Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 september 2010 om 20:08 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17437319
Velgen er op geschroefd. :)

origineel gepost door speaker
Als je het echt zeker wilt weten moet je je kenteken of chassisnummer ff aan de dealer doorgeven ( bij voorkeur van Voorden in Almere , bij dhr Zijlemaker ! ) Die zoekt het zo voor je op !! :angelHad ik al gedaan bij onze opel dealer Het motorhuis daar stond hij idd als executive. En daar begon ook de discussie omdat de particuliere verkoper van de wagen zeker wist dat het een cosmo was.;)
:wub:wub Mooie Vec, veel plezier er mee:thumbup
origineel gepost door jsgsi
Staat een stuk mooier he2,2 DGI Executive :P
was gewoon erg nieuwsgierig, en ja het staat wel mooier king:
origineel gepost door yzf1kr
Op verzekeringssites kan je je kenteken ook invullen en dan rolt te uitvoering er ook vaak uit:Goede tip en gedaan ……….. het is een executive volgens de ING verzekerings calculator;) Thanks
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door janneman vectra c
Ik heb een Executive van 10-2005 :P in die tijd was er de keuze voor alleen de zakelijke rijder om een Business of Executive te kiezen.Deze wijsheid heb ik effe gegoogled
Jan
Kijk met dat verhaal in de eerste post van mij dat een executive niet door een particulier gekocht kon worden maar alleen zakelijk en het gegeven dat bij de dealer in het systeem ook executive staat…….is het nu officieel een executive:D …..einde discussie:afro
Verander dat dan effuhh in je signature:angel
Jan
doneking:
origineel gepost door janneman vectra c
Ik heb een Executive van 10-2005 :P in die tijd was er de keuze voor alleen de zakelijke rijder om een Business of Executive te kiezen.Deze wijsheid heb ik effe gegoogled
Jan
Kijk met dat verhaal in de eerste post van mij dat een executive niet door een particulier gekocht kon worden maar alleen zakelijk en het gegeven dat bij de dealer in het systeem ook executive staat…….is het nu officieel een executive:D …..einde discussie:afro of niet, want het klopt weer niet met het verhaal van jsgsi. Die is 2e eigenaar en de eerste eigenaar was particulier:o
origineel gepost door Lamborghini
Check het anders ff via autoweek.nl (kies occasions en dan autospecificaties)
Daar kan je zo zien welke opties welke uitvoeringen hebben, voor zover de data die daar staat klopt natuurlijk.Heb ik al gedaan daar komt een executive helemaal niet voor in alle bouwjaren:o
14 september 2010 om 18:59 In reactie op: Vectra C GTS – Verbruik Diesel 2.2 vs Benzine 2.2 #17728697Het rendement van een diesel is gewoon hoger dan die van een benzine motor:
Een dieselmotor loopt zuiniger dan een benzine omdat het thermisch rendement hoger uitkomt ten opzichte van de benzinemotor.
Het thermisch rendement ligt hoger omdat de compressieverhouding hoger is 1: 18 tot 1:22 dit in tegenstelling tot de compressieverhouding van de benzinemotor 1: 12 maximaal. ;)
Er zijn een paar belangrijke verschillen die de dieselmotor zuiniger maken. In de eerste plaats heeft de diesel een hogere calorische waarde dan benzine. En wel diesel: 36 gJ/m3 tegenover benzine: 33gJ/m3. Dus maakt de diesel per kilometer al zuiniger. Voorts is de verbranding bij een dieselmotor ideaal. Bij een hoge druk wordt de diesel ingespoten waarbij de diesel in 1 keer totaal ontbrand. De zogenaamde ‘zelfontbranding’ deze vindt bij een temperatuur van om en nabij de 250 graden plaats. Het verschilt nog wel eens van temperatuur naar gelang de kwaliteit van de diesel olie. Maar in deze situatie wordt de ideale druk verdeling gegeven op de zuigers.Verwar de zelfontbranding temperatuur niet met het vlampunt. Deze is bij diesel 55 graden Celsius. Het is de temperatuur die de vloeistof laat verdampen, en het mogelijk is deze aan te steken.
