Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
aangezien mijne weer in complete staat is na een lange winter verbouwen ook maar weer s showen (rijden gaat niet lang meer duren als t goed is)
zonder de kap :wub

en met mn vectra ernaast



mijn projectje er ook maar weer s bij zetten
is een calibra 3.0 v6 4×4 waar later (na de rdw en inrijden) nog een turbo opkomt, vandaar de gecleande motorruimte; deze komt nog vol te liggen :angel
is inmiddels bijna rijklaar :D wacht nog op de laatste onderdelen die niet opschieten :cry


@roger rabbit wrote:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-olie-tussenbak.html
zoiets?
thanx :wors
deze site nog nooit tegengekomen :hmmz maar hebben een hoop handig spul :mrgreen:
meteen 2 flesjes besteld en een revisiesetje voor de versnellingpook (2x zo goedkoop als mtech)afgelopen tijd weer flink aan t spelen geweest king:
motor(ruimte) is bijna klaar om te starten, remleidingen en stuurbekrachtiging gaan er morgen in :mrgreen:
moeten dan alleen nog wat koelleidingkjes gemaakt worden en een uitlaat en dan kan ie zn eerste meters gaan maken :mrgreen:


@Klopper wrote:
Kortom: kan het beste op zoek naar een Calibra met een 2.5 V6?
dit is kwa aanbouwdelen e.d. inderdaad het makkelijkste omdat je dan gewoon het onderblok en koppen erin kan knopen
je zal dan alleen voor 4×4 de bodemplaat van een “turbo” over moeten lassen en een andere versn bak en onderstel (achterbrug,assen,subframe) ergens op zien te vissen ;)
@Klopper wrote:
Dat is nog wel te doen wat betreft plaatwerk :) dit is meer de richting die ik op wil als 4WD te moeilijk wordt :)
dit is vele malen meer werk dan 4×4. ;)
met 4×4 zit je puur met een paar steuntjes die je pas moet maken maar aan de body hoeft weinig tot niks veranderd te worden
(ervanuitgaande dat je een 4×4 body heb, anders tunnel aanpassen)bij rwd moet het hele schutboard wijken en daarvoor ook de verwarming e.d. verlegd worden
tevens zit je dam met de aandrijfas die op maat gemaakt moet worden en het a-diff zal ook verbouwd moeten worden ;)kwa twin-turbo is het met een rwd inderdaad wel makkelijker ;)
is hier waarschijnlijk een r25 of r28 versnellingsbak gebruikt uit de omega@Jerremy wrote:
F20.. Ben benieuwd hoelang dat heel blijft. Zeker icm V6 & turbo.
haha, ik ook. maar er is maar 1 manier om daar achter te komen… :jerry
(en blaas ik hem op ga ik alsnog voor f28)mijn speeltje; is een calibra 4×4 met x30xe blok waarop (na de rdw keuring) een single low-press turbo t26 komt (boven versn bak)
f20 4×4 bak met aangepaste internals (kadett gsi) en gelockte verdeelbak (is niet zeker of dit overleeft, anders gaan we naar f28)

en hier het v6 blok erop; past zonder problemen moet alleen een beugel worden gemaakt vanaf de verdeelbak naar het blok zelf

