Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door dudie-c20ne
origineel gepost door dudie-c20ne
heb ooit es een account hier op het forum gemaakt. waarvan ik dus mijn inloggegevens van kwijt ben.
maar nu wou ik vragen of dat deze misschien compleet verwijderd kan worden zodat ik het mail adres van dat oude account voor mijn nu actieve account kan gaan gebruiken.het gaat om het account met b.doedijns@casema.nl als mail adres. dit mail adres wil ik gaan gebruiken voor mijn dudie-c20ne account.
grtz bjorn
(ps: er mag ook eerst een verificatie gestuurd worden naar het mailadres, als dat wenselijk is)
is er toevallig iemand die mij hiermee kan helpen, aangezien ik ook al heb geprobeerd mijn inloggegevens op te vragen maar deze nog steeds niet heb en het dus zelf ook allemaal niet kan aanpassen
origineel gepost door svdk20
zo dat ziet er netjes uit goede keuze die remmen ook al zat het bij de sloop auto extra remkracht is nooit mis!!ff offtopic die flatblade ruitenwissers bevalt dat? heb er ook naar zitten kijken
het zat wel op mijn oude sloop wagen maar op de voorste schijven na is alles nieuw geworden zoals lagers, remblokken, achterste schijven of over gezet zoals mijn toen net 3 maanden oude schokbrekers rondom, toplagers en handremschoenen.
de set die ik nu heb wel. heb hiervoor een set flatblades van AcDelco gehad en deze waren ronduit K*T. boven de 130 begonnen deze te zweven en wisten ze dus ng maar de helft van mijn ruit.
heb nu een set van SWF valeo en deze bevallen me zeer goed. blijven ongeacht welke snelheid goed op de ruit gedrukt.grtz bjorn
origineel gepost door TigraFreakMenno
Mooi eind resultaat hoor :agent Vooral de kleur, volgens mij hetzelfde als de mijne maar ben ik niet helemaal zeker van.
Misschien een keer een foto shootje doen van jou cali en de mijne lijkt mij wel leuk iig.haha is goed, jij hebt dacht ik een beetej paars, blauwe kleur toch??
grtz bjorn
origineel gepost door Alfred
Ziet er netjes uit zo! Ik ga m’n oude wielen nog missen zo. :jerryben zelf ook helemaal verliefd op de wielen dus ie zullen niet snel meer weggaan bij mij:jerry:jerry
en hierbij weer wat nieuwe foto`s van mijn cali die net klaar is.


grtz bjorn
afgelopen maandag en dinsdag avond heb ik al het rieger spoilerwerk dan gemonteerd.
het heeft alles bij elkaar wat tijd gekost om alles zo netje smoeglijk te monteren, maar ben blij met het resultaat.hierbij de pics:


op naar het volgende project
grtz bjorn
ja de skirts en dakspoiler heb ik ook van rieger, had ze alleen nog niet megenomen die dag vanwege ruimtegebrek in de kofferbak.
gisteravon al een deel gemonbteer en vanavon de laatse delen.hoelijk morgen of overmorgen een paar pics ervan.
grtz bjorn
vandaag was de grote dag voor mij.
m`n bumper en spoilerwerk lag klaar bij de spuiter.
en moet zeggen, de spuiter heeft weer zeer mooi werk geleverd.
vanavond gelijk me voorbumper vast gemonteerd zodat ik dit weekend toch nog netjes op de meetings kom te staan, en dan maandag avond word al het rieger werk gemonteerd. deze foto`s zullend an vanaf dinsdag gemaakt worden als de kit goed gedroogd is. wel heb ik alvast de voor en achterspoiler al even erop eghangen om te kijken hoe het nou staat nu alles in kleur is.


