Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ZakhooiTM wrote:
Ik zie in je onderteken ding dat je toegang hebt tot TIS, daar staat alles in wat je moet weten
Ga naar SI > Selecteer de auto > J Engine and Engine Aggregates > Motronic M/ME 1.5.5Voor het vinden van de ECU : Control Unit > Repair Instructions
Voor het vinden van de foutcodes, procedures en meer : Diagnostic Information and ProceduresIk ga gelijk even kijken, heb alleen de nederlandse versie van tis, maar het is gelukt ;)
Kan alleen geen stroomschema’s bekijken met tis, mist invoegtoepassing tiff en cgm met firefox en int expl :s
Voor degene wie de nl versie wil, pm maar ;)
@johanhummer9 wrote:
Toch maar besloten een opcom aan te schaffen alleen lees ik hier en daar dat als je het niet goed doet je de opcom kan weggooien.
Ik heb nog helemaal niks geinstalleerd oid
Dus hoe moet ik het installeren op me laptop.
alvast bedankt
ps: ik heb windows 7 64 bit
edit: ik heb deze tutorial gevonden : https://www.youtube.com/watch?v=NHDk8t91Tsk kan ik die volgen?
Naar mijn weten mag je hem niet updaten als je van die china zooi hebt.
Ik ben nu ook bezig met installeren enz… Vandaag binnen gekregen :D@paflo wrote:
Ik zoek ook een Nederlands instructieboekje voor een corsa c die ik volgende week krijg. Zit er, jammer genoeg , niet bij.
Pm Mr.F ;)
@patjuhw wrote:
ken iemand mij helpen aan de nl opcom software voor windows 8.1 had hem voor windows 7 maar helaas na de crash verloren gegaan
alvast bedankt voor de moeite :worsOp de facebookpagina van opel-forum.nl is hij te downloaden, maar of dat de juiste is?
Gr Martijn
Ik wacht op een online pdf of link ;)
@Mr.F wrote:
Ik heb een nieuwe liggen in het nederlands ;-)
Die zou eigenlijk bij mij moeten liggen :hmmz
Deze staat in mijn favorieten!
Vergeet ik er alleen bij te zetten dat ik hem graag in het nederlands wil :shock:
Iemand?
Ik wil de corsa c van mij uitlezen, naar aanleiding van een foutmelding.
Na speuren op internet lijkt mij op-com geschikt hiervoor.Waar kan ik zo’n op-com set veilig bestellen (wil ermee uitlezen en programmeren indien mogelijk)
En waar is de nederlandse firmware software enz… te vinden?
Mvg Martijn
3 november 2014 om 19:19 In reactie op: Opgehoopte aangekoekte olie/vet onder kleppendeksel #18259520Korte ritten heeft hij zeker gehad, ik denk zelf dat dat de oorzaak is.
Is het verstandig om de carterpan eraf te halen en de aanzuigbuis te controleren of zal dat niet nodig zijn?
Kan het zijn dat daaronder ook alles is aangekoekt?2 november 2014 om 13:13 In reactie op: Opgehoopte aangekoekte olie/vet onder kleppendeksel #18259515Vaker olie verversen dus? Normaal gesproken om de 10.000 km?
Duidelijk, dank voor je snelle reactie!
Het is gewoon rotzooi dus als het maar 1 jaar mee gaat en het is geen slijtage onderdeel ;)
Gelukkig geeft opel 1 jaar garantie op onderdelen, had hem nog voor niks.
Dat gezeik erom heen…Heb hem eindelijk gevonden, hij zit inderdaad waar opeltje17 en liviu2004 zegt, hij zit geplaatst (geklikt) in het kachelhuis zelf, maar erg goed verstopt aan de linker achterkant van het kachelhuis. Een stuk schuim moeten verwijderen.
Bedankt voor jullie hulp!Mijn excuses
Heb hem eindelijk gevonden, hij zit inderdaad waar opeltje17 en liviu2004 zegt, hij zit geplaatst (geklikt) in het kachelhuis zelf, maar erg goed verstopt aan de linker achterkant van het kachelhuis. Een stuk schuim moeten verwijderen.
Bedankt voor jullie hulp!Daar krijg ik ook geen duidelijk antwoord op mijn vraag.
Ik zou willen hebben dat we elkaar helpen hier.Groetjes Martijn
Ik heb mijn dashboardkastje eruit gehaald, maar zie geen kachelweerstand zitten.
Moet ik mijn kachelhuis ook demonteren?Dat betekend, radio demonteren, daarna het paneel met schakelaars ventilator/kachel demonteren, daarachter moet die weerstand zitten?
Vandaag heen uitlezen geweest. Conclusie weer iets richting gaspedaal… deed wel heel raar zei de bewuste man.
Geen of slechte voeding/massa… vaag.
Had vorige week een nieuwe stekker eraan gezet, met haast, omdat de ouwe stekker 4/6 pootjes min of meer versmolten was.
Die had ik aan elkaar gezet met amp stekkertjes, ivm tijdnood.
Vanavond de stekker eraan gesoldeerd, tot mijn verbazing had ik 2 draden verwisseld.
Dat verklaarde de motorstoring :S
Nu werkt alles weer naar behoren.
Hopen dat het nu goed blijft met een verse stekker en gaspedaal.Verder de bak bij het bcm-gedeelte gedemonteerd. Afdichtingsrubber van het deksel is helemaal poreus.
Bak stond een laagje water in.
Dat verklaard dus het water wat naar binnen stroomde.
Het weekend alles maar eens netjes afkitten.Bedankt iedereen voor de gewenste info!
Groetjes Martijn
Als de bcm kapot is, wat is dat wijsheid, nieuw of van de sloop?
Normaal als er geen water bij komt, voldoet 1 van de sloop ook wel toch?Hoop dat morgen uitlezen uitsluitsel geeft, rijd al een paar dagen op noodprogramma en ben blij dat hij de 80 km/u haalt :S
Wat betekend letterlijk bcm en zijn functie dan?
En de combinatie… foutcode geven, die weer in combinatie ‘niet reageren op gaspedaal’ is dat logisch?Martijn
(donderdag uitlezen)
Deze week maar uit laten lezen.
Maar hoe weet je zo zeker dat dit de plek is waar het water binnen is gekomen?Als ik hem laat uitlezen geeft hij dan een foutmelding dat het daar wegkomt?
-
AuteurBerichten