Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
koppeling zat niet verkeerd gemonteerd :(
(dit had ik graag toegegeven omdat dit het probleem had verklaard en het mij een zgan koppeling van 200,- zou schelen die ik niet weg had hoeven gooien )ik vermoed zelf dat ie inderdaad niet ontkoppelde maar door de weerstand van de 4×4 netjes op zn plek bleef staan :hmmz
is een plat vliegwiel met een standdaard sachs koppeling
maar inmiddels het probleem “opgelost”
heb de drukgroep en plaat vervangen voor en oude die ik nog had liggen. en nu doet ie het naar behoren (behalve dat ie doorslipt door het vermogen omdat ie al flink ingesleten was :-P )aan de oude koppeling is helemaal niks te zien, ook al laten zien aan meerdere autocrossers en garages en ook hun kunnen niks vinden of zien :hmmz
maar deze gaat zo de container in en bestel een nieuwe sportkoppeling :Diedereen bedankt voor het meedenken :thumb
thanx voor de reacties
@corsabc20xe wrote:
klinkt als versleten synchromesh ringen.
aangezien hij met de motor uit wel goed schakelt.de bak heeft goed geschakeld voor de motor er weer uit ging… nu is dit maar een paar 100 meter geweest maar zou het gemerkt moeten hebben.
ook als hij eenmaal rijd is er (met kracht) best aardig te schakelen/rijden zonder bijgeluiden@Dr.Ed wrote:
Zit er nog wel olie in de bak? Als een bak een poos nix heeft gedaan kan het wezen dat ie ff los moet komen. Schakeltoren ff loshalen en kijken of die nog gangbaar is.
olie is er vers ingegaan zaterdag.. bak heeft wel een tijd niks gedaan maar als hij niet gangbaar was zou ik hem met stilstaande motor ook niet in de versnellingen kunnen krijgen..
durf het niet aan de de bak te forceren in de hoop dat het beter gaat lopen (wat wel heel goed zou kunnen werken)@theunm wrote:
in welke versnelling krijg je hem niet ?
1 en achteruit ?
of ook de restbij het afstellen zit normaal je moer op xx mm van het einde van de draad.
het kan dus ook zijn dat de koppeling niet volledig vrij komt.siltstaand gaat hij soepel door alle versnellingen heen.. met lopende motor gaat hij geen enkele versnelling in tenzij ik hem flink doorram
de kabel hebben we al maximaal los en vast gehad, dit maakt geen verschilwel lijkt het op een koppelprobleem dat hij inderdaad niet 100% vrij komt.
het op zn koppeling starten spreekt dit alleen weer tegen :???:morgen het inspectieluik maar s opengooien en kijken of daar wat te zien is, mischien druklager of koppelstang rot?
anders de koppeling omwissellen met een andere die ik nog heb liggen denk ik .De koppeling en het vliegwiel zijn van een c20xe (vandaar dat ik het hier plaats)
De bak is f20 4×4 met een kadett gsi overbrenging ( 3.72 )..
De combinatie heeft al gelopen.. welliswaar maar paar 100 meter maar had toen dit probleeem niet.
Hierna is de motor er weer af gegaan voor een voledige revisie en vorige week in elkaar gezet. Bak id niet van zn plek af geweest al die tijd.hangt ervanaf hoe lang je hem aan de kant wil zetten.
minder dan een jaar hoef je er weinig mee te doen behalve goed schoonmaken (dat er geen vogelpoep oid op zit wat dan in kan vreten)
verder gewoon eens in de maand ff starten en laten luchten en e.v. een klein rondje rijden zodat alles blijft rollen.
vergeet je bandenspanning ook niet tussendoor een keer te controleren en je wielen ff te draaien ;)
of inderdaad op oude velgjes zetten ;)dat je het zat ben snap k ook volkomen, ik was het ook allang zat geweest inderdaad na al het gezeur inderdaad…
je zat zoiezo tog nog nieteens boven de 400 tog?
zijn bij deze bouw flink wat dingen misggegaan, zolang dit opgelost wordt is dat in princiepe het “risico van t vak” en is het vooral vervelend dat je hem meerdere keren kwijt ben geweest voor reparatie.
dat kan je niels niet echt kwalijk nemen (in mijn ogen) zolang hij er maar mee bezig is om het op te lossen
(over de wachtijden kan ik niet oordelen omdat ik niet het hele verhaal ken)is ook wel flink wat vermogen wat erbij is gekomen en daar kleven natuurlijk risico’s aan.. maar deze risico’s zijn vooral voor de bouwer anders had hij het eerste instantie af moeten raden of zelfs weigeren te doen :hmmz
lijkt mij dat dit dus inderdaad binnen de “garantie” moet vallen
:cry :cry :cry
mn medelevenik was echt een soort van opgelucht toen ik hem bij automaxx zag en dat je hem dus eindelijk terughad en weer kon rijden, en nu dit :swear :swear
persoonlijk zou ik er weer een stock let inhangen en die e.v. laten chippen. zeker met de losse delen die al in de auto zitten kan je daar “veilig” redelijk wat pk’s uittrekken
veranderd uiteraard niks aan het feit dat je dan alsnog ruim 10000 euro verder ben .. hoop echt voor je dat er een oplossing voor komt.. ik ga geen vingers wijzen maar als dit inderdaad een bouwfout is geweest…… :hmmz
gister weer in het echt gespot, blijft een machtige wagen :wors
(stond bij de entree ook naast je in de file met de donkergrijze vectra)volgende automaxx zal je je oude uitlaat weer terugzien op mijn calli, deze rijd door een reeks tegenvallers nogsteeds niet :cry