grtz bjorn
origineel gepost door kanjerin1980
zijn er ook nog nuttige antwoorden ???en nee de waterpomp is niet stuk stond er al he dat die nieuw was in het bovenste bericht.. net 2 weken geleden vervangen radiateur vervangen een nieuwe en zit niet verstopt !!!
neiuwe koelere sensor op me radiateur gedaan dat is het probleem ook niet..
hij is afegperst en dat is het dus ook niet..geen kappote koppakking!!!en ja het is ook geen probleem die 100 graden mits dat is met een thermostaat er in en het is dus een raar probleem want er zit geen thermostaat in !!!!!en toch voorbij de 100 graden!!!
wie heeft er een nutig antwoord op wat het probleem kan zijn..
wanneer gaat de temperatuur over de 100 graden heen? onder het rijden, stationair draaien?
ps zit er wel normaal koelwater in, in plaats van water. bij teveel water in je koelsysteem zal je motor ook minder goed koelen en sneller aan het koken gaan.
ps: laat je koelsysteem ook eens doorspoelen en dan opnieuw afvullen met G11 koelvloeistof.
grtz bjorn
origineel gepost door thecrowcar

ook een dikke Calibra

Wie weet trouwens van wie die is???
van jou denk ik??
origineel gepost door calibra_8v
@svdk20 mooie wagen om te zien!weer eentje gespot,ditmaalnabij noordwijk/katwijk die richting
deze calibra is bij mij in de garage in onderhoud.
heeft een 2.0 16v ecotec motor en word technisch perfect onderhouden. zijn vorige calibra staat bij ons op de zaak te koop met een km stand van 411.xxxkm.grtz bjorn
controleer voor de zekerheid ook maar gewoon of je radiateur niet verstopt zit met sludge zooi of iets dergelijks, vaak als de koelsytemen van wat voor auto ook met water zijn bijgevuld, wil er door de roestvorming op den duur ook de radiateuren dicht gaan zitten.
heb dit zelf eens meegemaakt met een calibra turbo.
had alle waterslangn vervangen, alles netjes afgevuld en ontlucht en nog te warm worden. bleek dus achteraf ook de radiateur dicht te zitten.grtz bjorn
origineel gepost door Ari
De auto komt uit de buurt van Roosendaal dat de enige info die ik heb.
Waar moet je opletten bij een calibra zeg maar de zwakke punten?dit zijn alle aankooptips / punten waar je op moet letten bij het aanschaffen van en calibra:
Let bij verlaagde Calibra’s op verhoogde slijtage van de wielophanging, ook fuseekogels en draagarmen krijgen te lijden, vaak door een verkeerde offset van later gemonteerde (lichtmetalen) velgen.
Kijk naar beschadigingen aan de carterpan
Let op de algehele staat van de radiateur.
Let bij de zespitters (2,4L (alleen in Duitsland geleverd) en 2,5 L op algehele toestand van de koelinstallatie. De eerste twee bouwjaren met de zespitters hadden veel koelproblemen door ondercapaciteit, met alle gevolgen van dien !
Zijn de deuren goed afgehangen, en sluiten de stijlloze ramen nog precies in de rubbers? Anders geheid veel windgeruis (boven de 100 km.) en lekkages aan de binnenkant langs de portierruiten.
Indien aanwezig, check het geleidingsmechanisme van het (standaard door Opel) gemonteerde schuifdak.
