Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien een doorgescheurd motorsteun rubber?? Ik heb zelf nog nooit van dit probleem gehoord als ik eerlijk moet wezen.
Bijna 100% zeker dat de dynamo stuk is. Daarom viel ook de stuurbekrachtiging uit.
[rquote=1844058&tid=140686&author=bjornspiering]is je bobineblok niet kapot?[/rquote]
Bobineblok heeft hij al getest
Z18XE heeft idd geen EGR volgens mij. Maar zoals ik jouw verhaal hoor, is de luchtmassameter idd de oorzaak.
Heb je je bougies ook al gecontroleerd?
Hmmm gisteren is mijn radiateur lek geslagen door een steen, precies tussen de intercooler en condensor in…… Dus ik heb van de week weer wat te doen aan mn Astratje :hmmz
Ervaringen met M-Tech zijn positief. Ik ben er geweest puur om mijn auto te laten chippen. Ze weten erg veel van het motorische vlak en kennen ook de zwakke punten en dingen die vaak stuk gaan.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze niet heel goedkoop zijn, maar je krijgt er goede en professionele service voor terug.
Hogedrukpomp voor de directe injectie wil ook nog weleens voor problemen zorgen. Alsmede ook de druksensor die op de hogedruk rail zit.
Ik heb nog nooit van een Insignia 3.2 gehoord:hmmz Grootste motor is de 2.8 V6 turbo. Ik denk dat je de Vectra 3.2 bedoeld (alhoewel de 3.2 in 2008 al niet meer geleverd werd….)
Ik hoor hier op het forum veel negatieve reacties over M-Tech maar ik moet zeggen dat ik het een top bedrijf vind.
Ik werd netjes geholpen en er werd me uitgelegd hoe en wat er gedaan werd. Ik moet eerlijk wezen dat de prijs vergeleken met anderen misschien wat hoger is, maar je hoeft niet zo’n eind te rijden en ze maken veel goed met de service. Motortje loopt super en weinig last van turbogat.
We hebben al meerdere klanten van ons autobedrijf die wij naar M-Tech hebben gestuurd. Allen zijn zeer positief met het resultaat en de service.
Toen ik vorig jaar mijn coupe turbo kocht had ik dat ook. Ik heb toen de nieuwste motorsturingssoftware erop gezet en daarna liep hij als een zonnetje. De luchtmassameter wil idd ook nog weleens voor problemen zorgen. Kijk ook of er geen carterontluchtingsslangen verstopt zitten. Of dat er vacuumslangetjes zijn losgeraakt.
En ja, de laatste conclussie kan zijn dat je turbo misschien de geest heeft gegeven, dit verklaart namelijk het hogere olieverbruik en het inhouden. (er kan namelijk teveel speling op de turbine-as zitten waardoor er teveel lucht verloren gaat, en dat er olie langs de as je uitlaat instroomt)
Ik zal als eerste de bakolie verversen. Als dat geen of weinig resultaat heeft kun je proberen het schakelmechaniek te smeren en/of af te stellen. Als dat niet werkt, adviseer ik het schakelmechaniek te vervangen (ik zin daarmee op het schakelmechaniek bovenop de bak, dus niet onder de pook)
Koelvloeistofvaatje + sensor moeten vervangen worden. Als je handig bent is het opzich wel te doen. Je moet het bovenste stuk van de paravan eraf schroeven. De accu eruit halen (of een stukje opschuiven), en dan het clipje voor de bevestiging van het vaatje eraf halen, slangen loshalen en afklemmen (probeer het vaatje te kantelen zodat er niks uit komt), en dan onderop het vaatje de stekker loshalen.
Nieuwe sensor in nieuw vaatje drukken, koelvloeistof overgieten, en dan weer monteren.
Piece of cake al zeg ik het zelf:D
Heb zelf ooit bij een astra g gezien dat de stabilisatorstang rubbers helemaal uitgelubberd waren en dat hij daardoor ook ging rammelen. Omdat de stang vrij in de rubbers heen en weer kon gaan.
