drakos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 604)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Show hier je Calibra #17303081

    aangezien mijne weer in complete staat is na een lange winter verbouwen ook maar weer s showen (rijden gaat niet lang meer duren als t goed is)

    zonder de kap :wub

    en met mn vectra ernaast

    In reactie op: Show hier je V6 #17812746

    mijn projectje er ook maar weer s bij zetten

    is een calibra 3.0 v6 4×4 waar later (na de rdw en inrijden) nog een turbo opkomt, vandaar de gecleande motorruimte; deze komt nog vol te liggen :angel
    is inmiddels bijna rijklaar :D wacht nog op de laatste onderdelen die niet opschieten :cry

    In reactie op: welke olie voor verdeelbak calibra/vectra? #18016228

    @roger rabbit wrote:

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-olie-tussenbak.html

    zoiets?

    thanx :wors

    deze site nog nooit tegengekomen :hmmz maar hebben een hoop handig spul :mrgreen:
    meteen 2 flesjes besteld en een revisiesetje voor de versnellingpook (2x zo goedkoop als mtech)

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851459

    afgelopen tijd weer flink aan t spelen geweest king:

    motor(ruimte) is bijna klaar om te starten, remleidingen en stuurbekrachtiging gaan er morgen in :mrgreen:
    moeten dan alleen nog wat koelleidingkjes gemaakt worden en een uitlaat en dan kan ie zn eerste meters gaan maken :mrgreen:

    In reactie op: Vectra V6 Turbo #18010561

    @Klopper wrote:

    Kortom: kan het beste op zoek naar een Calibra met een 2.5 V6?

    dit is kwa aanbouwdelen e.d. inderdaad het makkelijkste omdat je dan gewoon het onderblok en koppen erin kan knopen

    je zal dan alleen voor 4×4 de bodemplaat van een “turbo” over moeten lassen en een andere versn bak en onderstel (achterbrug,assen,subframe) ergens op zien te vissen ;)

    In reactie op: Vectra V6 Turbo #18010553

    @Klopper wrote:

    Dat is nog wel te doen wat betreft plaatwerk :) dit is meer de richting die ik op wil als 4WD te moeilijk wordt :)

    dit is vele malen meer werk dan 4×4. ;)
    met 4×4 zit je puur met een paar steuntjes die je pas moet maken maar aan de body hoeft weinig tot niks veranderd te worden
    (ervanuitgaande dat je een 4×4 body heb, anders tunnel aanpassen)

    bij rwd moet het hele schutboard wijken en daarvoor ook de verwarming e.d. verlegd worden
    tevens zit je dam met de aandrijfas die op maat gemaakt moet worden en het a-diff zal ook verbouwd moeten worden ;)

    kwa twin-turbo is het met een rwd inderdaad wel makkelijker ;)
    is hier waarschijnlijk een r25 of r28 versnellingsbak gebruikt uit de omega

    In reactie op: Vectra V6 Turbo #18010549

    @Jerremy wrote:

    F20.. Ben benieuwd hoelang dat heel blijft. Zeker icm V6 & turbo.

    haha, ik ook. maar er is maar 1 manier om daar achter te komen… :jerry
    (en blaas ik hem op ga ik alsnog voor f28)

    In reactie op: Vectra V6 Turbo #18010541

    mijn speeltje; is een calibra 4×4 met x30xe blok waarop (na de rdw keuring) een single low-press turbo t26 komt (boven versn bak)

    f20 4×4 bak met aangepaste internals (kadett gsi) en gelockte verdeelbak (is niet zeker of dit overleeft, anders gaan we naar f28)

    en hier het v6 blok erop; past zonder problemen moet alleen een beugel worden gemaakt vanaf de verdeelbak naar het blok zelf

    is meer dan genoeg ruimte over om de orginele aircopomp van de v6 te laten zitten
    eniste is dat je waarschijnlijk geen 2 turbo’s en een verdeelbak kwijt gaat raken hier is de ruimte net te kort voor (tenzij je een spagetty spruitstuk maakt en het hoger uit laat komen)

    thanx voor de reacties, ik ga hem gewoon “proberen” over te zetten :mrgreen:

    @wim-v6 wrote:

    Waarom mechanische snelheid???

    ik zou niet durven zeggen of deze toerenteller zo uit te wisselen is, zo ja, kan je dat gewoon doen..