is meer dan genoeg ruimte over om de orginele aircopomp van de v6 te laten zitten
eniste is dat je waarschijnlijk geen 2 turbo’s en een verdeelbak kwijt gaat raken hier is de ruimte net te kort voor (tenzij je een spagetty spruitstuk maakt en het hoger uit laat komen)20 april 2012 om 15:25 In reactie op: tellerhuis vraagje; mechanische snelheid,toelental v6? #18007563thanx voor de reacties, ik ga hem gewoon “proberen” over te zetten :mrgreen:
@wim-v6 wrote:
Waarom mechanische snelheid???
ik zou niet durven zeggen of deze toerenteller zo uit te wisselen is, zo ja, kan je dat gewoon doen..
Willem
dit omdat er een f20 4×4 bak achter hangt die mechanisch de snelheid doorgeeft, nu kan ik hier een pulsgever tussen hangen maar dan ben ik mn kilometerstand kwijt :angel
mocht het in het ergste geval niet werken doe ik dat uiteraard alsnog
toevallig iemand die weet welke pulsgever er dan tussen moet?
om hier op terug te komen; inmiddels is het probleem opgelost en was simpeler dan gedacht.
zaten paar kleine beschadigingen op een retourslang naar het tankje, bij vol gas kwam hier waarschijnlijk dusdanig druk op te staan dat ie het eruit perste/vernevelde en vrijwel geen spoor achterliet :angel (hebben het resevoir onder druk gezet)
iedereen bedankt voor het meedenken :thumb
@sh93 wrote:
weet niet of dit particulier te krijgen is (bestel het via mn werk) maar er zijn meer “proffesionele” ontvetters te krijgen die 10x beter dan wasbenzine ontvetten ;)
gelukig kan ik ook zakelijk bestellen king:
weet iemand ook een site waar ik dit kan krijgen?decopro . nl :thumb
Ontvetten kun je net zo goed met wasbenzine doen, stukken goedkoper, vele malen beter aan te komen dan de silicone entferner die ze in de spuiterijen gebruiken.
zo zie je maar; ieder zn ding ;) persoonlijk geef ik liever die paar centen extra uit zodat ik weet dat ik goed zit onder het mom; better be safe than sorry ;) :jerry
maar zijn ook genoeg mensen die zweren bij wasbenzine en zal ze niet tegenspreken aangezien ik het zelf ook jaren gebruikt heb ;)maar om weer terug te komen op de laklagen, je zal inderdaad moeten sealen om het te laten hechten, ontvetten is bijzaak ;)
@2slow wrote:
Wag ff,
Zonder turbo naar RDW en daarna turbo erop? Is dat logisch… Of puur voor snellere goedkeur..?
zonder de turbo wordt hij zonder problemen goedgekeurd; met willen ze nog wel s gaan zoeken naar afkeur ;)
nu ben ik niet bang voor zo’n pietluttige inspectie (alles is nieuw en nergens gerommeld)
maar belangrijker; zogauw hij gekeurd is met de v6 mag hij de weg gewoon op :D .dit geeft wat meer speelruimte met inbouwen en testen en kan hij gewoon over de weg (en al ingereden) naar de “chip”tuner toe ;)
thanx voor de reacties king: filmpjes zullen even op zich laten wachten aangezien er nog een hele waslijst is voordat hij uberhaubt gestart kan worden (remleidingen,benzineleidingen,lagers en rubbers achterbrug, draadboom etc etc)
staat nu zelfs nog op bokjes rondom en er moet nog 1 motorsteun worden gemaakt/aangepastvandaag wel;
de veerpoten helemaal kaal gehaald en in de rx5 gezet, die roesten niet meer king:
wielkasten in een extra laag tectiel gezet (bovenop de rx5 en rx10)
hoop kleine dingen@sh93 wrote:
@drakos wrote:
wat ik meestal gebruik is “allground” die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)
bij mij werkt het elke keer weer en voor de prijs is het goed te proberen (30,- de liter bij de lokale verfhandel)
en die allground is dit ook een primer??
en heet het ook zo? king: heb hier nog nooit van gehoord..
dus gewoon doed ontvetten en dat spul eropspuiten. dan moet het goed zijn?
:wors hartstikke bedankt allemaal :worsallgound is inderdaad een primer en ik ken het niet anders als “allground” :angel (exacte merk weet ik niet, maar zo heet het)
spul kan je kwasten,spuiten (verdunt) en e.v. in een spuitbus laten persen (doe ik altijd)en goed ontvetten is altijd belangrijk ;) wasbenzine is ook niet mijn keuze wat dat betreft, gebruik zelf “decosol savesolve” dit lost ook meteen e.v. siliconen meteen op ;)
weet niet of dit particulier te krijgen is (bestel het via mn werk) maar er zijn meer “proffesionele” ontvetters te krijgen die 10x beter dan wasbenzine ontvetten ;)wat ik meestal gebruik is “allground” die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)
bij mij werkt het elke keer weer en voor de prijs is het goed te proberen (30,- de liter bij de lokale verfhandel)
en t past king:

