Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door dijk215
is inderdaad begonnenbij nat/vochtig weer met die kou en sneeuw geen probleemblas alles dan eventjes goed droog en spuit alles in met een anti vochtspray.
vervangen van bijvoorbeeld de kabels kan ook en verdeler mar is wel een stuk duuder.grtz bjorn
origineel gepost door dijk215
hallo,ik heb een 8v 2.0 calibra uit 1994 sinds vorige week is hij gaan stotteren/inhouden bij zowel koude als warme motor ik heb begin jan een nieuwe krukassensor en bobine gemonteerd toen was er niets meer aan de hand hij sloeg toen uit en niet meer aan de praat te krijgen nu dus stotteren/inhouden iemand een idee ?:hmmzwanneer is dit probleem begonnen??
met nat / vochtig weer??
zoja controleer dan je kabels is als je ze inspuit met wat water of je verdeler.zo niet meet dan ook je kabels is door en controleer de bougies.
klinkt namelijk als een slechte ontsteking.
grtz bjorn
origineel gepost door 2slow
Die verf zit wel goed! Heb ik er ook op zitten, die bladdert je er eertst nog niet af. Zo’n spuitbus is 3x niets.Mare heb je nu ook 5 gaats wielnaven dan? Want die schijven zien er redelijk 5 gaats uit.
ja heb ik ook, heb de complete ophanging onder mijn sloopcalibra vandaan gehaald, ook deze word weer wat verfraaid met een vers laklaagje.
grtz bjornheb ooit es een account hier op het forum gemaakt. waarvan ik dus mijn inloggegevens van kwijt ben.
maar nu wou ik vragen of dat deze misschien compleet verwijderd kan worden zodat ik het mail adres van dat oude account voor mijn nu actieve account kan gaan gebruiken.het gaat om het account met b.doedijns@casema.nl als mail adres. dit mail adres wil ik gaan gebruiken voor mijn dudie-c20ne account.
grtz bjorn
(ps: er mag ook eerst een verificatie gestuurd worden naar het mailadres, als dat wenselijk is)
origineel gepost door 14XE
ik denk een breuk in een contact of printplaat in die ballast.met warmte zet het uit—> geen contact
met kou—-> wel contact,tot die ballast warm word.
kan je links e nrechts niet eens omwisselen,dan weet je het gelijk
dank je zat ik net ook aan te denken.
morgen eens ff uitproberen. want het is best wel storend.
tnx bjorn
erg strakke wagen, en dat dash ziet er ook zeer goed uit.
wou het ook ooit es proberen maar heb r vanaf gezien omdat het me niet te doen leek, maar heb me dus zwaar vergist.
keep us posted.grtz bjorn
origineel gepost door wim-v6
* code ring en Contact slot: ook ingeleerd??* je hebt 1 brandstofpomp relais, en een motorregel relais.
meet of op alle rode draden van bijde relais + komt..
zo ja, dan moet je kijken of er op de rood blauwe tijdens STARTE 12V+ komt
en op de overgebleven moet massa komen tijdens starten.
Willem
bedankt, ja beide zijn ingeleerd, is trouwens al meer as 6 maanden terug, beide relais zijn vervangen en ook komt spanning vanaf.
kreeg vandaag na het werk avn me vade te horen dat er ook geen vonk s, dus morgen ff uitlezen, maar gok het nu al een beetje op de kruk sensor.grtz bjorn
origineel gepost door lambo452
origineel gepost door calibra_8v


deze auto heeft hier een poos om de hoek gestaan is echt een stoer ding(vind ik dan)
klopt deze heb ik ook een aantal keer in harmelen gespot.
grtz bjorn
origineel gepost door Opelcalibra.nl
Ik kan het mis hebben (so correct me if I’m wrong), maar volgens mij zijn die niet los te krijgen.Enige oplossing tegen vocht in je lamp (die ik ken) is door de lenzen in je units te kitten.
deze rubbers zijn bij de opel dealer gewoon los te bestellen heb ze destijds bij mij ook vervangen.
de rubbers zijn zo los te halen,. ff je koplampen demonteren, glazen loshalen en rubbers eruit.
smeer ze met het monteren anders ook ff in met een beetje vaseline.grtz bjorn
origineel gepost door Maurice89
origineel gepost door 1llusion
Kijk anders hier even.Misschien wat makkelijker dan alleen tekst
Ik heb dit even bekeken. Maar zijn dit standaart koplampen? en dan die ringetjes er omheen? En dan nog 1 vraag. Schakel je dit apart? of tegelijk.
dit zijn indd orginele koplampen.
de meesten schakelen dit mee et de stadslichten maar je zou ze ook op een aparte schakelaar kunnen zetten als je dat wil.grtz bjorn
origineel gepost door Onderbroekie
Als je er standaard spullen op gooit wordt ie van zelf mooi:thumbup
haha dan ben je niet de enige. me too.
maar dat pak ik wel een keertje aan, aangezien het meetse in me calibra word gepompt en dit een beetje voor de fun is.
grtz bjorn
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Wie ow wie heeft verstand van die schakelaartjesis het relais nog wel goed??
origineel gepost door calibart16v
Ja tis weer een tijd geleden.
