Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou voor een Astra met Z18XE gaan. De Z22SE rijd inderdaad soepeler maar heeft vaak problemen met de distributieketting.
Inwendige lekkage denk ik, daardoor word de diesel onder druk de kabelboom in geperst. Bij de Vivaro (renault blok) komt dit ook weleens voor. Daar lekken de injectors op de stekker en word de diesel onder druk door de bekabeling de ecu ingeperst.
Wij hebben bij enkele Vectra C’s klapsleutels ingeprogrammeerd (van voor de facelift), aangezien er voor de Vectra C origneel bijna geen 3 knops afstandsbedieningen te krijgen zijn. Wij bestellen deze bij een speciaal bedrijf. Deze worden kant en klaar geleverd met chip en sleutel, moet alleen nog wel ingeprogrammeerd worden.
195/65 R15 past prima, tenzij je een OPC hebt, dan zijn deze te klein voor je voorste remschijven… ;)
Als je een originele 13 polige bedradingsset van opel hebt, hoef je hem alleen maar in te pluggen en hij werkt. Ook constante stroom. Alleen voor een geschakelde + moet je een relais inbouwen.
Alleen die kuipstoeltjes zou ik wel willen, de rest…… :wtf
@RISL wrote:
@ Driekus
Weet je zeker dat je stoel echt omlaag staat dan? M’n pa is 1.98 en die hoeft de rugleuning niet achterover te zetten, heeft zelfs speling van een paar cm.Ik heb een vrij lang bovenlichaam, vergeleken met mijn benen. Vandaar dat ik niet helemaal rechtop kan zitten waarschijnlijk, maar mij hoor je niet klagen ;)
Vorige week is deze Vectra V6 verkocht bij ons en is vandaag opgehaald. De vorige eigenaar heeft hem tot zijn spijt in moeten ruilen i.v.m. ziekte :( Werkelijk een prachtwagen waar niks op aan te merken is, met custom-made einddempers met een prachtig zwaar en diep geluid.



Volgens mij is 225/45 17 zelfs de standaard maat, dus dat moet geen probleem zijn.
Ik kan met mijn 1,99 niet helemaal rechtop zitten in mijn coupe (rugleuning naar achter en stoel omlaag gaat net), maar qua beenruimte gaat het prima.
2 weken terug net voor mijn vakantie een Speedster gespot. Op de Berencamperweg in Nijkerk, hij reed achter me in het donker richting A28 rond een uur of 11 ’s avonds. Haalde me later in toen ik linksaf sloeg.
16 augustus 2011 om 09:39 In reactie op: Astra G – geratel v-snaar/waterpomp/startmotor(?) #17891382Lijkt inderdaad wel op een nokkenas. De oliekanaaltjes in de nokkenas willen bij de 8 kleppers nog wel eens dicht gaan zitten (sludge e.a.), waardoor de smering minder word en de nokkenas zal gaan inslijten.
Meer dan 200 euro per band is natuurlijk een behoorlijke smak geld, maar van de Continentals zul je geen spijt krijgen. Overigens heeft de Corsa geen starre as maar een semi-onafhankelijke, dat houd in dat de as tordeert zodat beide achterwielen toch nog (grotendeels) onafhankelijk kunnen bewegen.
Heb het wel vaker gezien bij de latere Astra G modellen. De Astra H heeft volgens mij ook alleen maar op de achterzijde een ventilator.
Ik heb zelf de Falken FK 452 op mijn astra zitten, deze bevallen prima. Goede prijs/kwaliteits verhouding.
Ik rijd gemiddeld met mijn astra zo’n 1 op 8,5, alleen korte stukjes en af en toe een keertje door de polder blazen. Na Augustus ga ik weer meer kilometers maken, zit nu op 1 tank per maand…. oftewel zo’n 400 km :angel Ik heb de auto puur voor de fun, en rijd alleen hard als de motor echt warm is.
Distributieriem moet volgens Opel om de 150000km of 10 jaar. Overigens de M32 bak wil nog weleens stuk gaan, mijn collega met zijn Corsa D GSI heeft hem na 20000km(!) al vervangen (nog wel in de garantie). Nu hebben we een Zafira B 2.2 staan met een defecte M32, in beide gevallen zijn het de lagers die kapot zijn.
Het is mogelijk, mits je de technische kennis en ervaring hebt. Alleen als je echt perse airco wilt in je astra H kun je hem beter inruilen voor een andere H met airco, want het is een hels karwei om airco bij zo’n auto in te bouwen…. En het kan zo een paar duizend euro aan onderdelen kosten.
Dit zou gewoon moeten passen. Bijna alle Astra’s met 4 gaats naaf hebben deze remblokken.
Zo te zien op die laatste foto’s is je krukaskeerring ook behoorlijk naar de mallemoer, misschien door dat stukje bout??
Insignia OPC vandaag gearriveerd op mijn werk :angel
Er volgen misschien binnenkort een paar filmpjes :D


Kan van alles zijn. Vastzittende remschoenen (trommels), vastzittende remblokken (remschijven), de kabel zelf die vastzit.
Opel dealer of op de sloop kijken, let wel goed op het motortype. Jouw motortype is volgens de RDW, X16XEL.
Als het geluid lijkt op dat van het filmpje, zou ik zeggen dat het de dynamo is. Probeer het te testen door de multiriem te verwijderen, is het geluid weg dan is het voor 90 % zeker dat het de dynamo is.
Waarschijnlijk je tweemassa vliegwiel. Deze willen nog weleens stuk gaan.
-
AuteurBerichten