Let op, of alle afwateringsgaten open zijn (ook onderin de deuren!). Doe dit ook onder de bekleding van de kofferbak. Calibra’s kunnen de neiging hebben om te lekken via de achterlichten! Bij het schuifdak in open toestand, nakijken of de dubbele dakbeplating vooraan (voorruitzijde), aan de flensnaden niet roesten. Ook kan de bekleding van het schuifdak loszitten. Bij openen van het dak valt dat dan op je hoofd.
Let bij de portieren er goed op, of alle carrosserienaden gelijk zijn. Door de stijlloze constructie van de portieren kan dit tricky zijn (heeft ook weer te maken met de afhanging).
Het voorste dashboard gedeelte, direct achter de voorruit, kan scheuren en/of barsten vertonen na verloop van jaren. Deze lange strip is alleen te vervangen, met de voorruit eruit! Anders demontage van het gehele dashboard en dit wil je niet!.
Onder de zwarte zijskirts, letten op roest van de drempels aldaar. Doe dit ook, waar het achterscherm overgaat, in het middelste drempelstuk. Bij de naad is vaak (beginnende) roest (bouwjaren 1990 t/m 1993).
Let op algehele staat interieur. De door Recaro gefabriceerde voorstoelen, kunnen op het middelste rugvlak loslaten op de naden.
Distributieriem moet elke 80.000 km vervangen zijn, echter deze moet ook vervangen worden bij vervanging waterpomp (altijd al een minder Opel onderdeel). Dit omdat de waterpomp aangedreven wordt door deze distributieriem, en de waterpomp bovendien de functie heeft van aanspanner van die riem middels een concentrisch stelmechanisme.
Let op algehele toestand katalysator en middendemper uitlaat (dit is het laagste gedeelte onder de bodem van de auto) Doe dit vooral bij verlaagde Calibra’s. Let op de torsiestang voor (onder de radiator), kan los getrild zijn, en let op de rubbers aldaar.
Het bekende roestfenomeen van de achterschermen zit ingebakken door de fabricage van de Opel in Finland. Bij het puntlassen van binnen- en buitenschermen wordt een soort vilt tape gebruikt, dat tussen de flensnaad wordt gelegd. Deze raakt door de jaren heen poreus, en wordt hygroscopisch (waterabsorberend). ELKE CALIBRA KRIJGT VROEG OF LAAT DIT PROBLEEM!!!!!! Nieuwe spatbord randen inlassen, slijpen, plamuren en achterschermen spuiten kost plm. € 1500,00 mits netjes gedaan. Anders ontstaat na 2 à 3 jaar weer hetzelfde probleem.
De Calibra kan nog wel eens problemen hebben met de computer (geldt ook voor de Vectra). Resetten helpt niet om de storingsmeldingen weg te krijgen. Deze steken wel weer de kop op.
Algemene zaken: De meeste betrouwbare motor is de 2.0i 8 klepper. Hier zijn echt alle kinderziekten uit (op de waterpomp na dan). De eerste 16v van 150 PK (bouwjaar 1990 tot 1993) is een rauw lopend blok. Bovendien, bij problemen met de kleppen, gaat dat behoorlijk in de papieren lopen. Het tweede 16v blok van 136 PK (vanaf medio 1993), is soepeler, pakt sneller op bij lagere toeren, maar is nog steeds rauw klinkend. De zescilinders hebben, vooral in de eerste bouwjaren, koelingsproblemen, maar zijn wel mooi zuinig. Dit zuinigheidsaspect geldt ook voor de 8v. Bovendien is de kans van zuiger- en klepschade bij een gebroken distributieriem bij de 8v het kleinst, dit doordat er zelfs in de hoogste stand van de zuigers, er nog enige speling vrij blijft tussen zuigeroppervlak en kleppen. Dit blok is ook eigenlijk gemaakt met vrij grove toleranties. Het is goed te tunen tot ongeveer 140 PK, zonder al te veel middelen.