nu zorgen dat alles weer gaat werken; tijdelijke uitlaat eronder en dan naar het rdw :angel
om vervolgens meteen de turbo erop te plakken :angelvandaag eindelijk begonnen met het 3.0 blok erin te hangen :D
verdeel en versnellingsbak zitten al en blok hangt klaar om er morgen in te laten zakken king:

verder de afgelopen weken;
motorruim gelast en gecleand vervolgens gespoten
bodem gedeeltelijk vervangen
nieuwe kuipen erin
nieuw vloerkleed voor de achterkant erin
alles behandeld tegen roesten nog veeeeel meer.. :angel
mn v6 begint vrij vroeg, graad of 80/85 volgens mij
maar mn 16v moet je flink je best doen om hem aan te krijgen, heb nooit op de temp gelet maar zou eerder richting de 90/100 gaan denkdie externe dingen zullen niet moeilijk te vinden zijn, zou me niks verbazen als de grotere halfords ze nog verkoopt ;) (vroeger wel ieder geval)
voor de kachel, ff aan die 2 slangen die in het midden onder je stuurhuis zitten voelen ;) zijn ze allebij warm zal de klep gewoon vast/los zitten binnen, is er maar 1 echt warm zit de boel binnen verstopt en kan je hem of proberen chemisch schoon te krijgen dmv toevoeging en anders slangen los en voorzichtig doorspoelen met tuinslang oid ;)
die externe dingen stellen niks voor, een plus en een massa, uitgang naar de fan en een sensortje die je in je radiateur steekt
gok dat je 15 min zoet ben ;)kan je later altijd nog het orginele systeem repareren king:
ik schakel m altijd ff met los draadje door; eerst spanning op de fan zelf zetten om te kijken of ie draaid en vervolgen de stekker van de sensor doorverbinden. (als hij hier niet op reageerd wordt het zoeken omdat het in de draadboom zit)
maar dan weet je ieder geval waar het probleem zit ;)2e optie is hem met een externe thermostaat-sensor aansluiten en de rest lekker laten voor wat het is :angel (die setjes kosten paar 10tjes)
@nova…. wrote:
@drakos wrote:
@Helmer opelfan wrote:
hallo Drakos, Is dat deze Vectra?
de komt bij mn eigen clubje vandaan;
Dan kom jij uit Eindhoven?? Want daar zie ik deze wel is staan langs de rondweg in Strijp?
deze kwam wel uit eindhoven inderdaad ;)
heb m maandje geleden overgenomen en ben m weer in zn volle glorie aan het herstellen :angelthanx, heb inderdaad al een “pompje” geregeld die we er op kunnen zetten.
gooi m zaterdag onder druk en zie dan desnoods zondag wel waar ie het eruit gooi.ik laat de uitkomst het weekend weten :thumb
@Helmer opelfan wrote:
hallo Drakos, Is dat deze Vectra?

nee dat is m niet, absoluut niet mijn style :angel stond er tegenover maar was zo handig om mn camera te vergeten en heb dus geen foto’s :???:
p.s. carbon folie op de kap en de hoodpins is tot ik een andere kap heb ;)
de komt bij mn eigen clubje vandaan;


thanx voor de tips :thumbup , ik ga het weekend het motorruim is ondersteboven keren :mrgreen:
@wim; hoe zou ik er e.v. achter kunnen komen of het de koppakking zou kunnen zijn?e.v. iets omheen te smeren wat reageerd met water oid :hmmz , zit je alleen met het probleem dat het niet mag wegsmelten of inbranden door de motor oid :hmmz
-
AuteurBerichten