Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Besmet van huis uit….. Na 2 Renaults 19 16v…(Opzich ook wel leuke snelle auto’s, maar altijd problemen), hebben mijn ouders toendertijd in 2001 een nieuwe Zafira gekocht, en ik was eigenlijk als klein jochie gelijk onder de indruk van de ruimte, en dat mooie dashboard met infodisplay:D En hij heeft zich bewezen na 10 jaar trouwe dienst. Nu maar hopen dat de Astra J die daarvoor in de plek komt, net zo goed is.
Niet verwonderlijk dat ik als eerste auto ook een Opel kocht, de dag na behalen van mijn rijbewijs.
En daarbij het feit dat ik alweer ruim 2 jaar bij de plaatselijke Opel Dealer als monteur aan de slag ben, dat speelt natuurlijk ook een grote rol in het merk auto wat je rijd:angel
8 februari 2011 om 17:10 In reactie op: Binnenkort mijn Astra in de Autoweek. va. morgen 01-09 in he #17693352Ik heb zelf vorig jaar ook in de Autoweek gestaan, onder dezelfde rubriek:angel Geen Astra toendertijd, maargoed ik rijd er inmiddels wel in. Wegens omstandigheden kon er toen geen filmpje gemaakt worden. Voor degene die interesse hebben kan ik een kopie opsturen:D
[rquote=1860948&tid=142018&author=joop1970]Beter betalen, cel kost ons allemaal geld[/rquote]
Heb je inderdaad gelijk in:)Bij mijn vorige auto is het ook eens gebeurd. Ik was woest toen ik het zag.
Gelukkig kon ik hem er zo weer op drukken, zat namelijk met stangetjes en kogeltjes vast, welke niet afgebroken waren.
Maargoed het gaat om het idee dat ze zomaar spullen van iemand anders slopen… Ik zeg 1 week cel per afgetrapte spiegel:D
Het is maar wat je dik noemt… ik vind het namelijk 3 keer niks… Maargoed, smaken verschillen zeg ik dan :D
4 februari 2011 om 20:14 In reactie op: passen 225 45 17 banden met 7J ET39 velgen onder een Astra H #17811173225/45 17 is zelfs de standaard maat voor een Astra H met 17″ fabrieksaf, de et waarde is ook hetzelfde. Dus het moet geen probleem zijn:)
Het kan wezen dat het misschien al wel gebeurd is, maar dat bijvoorbeeld een dealer het niet heeft doorgegeven aan Opel.
Dat neemt niet weg dat je het beste een afspraak kunt maken om het te laten controleren.
Kosten +- 30 euro per stuk. Is opzich makkelijk zelf te doen, wel is de kans aanwezig dat alles muurvast zit.
[rquote=1855067&tid=141584&author=wim-v6]Bij mijn Vectra-B is de Airco condensor ook gebogen van zichzelf, kans dat het hoort.
Volgorde vanaf de gril:
1: Airco condensor
2: Intercooler
3: Radiateur motorkoeling.Willem [/rquote]
Zit de intercooler niet voor de condensor, het lijkt me niet handig dat hij de warme lucht van de condensor opvangt. Of zit dat bij sommige types anders?
Kijk of het remvloeistofpeil nog goed is, als deze onder peil staat gaat het lampje ook branden. Als dat het geval is gelijk ook even de staat van de remblokken bekijken, de kans is groot namelijk dat ze behoorlijk versleten zijn.
Graag gedaan;)
Ik denk dat het vrij normaal is. Met deze lage temperaturen warmt de motor maar langzaam op. Doordat je de kachel vol aan zet, zet je eigenlijk een soort 2e radiateurtje aan (kachelradiateur). Daardoor koelt de auto meer dan normaal, en met deze lage temperaturen zal de koelvloeistoftemperatuur een stukje zakken.:)
Je moet de complete middenconsole loshalen (in ieder geval een stuk naar voren kantelen). Het display losschroeven. En dan zitten er achterop het display twee 1,2 watt steeklampjes of met fitting, verschilt per type.