Probeer de CW waarde (0,24) van de carrosserie zoveel mogelijk intact te houden. Hoe meer spoilers, des te hoger de luchtweerstand en gebruik.grtz bjorn
@ alfred: indd balen van die schade maar deze word nog deze maad gerepareerd, heb al een verse bumper klaarliggen voor de spuiter, tevens komt er dan gelijk rondom een Riger set op met dakspoiler van de infinity lijn, diep versie.
@2slow: indd het oog wil ook wat en de velgen worden weer wat meer opgevuld nu.
@lex: ze zijn misschien niet veel beter, maar wel wat beter en dat vind ik toch een fijn gevoel, dat er een betere remkracht en en stopvermogen dan eerst. binnekort ook de hoofdremcilliner en bekrachtiger van een v6 plaatsen zodat de remmen goed tot hun recht kunnen komen.wou altijd al wat groetere remmen, en heb de ombouw nu gedaan omdat ik toch een calibra v6 voor de sloop had, dus waarom ombouwsetjes kopen of iets als je alles dan zo kan omhangen. en wil graag wat anders als een ander hebben.
want jah hoevel 8 klepper zijn er nou 5 gaats met v6 remmen?voorlopig nog geen andere motor, deze is ook nog prima
@2slow. de voorzijde die op de foto te zien is zijn de irmscher veren, achter staat de wagen nog op bokken.
heb nu me eigen veren er weer onder en staat gelijk weer beter op z`n pootjesen hierbij me laatste update wat betreft de v6 ophanging en remdelen.
afgelopen vrijdag was het dan zover. me nieuwe ophanging en remdelen kwamen onder me calibra. had hier speciaal vrij voor gevraagd op het werk en gelijk bij mij op de zaak een brug gereserveerd zodat ik overal goed bij kon komen. helaas begon me dag wat minder aangezien ik eerst naar de spuiter toe moest omdat ik de avon ervoor een trekhaak een kusje heb gegeven met me voorbumper. resultaat: gigantische plakaat plamuur met lak van me bumper af :o .(nu weet ik gelijk waarom me lak op de bumper begon in te scheuren).
na dit bezoekje ben ik begonnen met alles uitladen uit de cali en begonnen met aan de voorzijde nieuwe wiellagers in te persen. hierna de complete voorkant losgetrekken en hiervan mijn schokdempers en toplagers overgezet naar de nieuwe ophanging aangezien ik deze 3 maanden terug rondom heb vernieuwd. nu dahct ik dat ik gelijk de orgienle irmscher verlagingsveren erbij had zitten, maar niets was helaas minder waar. want eenmaal de compete voorkant dichtgebouwd te hebben stond de calibra zo goed als op orginele hoogte :shock: . dus deze kon weer uit elkaar en mijn eigen veren er weer onder.
hierna de achterkant eronder gebouwd en remmen in elkaar gezet en kon dan uiteindelijk om 23.00 uur het licht van de werkplaats uitdoen. (was om 08.15 op de zaak).
maar ik mag zeggen het resultaat mag er wezen en op naar me volgende projectje: die Rieger Infinity diepe versie spoilers met nieuwe voorbumper naar de spuiter brengen en monteren.hierbij de foto`s van de ombouw:
donderdag avond auto volgelegd

