drakos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 604)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Goedkoop een v6 tune? #17814880

    denk dat dat er weinig mee te maken heeft, x30 nokken hebben iets andere timing maar niet veel agresiever (scherper) voor je klepveren (neem aan dat je die bedoeld? ). lijkt me eerder dat het veertje al verzwakt was door slechte montage oid.

    kan je verder weinig vertellen over de nokken van een x30, heb er geen rijervaring mee. alleen wat ik van andere forums weet
    ze zitten al wel in mijn blok maar die staat al 2 maanden op een bok en blijft daar ook wel nog paar maanden hangen :P

    In reactie op: Goedkoop een v6 tune? #17814878

    hoi,

    hier had ik bij de sectie motoren ook al topic over lopen.
    maar chippen is het goedkoopste, en anders de nokken van een x30 erin
    hier een handige link voor nog iets meer mogelijkheden.
    [url]http://www.courtenaysport.co.uk/v6-tuning/info_21.html
    [/url]

    afhangende van wat je verder wil kan je ook overstappen naar een x30 of y32 blok.

    ben zelf bezig met een 2.5 die ik ga voorzien van 2 turbo’s en als extra uitdaging moet hij ook nog op mijn 4×4 calli gaat komen. dit gaat volgens plannig naar de 250/300 pk

    e.v. met een enkele turbo van een saab 9.5 wordt het iets meer plug en play (240 pk met nog paar kleine aanpassingen)

    In reactie op: koelfan en temperatuur meter defect #17811762

    ff aanvulling van mezelf..
    om de koelventilator te controleren;
    -de draden van de sensor ( recht onder ) in de radiator doorverbinden – slaat hij aan, sensor kapot.
    -spannng rechtstreeks op de fan zetten, slaat deze niet aan,fan zelf kapot
    slaat deze wel aan, waarschijnlijk het relais of ergens een kabeltje los.

    nu alleen nog de watertemp sensor van het dasboard, weet iemand iets om deze te testen/na te lopen?

    In reactie op: boardcomputer sticker #17813487

    hoi,

    boardcomputer heb ik al, maar in verhouding met mijn dashboard wat helemaal opgeknapt is ziet het eruit als ouwe bagger zeg maar.

    en is knapper als hij meekleurd met de binnenkant en leesbaar nederlands kan ook geen kwaad.(weet wat alles betekend maar wat er staat???… :P )

    In reactie op: fabrieks alarm #17812372

    als je hem probeert te jumpen heeft het allarm dat door en gaat dus meteen af.
    je kan waarschijnlijk ook proberen het allarm in te schakelen en de sensor onder de kap ingedrukt te houden, zogauw je deze loslaat moet ie ook afgaan.
    als dit werkt doet de rest van het allarm het ook wel.

    mn pa heeft wel s een vogel in zn auto gehad, hier reageerd hij ook goed op :P

    In reactie op: slurfje #17812306

    zit er nog ja. why? (u2u of mail maar ff, anders gaan we erg off topic)

    In reactie op: slurfje #17812304

    ik heb er nog wel een paar rond slingeren.
    ik leg er wel 1 bij je matten en rubbers ;)

    In reactie op: fabrieks alarm #17812370

    je kan hem ook de accu losgooien en vervolgens met sleutel in het contact weer aansluiten (of op lege accu jumpen).
    hier reageerde hij bij mij meteen op

    In reactie op: water in auto #17812192

    over de interieurfilter durf ik niks te zeggen, rij zelf zonder airco.
    maar lijkt me niet dat er dan ineens water naar binnen loopt.

    wat je wel even kan controleren is of de afvoer van je parafaan niet verstopt zit of weg is (slang in het midden van het schutboard)
    maar komt wel vaker voor dat die matten nat zijn, zou ze goed laten drogen en kijken of het opnieuw gebeurt.

    mocht je wat missen heb ik nog wel een v6 staan die gestript wordt en wel airco heeft. hier zit alles nog op

    In reactie op: remmen v6 #17811772

    zo kan je het ook zien inderdaad :P. ik pomp er meestal gewoon liter olie doorheen zodat het meeste vervangen is en zeker weten ontlucht.

    In reactie op: koelfan en temperatuur meter defect #17811761

    kookte nog niet over maar na een half uur stilstaand draaien, en vervolgens nog paar km rijden zou hij tog wel aan moeten slaan.

    maar de temp meter van het dashboard is tog dat losse klemmetje op het termostaathuis? hoe kan ik deze doormeten? of anders het dashboard laten denken dat hij warm word?

    In reactie op: remmen v6 #17811770

    ontluchten is ook niet noodzakelijk, maar al wil je je remmen goed onder handen nemen zou ik het meteen meepakken, wie weet hoe lang de olie er al inzit en je hebt de wielen er tog al vanaf dus je hoeft ook niet te romellen om erbij te komen.

    velg inderdaad paar klappen geven, komt vanzelf los, dit geld meestal ook voor de schijf/trommel. willen meestal ook niet zonder beetje overtuiging.
    om het veertje te controleren hoeft je schijf er niet vanaf trouwens, dit zie je zitten aan de achterkant/binnenkant van de naaf.

    In reactie op: remmen v6 #17811764

    monteren van schijven en remblokken kan je makkelijk zelf. als je ze vervolgens gaat ontluchten moet je wel iemand met wat ervaring erbij hebben.(dit moet zoiezo met zn 2en)

    maar hoe ik het zo lees zijn het je handremblokken die blijven hangen, zou de achterschijven er even vanaf trekken om te kijken wat daar aan de hand is. wat ik zelf heb gehad is dat de veertjes die de hevels terugtrekken gebroken waren.

    e.v. geroeste schijven is 3x hard remmen, zijn ze zo schoon :P

    In reactie op: Luchtfilterbak monteren #17809589

    k zal morge s kijken of ze er bij mij nog aanzitten, heb nog een bak liggen maar hangt me bij dat de bouten braken met demonteren.
    onderste bak zat nog gewoon op zn plek?

