Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Andre_Ede wrote:
Er zijn 365 color edition’s gemaakt met de C2.0LET aanboord.
Ik zat er dus naast dat de Technical Violett ook op de standard geleverd is.
Echtzeldzaam is de X2.5XE met 7 stuks !
Waarom is dat zeldzaam? Die motor in een calli sowieso of icm de kleur?
Dus een 95 Calibra met een C2.5XE motor kan problemen gaan geven met de koeling aangezien die van de eerste generatie 2.5 blokken is? Hele mooie site en nuttige informatie, dank je wel alvast.
Laat je het bijvoorbeeld maken:
http://www.ebay.de/itm/Teppich-satz-fuer-Opel-Calibra-kompl-Velour-Schwarz-/320911108681″ onclick=”window.open(this.href);return false;
INMIDDELS STAAT DIE OP DE SITE. Het bleek aan de browser te liggen, bij Chrome met Adblocker komt er niet een button te staan, met IE wel dus dan maar via die browser. De link naar Marktplaats geeft info plus foto’s.
Soepkiepe bedankt voor je link trouwens. Moderators, excuses voor het plaatsen van de link maar nu is wel duidelijk dat het niet lukt met Chrome en zal ik indien nodig IE moeten gebruiken, weer wat geleerd.
Groeten,
Erwin.
Omdat ik mijn Vec. te koop aan wil bieden hier maar dat niet mogelijk is.
Thanks voor je hulp maar dan nog, er staat NERGENS een button van advertentie plaatsen! En ik heb in het verleden al een auto geplaatst op forum en ging makkelijk. Nu niet! Dus bij deze ook de vraag aan een moderator: ligt het aan mij of moet ik me ergens aanmelden? Snap er geen snars van.
@wim-v6 wrote:
Als de linkerslot motor niet mee gaat op de AB nu, doet ie dat straks ook niet met een nieuwe batterij.
Als ie nou niet op slot wil met de AB, kan je m wel met de sleutel bedienen, slotmotoren zijn trouwens zat te vinden op de sloop.
Willem
Braaf nieuw knoopcel geplaatst en inderdaad Willem, alle sloten doen het behalve de bestuurdersdeur. Is inderdaad mechanisch wel te openen uiteraard zoals hierboven al stond. Nu maar op zoek naar zo’n ding voor een Vectra B uit 98. Vraag me af of ze nieuw duur zijn en het veel werk is om te vervangen. Anders moet die naar de garage….Iemand ervaring met zoiets?
Dat is vreemd. Als je namelijk de gesloten auto opent met de sleutel gaat die wel hoog inclusief de andere drie deuren..? In ieder geval ga ik vandaag batterij halen bij Blokker en laat het weten. Als dat niet werkt dan moet ik de slotmotor vervangen.
Ik heb het vanmiddag geprobeerd. Bestuurdersdeur ging niet dicht, rest wel en gelijk weer open…signaal was wel zwak tot slecht. Dan eerst een andere batterij plaatsen. Kijken wat er dan gebeurd.
gr.
Dan rest nog de vraag:
Als het binnen drie minuten gebeurd dan is het alleen batterij vervangen en gaan. Nu is de hamvraag: welke batterij moet er in? Het is niet te doen om het ding eruit te halen, snel naar de winkel, terug komen, battterij erin en gaan…das meer dan drie minuten..
Kortom: welke batterij EERST kopen voordat vervanging moet gebeuren binnen die drie minuten?
gr.
Ben ook blij dat hij bij Maurice is gekomen. Die heeft tijd, aandacht, kennis en hulp om de ex Vannos te verhogen. Was prettige verkoop. Mooie auto maar voor mij maakte liefde blind…! Succes met de aanpassingen.
Ik doe het als volgt:
auto afspuiten met hoge druk bij een wasbox. Dan naar huis rijden en auto met rugspuit, gevuld met dopje Maguaires en rest water spuit ik auto in met deze oplossing. Daarna ga ik de auto wassen met emmer heet water en scheut azijn met een handschoen. Daarna afnemen met een emmer warm water en zeem. Glimt die weer mooi. Weet niet of azijn wat is maar werkt prima en geeft geen kalkgedoe. Las zelfs iets over glansspoelmiddel….? Zou ook werken volgens de berichten.
Toch haal ik me auto voor de onderkant wel eens door de wasstraat, zeker na de pekelperiode. Vloeken in de kerk is het en niet best voor mijn karretje.
Groeten.
@RISL wrote:
Ik wilde ook gaan, kwam helaas een lekkage thuis door heen :S
Maarre, heeft er iemand foto’s?Kun je bij The Gallery in Brummen trouwens als bezoeker naar binnen?
Je kan zeker bij The Gal lery in Brummen als bezoeker naar binnen. Ben er al diverse keren geweest en is wel leuk om eens te kijken daar, bovendien gratis hoor want als je besluit een auto te kopen zou het toch te gek zijn als je entree moet betalen….iets wat wel zo was in Essen….raar vind ik dat….In Brummen is het beneden voor mij als gewone man het leukste om te kijken….probeer maar eens. Kijk gewoon op hun site en je weet de tijden. Veel plezier.
