Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ petrolhead; thanx :D
@cqpv6; jep :angel
kon hier relatief goedkoop aan komen en heb hem al practisch terug verdient met de uren die hij erop heeft gestaan om deze stance goed te krijgen
zal er ook nog vele uren meer op gaan doorbrengen omdat ik nu nog moet finetunen om de wegligging echt optimaal te krijgen.
(kan hem nu al met 80 een haakse bocht om “hoeken” zonder ook maar een piepje in de banden.. maar kan altijd beterecu slaat de meeste storingen op, dus staat er waarschijnlijk gewoon in in.
even iemand met opcom zoeken die hem uit wil lezen ;) (ik heb t wel maar gouda is uit de richting voor je )
met de paperclip methode zal ook wel werken..heb ik persoonlijk alleen nooit wijs uit kunnen worden… deze manier ff googlen ;)ik zie niet wat jij ziet denk, zit echt hetzelfde :angel :-P :-P :-P
maar thanx voor t compliment king:
en nog wat diverse foto’s










na weer een hoop gesleuteld te hebben hier maar s een update geven..
inmiddels zijn alle kinderziekte eruit en loopt/rijd ie als een zonnetje.
luchttraject veranderd, andere benzinedrukregelaar, motorsteunen aangepast en zo nog 100 dingen.ook is de stance drastich veranderd..
calibra’s 4×4 zijn niet happig op verlaging,
dit omdat het camber aan de achterkant toeneemt en hierdoor de rolomtrek van de band veranderd.
dit effect is groter dan banden met 5mm profiel verschil en de verdeelbak kan dit dus niet aan. (profiel mag iets van max 2 verschil hebben)
heb dit ook gemeten, temperatuur loopt op tot ver over de 90 graden en verdeelbak stoot wel eens met wegrijden.nu is daar een oplossing voor… exentrische bussen…
maar waarom je camber weghalen terwijl dit juist gewenst is? (niet voor de slijtage van je banden :-P )
oplossing.. voorkant net zo scheef zetten :angelik ga niet in op de details van deze aanpassing maar het resultaat mag er wezen, heb nu aan de voorkant 2,5 graad camber, achterkant 3 graden
ook blijft de verdeelbak 50 graden koeler, zelfs bij hevige mishandeling :shock: schokken van de bak is ook geheel verdwenen :D
ook de wegligging is fenomenaal king:aan de achterkant spacers gemonteerd (6cm) om de wielen beter in de kasten krijgen en ook wegliggingtechnisch had ik daar mn redenen voor (niet verbeteren maar wel verleggen)
hier een paar foto,s
camber op de voorkant;

en de achterkant;
van;

naar;

om dit allemaal goed voor elkaar te krijgen wel wat leuk speelgoed aan moeten schaffen :D