Project heeft even stil gelegen ivm verbouwing van mijn garage.
Heb nu en hoop ruimte extra en een autobrug aan geschaft.Zal binnekort nieuwe foto’s plaatsen
hou ons indd weer op de hoogte ben benieuwed, de orginele kleur ziet er ook goed uit.
is dat soms hetzelfde as de mijne??
.
zoja dan zou het zonde zijn als die kluer verloren gaat zijn er maar zo weining van hier in NL.
maar verders KEEP UP THE GOOD WORK:jerry
origineel gepost door Sheto
hoe wist je welke lager schalen je moest hebben?overmaat?
zelf heb ik een ker lagerschalen vervangen en aan het eind van de dag lagen ze er weer eruit ahhaa
ik heb ze gewoon bestedl (standaard maat)
maar als je het via de officiele weg wil doen moet je eerst de oude er uit halen, en hierop aflezen welek maat voering erin zit.
ik heb dus gewoon de staandaard maat besteld omdat mijn krukas verders nog nooit afgedraaid is geweest.grtz bjorn
origineel gepost door Calibra0wner
Zo hey! Daar ben je wel ff mee bezig geweest ofniet? Waar zitten deze lager schalen eigenlijk? Onderin het blok ofzo?Goed werk:thumbup
ja ben er van 11:00 sòchtens tot 19:00 mee bezig geweest.
alles goed schoongemaakt, krukas geschuurt. gepolijst en noem het allemaal maar op. gelijk me carter goed geschrobt met benzine want hier zat allemaal zwarte aanslag in wat dus ook binnen no time me olie zwart maakte na het verversen.
ja deze zitten in je onderblok op je krukas, tussen de drijfstangen in.origineel gepost door Goossens Bjorn
KAn geloven dat je motor begint te tikken met zo een lager schalen er in :Den niet te zachtjes ook, denk dat deze het geen maand meer hadden uiteghouden
origineel gepost door tcat
Staan toch wel mooie exemplaren bij.Maar die Porsche, hoe komen jullie erbij dat het een Cali zou zijn dan?????
vergelijk alle ramen, daklijsten, en de daklijnen van deze (porsche) maar es met de calibra dan zie je het gelijk.
grtz bjorn
origineel gepost door TigraFreakMenno
Echt klote bij mij ook alle rubbers gekruld en sommige zijn al flink aan het scheuren.
Komt nog een bij dat de raampjes al mooi geblindeert zijn, kan dus ook weer opnieuw pfff….heb je ze via de buitenkant laten blinderen dan???
grtz bjorn
origineel gepost door InjectTheVenom
En die voor de achterste zijruiten, kwanta kosta?origineel gepost door dudie-c20ne
de deurubbers kostten voor de dunne rubbers aan de onderzijde €,- p/s en de dikke rubbers aan de bovenkant €244 p/s
@pastra:
de strip die jij bedoelt kost €100,- per kant.grtz bjorn
die zitten aan je ruitje zelf vast, dus dat zou een complete zijruit worden
en dit jaar wel aanwezig:jerry:jerry
19 januari 2010 om 19:07 In reactie op: HELP! dakraam sluit niet volledig meer!en staat buiten #17596740origineel gepost door Rubenn
er was een beugeltje afgebroken aan de rechterkant van het schuifdak.. deze heb ik van de andere kant ingedruktnormaal word deze naar buitengetrokken en zorgt dat een systeem inwerking gaat dat het dakraam plat gaat.
maar eens een keertje de tijd nemen omdeze te vervangen.. voor de zomer moet hij natuurlijk wel weer klaar!:cool:
veel plezier, heb de mijne vorig jaar vervangen omdat ik hetzelfde had, je halve interieur kan eruit, en zo`n dakraam is niet bepaald handig als je hem eruit en erin moet draaien.
grtz bjorn
19 januari 2010 om 17:28 In reactie op: HELP! dakraam sluit niet volledig meer!en staat buiten #17596737er zijn inbussleutels te verkrijgen bij de dealer zodat je het dakraam nog met de hand kan dichtdraaien.
kwestie van dop uit je hemeltje halen en dan inbusje erin dacht maatje 5 of 6.
Ps; normale inbus voldoet natuulijk ook dat sgeelt weer wat eurie`sgrtz bjorn
niet meer, heb me schokdempers rondom vervangen end at scheelt al aanzienlijk vooral aan de achterkant.
maar comfort is nog steeds een te groot woord:D:jerryHEEL ERG VIES.
zowel letterlijk as firguurlijk.
zou ik me dooie hond nog niet naast willen leggen.grtz bjorn
-
AuteurBerichten