Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gefeliciteerd met je aanwinst,ziet er netjes uit
over het dakraam, ev heb ik ook nog een complete liggen.
slimme keus om voor calibra te gaan ;)
maar een calibra zonder roest? die zijn zeldzaam, zeker voor rond de 1250 waarvoor jij ruilwaarde heb. vrees dus dat je zoiezo wat bij moet leggen.
zal morgen ff aan een kennis van me vragen wat ie voor de zijne wil. is een paarse 8klepper met weinig roest. hoorde hem laatst dat hij hem mogelijk weg wou doen.
maar succes ieder geval.
is inderdaad redelijk universeel, heb toen zelf een hele lading bij de toyota meegenomen
ik heb e.v. nog wel lading liggen. hoeveel heb je er nodig?
hemel is vrij makkelijk aan te passen idd. gewoon 2 hapjes bij de b-styl eruit. (desnoods maak ik een malletje mee van mijn hemel waar de gaten moeten komen)
zal vanmid de deursloten even vergelijken of hier verschil in zit, maar het lijkt me dat het gewoon met de cv meedraaid.iemand?
e.v. als het naar mij toe wordt gemaild zorg ik dat het online komt te staan hier
( michelvdbor@live.nl )na wat gegoogle heb ik de handleiding van het alarm gevonden.
mits de auto is voorbereid gaat het om;
-sensors boven de b-stylen
-computer naast t dashboardkastje
-sensor voor de kofferklep (schuin boven remcillinder)
-sirene/toeterhttp://www.v6calibra.net/ (ergens linkje onderin)
dit is eigenlijk ook alles wat ik zelf al gevonden had
maar iemand hier aanvulling op?ben hier het meeste benieuwd naar aangezien ik het eruit moet slopen. :P
heb je de isolatiematten er ook al uitgehad? heb het zelf ook wel eens gehad dat je het vanaf de onderkant niet zag door het tectyl.
je hebt mail ;)
gaat mij ook niet om het inbouwen, maar wil de kabelboom omleggen voor een wat cleanere look.
maakt het makkelijker als ik weet wat wat is.k zal vanmid ff checken wat er bij mij precies inzit. aangezien t een v6 is ga ik ervanuit dat het orgineel is maar je weet maar nooit.had tot gister nog nooit gehoord vanm aftermarket spul (v6jes zijn bijna allemaal met airco geleverd tog?)
[rquote=1834810&tid=139261&author=Robke1974][rquote=1826214&tid=139261&author=Lex]leer..remmen..velgen mischien en dan houd het wel op.
bumpers blijf je maanden mee zitten net zoals knopjes e.d op het laatst gooi je het toch weg.[/rquote]haha idd zo is het…ik kan er van meespreken :hmmz[/rquote]
ik moet zeggen dat ik aan klein materiaal al 200 heb verdiend. en er al voor zo’n 150,- interesse is door diverse mensen.
versn bak is in princiepe ook al verkocht voor 100en het interieur,hoedenplank,velgen e.d. (eigenlijk alle dingen waarvan gezegt werd dat het enigste was dat geld waard op zou zijn is er nog gewoon)
als het met dit tempo doorgaat haal ik mn kosten er uit, of heb ik ieder geval goedkoop motorblok
maar laten we niet te vroeg juichen.:P
@ maurice
voor zover ik weet is ie goed. lekt ieder geval niet. pm me maar ff als je interesse heb.ik heb e.v. een v6 met airco uit elkaar liggen. mocht je wat nodig hebben laat je t maar weten.
heb de ballen verstand niet van airco’s en hoe t werkt met welke dingen kwa electra dus je moet wel heel specefiek zijn wat je e.v. nodig heb en waar t ongeveer zit :Pzou je het schema ook online kunnen plaatsen? ben hier ook naar op zoek.
mvg,
michel@ bordeaux: komt uit den haag de auto. vriend van denise (ben ff zn naam kwijt)
is inderdaad wel zonde, maar de auto is slechter dan verwacht en prijstechnisch is het voor mij beter dat ie gestript wordt.
weet je toevallig ook wie die “uitlaat” eronder gelast heeft? met het opladen op de trailer was ik hem al bijna kwijt namelijk :Pben een echte liefhebber en wil de calibra graag behouden maar om er nou heel veel tijd in te steken om vervolgens van de winst zo’n zelfde blok te kopen is zinloos.
kan ik beter andere helpen om met de overige onderdelen hun calibra’s langer te laten levende auto gaat in onderdelen weg,
vanaf volgende week zullen hier bij aangeboden en op marktplaats veel van de delen komen te staan.
voor verzoekjes u2u me ff.bedankt voor de hulp en tips allemaal,zowel de post’s als de u2u’s die k gekregen heb
aangezien ik een f20 4×4 of f28 ga monteren pak ik het vliegwiel van mn c20xe blok en laat deze afdraaien.
