drakos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 604)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: lengte gaskabels? #18278762

    thanx voor de tips.
    heb inmiddels die van een vec b gevonden, deze is ongeveer 60cm en waarschijnlijk lang genoeg.

    wat is bij de vec alleen die sensor die aan de gaskabel zit? heb m ongetwijfeld niet nodig maar ben nieuwsgierig

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17852081

    heel netjes die stoelen.. ik zou het witte dash er ook in hangen ;)

    In reactie op: lengte gaskabels? #18278759

    weer ff omhoog halen..

    de buitenkabel van de calibra is een 42cm lang (schutbord tot plastic stelbout) dit is een 15 cm te kort.
    nu kwam ik op internet van de vectra b v6 tegen dat die 64cm is.. kan iemand dit met een touwtje nameten voor me?

    In reactie op: start onderbreker x30xe omleiden? hulp nodig #18263457

    ben met hetzelfde bezig maar bij mij pakt ie m niet.. heb de draden zoals hierboven aangesloten maar ecu ziet m niet..
    ook blijft mn motorlampje hevig knipperen vanaf het moment dat ik de sleutel omdraai.
    overigens nog niet geprobeerd te starten omdat nog niet alles op zn plek zit kwa leidingen…maar opcom leest m prima uit en geeft enkeld toerentalfout en imobilizer fout

    iemand ideeen?
    heb al een andere ecu set geprobeerd. en ook met de ontvanger losgekoppeld geeft ie dezelfde fout

    edit;

    nu vind ik zojuist op migweb een topic waar ze het erover hebben dat je de blauw/rode inderdaad op pin 9 moet zetten maar deze wel doorknippen ipv aftakken ( en e.v. blauw/rood2 op de kabel naar t dash zetten)
    dus ertussen ipv paralel erop..

    kan iemand dit bevestigen?

    In reactie op: lengte gaskabels? #18278757

    jep dat is dezelfde als van de calibra v6 ( zelfde inlaat )
    maar thnx voor het meedenken :thumbup

    In reactie op: Motor loopt niet lekker #18277885

    k zie dat je in schoonhoven woont, ik kan m e.v. met mijn opcom voor je uitlezen, ik zit in gouda

    klopsensoren zitten op de voor en achterkant van het blok onder de uitlaat (gaat om n v6 tog) sensoren gaan niet snel kapot maar draadbreuk of rot contact kan wel problemen geven

    In reactie op: ecu x30xe verschillende types #18265645

    thanx voor de reacties,

    heb inmiddels een “af” ecu liggen met ontvanger en bijbehorende chip. ( door een fout van de ebay aanbieder zelfs 2 sets king: )

    zogauw het hele goedje gemonteerd zit zal ie de rollerbank op gaan, zal tegen die tijd s in de tuners gaan verdiepen..
    grootste eis is dat ze een 4×4 bank hebben

    In reactie op: Gevonden op Ebay/marktplaats enz. #18036766
    In reactie op: OIL PRESSURE SENDER SWITCH ( oliedruk zender ) #18066168

    even een oud thread omhoog halen.

    heb deze metertjes in mn calli zitten met een nieuwe originele vdo sensor..
    nu denk ik dat de sensor gaar is want de meter springt alle kanten op onder het rijden.( heeft nooit goed gewerkt sinds montage, op los metertje doet ie hezelfde )
    kan hier een airlock in zitten? of is de sensor gewoon kapot?

    en welke alternatieve sensor kan ik gebruiken? ben niet weer van plan 100 neer te leggen voor zo’n ding :???:
    zag hierboven de ohm range staan.
    aftermarket 3 ohm tot 160 en VDO doet 12ohm tot 184ohm. is dit bevestigd?

    dan zou deze aardig correct moeten zijn denk ik?
    http://rspec.co.uk/b-gauge-sensors-senders-b/r-spec-precision-fuel-pressure-sensor-10-180-ohms” onclick=”window.open(this.href);return false;

    of heeft iemand er nog 1 slingeren die hem wil verkopen?

    ik heb ze toen rechtstreeks bij fk automotive besteld in duitsland.. was voor 25mm 4×4 schroefadapters voor nog geen 100 kwijt incl verz
    dezelfde verkopen ze hier voor 140+

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18236006

    dat is tog gewoon een kwestie van de bedrading naar injectoren en de bougiekabels wisselen?

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193075

    wat een machtige auto word het :wors
    alles lijkt alsof het er oorspronkelijk al voor gemaakt is

    nieuwe kleur ben ik persoonlijk geen fan van, maar denk vooral omdat je huidige kleur de auto verdomd goed staat ;)

    In reactie op: ecu x30xe verschillende types #18265642

    turbo plannen zijn er zeker nog, maar voorlopig heb ik ff geen sleutelruimte en belangrijker een betere rug om daarmee verder te gaan.(meeste spullen heb ik al wel liggen)

    vrij programmeerbaar is een optie inderdaad maar voor nu niet handig.. dan moet ie 2x geprogrammeerd worden met alle bijkomende kosten terwijl de x30 ecu mischien 10pk laat liggen tov vrij.