19 augustus 2013 om 11:44 In reactie op: sevenum 2013 16-17 en 18 augustus 20 jaar OPN [x] #18111141top weekend gehad… jammer van het weer van zondag (gelukkig hadden wij voor 9en de tenten al afgebroken en ingepakt :angel )
maar vrijdag en zaterdag echt geweldig weer, dus het weekend kon al niet meer stuk :Dfotolinkje;
http://www.mijnalbum.nl/Album=APXEXUAP” onclick=”window.open(this.href);return false;upje? :angel
dat ventiel is vooral om de benzinedruk op te meten.. ontluchten doet het systeem zelf wel (heb het nog nooit daarvoor hoeven gebruiken)
hoort er uiteraard niet te lekken maar aangezien het eigenlijk een gewoon ventiel is, is dit best mogelijk.
even goed schoonmaken en desnoods doorblazen zodat het ventiel weer vrij loopt.
hierna we paar sec zonder ontsteking starten om die lucht weer door te blazen de retour leiding in ;)Gebalanceerd? :angel
I’m in :thumb
Heb geen haast dus mag wachten tot je genoeg geinteresseerden heb.. e.v. een prototype doe ik het ook voor.. :angelVoorkeur rood of blank.. je weet me wel te vinden/berijken zogauw er betaald moet worden ;)
zoals je ziet was de achterklep erger gehavend :angel
gelukkig was die tog al aan vervanging toe omdat ie begon te roesten..
haha.. het zit je nogsteeds dwars :-P
speciaal voor jou de afloop van die spoiler :cry: ;)
reed de auto achteruit de garage in maar de klep zat niet goed dicht, bij mijn toenmalige garage zat er een flinke drempel in en door de schok schoot mn klep omhoog (deed het iets te hard zoals altijd :angel )
conclusie was dat de spoiler achter de deur bleef hangen en de auto wel verder naar achter reed :-P
motorsteunen zijn standaard.. moet zeggen dat het zo ook perfect gaat :D
wil de achterste steun nog wel opvullen om het laatste kantelen tegen te gaan.
rest hou ik voorlopig origineel om niet mijn laatste beetje comfort op te geven :-Pinmiddels de koppeling vervangen en wat kilometers mee gemaakt.
is iets anders geworden dan geplant maar werkt erg goed tot nu toe.
kon via via aan wat speelgoed komen uit belgie vandaan.het is een verzwaarde omp drukgroep geworden
6puck geveerde sinterplaat (staat geen merk op maar werd in sachs doos geleverd, pads netjes geklonken ipv gelijmt dus geen rommel)
sachs druklageris prima mee te rijden :D
wegrijden is ff wennen maar met enige behendigheid soepel te doen,iets trillend met wegrijden maar dit is waarschijnlijk door het 4×4 systeem, doorschakelen gaat echt perfect.wel heb ik een extra demper op het blok gezet omdat het kantelen wel erg drastisch werd bij het hardere optrekken/doorschakelen, deze zit op de distributiekant op de orginele plek voor de v6 calibra’s en op het schutbord met een zware rvs beugel (laten maken)



(zit inmiddels ook een extra beugel aan de voorkant ter versteviging)bij deze ;) ;
voorin 2 kuipen (die wel kunnen klappen om de hond erin te laten)
achterin de accu, sproeitank (in ehbo klep), woofertje in zijkant weggewerkt, custom hoedenplank/speakerdrager, wiechers rolkooi, orginele bekleding pasgemaakt voor rolkooi.
alle bevestigingen voor de achterbank/gordels verwijderd en een nieuw tapijt doorgetrokken naar voren.




