dreamix

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter #17803247

    Weer een kleine update

    achteras klaar.

    En hij zit eronder.

    Blokje gespoten en nieuwe pakkingen en keringen


    Ook alvast begonnen met de velgjes.

    In reactie op: Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter #17803245

    Kleine update..
    Toch maar besloten alles te doen onderkant alles eraf gestoken met een beitel.
    Onderkant is nu klaar vooras eronder.
    Morgen de achteras en nieuwe remleidingen.

    En dan hopelijk volgende week blokje erin.
    Maar die moet nog ff nieuwe pakkingen en rood spuiten.
    Nieuwe uitlaat spruitstuk is in ieder geval binnen.














    In reactie op: 2.4 pasbout ? #17958072

    Bedankt voor de info.

    Hij loopt in ieder geval goed.
    Vervang alle pakkingen en keringen en dan gaat ie weer terug in de a manta.

    In reactie op: 2.4 pasbout ? #17958046

    Huhu ja ik vond het wel een beetje scheef erin staan ja viel mij ook al op…

    Kop is er nog niet vanaf alleen carter.




    Krukas staan ook nummers op zegt dat iets?

    In reactie op: 2.4 pasbout ? #17958070

    Heb de slag gemeten en kom 85 uit.
    Maar dan zou het toch wel een 2.4 moeten zijn.
    Zal het nog eens nameten.
    Is demotorcode niet c2.4ne of staat er altijd 2.4E op?

    In reactie op: 2.4 pasbout ? #17958066

    Mmm ja ik heb ze alleen gepast in een 2.2
    Dan zou hetwel kloppe.

    Zal eens kijke heb nog een 2.0s in de put
    Liggen pak ik daar ff boutje van kijken of dat een andere maat is.

    In reactie op: 2.4 pasbout ? #17958058

    Hoe kan ik checken wat voor krukas erin zit?
    Staat er ergens iets op zo een krukas?

    Heb wel een vliegwiel van een 2.2 is die veel anders dan een 2.0 dan?

    In reactie op: 2.4 pasbout ? #17958054


    Foto van 2.2 krukas hier zit maar 1 p bout in.
    Toch raar dan dat ik mijn 2.4 allemaal van die p bouten zitten?
    Maar snap het nog niet helemaal de 2.4 zou dus andere draad erin moeten hebben?
    Die p bouten van de 2.4 passen in de 2.2 die ik heb liggen die zijn hetzelfde.
    Zou er dan toch een andere krukas in zitten?
    Hoe kan ik dat checken?

    Heb het vliegwiel er ook ff bij gepakt nu snap ik het die normale bouten hebben speling op alle de gaten.
    Die p bout past in 1 gat van het vliegwiel zonder speling.

    Verschil p bout en normale bout. Linkse is de p bout.

    In reactie op: Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter #17803232

    Kleine update , zo staat de manta erbij.
    En hij was gelukkig allrisk ja.



    Neusje blank maken.


    Grondlakje erop.

    Neusje is al bijna klaar, maar ik wil de rest ook nog blank maken.(probeer em deze week klaar te krijgen)
    Zaterdag gaat de oude neus eraf.

    In reactie op: nokkenas #17705494

    mm had er nog 1 los liggen die ik laatst uit een orgineel 2.2 blok heb getrokken.

    Hier staan dezelfde nummers op dus denk toch dat hij orgineel is.
    GM R90 090 582

    In reactie op: 2.2 remmerij op manta a #17698872

    Zo ziet het er bij mij uit.
    Weet niet of dit orgineel is zo.

    De slangen heb ik opgemeten ze zijn inc aansluitingen 42 cm.

    In reactie op: 2.2 remmerij op manta a #17698870

    heb die laatst nog vervangen op mijn a manta met 2.2 remmen.

    Bij automaterialen zaak deurne de remslangen van rekord 2.2 (een rekord e volgens mij).
    Stond nummer BH07400 op en die paste gewoon.

    Weet niet of ze nog wat meer hebben aangepast bij mij. Heb geen foto’s van hoe het orgineel zit.

    Zou de lengte eventueel wel kunnen checken. of een foto maken hoe het bij mij zit.

