Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
opzich niet echt een verhaal achter, technisch is de auto zo goed als klaar en moet tog wat te sleutelen hebben in de winter :angel
auto is voor recreatief gebruik met trackdays en straatraces op zn tijd..
vermogen heb ik genoeg en is moeilijk meer te vinden met het huidige blok/setup (heb nog wel een turbo setup liggen).
en eind van de rit heeft een snelle auto weinig met pk’s te maken maar vooral pk/gewichts verhouding..
auto was al snel maar ook een tank met de v6 4×4 :angel ,
nadat ik div overbodige zaken eruit had gegooit merkte ik een duidelijk voelbare verbetering kwa optrekken maar ook kwa wegligging..
dat samen met het opnieuw willen indelen van het interieur (positie stoelen,aanpassingen rolkooi e.d.) was het goed te combineren als winterproject :agentnogmaals bedankt voor de reacties.
zit een radio in maar die staat zo geschakeld dat ie pas aangaat wanneer de motor draait, verder eigenlijk geen echte verbruikers.
nakoelen doet ie niet meer, koelsysteem is dusdanig aangepast dat ie niet warm genoeg word dat dat nodig is.
in het zeldzame geval bij hevige ritten met abrupt einde laat ik hem wel altijd paar minuten nadraaien voor de zekerheid (tot de wervelwind onder de kap stopt van de 2 spal’s )zit na jullie reacties en wat onderzoek op internet te denken om te gokken op 20a met het aannemelijke risico dat het 2x 20a moet worden, nogsteeds 5kg lichter dan wat er nu in zit. :angel
kwa gewicht ben ik al een heel stuk verder dan de aircopomp verwijderen,die heeft de inbouw vnahet blok al niet overleefd en ben daarna pas gaan strippen/wegen king:
verwarming ligt er grotendeels uit,dash aangepast, spiegels aangepast, stangen uit de deuren, alle isolatie weg, bitumen zijn eruit, ruitenwisser achter eruit,sparco stoelen op lichte frames etc etc
zit nu op totaal aan 100kg vermindering vanaf het startpunt en nog lang niet klaar
(alleen zal het nu niet zo hard meer gaan maar met grammen tegelijk, wil kwa uiterlijk niet inleveren)thanx voor de reactie, je hebt het hier waarschijnlijk over een optima accu van een 50a (of iets die kant op)
die zijn nogsteeds minimaal 15kg/17.5kg ik wil de helft hiervan :angeleen redtop accu van 20ah weegt in verhouding een kilo of 7,
dat ie m erop start geloof ik wel, verlichting radio e.d. zet ik standaard pas aan nadat ik wegrij
vraag is vooral of ik bij niet direct aanslaan, of binnen 10 min na wegrijden nog kan herstarten om wat voor reden dan ook?klinkt als een vastzittend relais. die regeld de ontsteking en de pomp
thanx voor de reacties.
nokkensensor en luchtmassa kan ik inderdaad even wissellen (nokkensensor had ik zelf nooit aan gedacht )
benzinepomp lijkt in orde aangezien de druk stabiel blijft, wel is het zo dat dat in zn vrij niet zo heel moeilijk is en hij inderdaad op zn flow tekort kan komen als de motor vermogen moet leveren.
chippen ligt ook zeker in de planning, was alleen druk bezig alle kinderziektes eruit te halen (vooral de rest van de auto kwa wegligging e.d.) voordat ik dit wou laten doen, nu met deze storing durfde ik het helemaal niet aan voor het geval de ecu wel goed zn werk deed
zogauw de motor nu goed loopt gaat ie direct de bank op king:dat kapje heb ik daar nog nooit weggehaald.. zat het er standaard wel op? :hmmz
zit bij mij zoiezo niks meer,alles wat niet funtioneel was en meer dan 5 gram weegt heb ik eruit getrokken.
maar kan me ook niet herrinneren dat ik bij 1 van mn calli’s daar iets gehad heb, en heb er best een paar gestript :hmmzzal voor de zekerheid donderdag ff voor je kijken (eerder ben ik niet bij de auto)
http://fuerst-autoteile.de/druckspeicher-bremsanlage-10-0515-0515-3-3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ik heb ze laatst nog ergens gezien..
