Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hetgene wat johan hierboven zegt deden wij ook altijd, maarrr……… sinds april is dit middel verboden, als ze erachter komen risceert het autobedrijf een boete van 1500 euro. Het is verboden omdat de schimmels in de verdamper resistent zouden kunnen worden voor het middel, waardoor de schimmels zich zouden kunnen ‘muteren’. Ik vind het allemaal onzin…. welkom in nederland…..
Kleine spuitbusjes die je met recirculeren gebruikt mogen overigens nog wel, maar dat doodt de schimmels niet het zorgt alleen voor een frisse geur.
2x Turbo, van collega en van mij. De rode is overigens te koop….. :angel

Ooit eens bij een klant met een Zafira B, de stekker van de passagiersairbag afgehaald omdat hij met een auto vol spullen naar frankrijk moest. Zo kan het dus ook…. Uiteraard brand dan ook het airbaglampje.
Misschien een drukveer van de koppeling die terugschiet? Druklager die niet helemaal soepel loopt? Het kan van alles zijn, het is vaak een tijdrovend klusje om het te vinden.
Had een tijd terug ook een Astra H met een vergelijkbaarprobleem. Contact met contactvet ingespoten, en de nieuwste CIM software geïnstalleerd, probleem opgelost.
Waarschijnlijk een kabelbreuk, omdat de foutcode’s meteen terugkomen.
De 1.7 diesels hebben volgens mij ook 4 gaats. Als het 4 gaats velgen zijn, kun je deze gewoon overzetten. Let wel op de bandenmaten, deze zijn bij de G anders dan bij de F. Bij 15 inch is dat 185/65 R15 of 195/60 R15. Bij 16 inch is dat 205/50 R16. Bij 17 inch 215/40 R17 (dit zijn de standaarmaten die opel geleverd heeft)
Vanmiddag de versnellingsbak eronder vandaan gehaald i.v.m. olielekkage. Krukaskeerring bleek helemaal verrot, gelijk nieuwe koppeling + drukgroep + druklager en nieuwe distributieriem monteren. Morgen weer verder, zal even wat foto’s posten morgenavond.
Wat je er aan wilt spenderen ligt helemaal aan jezelf, afhankelijk van de kilometerstand, en of je er nog mee door wil rijden. Het kan een kapotte sensor, of een laag oliepeil, maar het kan ook zijn dat de bak gewoon toe is aan een revisie. Rond de 3 ton (afhankelijk van de rijstijl, en het onderhoud) zijn de meeste bakken wel aan een revisie toe.
Nette velgen, een klasgenoot van me heeft dezelfde op zijn vw polo zitten.
Ik heb ze ook in mn astra zitten, heb hem er zo mee gekocht. Ik ben van plan er weer originele in te zetten. Dus wie maakt me los?? :D
Ik werk bij een opel dealer en wij polijsten regelmatig koplampen. Dit polijsten doen wij met een polijstmachine en nat schuurpapier.
Allereerst koplampen goed natmaken, daanra schuren met nat schuurpapier, daarna afdrogen en polijsten met een zeer dunne korrel, en het resultaat is bijna altijd perfect. Alleen koplampen die al vaker gepolijst zijn, zijn steeds moeilijker goed te krijgen.Trekhaken zijn van elk model verschillend, tussen de 5 deurs Astra H en de Station zit zelfs ook verschil.
De trekhaak van een Astra J is makkelijk te monteren, maar de bedrading is een ander verhaal. Je moet de hele linker binnendorpel van voor naar achter eruit schroeven en de zekeringkast demonteren, om zo de can-bus draad aan te sluiten en geschakelde plus. Dus het is nogal een klus en je moet goed weten welke draden je moet pakken, er zitten er namelijk meerdere met dezelfde kleur…. :?Ik heb zelf ook af en toe een witte pluim achter mijne. Dit heb ik altijd als ik een week lang rustig aan heb gereden en hem daarna weer op zijn staart trap. In mijn geval is dat er vocht onderin de einddemper ligt en dat deze er dan uit “verdampt” zeg maar.
Ik ben zelf ook Opel monteur, en ik maak dagelijks proefritjes met auto’s. En ja… soms als ik een OPC heb, trap ik ook wel het gas in in de polder. Maar dan alleen op de stukken waar niemand fiets, loopt of rijd. Ik luister dan vaak naar de turbo, lagergeluiden, bakgeluiden etc.. deze zijn soms op lagere snelheden en toerentallen haast niet te horen.
Met name auto’s van oudere mensen rij ik af en toe goed los, deze maken bijna altijd weinig toeren en rijden voornamelijk in het dorp, dit is juist een keer goed voor het motortje. Er kwam eens een oudere man naar me toe en die gaf me complimenten dat zijn auto weer zo lekker soepel was… hij moest eens weten :angel
Met mijn vorige Vectra A met C20NE heb ik na een lange aanloop 203 gehaald op de navi, 210 op de teller. Met mijn Astra nu heb ik een keer 248 op de navi gehad, 255 op de teller, hij zou misschien nog iets harder kunnen maar de weg was dusdanig hobbelig dat ik het niet aandurfde :D
De 308 mm schijven in mijn 17″ Turbo velgen vullen ze ook lekker goed op.
Maargoed in die astra van mijn ouders met de 1.4 T hoeven de remmen nou eenmaal niet groter. Die van de 2.0 diesels en de 1.6 Turbo zijn wel groter overigens.
Ik heb nog nooit een auto afgekeurd op koelvloeistoflekkage….
Het kan wel afkeur zijn dat als de pomp zo veel lekt, dat het schadelijk is voor het milieu, dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Ik denk dat er tijdens het onderhoud waarschijnlijk koelvloeistof is bijgevuld. Zodra je in de file staat, loopt de koelvloeistoftemperatuur op totdat de fan aanslaat. Maar koelvloeistof zet uit door de warmte, en daardoor word de druk steeds hoger. Op een bepaalt moment word er via een drukklepje in de dop wat druk (vaak in de vorm van stoom) afgebazen.
Dit denk ik wat er gebeurd is.
Een luchtbel zou kunnen, maar het lijkt me sterk omdat het expansietankje namelijk het hoogste punt van het koelsysteem is.
Het kan ook zijn, zoals tim_j al zei, dat het de koppakking is. Het is namelijk mogelijk dat als de motor niet draait, er koelvloeistof langs de pakking in 1 van de cilinders loopt. Deze loopt dan niet gelijk mee met de andere 3, maar zodra het meeste vocht eruit is zal hij langzaamaan op gang komen.
Rookt de auto ook niet meer dan normaal?
Het kan met elkaar te maken hebben, het kan zijn dat er een steentje tegen je radiateur is gekomen, en de kans is groot dat dan je aircocondensor (radiateur voor je airco zeg maar) dat deze ook lek is, want deze zit namelijk nog voor de normale radiateur.
Ik zou er even naar laten kijken, grote kans dat er ergens een lekje in het systeem zit.
Vandaag even een paar foto’s gemaakt van m’n Astraatje:cool:



De Falken FK452 banden bevallen super:)

“Steun de Beun” :angel

Vandaag gespot in Leusden, vanochtend om ongeveer 10 voor 9 op de “Burgemeester van der Postlaan”, een zwarte Vectra OPC Station.
Ik heb ze ook in die zwarte strip zitten, ze vallen niet op. Alleen de hoogte is inderdaad soms lastig, want hij ziet stoeprandjes ook als een opstakel en dat is niet altijd even handig:cool:
@ manta_dennis
Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?? Wielbouten of wielnaaf niet goed vastgezet? Wel een gave bak zeg:D
-
AuteurBerichten