voorkant losgehaald

ophangingsdelen uitwisselen

[img]http://lh5.ggpht.com/_PUlZg4OIXM0/S646MOmqG_I/AAAAAAAABg8/axf_eVZ_cnk/s640/Foto0294.jpgimg]remmen voorzijde in elkaar gezet

voorkant dichtgebouwd en staat mij veel ste hoog

en de volgende dag het eindresultaat

en me schade op de bumper (is nu een grotere plek geworden als op de foto)

grtz bjorn
origineel gepost door Spijkcity
Vanmiddag bij de opel dealer(van vliet) geweest in Woerden.Stond een aubergine kleurige calibra met Vectra GTS velgen.Denk een c20let.Mooie calibra.Is van een medewerker daar zei iemand.deze is van niels, een oud collega van mij. hier ligt een v6 motor in.
de kleur is trouwens northcape paars.
ik zelf rijd wel met een meer aubergine kleurige calibra rond in woerdengrtz bjorn
origineel gepost door 2slow
Er zijn idd verschillende modellen in die motortjes. Heb zelf een keer 2 verschillende in de handen gehad maar werkte allebij het zelfde. Of er nog meer zijn met andere pas vorm? Ongetwijfeld, maar als je een motortje hebt uit Astra of Vectra uit die tijd, dan past het volgens mij wel gewoon in de Calibra.Of het een afkeur punt is weet ik niet. Meende laatst in een ander topic wel zoiets te lezen.
ja is een afkeurpunt. of je haalt de schakelaar in je dash weg, dan is er niks meer aan de hand, mits je de lampen nog met de hand kan afstellen.
grtz bjorn
origineel gepost door 2slow
Er zijn idd verschillende modellen in die motortjes. Heb zelf een keer 2 verschillende in de handen gehad maar werkte allebij het zelfde. Of er nog meer zijn met andere pas vorm? Ongetwijfeld, maar als je een motortje hebt uit Astra of Vectra uit die tijd, dan past het volgens mij wel gewoon in de Calibra.Of het een afkeur punt is weet ik niet. Meende laatst in een ander topic wel zoiets te lezen.
ja is een afkeurpunt. of je haalt de schakelaar in je dash weg, dan is er niks meer aan de hand, mits je de lampen nog met de hand kan afstellen.
grtz bjorn
origineel gepost door svdk20
@de witte:
is het probleem al verholpen?ja probleem is verholpen,
alles werd veroorzaakt door een defect brandstofpomprelais.trek eens 1 voor 1 de kabels eraf en start hem bij iedere kabel die je eraf hebt liggen. gaat de motor slechter lopen dan is die cillinder goed. blijft de motor hetzelfde lopen dan heb je de boosdoener gevonden.
dus eerst kabel eraf, starten, controlere, kabe terugzetten, en dan weer alles opnieuw bij de volgende cillinder.grtz bjorn
1 – Silverspeed
2 – Wim-V6
3 – sw_reijnders (Bas)
4 – Silver, Vectra B station.
5 – Speaker
6 – Sjouke
7 – Myszek (Marc) (ovb)
8 – -BlendjuH- met Blendjuhs mate
9 – XQlusive0ne
10 – chrisone
11 – Bartjex88
12 – Navy
13 – MauriceV6 (ovb)
14 – jraaf
15 – DIMI
16 – Janneman
17 – Rooiepeet (nog niet zeker)
18 – astra-gtcuden (99%zeker)
19 – opel-limbo
20 – DVO
21 – martklanderman (ovb)
22 – Ricardol
23 – SuperFly-NL
24 – Ahrend(ovb)
25 – jorisor (gaat het waarschijnlijk niet halen)
26 – BmB(ovb i.v.m werk)
27 – chris vocht
28 – Glenn-Vectra
29 – gekkegrry
30 – Arjontje
31 – TjeerdK
32 – handbalroels
33 – Vec Station
34 – TimH
35 – jaimey
36 – vectrab
37 – G-ride
38 – dudie-c20ne (met de cali)
39 – vader dudie-c20ne (met de vectra)nee hopor mijn c20ne heeft ook op 5w30 gelopen, dat tikken zal in je injectoren zitten en ook je klepstoters kunnen vervuild zijn geraakt waardoor deze minder vullen en je ze dys hoort tikken.
grtz bjorn
u2u
origineel gepost door dudie-c20ne
heb ooit es een account hier op het forum gemaakt. waarvan ik dus mijn inloggegevens van kwijt ben.
maar nu wou ik vragen of dat deze misschien compleet verwijderd kan worden zodat ik het mail adres van dat oude account voor mijn nu actieve account kan gaan gebruiken.het gaat om het account met b.doedijns@casema.nl als mail adres. dit mail adres wil ik gaan gebruiken voor mijn dudie-c20ne account.
grtz bjorn
(ps: er mag ook eerst een verificatie gestuurd worden naar het mailadres, als dat wenselijk is)
is er toevallig iemand die mij hiermee kan helpen, aangezien ik ook al heb geprobeerd mijn inloggegevens op te vragen maar deze nog steeds niet heb en het dus zelf ook allemaal niet kan aanpassen
-
AuteurBerichten