heeft er hier iemand ervaring met de x30 nokkenassen in de 2.5? en zo ja, wat is het voordeel hiervan?
en valt er nog wat met de inlaat te spelen? e.v. ook die van de x30? of maakt dit geen verschil?alle tips i.v.m opvoeren zijn welkom ;).
vooral omdat ik nog een c25 heb liggen. mocht het allemaal soepel passen met het 4×4 systeem kan ik altijd nog een 3.0 of liever zelfs 3.2 erin leggen.
het is vooral dat ik in de overtuiging ben dat je met een 2.5 ook makkelijk tegen de 250 pk aan moet kunnen komen (of zie ik dit verkeerd? )
het erop krijgen voorzie ik niet veel problemen mee,maar het is een lagedruk turbo op de saab en wat is de lol daarvan ;).
als ik er zonder meer een andere opzet klopt de weerstand niet meer in de achterste cillinders en draait het blok waarschijnlijk kapot.
verder zit ik dan nog met de koeling, blokken staan erom bekend dat ze flink warm worden, vandaar dat dit niet vaak gedaan wordt.mijn oplossing tot nu toe, zuigerbodemkoeling, zwaardere oliekoeler en e.v radiator en motorkap met scope zodat ie de warme lucht wegtrekt. (lijkt me dat ik ieder geval het blok aardig op temp hou op die manier)
maar eerst v6 slopen en zorgen dat ie in mn auto past op het 4×4 systeem (ook weer zonder dit te slopen :P )en voor allemaal,de beste wensen.
om weer even on-topic te komen :p
de v6 gaat uit elkaar.
zal vanaf volgende week vast de nodige delen bij marktplaats erop zetten (en hier bij aangeboden)verzoekjes zijn al welkom maar pas met week of 2/3 gaat hij echt helemaal uit elkaar.
en weer off-topic,
heb een turbosysteem van de saab 9-5 geregeld, en heb bij een paar saab kenners neergelegd hoe we dit kunnen kietellen en of hier een zwaardere turbo op gemonteerd kan worden zonder het blok te verwoesten, meer hierover volgt nog maar dan in een nieuw topic.rij nu op f20 4×4 maar heb nog een f28 bak liggen, verdeelbak is al van een turbo en al gelockt en voorzien van nieuwe lagers e.d.
een 3.0 of 3.2 blok is ook erg leuk maar moeilijk te krijgen, ben hier al tijdje naar op zoek namelijk.de turbo van saab is inderdaad erg weinig over te vinden, maar weet er nog wel 1 te liggen, het proberen waard mocht het nodig zijn.
liever ga ik zoiezo voor een eaton m62 charger. trekt me iets meer kwa vermogenscurve enzo.we dwalen nu wel beetje af trouwens :P
mijn 4×4 is geen turbo, hier een turbo op monteren kost al snel een 1000/1500 euro.
en wat is de lol daarvan? er is niks wat het loopje en de soepelheid van een v6 overtreft.
en als dit strax niet genoeg vermogen leverd kan ik altijd nog gaan spelen met de turbo van een saab, of een m62 erbij plakken :Pjou eerste opsomming is tog best positief, hou ik er voor max 100 een motor aan over en denk dat ik het kleine grut allemaal wel voor meer dan 150 kan verkopen. enkeld de kat leverd al 100 op.
bij het opknappen zou ik alles zelf doen tegen inkoopsprijzen en hoef alleen de tussendemper maar te vervangen. kosten geschat 300.
was vergeten erbij te melden dat ik dan begin volgende week beslis of het beestje uit elkaar gaat
thanx voor de reacties,
de v6 is uit 94 maar als basis wil ik zoiezo de 4×4 gebruiken omdat ik anders de tunnel moet aanpassen,
het interieur van de v6 is op wat instapschade na helemaal netjes, en de velgjes zijn idd 17 inch bbs velgen (lijkt me alleen niet orgineel)
in princiepe heb ik geen haast om alles kwijt te raken, van mn vorige donor auto heb ik ook nog van alles op mn werk liggen wat er langzaam uit druppeld.zit er heel eigenwijs tog sterk aan te denken het arme beestje te slopen, scheeld me een hoop zoekwerk naar een motor waarvan je vervolgens maar moet hopen dat o.a. alle slangen e.d erbij zitten
eigenlijk enigste wat me tegenhoud is dat het verder een nette harde auto is die tog in zekere zin zeldzaam begint te worden. zou mn 2e donorcalli zijn, heb tog wel het idee dat ik mede oorzaak ben van het bijna uitsterven :Pmochten er mensen interesse hebben in bepaalde delen en geen haast hebben laat hier even een berichtje of u2u achter (niet voor velgen en bekleding, hier twijfel ik niet aan of ik het snel kwijt zal zijn)
-
AuteurBerichten