Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
thanx voor de tips.
heb inmiddels die van een vec b gevonden, deze is ongeveer 60cm en waarschijnlijk lang genoeg.wat is bij de vec alleen die sensor die aan de gaskabel zit? heb m ongetwijfeld niet nodig maar ben nieuwsgierig
heel netjes die stoelen.. ik zou het witte dash er ook in hangen ;)
weer ff omhoog halen..
de buitenkabel van de calibra is een 42cm lang (schutbord tot plastic stelbout) dit is een 15 cm te kort.
nu kwam ik op internet van de vectra b v6 tegen dat die 64cm is.. kan iemand dit met een touwtje nameten voor me?ben met hetzelfde bezig maar bij mij pakt ie m niet.. heb de draden zoals hierboven aangesloten maar ecu ziet m niet..
ook blijft mn motorlampje hevig knipperen vanaf het moment dat ik de sleutel omdraai.
overigens nog niet geprobeerd te starten omdat nog niet alles op zn plek zit kwa leidingen…maar opcom leest m prima uit en geeft enkeld toerentalfout en imobilizer foutiemand ideeen?
heb al een andere ecu set geprobeerd. en ook met de ontvanger losgekoppeld geeft ie dezelfde foutedit;
nu vind ik zojuist op migweb een topic waar ze het erover hebben dat je de blauw/rode inderdaad op pin 9 moet zetten maar deze wel doorknippen ipv aftakken ( en e.v. blauw/rood2 op de kabel naar t dash zetten)
dus ertussen ipv paralel erop..kan iemand dit bevestigen?
jep dat is dezelfde als van de calibra v6 ( zelfde inlaat )
maar thnx voor het meedenken :thumbupk zie dat je in schoonhoven woont, ik kan m e.v. met mijn opcom voor je uitlezen, ik zit in gouda
klopsensoren zitten op de voor en achterkant van het blok onder de uitlaat (gaat om n v6 tog) sensoren gaan niet snel kapot maar draadbreuk of rot contact kan wel problemen geven
thanx voor de reacties,
heb inmiddels een “af” ecu liggen met ontvanger en bijbehorende chip. ( door een fout van de ebay aanbieder zelfs 2 sets king: )
zogauw het hele goedje gemonteerd zit zal ie de rollerbank op gaan, zal tegen die tijd s in de tuners gaan verdiepen..
grootste eis is dat ze een 4×4 bank hebbenhttp://www.ebay.de/itm/Opel-Calibra-Cabrio-2-0-Hornstein-/161618844812?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item25a13bdc8c” onclick=”window.open(this.href);return false;
cabrio :wub
even een oud thread omhoog halen.
heb deze metertjes in mn calli zitten met een nieuwe originele vdo sensor..
nu denk ik dat de sensor gaar is want de meter springt alle kanten op onder het rijden.( heeft nooit goed gewerkt sinds montage, op los metertje doet ie hezelfde )
kan hier een airlock in zitten? of is de sensor gewoon kapot?en welke alternatieve sensor kan ik gebruiken? ben niet weer van plan 100 neer te leggen voor zo’n ding :???:
zag hierboven de ohm range staan.
aftermarket 3 ohm tot 160 en VDO doet 12ohm tot 184ohm. is dit bevestigd?dan zou deze aardig correct moeten zijn denk ik?
http://rspec.co.uk/b-gauge-sensors-senders-b/r-spec-precision-fuel-pressure-sensor-10-180-ohms” onclick=”window.open(this.href);return false;of heeft iemand er nog 1 slingeren die hem wil verkopen?
16 februari 2015 om 20:27 In reactie op: iemand een goedkoop adresje voor spoorverbreders / spacers? #18273608ik heb ze toen rechtstreeks bij fk automotive besteld in duitsland.. was voor 25mm 4×4 schroefadapters voor nog geen 100 kwijt incl verz
dezelfde verkopen ze hier voor 140+dat is tog gewoon een kwestie van de bedrading naar injectoren en de bougiekabels wisselen?
30 januari 2015 om 15:10 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193075wat een machtige auto word het :wors
alles lijkt alsof het er oorspronkelijk al voor gemaakt isnieuwe kleur ben ik persoonlijk geen fan van, maar denk vooral omdat je huidige kleur de auto verdomd goed staat ;)
turbo plannen zijn er zeker nog, maar voorlopig heb ik ff geen sleutelruimte en belangrijker een betere rug om daarmee verder te gaan.(meeste spullen heb ik al wel liggen)
vrij programmeerbaar is een optie inderdaad maar voor nu niet handig.. dan moet ie 2x geprogrammeerd worden met alle bijkomende kosten terwijl de x30 ecu mischien 10pk laat liggen tov vrij.
iemand info hierover?