ff op internet op gesnord
origineel gepost door 2e-c14nz
Als het beestje maar een naam heeft toch? :D:) ja maar ik vindt het wel leuk dat de meningen hier over verschillen wat voor type het nu is :D ……Op dit moment houden we dan maar op een cosmo met Leer king:
origineel gepost door yzf1kr
Inderdaad.Executive en Cosmo zijn de zelfde uitvoering, alleen heeft het beestje een andere naam gekregen omdat het dan wat luxer lijkt.
Maar aangezien die van jouw een 2006 is heeft de verkoper gelijk en is het een Cosmo, de Executive benaming kwam pas in MY 2007
:hmmz wordt steeds interessanter…. dus toch een cosmo;)
Ok, weer een stukje verder:) maar dat zie je niet veel, als je naar de aangeboden executives kijkt hebben ze allemaal leer. hahaha het raadsel wordt groter, wie o wie kan ons vertellen hoe het zit met deze uitvoeringen;)
Blijft een mooie kleuren combi dat zwart met beige interieur. Mooie vec Nico:wors En de interieur lijsten zijn:thumbup en geen hout.
14 september 2010 om 15:43 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17437308origineel gepost door opel-limbo
Vandaag even de vec bij de wassstraat met hogedruk afgespoten. Was wel nodig. Gelukkig hebben ze die ook in Oostenrijk.Greetz Roel met een C vanuit de Alpen.
Verveel je je dat toch nog in je vakantie op het forum zit:jerry
origineel gepost door speaker
Een cosmo is toch de duurste/luxe uitvoering met creme leer ??toen ik op zoek was naar de vectra waren alle cosmos die ik had bezocht met Half leer. Executives zijn bijna altijd met alle opties maar zeker altijd met leer. Ik zeg bijna want dit zijn eigenlijk de opties die je er nog extra kan nemen bij een executive, Elektisch bedienbare stoelen, dvd90, aux in, xenon, elek klapspiegels meer weet ik niet. Maar dit is het gene wat er bij mij niet in of op zit voor de rest heb ik alles. Oh en mijn leer is btw antraciet donker. En natuurlijk heb je cosmo uitvoering met vol leer maar dat is dan een optie.
p.s
En wat ik begrepen had van de executive is dat je hem niet als particulier nieuw kan kopen, alleen zakelijk. Maar dit is mij verteld dus ik weet niet of het waar is. Maar er is vast en zeker iemand op dit forum die ons dat kan vertellen;)
Persoonlijk zou ik…en dat ga ik ook doen als mijn 19 inch wielen er zijn, gewoon met stalen velgen met winterbanden rijden.
De 17 inch set die er nu op zit ga ik verkopen en voor dat geld koop ik een set stalen winter wielen. Maar jij hebt een luxe probleem:o ik zou de 17 inch verkopen en het geld lekker in je zak stoppen voor andere dingen want de 17 inch knappen er ook niet van op als je daarmee alleen in de winter rijdt en die winter wielen heb je toch al;)origineel gepost door afterburner27
Ja weet ik rene,ben ook niet bedroefd omdat het nu net toevallig een opel is…
Iedere auto heeft ze mankementen.
Maar 2000 vroeg me of er geen garantie op zat. Dat was de reden van het antwoord.Nee hoor heb er helemaal geen problemen mee…
Is gewoon een super lekkere auto om in te rijden…Heb nu een corsa 2010 als leenauto…
Die ik niet zou willen ruilen met mijn VEC.
Is niet voruit te branden dat ding..is nog slomer dan de ALTO van mijn vrouw.. Foutje van opel denk ik…hahahNee zijn lekkere auto’s , mijn eerste auto was een kadet 2.0 gsi 8v met een dikke t3/t4 turbo erachter…
GSI was al snel, maar dit was echt niet meer te houden….Super auto…..