het balkje tussen de boomerang hoedenplank is inmiddels weg, ook de rvs buis die je ziet zitten is vervallen (deze waren om te voorkomen dat de bagage van de laatste vakantie om de hond zou kieperen :angel
komt nog wel een stab stang tussen de torens die worden doorgetrokken naar de rolkooi :D@ jerremy;
thanx :D
en je komt maar s langs om zelf een rondje te rijden ;)
meerijden geeft niet half de ervaring :angel (dit is vooral beangstigend door het koppel icm sinterplaat/4×4.. echt subtiel rijden is moeizaam, wegrijden nagenoeg onmogelijk :-P )@2000.. inderdaad de dtm uitvoering.. ik kan alle goodies inderdaad overzetten maar dan klopt het voor mn gevoel niet.. (zijn al meer dtm uitvoeringen dan er ooit geleverd zijn)
En thanx :D rood was ook niet mijn eerste keuze maar de orginele lak is nog zo netjes dat het zonde is over te spuiten.
@InjectTheVenom wrote:
Zo hadden ze destijds de DTM editions moeten leveren en in deze uitvoering alleen :thumb
dit is inderdaad ook mijn inspiratie geweest… was vanaf opel naar zeggen ook de bedoeling (onderdelen zijn zelfs ontwikkeld en leverbaar geweest)
heb ook even getwijfeld om een dtm body te gebruiken maar dan had ik de bodemplaat in zijn geheel over moeten lassen (en deze dus alsnog slopen)
ook was het rdw daar minder happy mee geweest denk ik :angel@risl.. thanx :mrgreen:
@turbo.d wrote:
Ziet er wel heel spectaculair uit. Heb je speciale plannen met deze auto :?:
En over die gewichtsklassen; toen ik voor een andere auto aan het kijken was viel me al op dat er veel dezelfde auto’s waren met verschillende gewichten.
de volgende stap is een turbo erop schroeven.. het blok is al helemaal aangepast hiervoor (lagers, bouten, stalen pakkingen e.d.)
maar eerst maar s paar 100 km inrijden en kijken of alles heel blijft en voorlopig op deze setup laten chippen :angel
oh ja… voordat er opmerkingen komen over de open distributie… hiervoor is een cnc rvs plaat in de maak ;)
denk dat ik eerste instantie het complete setje van sachs aanschaf.
dus de verzwaarde drukgroep, de organische verstekte plaat (350nm) en het bijbehorende druklager.de sinterplaat gaat tot 380nm maar sloopt mn vernellingsbak uiteindelijk (en belangrijker; mn rug/nek bij het wegtrekken :-P )
wat ik al zei, auto word voornamelijk voor “normaal” gebruik gebruikt, en dit betekend dus een hoop stoplichten en optrekken/schakelen.
mocht ie het echt niet trekken kan ik eerst nog gaan zoeken naar een 6puck plaat (deze desnoods laten maken)ff mijn vakantiegeld afwachten en dan bestellen (krengen zijn prijzig :angel )
ik hou jullie op de hoogte :thumb@arjontje wrote:
Dit remgedrag zit hem in de hoofdrem cilinder.
Die zorgt voor het rem gedrag. Moet je kijken of je een vw remcilinder kan plaatsen.
Bij die krengen zit je altijd al met je kop tegen de voorruit als je het pedaal aan kijkt.:wors dat is wat ik wil inderdaad :-P
dat doet mn crx ook :angel
hoe agressief dat ding ook remt.. geeft een veel beter en controleerbaar gevoel omdat je precies weet wanneer hij gaat remmen.
niet zozeer bij “normaal” gebruik maar wel bij sportief rijdenmaar dit is dus met de orginele remcillinder niet te berijken door de pen vanaf het pedaal naar de servo iets uit te draaien?
desnoods de slag te veranderen door de aansluiting van de pen te verplaatsen oid?De hrc hoort niet bij de remklauwen.. dit veroorzaakt inderdaad een iets diepere rem omdat hij meer vloeistof moet verplaatsen.
Maar bij mn vectra v6 die dezelfde remklauwen heeft maar de bijbehorende hrc is het remgedrag nagenoeg gelijk
In welk deel van het remsysteem zit dit gedrag?..
Die was ik vergeten erbij te zetten inderdaad..
Remslangen zijn al stalen goodrich exemplaren.
Ik snap inderdaad de funtie achter het gedoseerde, wil dit alleen zelf bepalen met mn voet ;)
Probleem is dat het verloop van de remkracht niet lineair is over de hele slag van het pedaaldit zijn tips waar ik wat aan heb :thumb
ik rij met een plat vliegwiel en dat wil ik voorlopig zo houden, het gewicht is lekker laag maar nog belangrijker… hoef de bak niet los te gooien om er een ander vliegwiel of om de nieuwe koppeling erin te zetten :angel
(en dat is een hels karwij met 4×4 zeker met mn zelf gemaakte extra steun naar blok/verdeelbak)die ccc koppeling klonk ook al te mooi om waar te zijn :hmmz
wat ik zo lees zal het inderdaad een sachs setje moeten worden met eerste instantie (eigenwijs) de gewone zware plaat met de mogelijkheid dat ik naar een (geveerde) puckplaat moet overstappen als mn vermogen te hoog uitkomtdruklager had ik ook niet aan gedacht… die zal ik zeker meebestellen :D
een let drukgroep had ik inderdaad nog niet aan gedacht :D
zit ivm met een koppelprobleem met mn “nieuwe” sachs koppeling nu een oudere luk koppeling in, zogauw ik teveel gas geef in zn eerste versnellingen slipt ie door.
mede oorzaak hiervan is de weerstand van de vierwielaandrijving denk :hmmzmaar rij nu denk een 210pk (bewerkte x30 met bewerkte c25 aanbouwdelen ongechipt ivm met inrijden)
gechipt moet dit straks een 230 doen en zogauw de turbo erop geschroefd word klimt dit nog s 50pk
(kan hoger uitvallen maar ben liever realistisch ;) )maar hoe dan ook zal ik een koppeling aan moeten schaffen… wat is het advies?
of heeft er nog iemand toevallig nog een let drukgroep liggen zodat ik dat kan proberen? -
AuteurBerichten