epc en google geven geen duidelijkheid :hmmzgeweldig zo met foto’s, 4×4 computer moet ik kunnen vinden zo (kan dat er ook allemaal uit, is gelockt)
alarm was al bevestigd (en eruit) maar nu is het voor 100% zeker dat die lege stekker overbodig was.verder heb ik alles al redelijk uitgezocht en het meeste eruit gewerkt, heb gewoon elke keer vanaf de ongebruikte stekkers de draden gevolgd en pas op het eindpunt losgeknipt.. niet de snelste manier maar wel de veiligste ivm met dubbelle kleuren draden.
alleen nog de hoek bij de zekeringkast en dan het moeilijkste; alles weer netjes in elkaar tapen terwijl het nog door het dash heen loopt, gaat ook wel paar uurtjes inzitten denk :-P
dat is m :D
ik ben jullie dankbaar voor het meedenken.. zal binnenkort mijn topic weer updaten met de gewichtsbesparingen erbij
klokje zit aan de andere kant, is ook geel inderdaad.
deze stekker zit helemaal rechts in het hoekje naast het dash kastje gepropt net onder het luchtrooster (boven de ecu)
kan er morgen even een foto van maken.. maar auto is 92 en dus zonder airbag, uit mn hoofd was dit toen nog geen optie
alarm/vergrendeling klinkt aannemelijk inderdaadauto is op dieet deze winter, betekend dus dat al die bedrading eruit kan, en dat is best een hoop :angel
had eigenlijk al besloten dat het eruit kon aangezien het doodlopende draden zijn maar je slaat jezelf voor je kop als je het later tog nog eens nodig blijkt te hebben :angel12 november 2014 om 08:54 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193023ziet er nog een soort van origineel uit die bak zo… echt een meesterlijke ombouw zo. :wors :wors :wors
verdeelbak van de vw ziet er zelfs een soort van gammel/iel uit, wonderbaarlijk dat die zoveel kracht aankunnen.. nu zegt dat vooral wat over het ontwerp van opel denk :-P
rij je straks wel op het originele achterdiff of ook de vw variant? en in het 2e geval, paste dit?
nogmaals complimenten aan jou en botter :wors :wors :wors
5 november 2014 om 22:47 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183330waarom pak je achter geen coilover? je zal je schotels wat moeten verstevigen maar het is vaker gedaan;
http://www.clubcalibra.com/modifications-upgrades/how-to-calibra-rear-coilovers-turrets/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@injectevenom;
zou bij jou de klappen zoeken in de verdeelbak ;) had ze ook maar kwam door rolverschil voor en achter. goed de bandenmaat/slijtage en camberinstellingen controleren.
2e reden zou het voordiff kunnen zijn, ook wel s meegemaakt dat ie lagers niet best meer waren en er vreemde tikken uit kwamen.op een geveerde koppeling doen de bak en motor het meestal prima (rij nu met een geveerde 6puck en geen problemen)
alarm kan eruit, maar neem een dag de tijd ervoor.
her ze gehad die er in 10 min uitlagen maar ook dat ik een paar uur moest zoeken om alles weer te laten werkenhangt er vanaf hoeveel onderbrekingen het alarm maakt.. als je mazzel heb is enkeld het brandstof relais onderbroken en ook direct op de stekker hiervan
zit het tegen hebben ze het ergens midden in de draadboom gepakt en dan word het zoekengewoon goed de draden volgen en kijken wat ze doen aan de hand van een schematje van het alarm ;)
27 oktober 2014 om 22:25 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183326wat een pornostance zo.. moet tog ook maar s aan een schroefset gaan denken :hmmz
zou persoonlijk de voorkant iets meer camber geven om de wielrand te ontzien ;)
ik rij met zware drukgroep en geveerde 6puck plaat, stadverkeer is zoiezo een hel :-P
(nu moet ik zeggen dat het redelijk in de buurt van een normale koppeling komt kwa gedrag)terugvallen doet ie inderdaad wel vrij hevig met het lichte vliegwiel maar nerveus wil ik m niet echt noemen.. ook een kwestie van gewenning denk, je gaat automatisch meer op de motor remmen om het te compenseren
ik rij met een 4,5kg plat vliegwiel uit een c20xe maar heb nergens last van, loopt nog als een zonnetje stationair en dat zelfs met scherpere nokken.. stuiver op zn kant blijft niet meer liggen maar een aansteker overeind gaat nergens heen ;)
(tot je iets gas geeft, dan schud de hele auto :-P )bot;
heb alle 3 de delen van het spruitstuk bewerkt en netjes op elkaar aan laten sluiten, tc huis is in zn geheel weg en de gasklep uitgeboord.
dit merkte je duidelijk en de auto pakte meteen soepeler op en draaide sneller naar zn koppelhierna nog een stap verder gegaan, bocht,luchtmassa en filter naar 80mm
gevolg hiervan is dat het slechter werd, er kwam teveel lucht op de verkeerde manier binnen..
heb dit opgelost met een overgang naar 2,5inch buis de bumper in en daar de filter als cold air intake, hierdoor kreeg ik wel de goede flow en werd de gasresponse zelfs beter als eerstconclusie van dit verhaal is dat groter niet altijd beter is, gaat meer om de flow dan massa ;)
-
AuteurBerichten