Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 november 2011 om 16:00 In reactie op: Verlichting kachelbediening. Weer terug, met uitleg. #17922853
KLAAR!
Het is gelukt. Heeft een paar uur gekost. Inderdaad eerst om het stuur de kapjes losmaken. Eerst lukte dat niet…Er zaten nog 2 schroefjes met afdekplaatjes achter het stuur verstopt. Die los gemaakt en het kapje kwam eraf. Toen het lastigste gedeelte, de afdekkap voor de tellers. Die kwam maar moeilijk los. Met geduld en rustig kijken voor het beginnen lukte dat uiteindelijk ook. Daar kwamen de 2 schroeven tevoorschijn van de kachelunit! Ook de boordcomputer moest naar achteren, dat was de makkelijkste. Ook daarachter zaten 2 schroeven van de kachelunit. Nu kon de unit een stukje naar achteren en linksboven zaten 2 paarse snoertjes in een houdertje die eruit kwam met een punttang. Daarin zat een zwart kapot lampje. Voor 2 euro heb ik er 2 nieuwe gehaald. Natuurlijk eerst getest en het lampje deed het weer! Toen alles in omgekeerde volgorde van hierboven terug geplaatst. Het andere lampje moest de asbakverlichting weer doen branden, ook dat ging en wel heel makkelijk!
Vandaag dus weer wat geleerd en met rustig kijken, tussendoor shaggie roken, en niet teveel kracht zetten zodat het heel blijft is mijn Calibra weer honderd procent!
Bedankt voor de adviezen, als iemand een keer hulp nodig heeft met hetzelfde, geef maar een gil of maak gebruik van bovenstaande.
Met vriendelijke sleutel(kruiskop)groet,
dtmcalibra672
@ColinH wrote:
4000 euro is zeker te veel in deze tijd. Zoals al gezegd is, grote, zware auto’s zijn laatste jaren gewoon niks waard.
Als +/- 2500 euro je budget is om te kopen, zou ik even wachten, er komt genoeg bij iedere keer en gewoon langs gaan als je eentje op het oog heb.
Zoals die laatste, 6 eigenaren zou mij ook afschrikken, maar als het in de buurt is, kan je altijd even kijken :thumbSucces met de zoektocht, ben benieuwd naar de Omega die gaat kopen.
Gr Colin
Beste Omega liefhebbers,
Bedankt voor al jullie meedenken. Dat maakt het Opelforum leuk,vriendelijk en gezellig.Wat mijn topic betreft, die mag op slot want ik houd mijn Calibra. Toch blijf ik met een schuin oog naar Omega’s kijken want ik vind dat prachtige auto’s. Het vlaggenschip van Opel.
Veel rijplezier.
@Famempeters wrote:
ik heb mijn B2 met veel moeite verkocht(2 jaar geleden) voor 4250.00 € deze was van 2001 met 114000km met een 2,5 liter v6 automaat in sport uitvoering met als basis ook een telefoon er in ,climat control ,cd wisselaar standaard alle ramen elektrische . afneembare trekhaak niveau regeling en 4 splinternieuwe bridstone turansa banden er onder ??????let op in onberispelijke staat
dus ik vind deze omega heel dik aan de prijs zou is met geld in me handen bij die vent op de stoep gaan staan en is 3000 of 3500€ bieden ??????? en kijken wat er gebeurhttp://auto.marktplaats.nl/opel/493067655-opel-omega-2-5i-v6-nieuw-model-clima-navi-schuifdak-inruil-mogelijk.htmld” onclick=”window.open(this.href);return false; .let op he bij de prijs komt ook nog is 350€ rijklaar maken ?????????????????? hij rijd toch !!!! tevens zit hij net onder het garrantie bedrag dus ik vind het een bak met geld .
let op hij is over 2 maanden al weer jaar ouder he ,ik koop ook altijd zo rond deze tijd willen ze voor de winter wel graag zo,n ding kwijt ,en het is beslist geen uitdeler hoor .wat al gezegt is Astra verkoop je vlotter .
Bert
Bedankt voor de reactie. Ik ga wachten. Dat lijkt me toch beter inderdaad. Heb intussen ook dit gezien, niet zo ver weg van hier:
http://auto.marktplaats.nl/opel/493067655-opel-omega-2-5i-v6-nieuw-model-clima-navi-schuifdak-inruil-mogelijk.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heeft wel veel gereden en al 6 eigenaren gehad. Dan gaat bij mij wel een belletje rinkelen. Probleemauto? Wel prachtig om te zien, dat zijn vrouwen ook vaak totdat je de ‘binnenkant’ leert kennen….! De prijs is misschien wel realistisch. Jullie mening?
Gr.