    In reactie op: ecu x30xe verschillende types #18265640

    iemand info hierover?
    epc en google geven geen duidelijkheid :hmmz

    In reactie op: gele stekker naast dashboardkastje? #18260787

    geweldig zo met foto’s, 4×4 computer moet ik kunnen vinden zo (kan dat er ook allemaal uit, is gelockt)
    alarm was al bevestigd (en eruit) maar nu is het voor 100% zeker dat die lege stekker overbodig was.

    verder heb ik alles al redelijk uitgezocht en het meeste eruit gewerkt, heb gewoon elke keer vanaf de ongebruikte stekkers de draden gevolgd en pas op het eindpunt losgeknipt.. niet de snelste manier maar wel de veiligste ivm met dubbelle kleuren draden.

    alleen nog de hoek bij de zekeringkast en dan het moeilijkste; alles weer netjes in elkaar tapen terwijl het nog door het dash heen loopt, gaat ook wel paar uurtjes inzitten denk :-P

    In reactie op: gele stekker naast dashboardkastje? #18260783

    dat is m :D

    ik ben jullie dankbaar voor het meedenken.. zal binnenkort mijn topic weer updaten met de gewichtsbesparingen erbij

    In reactie op: gele stekker naast dashboardkastje? #18260779

    klokje zit aan de andere kant, is ook geel inderdaad.

    deze stekker zit helemaal rechts in het hoekje naast het dash kastje gepropt net onder het luchtrooster (boven de ecu)

    In reactie op: gele stekker naast dashboardkastje? #18260777

    kan er morgen even een foto van maken.. maar auto is 92 en dus zonder airbag, uit mn hoofd was dit toen nog geen optie
    alarm/vergrendeling klinkt aannemelijk inderdaad

    auto is op dieet deze winter, betekend dus dat al die bedrading eruit kan, en dat is best een hoop :angel
    had eigenlijk al besloten dat het eruit kon aangezien het doodlopende draden zijn maar je slaat jezelf voor je kop als je het later tog nog eens nodig blijkt te hebben :angel

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193023

    ziet er nog een soort van origineel uit die bak zo… echt een meesterlijke ombouw zo. :wors :wors :wors

    verdeelbak van de vw ziet er zelfs een soort van gammel/iel uit, wonderbaarlijk dat die zoveel kracht aankunnen.. nu zegt dat vooral wat over het ontwerp van opel denk :-P

    rij je straks wel op het originele achterdiff of ook de vw variant? en in het 2e geval, paste dit?

    nogmaals complimenten aan jou en botter :wors :wors :wors

    In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183330

    waarom pak je achter geen coilover? je zal je schotels wat moeten verstevigen maar het is vaker gedaan;

    http://www.clubcalibra.com/modifications-upgrades/how-to-calibra-rear-coilovers-turrets/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17631113

    @injectevenom;
    zou bij jou de klappen zoeken in de verdeelbak ;) had ze ook maar kwam door rolverschil voor en achter. goed de bandenmaat/slijtage en camberinstellingen controleren.
    2e reden zou het voordiff kunnen zijn, ook wel s meegemaakt dat ie lagers niet best meer waren en er vreemde tikken uit kwamen.

    op een geveerde koppeling doen de bak en motor het meestal prima (rij nu met een geveerde 6puck en geen problemen)

    In reactie op: start en Alarm Problemen #18258789

    alarm kan eruit, maar neem een dag de tijd ervoor.
    her ze gehad die er in 10 min uitlagen maar ook dat ik een paar uur moest zoeken om alles weer te laten werken

    hangt er vanaf hoeveel onderbrekingen het alarm maakt.. als je mazzel heb is enkeld het brandstof relais onderbroken en ook direct op de stekker hiervan
    zit het tegen hebben ze het ergens midden in de draadboom gepakt en dan word het zoeken

    gewoon goed de draden volgen en kijken wat ze doen aan de hand van een schematje van het alarm ;)

    In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183326

    wat een pornostance zo.. moet tog ook maar s aan een schroefset gaan denken :hmmz

    zou persoonlijk de voorkant iets meer camber geven om de wielrand te ontzien ;)

    In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257712

    ik rij met zware drukgroep en geveerde 6puck plaat, stadverkeer is zoiezo een hel :-P
    (nu moet ik zeggen dat het redelijk in de buurt van een normale koppeling komt kwa gedrag)

    terugvallen doet ie inderdaad wel vrij hevig met het lichte vliegwiel maar nerveus wil ik m niet echt noemen.. ook een kwestie van gewenning denk, je gaat automatisch meer op de motor remmen om het te compenseren

    In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257708

    ik rij met een 4,5kg plat vliegwiel uit een c20xe maar heb nergens last van, loopt nog als een zonnetje stationair en dat zelfs met scherpere nokken.. stuiver op zn kant blijft niet meer liggen maar een aansteker overeind gaat nergens heen ;)
    (tot je iets gas geeft, dan schud de hele auto :-P )

    bot;
    heb alle 3 de delen van het spruitstuk bewerkt en netjes op elkaar aan laten sluiten, tc huis is in zn geheel weg en de gasklep uitgeboord.
    dit merkte je duidelijk en de auto pakte meteen soepeler op en draaide sneller naar zn koppel

    hierna nog een stap verder gegaan, bocht,luchtmassa en filter naar 80mm
    gevolg hiervan is dat het slechter werd, er kwam teveel lucht op de verkeerde manier binnen..
    heb dit opgelost met een overgang naar 2,5inch buis de bumper in en daar de filter als cold air intake, hierdoor kreeg ik wel de goede flow en werd de gasresponse zelfs beter als eerst

    conclusie van dit verhaal is dat groter niet altijd beter is, gaat meer om de flow dan massa ;)

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 604)