    Willem

    dit omdat er een f20 4×4 bak achter hangt die mechanisch de snelheid doorgeeft, nu kan ik hier een pulsgever tussen hangen maar dan ben ik mn kilometerstand kwijt :angel

    mocht het in het ergste geval niet werken doe ik dat uiteraard alsnog

    toevallig iemand die weet welke pulsgever er dan tussen moet?

    In reactie op: koelvloeistof mystery #17899998

    om hier op terug te komen; inmiddels is het probleem opgelost en was simpeler dan gedacht.

    zaten paar kleine beschadigingen op een retourslang naar het tankje, bij vol gas kwam hier waarschijnlijk dusdanig druk op te staan dat ie het eruit perste/vernevelde en vrijwel geen spoor achterliet :angel (hebben het resevoir onder druk gezet)

    iedereen bedankt voor het meedenken :thumb

    In reactie op: met welke korel schuren voor spuiten? c kadett #17751767

    @sh93 wrote:

    weet niet of dit particulier te krijgen is (bestel het via mn werk) maar er zijn meer “proffesionele” ontvetters te krijgen die 10x beter dan wasbenzine ontvetten ;)

    gelukig kan ik ook zakelijk bestellen king:
    weet iemand ook een site waar ik dit kan krijgen?

    decopro . nl :thumb

    Ontvetten kun je net zo goed met wasbenzine doen, stukken goedkoper, vele malen beter aan te komen dan de silicone entferner die ze in de spuiterijen gebruiken.

    zo zie je maar; ieder zn ding ;) persoonlijk geef ik liever die paar centen extra uit zodat ik weet dat ik goed zit onder het mom; better be safe than sorry ;) :jerry
    maar zijn ook genoeg mensen die zweren bij wasbenzine en zal ze niet tegenspreken aangezien ik het zelf ook jaren gebruikt heb ;)

    maar om weer terug te komen op de laklagen, je zal inderdaad moeten sealen om het te laten hechten, ontvetten is bijzaak ;)

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851388

    @2slow wrote:

    Wag ff,

    Zonder turbo naar RDW en daarna turbo erop? Is dat logisch… Of puur voor snellere goedkeur..?

    zonder de turbo wordt hij zonder problemen goedgekeurd; met willen ze nog wel s gaan zoeken naar afkeur ;)
    nu ben ik niet bang voor zo’n pietluttige inspectie (alles is nieuw en nergens gerommeld)
    maar belangrijker; zogauw hij gekeurd is met de v6 mag hij de weg gewoon op :D .

    dit geeft wat meer speelruimte met inbouwen en testen en kan hij gewoon over de weg (en al ingereden) naar de “chip”tuner toe ;)

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851386

    thanx voor de reacties king: filmpjes zullen even op zich laten wachten aangezien er nog een hele waslijst is voordat hij uberhaubt gestart kan worden (remleidingen,benzineleidingen,lagers en rubbers achterbrug, draadboom etc etc)
    staat nu zelfs nog op bokjes rondom en er moet nog 1 motorsteun worden gemaakt/aangepast

    vandaag wel;
    de veerpoten helemaal kaal gehaald en in de rx5 gezet, die roesten niet meer king:
    wielkasten in een extra laag tectiel gezet (bovenop de rx5 en rx10)
    hoop kleine dingen

    In reactie op: met welke korel schuren voor spuiten? c kadett #17751763

    @sh93 wrote:

    @drakos wrote:

    wat ik meestal gebruik is “allground” die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)

    bij mij werkt het elke keer weer en voor de prijs is het goed te proberen (30,- de liter bij de lokale verfhandel)

    en die allground is dit ook een primer??
    en heet het ook zo? king: heb hier nog nooit van gehoord..
    dus gewoon doed ontvetten en dat spul eropspuiten. dan moet het goed zijn?
    :wors hartstikke bedankt allemaal :wors

    allgound is inderdaad een primer en ik ken het niet anders als “allground” :angel (exacte merk weet ik niet, maar zo heet het)
    spul kan je kwasten,spuiten (verdunt) en e.v. in een spuitbus laten persen (doe ik altijd)

    en goed ontvetten is altijd belangrijk ;) wasbenzine is ook niet mijn keuze wat dat betreft, gebruik zelf “decosol savesolve” dit lost ook meteen e.v. siliconen meteen op ;)
    weet niet of dit particulier te krijgen is (bestel het via mn werk) maar er zijn meer “proffesionele” ontvetters te krijgen die 10x beter dan wasbenzine ontvetten ;)