    In reactie op: Luchtfilterbak monteren #17809585

    gelukt of moet ik vanmiddag ff wat foto’s schieten van het geheel?

    In reactie op: Hier ook maar even voorstellen… #17810070

    welkom,zeer nette wagen en als je je velgen ooit wegdoet…….. ;)

    zie ook een flinke intercooler zitten, is er verder nog wat mee gedaan?

    In reactie op: motorkap cleanen,en achterlichten vraag #17807585

    [rquote=1857216&tid=141588&author=2slow][rquote=1855692&tid=141588&author=Maurice89][rquote=1855634&tid=141588&author=bigmike][rquote=1855197&tid=141588&author=Maurice89]McKaamos weet je ook de link/adres na zo’n achterplaat waar je kenteken nog op kan met de verlichting? Soort van irmscher plaat als je snapt wat ik bedoel.

    Ik heb miss quadconversion verlichting gekocht en wil met zo’n plaat de achterkant vlak maken[/rquote]

    maurice,bedoel je deze

    http://link.marktplaats.nl/417806889%5B/rquote%5D

    Ja zoiets bedoel ik:P Maar ik wacht wel tot ik er eentje tegen kom die verkleurd is enzo wil hem tog in een kleur laten spuite:thumbup[/rquote]

    Deze verkleuren niet! :angel

    Die Rieger/ Hella achtige dingen wel. En die breken/scheuren ook veel sneller.[/rquote]

    ik hoop het dat ze netjes blijven, heb hem gekocht :D

    In reactie op: Luchtfilterbak monteren #17809584

    deze schuif je over de “üitsteeksels” bovenop je wielkast (die U beugeltjes R achter je lamp en tegen je veerschotel aan), het spreekt voor zich zogauw je het voor je heb.
    e.v. voor de onderste bak zou je je voorbumer eraf moeten.(meestal laten ze deze gewoon hangen bij een sportfilter)

    In reactie op: interieur verbouwing. ( is af !! ) #17793924

    van die vouwen had ik bij het hemel ook last van, heb deze met een fohn warmgemaakt en zo goed als weggekregen met de roller.

    ik ga het hemel nog wel een keer overnieuw doen, helaas had de vorige eigenaar de oude bedekking erop vastgekit i.p.v. gelijmt. en ondanks dat ik alle kit zorgvuldig weg heb gehaald zie je nogsteeds de sporen zitten.
    had in de plannig om het volgende hemel eerst van een laag polyestermatten/hars te voorzien zodat het helemaal vlak te schuren is.

    heb het voordeel dat er een rolkooi tegenaan zit die alle aandacht wegtrekt, voorlopig kan het er dus wel mee door.

    In reactie op: interieur verbouwing. ( is af !! ) #17793922

    hierbij paar foto’tjes


    dit is van mijn huidige, de zijpanelen hiervan worden ook wit, (was hier nog niet afgewerkt, alleen geplakt)

    en deze van mijn vorige calli ( RIP )

    In reactie op: interieur verbouwing. ( is af !! ) #17793920

    ik stond er zelf versteld van hoe rekbaar het is, heeft mischien ook wel een beetje met de kwaliteit van het sky te maken.

    heb bij mijn vorige calli waarbij ik de deurpanelen opnieuw bekleed in het rood, de punt van de panelen haalde het sky zonder problemen. zal morgen foto’tje uploaden ervan.

    In reactie op: motorkap cleanen,en achterlichten vraag #17807583

    thanx voor de tip,was hier al tijdje naar op zoek.
    heb een bod gedaan :P

    In reactie op: Verschil stuurpomp? #17807445

    heb nog een goede pomp liggen, als je interesse heb u2u me maar even.

    In reactie op: interieur verbouwing. ( is af !! ) #17793918

    mischien even een tip,
    als je een stevige ondergrond (dus rechtstreeks op het paneel i.p.v. over de oude stof)
    heb kan je ook bison spuitlijm gebruiken, dit werkt netter omdat je dan geen kans heb op klodders lijm onder je sky.
    heb hiermee het hele hemel van mijn calli opnieuw bekleed.

    het sky ook vantevoren even op de verwarming hangen, wordt hiermee net even wat soepeller.

    om er meteen even een how-to van te maken.
    -de oude bekleding en schuimlaag die onder de bekleding zit kan je verwijderen met een goeie stoomreiniger (dit werkte bij mij erg goed) wat je hier heb gedaan met zachte staalborstel werk ook goed begrijp ik
    -e.v. krassen oid opvullen met beetje polyesterhars
    -bijde delen inspuiten of smeren met lijm en een 20 min laten drogen
    -vervolgens sky eroverheen leggen (let op, dit zit in 1 keer vast) en met een behangroller (rubber) mooi de randen erin rollen. werk hierbij vanuit het midden naar buiten i.v.m. luchtbellen.
    -dit goed laten drogen en als laatste de randen afsnijden of inspuiten/smeren en over de rand heenvouwen. e.v. bij hoeken zo ver mogelijk inknippen om vouwen te voorkomen

    hoop dat jullie hier wat aan hebben. bij mij is het erg netjes geworden op deze manier.

    In reactie op: Verschil stuurpomp? #17807443

    heb zowel een 4×4 pomp als 1 van de 16v en voor zover ik kan zien zijn ze hetzelfde.
    verschil bij de 4×4 is dat het reservoir groter is en het stuurhuis is uiteraard anders

    edit:
    h-base zegt ook dat ze hetzelfde zijn

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 604)