Een mooie complete Omega, lage km stand en origineel en onverprutst exemplaar is toch prachtig.Ik vermoed dat in de link die ik heb geplaatst zo’n exemplaar is.Ik loop dus met dat idee rond, of het er van komt weet ik niet want heb GEEN haast met mijn plan!
@Senatorman wrote:
Misschien interessant om eerst even je Calibra hier op het forum aan te bieden. Denk dat dit wel wordt gewaardeerd door de calibra-liefhebbers, dan dat deze mooie auto in het handelaars-circuit terechtkomt.
Daarnaast kan je als je de omega compleet casht en niets inruilt, vaak nog wel wat van de prijs af krijgen.
Of de omega de vraagprijs waard is, durf ik je niet te beantwoorden. Hiervoor zijn de omega-specialisten hier op het forum, die dit veel beter kunnen beoordelen.Goed idee. Reeds gedaan.
Groet.
Hallo Nedo,
Echt jammer dat je hem gaat verkopen. Daar ga je spijt van krijgen. Zo’n mooie auto ga je missen hoor! Spreek uit ervaring…maar heb gelukkig weer een pracht van een Calibra, zelfde kleur als jij hebt en een DTM uitvoering. Denk nog maar eens goed na!
Greetz.
Dat is een mooie nette Calibra met dacht ik nog originele velgen.
Bewaar die maar goed. Voor als die weer naar origineel terug moet/mag.Het liefst zie ik Calibra’s in fabrieksaf staat :thumbup
Succes met de aanpassingen.
dtmcalibra672
GARAGE :D:thumbup:angel
groeten
dtmcalibra672
Beste mensen,
Dit is mijn badge in mijn DTM 16V 2.0 Calibra.
Dus met 2 gele strepen.
Groeten,
dtmcalibra672.
Uploaded with ImageShack.us
Omdat de groene geen originele velgen, spiegels, spoilers, lijkt niet 30 mm verlaagd moet de paarse de juiste zijn…maar de groene heeft dtm bekleding…de paarse niet…:o
Erg leuk om over te brainstormen maar ga toch voor de paarse als originele die beetje opgeleukt is met leder.
De groene heeft trouwens een dubbele pijp op de einddemper, die paarse een enkele. Weet niet wat hoort op een V6. Die van mij heeft een enkele pijp, een 2.0 uitvoering dus.
We horen het hoop ik snel!
gr.
dtmcalibra672
Beide modellen hetzelfde nummer. 667 Hebben ze en dat is denk ik niet mogelijk. De rest is natuurlijk makkie, kleur, automaat enz. maar dat nummer is wel het vreemde. Zouden er dan meer gemaakt zijn dan we denken?
Geïmporteerd had gekund maar is niet het geval dus het blijft onverklaarbaar…:thumbup
Het had gekund als ik dit http://www.opelcoupeclub.nl/content/view/23/56/ erbij had gepakt en gekeken naar de uitvoering maar die is volgens rdw hetzelfde.
Beetje raar dus.
groeten
dtmcalibra672
Beste liefhebbers,
Met de Calibra naar Zwitserland. Het huis staat er al dus alleen wat kleding enz. mee, scheelt in gewicht en snelheid….:P:thumbupDe pasjes op en af, de autobahn proberen enz. Eens kijken of het meisje er ook mee overweg kan…Wordt netjes van stal gehaald (de auto), gewassen en gestreken en gaan. Ze moet toch kilometers maken (niet meer dan 5 a 6 duizend per jaar) en dan kan dat mooi met vakantie! Lekker genieten, 2 in 1 zeg maar! Daarna mag ze weer lekker uitrusten op stal en wordt ze bedankt voor bewezen diensten met een hele fijne poetsbeurt.:wors Foto’s komen nadien uiteraard!
gr.
dtmcalibra672
26 januari 2011 om 14:07 In reactie op: Sierstrip tussen voorruit en dashboard heel houden #17804412Beste Pastra,
Dat klinkt goed. Iemand anders al ervaring met zulk spul?
Zijn er nog speciale merken die jij in gedachten had om het toe te passen en bij Brezan te krijgen? Ik wil dat ook gaan proberen dan.
dtmcalibra672.
26 januari 2011 om 13:48 In reactie op: Sierstrip tussen voorruit en dashboard heel houden #17804410In Australië zag ik vaak dat ze het dashbord afdekken met lichte handdoeken onder de ruit. Dat zal vast een oplossing kunnen zijn? Of de schroefjes minder vast draaien?
Die van mijn is helemaal puntgaaf nog en dat moet wel zo blijven. Had in ander topic al gevraagd of er niet een middeltje (zonnebrandcreme :o ) is die het soepel kan houden net zoiets als voor rubbers bijvoorbeeld.
Heb wel Calibra’s gezien met 3 scheuren in dat onderdeel :cry.
-
AuteurBerichten