heel gaaf, echt een beetje een sleeper..tot je wat beter kijkt :wors :wors
beetje verlate reactie maar @ 81supporter;
erg gaaf geworden :wors zeker de combi met het rode gaas, helemaal mijn smaak :thumbup
er was een duits bedrijfje die ze van carbon verkocht.
geen idee alleen meer wie het was.. als iemand een linkje voor heeft..wil hem zelf ook nog vervangen namelijk :angel
je blijft een inspiratie voor mijn kadett projectje :wors ..
vooral kwa afwerking, over alles is nagedacht en niks afgeraffeld :thumbupp.s. ik ga met een totaal ander blok rijden en bouw m voor t circuit dus je hoeft niet bang te zijn voor een replica :-P
netjes :wors
inmiddels zijn we hier wat verder mee.
klepstoters waren inderdaad kapot waardoor hij niet meer helemaal openging, dit was alleen bijzaak en kwam inderdaad door de olie.
had het blok in “goede” staat gekocht.
hij had alleen de (waarschijnlijk) kapotte schraapveer en de drijfstang (geconstateerd) erbij vergeten te melden :argue
had de koppen en alles wel uit elkaar gehad maar het onderblok puur van pakkingen voorzien omdat ik iets te goed van vertrouwen was :oops:klopt, thanx voor de warschuwing….zitten er tussen :thumbup
is nieteens echt koper maar een zacht metalen ring, maar dat maakte de zinnen zo lang en onoverzichtelijk :-P
gewoon een net setje 2ehands kopen via marktplaats , worden zeldzaam maar ze zijn er nog wel ;)
herstellen is ook een optie maar vaak veel duurder
probleem vandaag opgelost :D
omdat het conisch draad is paktij hij met 1 koperen ring wel maar lekte vervolgens daardoor….
de oplossing; bout in de draaibank en gewoon stukje afgedraaid waardoor hij er dieper inkon en er een koperen ring tussen past :angelhelicoil had ik ook al aan zitten denken inderdaad, probleem is alleen dat de sensor konisch schroefdraad heeft :???:
zou dus eerst een vergelijkbare sensor moeten hebben met normaal schroefdraad denk :hmmz
[/quote] @81supporter wrote:
Waarom geen led setje er in zetten ?
Goedkoper en je lampjes gaan nooit meer kapot.zou ik ook prima vinden maar gaat om de glaasjes die ik nodig heb… de lampjes zelf zijn bij het benzinestation nog wel te krijgen :angel
is wel de planning trouwens om zoveel mogelijk lampen te vervangen voor led, puur om de spanning iets stabieler te krijgen ;)
@Arjen wrote:
t/m 1991 is nummer 1224100 en na 1991 is het nummer 1224102.
http://sklep.dixi-car.pl/lampka-oswietlenia-tylnej-tablicy-rejestracyjnej-astra-calibra-p-481.html” onclick=”window.open(this.href);return false; en hier te koop! king:.
thanx maar mn pools is niet optimaal :-P
iemand?
gaat om deze stekkers,ik hou de paarse over (restand tc waarschijnlijk) en de enkele rode
(de draden rechtstreeks van de tc op de paarse stekker zijn al weg hier);

en deze zitten netjes 1 op 1 aangesloten maar ben wel beniewd wat welk draad/stekker doet

vanaf de auto (calibra c20xe 4×4 1992) hou ik ook 1 stekker over, weet iemand toevallig waar deze voor is?

foto’s zijn onderweg, worden strax voor me gemaakt op een losse draadboom (is wat duidelijker dan als ie in de auto zit)
thanx :D
thanx, die had ik inderdaad ook gevonden maar kan nergens nagaan of deze zou moeten passen.
deze komt overeen met het andere nummer in epc maar lijkt kwa afmetingen behoorlijk afwijkend :hmmziemand enig idee of deze nog ergens in nederland te krijgen zijn?
thanx , ben net zo benieuwd als jij denk ;)
ding had al lang moeten rijden aangezien hij er al ruim 2 maanden hetzelfde bij staat, maar je weet hoe dat met projecten gaat; je hebt nooit genoeg tijd en de laatste onderdelen laten ook erg lang op zich wachten :-| (of in mijn geval ontvindbaar :swear )distributie zit bij de inlaatslang wel afgesloten met een extra metalen beugel zodat de boel elkaar niet kan raken ;)
verder zit er aan de onderkant een geventileerde aluminium plaat zodat er geen steentjes op kunnen spatten.ik weet dat het makkelijker en veiliger is om de kap eromheen te zetten maar ben gewoon verschrikkelijk eigenwijs :angel
-
AuteurBerichten