is hetzelfde als bmw en ate heeft ze ook gemaakt..
nummers:
ATE 10051505153
BMW 34331117398
BMW 34331157210
BMW 34331162054
OPEL 780350
OPEL 780351
OPEL 90399472p.s. dit is internetwerk, geen persoonlijke ervaring.. hem m er zelf meteen uit gesloopt de dag dat ik de auto kreeg :angel
echt een plaatje wordt het.. het oog voor detail :wors :wub
echt respect dat er tog nog mensen zijn die op dit niveau restaureren (in tegenstelling tot mezelf :angel )
kunnen we hem met sevenum al in het echt bewonderen?
mijn dank..
maar eerste poging is gelukt bij de duitse ebay verkoper, ze zijn onderweg
zogauw ze in huis zijn zal ik ze eens naast de andere dragers leggen die geschikt zouden moeten zijn om te zien waar het verschil in zit bij de calli.wordt nog vervolgt..
@Maurice.. thanx
heb inmiddels epc ook geraadpleegd en aan de hand van het orginele nummer een verkoper gevonden op ebay duitsland die ze nos heeft liggen , hopen dat die reageerd of hij ze naar nederland wil sturen voor een schappelijke prijs.
schijnbaar is calibra vrij specifiek voor zn dragers ondanks dat het een bij meer auto’s gebruikte bevestigings rails is
ben gebonden aan het f20 huis aangezien die 4×4 is..
maar het komt er eigenlijk op neer dat een nette bak met nieuwe lagers het best wel uit moet houden als ik niet te gek doe.
ik ga nog wel kijken of ik ergens een f18 kan scoren om te zien of die priceas uitwisselbaar is..
verder na wat speurwerk schijnt de d20 bak van een deawoo bijna identiek te zijn aan de f20 maar dan met massiefe priceas, ook het uitzoeken waardheb ik al contact mee gehad.. die hebben een versterkte priceas met orginele verzwaarde vertanding (of e.v. recht)
mooi spul maar erg prijzig
zoek dus eerst nog naar een goedkopere oplossing, vandaar dat ik naar de price van een f18 zat te kijken… geen idee alleen of dat over te zeten is (zoiezo zal ik dan 3 en 4 uit die bak moeten halen aangezien die vast zitten)
waarschijnlijk bedoel je het andersom ;)
maar heb hier hetzelfde probleem, bij de 3e versnelling zitten er wat beschadigingen op. huidige binnenwerk gaat dus de container in.
is het een optie om de priceas van een f18 erin te zetten? en de vertanding van een f20 erop te zetten?
of zijn er ook f20 varianten waarvan de priceas massief is?zit nu op de grens inderdaad, zal het nu met normaal rijden wel een tijdje blijven overleven.
probleem is dat er een turboset in de maak is die het vermogen een 75pk omhoog gaat gooien, dan zit ik ver over de grens :angel
info :wors thanx
hoe zit het met de price as? die van mijn f20 is hol en terugtrekbaar.(wel goud met koppeling vervangen trouwens 20min werk king: ) kan dit nog een punt worden? e.v. later type f20 erin of f18 een optie?
kwa diff, in de f20 4×4 bakken zit een f28 diff, hier maak ik me voorlopig nog geen zorgen over. vraag me ook af of een sper de 4×4 leuk vind (of eerder andersom)
dat is info waar ik wat aan heb.. thanx (en je hebt pm)
toen ik de bak er net achter plakte hoorde ik aan alle kanten comentaar dat hij direct kapot zou lopen..
nu rag ik mijn bak niet af maar makkelijk heeft ie het ook niet met de puckplaat, korte schakelweg,weerstand van de 4×4 en het koppel van de v6 maar is nog geen kraakje uitgekomen,
denk inderdaad dat een goede bak best wat aankan.daarom bouw ik ook weer een 2e erbij met voor de zekerheid rechte 1 en 2, het liefste zou ik de 3 ook doen maar aangezien je daar vaak in rijd is dat voor het comfort niet fijn.
nog meer ervaringen/tips zijn zeker welkom.