Ben er ook geweest, donderdag. Het mooiste voor mij was de gele Calibra 4×4 uit 1991 bij Opel met maar 1341 kilometers op de teller. Het was geen turbo maar naar ik weet een 8 klepper met 4×4…..snap er niets van maar was geweldig mooi. Voor de rest was het erg magertjes bij Opel. Verder was het een waar Mercedes en Porsche festijn. Ook vele Engelse meuk en heel veel mensen van het KarelKees gehalte (dat is een gemiddelde The Galler y bezoeker in Brummen..). Voor de komende jaren weer genezen want volgend jaar is het gewoon hetzelfde, over een jaar of tien maar weer eens opniew kijken daar.
20 maart 2012 om 16:25 In reactie op: Octaangetal en olie, wat is goed voor je 2.2 Ecotec? #17910865@wim-v6 wrote:
Tja, Motorolie, een GOEDE Volsynthetische 5w40 is prima zat voor deze motor..
en Brandstof, deze motor is ontwikkeld om probleemloos op euro95 te rijden..
Willem
Dank je Willem,
Wat is een goede volsynthetische olie voor dit blok dan? Merk? Is het wel raadzaam te tanken bij een A merk station zoals een Aral of BP? Ik zal een proefondervindelijk kijken of een RON 95 of RON98 van Aral verschil maakt voor dit motorblok (voor de knip zeker wel maar dat geld gaat nu toch niet naar Den Haag gelukkig)
20 maart 2012 om 12:25 In reactie op: Octaangetal en olie, wat is goed voor je 2.2 Ecotec? #17910862Hallo Rick,
Bedankt voor de info. Het gaat om een Z2.2SE blok met Ecotec…Ik vraag me af ik de hele tijd dan net over de grens bij Aral in Elten RON98 ga tanken, al is het alleen maar om dat tuig in Den Haag te pesten…en bovendien ben ik dan met een volle tank net zoveel kwijt als in Nederland met RON95. Van de zomer gaan we met de auto naar Zwitserland, dus berg op en af, is dan echt een RON102 zoveel beter? Is het niet schadelijk voor de motor enzovoort? Wat de olie betreft, dat is ook een interessante vraag en ben benieuwd naar ervaringen van jullie, zeker wat betreft mensen met hetzelfde blokje.
Rick bedankt voor jouw info en kijk inderdaad ook uit naar WimV6 zijn reactie zoals jij al aangaf.
Gr. Erwin.
15 maart 2012 om 10:20 In reactie op: Twee remcilinder voorkant Opel Kadett B gevraagd, 1972. #17894704@mallemalle wrote:
uit interesse, wat heb je betaald bij brezan?
Even uit het hoofd want zijn van me pa en heb rekening gezien, was 62 euro……dus goede handel…
14 maart 2012 om 09:18 In reactie op: Twee remcilinder voorkant Opel Kadett B gevraagd, 1972. #17894709Inmiddels voorzien via gewoon Brezan. Bedankt voor het meedenken.
@Rob-Epe wrote:
Vanmiddag gespot tussen Apeldoorn en Voorst, een d.groene Calibra SL-LF-..
Hij zag er mooi uit…Ja dat was ik! Mooie wagen he? Staat inmiddels wel te koop omdat ik een nieuwere auto wil. Hoop dat die natuurlijk bij een liefhebber terecht komt die hem ook origineel wil houden net als ik.
Groeten.
Misschien je lambda sensor naar zijn grootje? Ik had het ook vlak voor de keuring, ineens hoog verbruik en tijdens keuring kwam aan het licht dat die stuk was…..duur grapje maar verbruik is na vervanging weer normaal. Tussen de 7.5 en 8.3 op een complete tank (rijdt rustig aan met me auto, 2.0 16V)
Ik vind trouwens na gekeken te hebben op de Vw shop van Ruudje dat die BEHOORLIJK aan de prijs zit met 12.50 per stuk. Zit er een gouden randje om of zo? Ik zoek eerst verder of kijk even in Bocholt om de hoek hier bij de BBS boer aldaar.
Bedankt voor de info dames en heren. Ik ga er mee aan de slag en Cali16vDTM, die gast van de Vw shop kan er inderdaad niets aan doen hahahahahaha. :D
Ja klopt. Heb ze daar gezien maar zou graag eerst zaken doen met iemand hier in NL. Is makkelijker.
Fijn lampje is dat. Ik had het ook aantal weken, doorgereden tot aan de keuring die vorige week is verricht. Bij mij viel al het hoge verbruik op wat ontstond, makkelijk te zien op je boordcomputer. Uiteindelijk wat het een kapotte lambda sensor. Voor 204 Euro een nieuwe eronder moeten laten zetten want kwam anders niet door de keuring, meer dan 5 procent uitstoot …..mocht niet. Maar goed, hoort erbij zullen we maar zeggen. Is in ieder geval weer gekeurd en voor de rest perfect wat ook wel mag met origineel 87000 km…..hoop dat het voor jouw minder duur uit zal vallen.
Gr.
Audi?
Als U Duwen Interesseert ? Niet doen dus want straks kan je hem alleen duwen omdat je niet meer kan tanken. Nu kan ik niet in je knip kijken maar voor je het weet is het een Noors fjord met een echoklank :vertag
Die Turbo is echt magnifiek mooi.
Het is en het blijft een kruiphok king: :shock:
-
AuteurBerichten