    In reactie op: met welke korel schuren voor spuiten? c kadett #17751759

    wat ik meestal gebruik is “allground” die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)

    bij mij werkt het elke keer weer en voor de prijs is het goed te proberen (30,- de liter bij de lokale verfhandel)

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851382

    en t past king:

    nu zorgen dat alles weer gaat werken; tijdelijke uitlaat eronder en dan naar het rdw :angel
    om vervolgens meteen de turbo erop te plakken :angel

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851381

    vandaag eindelijk begonnen met het 3.0 blok erin te hangen :D

    verdeel en versnellingsbak zitten al en blok hangt klaar om er morgen in te laten zakken king:

    verder de afgelopen weken;
    motorruim gelast en gecleand vervolgens gespoten
    bodem gedeeltelijk vervangen
    nieuwe kuipen erin
    nieuw vloerkleed voor de achterkant erin
    alles behandeld tegen roest

    en nog veeeeel meer.. :angel

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897959

    mn v6 begint vrij vroeg, graad of 80/85 volgens mij
    maar mn 16v moet je flink je best doen om hem aan te krijgen, heb nooit op de temp gelet maar zou eerder richting de 90/100 gaan denk

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897955

    die externe dingen zullen niet moeilijk te vinden zijn, zou me niks verbazen als de grotere halfords ze nog verkoopt ;) (vroeger wel ieder geval)

    voor de kachel, ff aan die 2 slangen die in het midden onder je stuurhuis zitten voelen ;) zijn ze allebij warm zal de klep gewoon vast/los zitten binnen, is er maar 1 echt warm zit de boel binnen verstopt en kan je hem of proberen chemisch schoon te krijgen dmv toevoeging en anders slangen los en voorzichtig doorspoelen met tuinslang oid ;)

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897953

    die externe dingen stellen niks voor, een plus en een massa, uitgang naar de fan en een sensortje die je in je radiateur steekt
    gok dat je 15 min zoet ben ;)

    kan je later altijd nog het orginele systeem repareren king:

    In reactie op: auto wordt erg warm #17897950

    ik schakel m altijd ff met los draadje door; eerst spanning op de fan zelf zetten om te kijken of ie draaid en vervolgen de stekker van de sensor doorverbinden. (als hij hier niet op reageerd wordt het zoeken omdat het in de draadboom zit)
    maar dan weet je ieder geval waar het probleem zit ;)

    2e optie is hem met een externe thermostaat-sensor aansluiten en de rest lekker laten voor wat het is :angel (die setjes kosten paar 10tjes)

    In reactie op: Automaxx Streetpower Napraat cafe! #17865724

    @nova…. wrote:

    @drakos wrote:

    @Helmer opelfan wrote:

    hallo Drakos, Is dat deze Vectra?

    de komt bij mn eigen clubje vandaan;

    Dan kom jij uit Eindhoven?? Want daar zie ik deze wel is staan langs de rondweg in Strijp?

    deze kwam wel uit eindhoven inderdaad ;)
    heb m maandje geleden overgenomen en ben m weer in zn volle glorie aan het herstellen :angel

    In reactie op: koelvloeistof mystery #17899997

    thanx, heb inderdaad al een “pompje” geregeld die we er op kunnen zetten.
    gooi m zaterdag onder druk en zie dan desnoods zondag wel waar ie het eruit gooi.

    ik laat de uitkomst het weekend weten :thumb

    In reactie op: Automaxx Streetpower Napraat cafe! #17865716

    @Helmer opelfan wrote:

    hallo Drakos, Is dat deze Vectra?

    nee dat is m niet, absoluut niet mijn style :angel stond er tegenover maar was zo handig om mn camera te vergeten en heb dus geen foto’s :???:

    p.s. carbon folie op de kap en de hoodpins is tot ik een andere kap heb ;)

    de komt bij mn eigen clubje vandaan;

    In reactie op: koelvloeistof mystery #17899995

    thanx voor de tips :thumbup , ik ga het weekend het motorruim is ondersteboven keren :mrgreen:


    @wim
    ; hoe zou ik er e.v. achter kunnen komen of het de koppakking zou kunnen zijn?

    e.v. iets omheen te smeren wat reageerd met water oid :hmmz , zit je alleen met het probleem dat het niet mag wegsmelten of inbranden door de motor oid :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 604)