Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2012 om 19:05 In reactie op: Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter #17803247
Weer een kleine update
achteras klaar.

En hij zit eronder.

Blokje gespoten en nieuwe pakkingen en keringen



Ook alvast begonnen met de velgjes.
27 januari 2012 om 23:18 In reactie op: Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter #17803245Kleine update..
Toch maar besloten alles te doen onderkant alles eraf gestoken met een beitel.
Onderkant is nu klaar vooras eronder.
Morgen de achteras en nieuwe remleidingen.En dan hopelijk volgende week blokje erin.
Maar die moet nog ff nieuwe pakkingen en rood spuiten.
Nieuwe uitlaat spruitstuk is in ieder geval binnen.













Bedankt voor de info.
Hij loopt in ieder geval goed.
Vervang alle pakkingen en keringen en dan gaat ie weer terug in de a manta.Huhu ja ik vond het wel een beetje scheef erin staan ja viel mij ook al op…
Kop is er nog niet vanaf alleen carter.





Krukas staan ook nummers op zegt dat iets?


Heb de slag gemeten en kom 85 uit.
Maar dan zou het toch wel een 2.4 moeten zijn.
Zal het nog eens nameten.
Is demotorcode niet c2.4ne of staat er altijd 2.4E op?

Mmm ja ik heb ze alleen gepast in een 2.2
Dan zou hetwel kloppe.Zal eens kijke heb nog een 2.0s in de put
Liggen pak ik daar ff boutje van kijken of dat een andere maat is.Hoe kan ik checken wat voor krukas erin zit?
Staat er ergens iets op zo een krukas?Heb wel een vliegwiel van een 2.2 is die veel anders dan een 2.0 dan?

Foto van 2.2 krukas hier zit maar 1 p bout in.
Toch raar dan dat ik mijn 2.4 allemaal van die p bouten zitten?
Maar snap het nog niet helemaal de 2.4 zou dus andere draad erin moeten hebben?
Die p bouten van de 2.4 passen in de 2.2 die ik heb liggen die zijn hetzelfde.
Zou er dan toch een andere krukas in zitten?
Hoe kan ik dat checken?Heb het vliegwiel er ook ff bij gepakt nu snap ik het die normale bouten hebben speling op alle de gaten.
Die p bout past in 1 gat van het vliegwiel zonder speling.

Verschil p bout en normale bout. Linkse is de p bout.
25 januari 2011 om 18:31 In reactie op: Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter #17803232Kleine update , zo staat de manta erbij.
En hij was gelukkig allrisk ja.


Neusje blank maken.


Grondlakje erop.


Neusje is al bijna klaar, maar ik wil de rest ook nog blank maken.(probeer em deze week klaar te krijgen)
Zaterdag gaat de oude neus eraf.mm had er nog 1 los liggen die ik laatst uit een orgineel 2.2 blok heb getrokken.
Hier staan dezelfde nummers op dus denk toch dat hij orgineel is.
GM R90 090 582Zo ziet het er bij mij uit.
Weet niet of dit orgineel is zo.De slangen heb ik opgemeten ze zijn inc aansluitingen 42 cm.

heb die laatst nog vervangen op mijn a manta met 2.2 remmen.
Bij automaterialen zaak deurne de remslangen van rekord 2.2 (een rekord e volgens mij).
Stond nummer BH07400 op en die paste gewoon.Weet niet of ze nog wat meer hebben aangepast bij mij. Heb geen foto’s van hoe het orgineel zit.
Zou de lengte eventueel wel kunnen checken. of een foto maken hoe het bij mij zit.
tja denk niet dat iets stuk is gister 200km gereden zonder problemen…
sleutel draaien en lopen …. hehehe toch goeie motortjes die cih’s
Nou nee
Het past wel dat weet ik zeker en ze zijn ook anders. maar wat ik me dan nog af vroeg is ofdat je dan ook de nokkenas moet omleggen of wat beter is.Gister toch niet meer alles af gekregen.
Straks alleen nog koelwater erin en dan kleppen basisafstelling doen en hopen dat ie loopt….backfire kwam doordat in de inlaat knijp omdat hij anders niet goed op gas loopt en die rubbere ring zat niet goed…
Denk dat ik ook weet waar de stukjes vanaf zijn gekomen uit de lucht massa meter. zijn kleine stukjes alluminium en denk niet dat het van het inlaat spruitstuk komt.
Slang had ik al los liggen die ploft er meteen vanaf maar dit ging echt hard deze keer. zal ook wel aan de snelheid gelegen normaal knalt ie alleen met starten.
heb de kop er al weer op zitten nu alles weer erop bouwen en testen.
zo de kop is eraf.
toch nog geluk gehad cilinder wanden zien er nog goed uit.. alleen de zuigers zijn een beetje gespikkeld van boven
Kleppen schoon gemaakt zaten ook nog restjes tussen en ze sluiten allemaal af als het een beetje mee zit loopt ie vanavond weer.Andere kop erop en rijden.






erg vaag deze stukjes ijzer kwamen eruit.

Nieuw binnenwerk heb ik laatst ook nog erin laten zetten kost 125 euro.
Heb je wel een nieuwe radiator.Ff geen tijd meer gehad voor het blok.
Ben er ook nog niet helemaal uit wat het moet gaan worden of webers of gewoon injectie.Meer bezig met het chassis waar het blok in moet komen.
Kan nu beginnen met het strak maken.




Oke thanks voor de info.
Kop wilde ik weg brengen naar revisie bedrijf.
Zag ook aan de koppakking dat ie een beetje water heeft gelekt maar daar kunnen die dan goed naar kijken.Als ik de kop vlak moet ik dan ook een ander nokkenas tandwiel ivm timing?
Hoeveel kan je een kop vlakken?Volgens mij is het blok nog niet zo lang geleden een keer onder handen genomen de cilinder wanden zie je de hoon strepen nog.
Maar oke hoe meet ik zuigerspeling?Zuigerveren altijd vervangen ja? ook als ze nog goed zijn?
Die zag ik een maandje of 2 ook op de a73 rijden richting venlo
die hydro stoters heb ik wel vaker gehad dat de borgmoer van de tuimelaar gewoon los zit en dan beginne ze flink te tikken.
Kan je makkelijk checken door kleppendeksel eraf te pakken en dan gewoon ff voelen of je er 1 zo met de hand los kan draaie….. ging bij mij wel namelijk…
oplossing is dan ook makkelijk zit een klein sleufje in boven en dan met hamer en beitel er flink op ramme dan klemme ze wel weer.
en dan bassis afstelling doen…. moet je eigenlijk wel kapje hebben voor over ketting anders wordt het zo een rotzooi!!
Maar het kan ook goed wat anders zijn beetje weinig info zo.
http://www.opelgt.com/forums/local_links.php?catid=4
kijk hier maar eens
Voor of achter??
Alles kan he achter is makkelijk kan je gewoon andere veren eronder gooien.
Voor is het wa lastiger want daar heb je een bladveer maar dit kan ook heb je wel speciale tools nodig..http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL253&q=opel+kapitan+1960
Met deze link heb je meteen een paar foto’s.
-
AuteurBerichten