Het meest bizarre wat ik ooit heb meegemaakt is dat er een klant kwam met een rammel linksvoor (corsa c), en zijn remblokken waren door zijn zwager vervangen. Bleek dus dat hij het onderste boutje van de remklauw was vergeten…. de klauw lag dus los over de remblokken heen, levensgevaarlijk…:hmmz
Met deze blokken is opzich weinig mis, de basis van het onderblok dateert al uit de jaren 80, dat zegt toch wel wat. Dingen die weleens voorkomen zijn dat de klepdekselpakkingen gaan zweten/lekken (is opzich makkelijk te verhelpen), en de EGR wil nog weleens voor probleempjes zorgen.
Afgelopen donderdag mijn coupe turbo APK gekeurd. Stuurkogel lv en fuseekogel rv vervangen en opnieuw uitgelijnd. Maart volgend jaar 4 nieuwe zomerbanden monteren type Falken FK452 215/40 ZR17 87Y.
Ik werk zelf ook als monteur bij een Opel/Bosch dealer. Ik weet van de Matiz dat bij de 1e beurt de klepspeling gecontroleerd moet worden (i.v.m. afstelproces… :hmmz), maar dat van de versnellingsbakolie is een beetje onzin, deze moet namelijk om de 3/4 jaar(ook erg vroeg) vervangen worden dacht ik.
Het gezegde veel voor weinig klopt wel bij de Matiz, maar na een paar jaar kom je er wel achter waarom hij zo goedkoop was….;)
Net op de A1 ben ik door de 38-XL-TS er compleet uitgereden met mijn 240 pk Coupe Turbo…:D
Mag je hier ook je astra coupe turbo showen??:angel (is toch eigenlijk ook wel een soort van opc)
Ik had op mijn Vectra A een setje Vredestein Snowtrac 2 liggen. Goede grip onder alle omstandigheden. Ze hebben zich afgelopen winter dan ook aardig bewezen met het barre weer. Een klein nadeel is het bandengeluid
Mooie opc, is deze nog standaard of is ie gechipt?
Is het een Astra J met 1.4 turbo? Hiervoor is namelijk een terugroepactie voor de thermostaat. Gezien de omschrijving lijkt dat het probleem. Gewoon terug naar de dealer ik neem aan dat je gewoon 2 jaar garantie hebt?
Dat is waarschijnlijk de buitenste mantel van je uitlaat. Dit kan geen kwaad en je kunt het er eventueel proberen af te halen. Deze extra laag is voor een langere levensduur van je uitlaat
Je recirculatieklep is dol gedraaid. Waarschijnlijk is het motortje een keer te ver gegaan en daardoor is hij uitgelubberd. Het is een vierkant asje op de motor en een vierkante sleuf in de klep. Er zal dus een nieuwe klep in moeten (lijmen is te proberen) en advies ook het motortje te vervangen omdat deze de oorzaak is.
Heb het bij een klant van ons ook gehad, eerste keer alleen klep vervangen. Kwam maand later terug met hetzelfde probleem, toen het motortje en klep vervangen en het probleem was weg.
Je komt er het beste bij door de kachelmotor weg te halen.
Hij rijd er niet zo vaak mee, dus ik kan er nog niet echt wat over zeggen of hij verschil merkt. Binnenkort ga ik de Turbo van mijn Coupe vervangen en dan doe ik er ook Dexos2 in. Ik zal laten weten hoe mijn ervaringen zijn.
Mijn collega heeft sinds een maand Dexos2 in zijn Coupe Turbo zitten. Opel schrijft namelijk 5W30 olie voor bij de Z20LET, maar Dexos2 5W30 is de eigenlijke opvolger van de “normale” 5W30.
Wat ik er wel bij moet zeggen is dat je Dexos2 nooit mag mengen met andere oliesoorten omdat deze niet gemengd kan worden. Dus als je olie bij moet vullen, altijd weer Dexos2 erin.
Mvg Dirk
-
AuteurBerichten