ik van de week aanpassen zodat alsnog mijn stelmotoren erin kunnen. ik zal de foto`s dan gelijk ff posten.
grtz bjorn
5 december 2009 om 13:23 In reactie op: voorbumper v6 en turbo t zelfde? + bandenmaat vraag #17555758origineel gepost door TRPower
ik vind de orriginele lijn van een calibra opzich wel mooi…
en als de bumpers in het echt meevallen,blijven ze gewoon zitten…als ze te overdreven zijn tja dan komen er toch echt weer orriginele onder…maar is mooi als de bumpers t zelfde zijn, zaterdag op de terugweg een setje halen
foto’s komen wel als die hier staat
aleen jammer dat je vorige week niet bent komen opdagen voor de bumpers en dan ook niet ff netjes afbelt of iets.
grtz bjorn
origineel gepost door 14XE
Heb zo’ n ding laatst ingebouwdAls je niet al te hoge eisen stelt is het aardig, maar verwacht er niet te veel van
ben gister bij mijn plaatselijke audio zaak geweest (mobile-emotions) en heb daar is ff wat rondgesnuffeld en gevraagd.
eerst 2 clarions bekenen, maar dat werd me toch te gek met de prijs. 1tje van €999,- zonder bt en afneembaar front en 1tje van €1299, met alles erop en eraan. en toen hebben ze me ook nog 2 macrom`s laten zien 1 enkel din met kapscherm en een dubbeldin. voor een wat schappelijker prijs van €779,-.
op beide zit alles erop en eraan alleen de dubbeldin heeft geen afneembaar front.
maar wat zouden jullie doen. de enkel din of de dubbeldin. ps: het moet in een calibra komen.grtz bjorn
origineel gepost door wim-v6
ik ken heel het merk niet…Je moet ook niet zomaar iets kopen…
zeker als het dure spullen aangaat…
maargoed, ik heb geen ervaring met heel het merk niet..
willem
dat snap ik, daarom heb ik samen met een maat van me eerst andre radio`s bekeken en uitgeprobeerd om alles op een rijtje te zetten. want gelijk kopen doe ik ook niet aan ook niet met kleine aankopen.
grtz bjorn
mocht je hulp nodig hebben u2u me dan anders even kan ik eventueel ook naar je geluid kijken . ik ben woonachtig in woerden vlakbij gouda dus en ben monteur van beroep.
grtz bjorn
origineel gepost door cabriobully
eigen schuld dikke bult!!!
had veel harder moeten gaan,geen compassie mee,als je wilt drinken ben dan ook mans genoeg om je biertje of whatever te laten staan als je wil rijden:thumbdown:thumbdown:swear:swear:swearben het heelmaal met je ens….alleen jammer dat het dan weer met een calibra moest zijn
-
AuteurBerichten