Gespot vanmiddag 17.15 in wasbox bij Wijnand’s Auo Service Bunschoten, Astra G Coupe 1.8?? capri yellow. Iemand van hier?? Toen ik voorbij kwam rijden met mijn blauwe turbo werd er wel omgekeken:D
Ik heb ook een dergelijk probleem, ik gebruik ongeveer een liter op 1000/1500 km. De turbo heb ik al vervangen omdat deze olie lekte en er veel speling op de turbine as zat. (toen gebruikte ik per tank een liter:P)
Is het aan de raden om de kop eraf te halen en die te laten reviseren?? Zoals ik wel vaker hoor, kan het in de klepseals zitten. Of zijn de onderblokken van de Z20LET gevoelig voor slijtage?
Ik ben dan wel automonteur, maar wat de Z20LET betreft ben ik een leek.
[rquote=1849492&tid=117869&author=nielss]Zo, dat valt wel een beetje tegen dat verbruik!
Ik heb zelf een Omega 3.2 V6 automaat van 2003 met 218pk (1610KG)
En verbruik ongeveer 1:10 gemiddeld! (op de snelweg zuiniger)Had verwacht dat de moderne kleine turbo motoren zuiniger zouden zijn!
Nu mis je dus het 6 cilinder geluid, een aantal pk’s, en toch een hoger verbruik,
en dan denk ik nog niet eens aan de levensduur van de techniek (incl. turbo)
Maar zal wel minder uitstoot hebben, en dus beter voor het milieu zijn!Niet om de auto af te kraken hoor, ben echt een Insignia Fan! hele mooie auto :wub
Vraag me af wat een 2.8 V6 Turbo verbruikt aan benzine!
Groetjes,
Niels[/rquote]
Mijn baas reed een V6 Turbo automaat….. Hij zei iets van 1 op 7, maar wel veel korte stukjes. Maargoed voor een auto met 4×4 een een gewicht van 1700 kilo, vind ik het niet gek… Hij is te koop trouwens:angelIk rij zelf eigenlijk altijd korte stukjes met mijn Astra Turbo (240 pk) uit 2001 en ik rijd ongeveer 1 op 8,5/9,0. Ik denk dat de zwaarlijvigheid van de Insignia hem parten speelt….
[rquote=1850701&tid=141099&author=Baas J.]oh heb al zoveel lange stukken gereden… Naar Parijs, naar Praag, London… OPC Turbo rijdt heerlijk en nooit een vreemde tik :D[/rquote]
Ik dacht dat je ook een Coupe had:angel ik heb namelijk een keer in een in G Turbo OPC gereden en deze was een stuk stugger dan mijn CoupeGespot op de Amersfoortseweg richting Bunschoten vanmiddag rond half 3. Een mooie Astra F Cabrio TR-NV-.., Remus einddemper, zag er strak uit.
Is inderdaad nog de originele vering (te zien aan de merktekens op de veer). Ik vind persoonlijk de Coupe meer een auto om lekkere lange stukken te rijden. Heerlijk relaxed op de autobahn met 220 constant…:D Je kunt beter een OPC nemen voor het bochtenwerk….:D
Hmm heb nergens last van met mijn Coupe, 240 heb ik er al eens mee gereden… Alleen in de bochten zwabbert hij een beetje, waarschijnlijk de schokdempers. En die winterbanden die eronder zitten (heb ik hem mee gekocht) maken een ontzettend kabaal….:hmmz
Deze voorpijp lijkt er wel op. Is alleen voor een 1.4 automaat volgens de website??
http://www.uitlaatdiscounter.nl/index.php?cPath=309_314_1340_5955_5959Is er bij de opel dealer geen originele te krijgen? Die kunnen vaak exact uitzoeken aan de hand van bouwjaar/ motortype, welke verschillende pijpen er leverbaar zijn.
Heb zelf in mijn Vectra A een C20NE gehad. Ik moet zeggen dat het een heerlijk motortje is, pakt lekker op bij zo’n 2300 toeren. Lekker schakellui rijden dus…. En nog eens ijzersterk ook:)
Vandaag mijn nieuwe radiateur gemonteerd. Koelt nu weer mooi… ZONDER lekkage:P
-
AuteurBerichten