Groeten Nico
Weet ik toch;) Maar ik mag wel hopen dat na deze reparatie toch wel jaren probleemloos kan gaan genieten van je vectra.:thumbup
origineel gepost door afterburner27
nee helaas, ik heb de auto gekocht zonder inruil voor 6450,- daar ging nog 750 euro af voor mijn aoude schrootbak.
Auto kost me dus 5700 euro. bj 2004 sept. betreft een vectra c met een 1.9cdti motor 150pk. (Z19DTH). Loopt verder prima, alleen heb ik liever een auto waarvan alles functioneerd (pietje precies”) zeg maar. daarom heb ik hem naar de opel dealer gebracht en niet naar een beun.. Als ik zelf een diagnostic tool had , had ik het zelf gedaan. Heb jaren mijn eigen auto onderhouden, op de laatste scenic na. daar heb ik helemaal niks aan gedan. dat was maar tijdelijk.Garantie alleen als je er een paar duizend bij betaald. Ja dat snap ik,
Maar in ieder geval is het nu 5700 + 2100 (nog even afwachten of er een coulance op het spruitstuk zit) ander blijft het 7800 eurie voor deze auto met 172000km op de teller..
Diamand black met duotone alcantara bekleding en grijs dashboard .
ik geloof dat het een elegance uitvoering is, met bijna alles elektrtisch , op de stoelen en spiegels na (het inklappen van de spiegels dan) spiegel verstelling is wel verwarmd en elektrisch.Maar goed jullie lezen nog wel wat het word maandag. dan zou ik hem eventueel gerepareerd terug krijgen van de dealer.
Ps auto is bij een ander bedrijf gekocht dan de dealer (dat daar geen misvertanden over komen)
Geloof mij nou, met elke auto is wel wat:o Zelfs als je een nieuwe koopt heb je kans op problemen. Alleen valt dat dan onder garantie……………….Als het mee zit;)
origineel gepost door sw_reijnders
tja foutmeldingen worden opgeslagen.dus iedere keer als je een stekker los trekt of iets repareert en de foutcode niet wist of als je accu bv leeg is blijven die staan.
Belangrijker is, als je ze wist dat ze weg blijven.
als ze niet te wissen zijn of terug komen, dan heb je ergens een mankement.Ze blijven weg:thumbup Heb geklooit met stads verlichting deze wilde ik puur wit, dus led erin. Maar dat slikte canbus niet dus allemaal fout meldingen. Heb nu deze besteld
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170533678806&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Op-com binnen en getest:D Verbaast mij hoeveel foutmeldingen er nog in zitten:hmmz
Kijk anders even bij Eibach.de voor de exacte as lasten voor jou wagen/ vooras 1060 //achter as 1215
Aslast voor kan wel van 1060 wordt ook wel voorgeschreven voor 2.2 DGI en 1.9 DTH , maar achter moet voor een station 1215 zijn.
Ook maar een gekocht voor de heb…:)
origineel gepost door nova….
Wafelzekerring vernieuwd was 100 ampere nu 125En die heb je nodig voor ?????
4 september 2010 om 18:12 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17484919origineel gepost door gts power
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door gts power
origineel gepost door Droeftoeter
Ziet er goed uit, blijven mooi model velgen:) Is de Vec ook verlaagd?? alleen nog opel naafkapjes en dan is ie echt helemaal af:thumbupthanks!
nee hij is niet verlaagd.
voor het mooie mag ie aan de voorkant 2 cm zakken.
en opel naafkapjes komer er niet op aangezien dit mooi in harmonie met de velg is:thumbup
Idd deze naafkapjes zien er zeker niet verkeerd uit. Alleen voor 2 cm verlagen?? Achter ziet het er idd goed uit, maar kan dat dan alleen voor verlagen ivm hele veerweg karakter en dan bedoel ik tussen voor en achter:hmmz
lijkt mij geen probleem:hmmz
OK….:)
-
AuteurBerichten