boordcomputer kan je gewoon de chip aan de achterkant van oversteken van je oude ;)
alleen de chips zijn motorspecefiek,kasje is universeelthanx allen voor de reacties.
werk aan de calibra ligt door omstandigheden even zo goed als stil.. hopelijk voor het seizoen nog wel allemaal afgerond om de shows en nog belangrijker het circuit te bezoeken.
op het moment worden er voor de poulies verstelbare tandwielen gemaakt en zal hij hieropvolgend ook op de testband goed afgesteld en gechipt worden.
ben benieuwd naar het resultaat :angelverder bleef ik niet lekker vastzitten in de kuipen, dus de orginele gordels verwijderd en een sparco set erin gezet.


(voordat er discussie’s komen over de plaating van de gordels, dit is de meest “correcte” manier zonder een “bar” bij een calibra, op de bevestiging van de achterbank maakt de gordel een te grote hoek en zal je schouder verbrijzelen bij een ongeval)verder nog een hoop kleine dingen aangepast die me niet aanstonden en binnenkort gaat ie logeren om de rolkooi door te trekken naar voren (past nu niet ivm de meters) en zowel voor als achter op maat gemaakt veerpootbruggen erin te zetten :D
net werk :thumbup
wil ik ook ooit nog s hebben.. een veel te snelle station :Dkwa leveranciers word het een flinke lijst… meeste blokdelen kwa lagers en pakkingen en bouten komen bij td-motorsport vandaan en alle bouten waar geen arp variant voor was is origineel opel uit duitsland (opelteile.de)
voor specifieke onderdelen kan je beter een pm sturen ;)of er verschil in zit in de merken, tuurlijk.. maar afhangende wat je wil gaan doen kwa vermogen zou ik me er niet teveel zorgen over maken. als het maar bij een “bekend” merk vandaan komt is het altijd min of meer gelijk aan origineel kwa kwaliteitt ;)
ik heb er heel bewust voor gekozen om het blok “hufter”proof te maken, kan kwa vermogen een ruime 350 pk aan.(voor de latere turbo plannen)
blijf je bij een min of meer standaard blok gewoon goed aftermarked spul erop schroeven (bv geen ebay koppakkingen van 10,-, die vertrouw ik niet)waarom gebruik ik alleen orginele opel bouten? ik geloof graag dat deze volgens een strengere maatvoering en kwaliteitcontrole gemaakt worden dan aftermarked spul, maar hier zullen de meningen over verschillen ( laat me in die waan :-P )
thanx :D
blok komt oorspronkelijk uit een omega, hierop zitten alle aanbouwdelen van een calibra v6.
deze is helemaal uit elkaar geweest, bewerkt en vervolgens voorzien van betere lagers, bouten, stalen koppakking e.d.
rechter motorsteun zit een spacer tussen en het vliegwiel komt uit een c20xe ( plat type )
koppeling is een 6puck sinterplaat met een omp drukgroep.. dit omdat de originele xe binnen paar km verbrand was door het vermogen van de 3.0 :angel
uitlaat is zelf gemaakt omdat de originele ruzie had met de verdeelbak en aandrijfasklep kan je er zo uit halen, 2 schroefjes in het midden van de as en hij schuift er zo uit..
e.v. het huis ertussenuit is ook mogelijk (dit heb ik)
hiervoor is alleen wat meer werk verreist, aansluiting gasklep,inlaat klopt voor geen meter, hier blijft een rand van 1 mm staan, dit dus netjes weg veilen/dremelen
ook de positiesensor loopt vast, hier kan je een heel klein stukje vanaf veilen, is echt op de mm dat ie niet past
en als laatate de gaskabel, hiervoor heb je een nieuwe beugeltje nodigom lang verhaal kort te maken, klep eruit ;)
auto staat nu geschorst voor de winter maar zogauw hij uit zn winterslaap komt gaat ie zoiezo dagje spelen op het circuit, zal er dan een dashcam in hangen ;)
ook zijn er hier in de buurt paar leuke driftwegen waar je loeihard overheen kan met voldoende grip, zal tegen die tijd daar wat filmpjes schieten
-
AuteurBerichten