    In reactie op: backfire op gas met 120 2.4 cih #17652754

    tja denk niet dat iets stuk is gister 200km gereden zonder problemen…

    In reactie op: backfire op gas met 120 2.4 cih #17652745

    sleutel draaien en lopen …. hehehe toch goeie motortjes die cih’s

    In reactie op: backfire op gas met 120 2.4 cih #17652744

    Nou nee
    Het past wel dat weet ik zeker en ze zijn ook anders. maar wat ik me dan nog af vroeg is ofdat je dan ook de nokkenas moet omleggen of wat beter is.

    Gister toch niet meer alles af gekregen.
    Straks alleen nog koelwater erin en dan kleppen basisafstelling doen en hopen dat ie loopt….

    In reactie op: backfire op gas met 120 2.4 cih #17652742

    backfire kwam doordat in de inlaat knijp omdat hij anders niet goed op gas loopt en die rubbere ring zat niet goed…

    Denk dat ik ook weet waar de stukjes vanaf zijn gekomen uit de lucht massa meter. zijn kleine stukjes alluminium en denk niet dat het van het inlaat spruitstuk komt.

    Slang had ik al los liggen die ploft er meteen vanaf maar dit ging echt hard deze keer. zal ook wel aan de snelheid gelegen normaal knalt ie alleen met starten.

    heb de kop er al weer op zitten nu alles weer erop bouwen en testen.

    In reactie op: backfire op gas met 120 2.4 cih #17652737

    zo de kop is eraf.
    toch nog geluk gehad cilinder wanden zien er nog goed uit.. alleen de zuigers zijn een beetje gespikkeld van boven
    Kleppen schoon gemaakt zaten ook nog restjes tussen en ze sluiten allemaal af als het een beetje mee zit loopt ie vanavond weer.

    Andere kop erop en rijden.





    erg vaag deze stukjes ijzer kwamen eruit.

    In reactie op: Radiateur Opknappen #17583107

    Nieuw binnenwerk heb ik laatst ook nog erin laten zetten kost 125 euro.
    Heb je wel een nieuwe radiator.

    In reactie op: 2.2 E projectje tuning #17510546

    Ff geen tijd meer gehad voor het blok.
    Ben er ook nog niet helemaal uit wat het moet gaan worden of webers of gewoon injectie.

    Meer bezig met het chassis waar het blok in moet komen.

    Kan nu beginnen met het strak maken.



    In reactie op: 2.2 E projectje tuning #17510543

    Oke thanks voor de info.

    Kop wilde ik weg brengen naar revisie bedrijf.
    Zag ook aan de koppakking dat ie een beetje water heeft gelekt maar daar kunnen die dan goed naar kijken.

    Als ik de kop vlak moet ik dan ook een ander nokkenas tandwiel ivm timing?
    Hoeveel kan je een kop vlakken?

    Volgens mij is het blok nog niet zo lang geleden een keer onder handen genomen de cilinder wanden zie je de hoon strepen nog.
    Maar oke hoe meet ik zuigerspeling?

    Zuigerveren altijd vervangen ja? ook als ze nog goed zijn?

    In reactie op: Opel Speedster/GT GESPOT #17732653

    Die zag ik een maandje of 2 ook op de a73 rijden richting venlo

    In reactie op: 2 liter met hydraulische kleppen op gas #17412422

    die hydro stoters heb ik wel vaker gehad dat de borgmoer van de tuimelaar gewoon los zit en dan beginne ze flink te tikken.

    Kan je makkelijk checken door kleppendeksel eraf te pakken en dan gewoon ff voelen of je er 1 zo met de hand los kan draaie….. ging bij mij wel namelijk…

    oplossing is dan ook makkelijk zit een klein sleufje in boven en dan met hamer en beitel er flink op ramme dan klemme ze wel weer.

    en dan bassis afstelling doen…. moet je eigenlijk wel kapje hebben voor over ketting anders wordt het zo een rotzooi!!

    Maar het kan ook goed wat anders zijn beetje weinig info zo.

    In reactie op: Electrische schema's Opel GT #17412233
    In reactie op: Opel GT verhogen #17387795

    Voor of achter??

    Alles kan he achter is makkelijk kan je gewoon andere veren eronder gooien.
    Voor is het wa lastiger want daar heb je een bladveer maar dit kan ook heb je wel speciale tools nodig..

    In reactie op: ik zoek foto,s en info van een kapitein uit 1960 #17391056
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)