Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er moet een ander voor subframe onder komen, waarschijnlijk moet de cardanas tunnel groter gemaakt worden (origineel loopt daar de uitlaat) rwd achteras, rolkooi, extra dwarsbalken, andere voorwielophaning, sterkere veren, aanpassingen in het interieur enz…. :shock:
Misschien een draadbreuk, wil ook nog weleens gebeuren.
REC is volgens mij de module achterin de kofferbak, deze zit links achterin achter een paneel.
http://www.youtube.com/watch?v=aJsOYaIiAVY&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is mogelijk…… :DDe standaardmaat op een Astra G is 215/40 17. Daarop is de Astra G ook indertijd nieuw geleverd, mijn coupe staat ook op deze bandenmaat. 225/45 17 is de standaardmaat van de Astra H, deze heeft namelijk grotere wielkuipen en kasten dan de Astra G.
De prijs van een stuurhuis weet ik niet. Maar je moet het hele subframe onder de auto weghalen, en dit kun je niet effe op je straatje doen. Je hebt zowiezo een brug nodig, en een paar goeie pompbokken/steunen.
@belgium turbo wrote:
z20let koppeling (oud type ) kan ook rond de 400nm aan dacht ik.
Het oude type wel inderdaad, maar het nieuwe type niet heb ik zelf ondervonden….. Heb nu een sportkoppeling ;)
Het is volgens mij niet mogelijk om de 140 pk sofware in te laden op de 120 pk versie. Het zijn 2 verschillende motortypes (de aanduidingen), de nieuwe Opel computer kan dus niet software van een ander motortype in zomaar een andere motor laden. Heb het geprobeerd met mijn auto met LEH turbo op Z20LET, geen succes omdat de motortypes niet overeen komen.
Aircoverdamper zit vol met bacterien, daardoor stinkt de airco. Een airco-specialist heeft daar speciale middeltjes voor.
Het zou kunnen dat je de afwatering hoort. Had je soms de airco ook aan met de verwarming? Het kan namelijk zijn dat er te weinig koudemiddel in het systeem zit, daardoor krijg je een soort waterachtig geluid achter je dashboard vandaan.
Vandaag na een maand weer gereden met mijn astratje….. Een maand terug nieuwe koppeling gemonteerd, deze bleek niet goed (vanaf 2004 worden lichtere koppeling geproduceerd, deze kunnen het extra vermogen van het chippen niet aan) :???: . Na veel heen-en weer gepraat eindelijk mijn geld terug kunnen krijgen. Vandaag de nieuwe versterkte koppeling gemonteerd, auto rijd weer als vanouds :D …. Blij dat ik rij :agent
Nee, deze zijn niet conisch gemonteerd.
24 juni 2011 om 15:58 In reactie op: friedrich/klasen/miltek uitlaatsystemen (vxr) tbv astra opc1 #17869203De einddemper van een coupe is anders dan die van een opc 3 deurs, de coupe is namelijk langer.
Heb je wel de goede bandenmaat?
20 juni 2011 om 20:03 In reactie op: Kan geen code invoeren op mijn radio na spanningsuitval. #17870234Druk je wel eerst AS in tegelijk met de aan knop? Zo ja, het kan zijn dat je meerdere keren een verkeerde code hebt ingevuld. Dan word hij tijdelijk geblokkeerd, ik meende dat je hem een uur op contact moet laten staan om weer een code in te kunnen vullen.
Heb zelf ook al eens gereden met de 1.4 en deze is nou niet echt snel te noemen. Mijn ouders hebben een 1.4 T (120 pk) deze is veel sneller, ondanks dat het maar 20 pk’s extra zijn. Het is voornamelijk het koppel wat het verschil maakt.
Ik heb voor de apk ook 2 stelmotortjes gemonteerd in mijn angel eye lampen. De stelschroeven eruit gehaald en de stelmotoren ervoor in de plaats gedaan. Overigens komen er binnenkort 2 originele koplampunits in. (heb hem gekocht met angel eyes)
Misschien passen die van een Opel combo met 4×100?
Waarschijnlijk zit er een palletje in je trailerdoos, deze zorgt ervoor dat als je er een kar achter hebt je mistlamp op de auto uit gaat. Het kan zijn dat deze blijft hangen.
Volsynthetisch 5w30 moet goed volstaan. Dit word door opel zelf ook gebruikt en geadviseerd.
@Driekus wrote:
Zomerbanden: Falken FK452 215/40 ZR17
Winterbanden: Falken Eurowinter HS439 215/40 ZR17Zowel zomer- als winterbanden bevallen prima.
Zoals ik al eerder zei is dat ik met de Falkens zeer goede ervaringen heb, goede grip en vrij stil. Alleen ze slijten over het algemeen harder dan een conti of een michelin. Slijtage is bij mij niet zo’n probleem met +- 6000 km per jaar…..

Mooi profiel trouwens ook (al zeg ik het zelf :angel )Zomerbanden: Falken FK452 215/40 ZR17
Winterbanden: Falken Eurowinter HS439 215/40 ZR17Zowel zomer- als winterbanden bevallen prima.
Spakenburg, valt me op dat er hier maar weinig “speciale” opels rijden…
Edit
M.U.V. Crooke tuning wat naast het bedrijf zit waar ik werk, daar staan regelmatig leuke opeltjes.. ;)Hier heb ik met pijltjes de groeven aangegeven.

Ik denk dat de verhoging puur door slijtage is gekomen.
Ik ben er 2.15 uur mee bezig geweest, om de bak eraf te halen. Ik heb het al wel vaker gedaan, werk bij een Opel garage vandaar…
Vandaag mijn auto weer in elkaar gezet, koppeling vervangen, keerringen, pakkingenen enz… Alles prima gelukt.. Maar nu blijkt dat de koppeling waarschijnlijk transportschade heeft opgelopen, waardoor er een drukring van de drukgroep verbogen is en dat de koppeling dus slipt. Bak eraf dus weer…. Krijg een nieuwe (hopelijk goede) van de leverancier.
Het houd je van de straat zeg ik dan maar altijd…. :???:
-
AuteurBerichten