Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1880853&tid=10885&author=drakos][rquote=1873674&tid=10885&author=drakos]hier een paar foto’tje van mijn calli 4×4. is nog niet helemaal klaar en moet zo hier en daar nog opgelapt en afgemaakt worden.
maar volgende week eerst maar s apk na 4 jaar stil gestaan te hebbensinds de foto op de vorige pagina is er een halve nieuwe bodem onder gegaan, nieuwe wielranden, kokerbalk.
bijde bumpers en voorschermen gespoten
remmerij vervangen
donor motortje is helemaal uit elkaar geweest en geflowd e.d
een simons 63.5 systeem met sprint eindemper
rolkooi zit er voor de helft in (voorkant past nog even niet lekker door de meters)en nog duizenden andere klusjes. auto was totaal verwaarloost toen ik hem kocht en heb elk knopje en dingetje zo’n beetje uit mij donor over moeten zetten of repareren.



[/rquote]haha, heb een record denk. op 25 punten afgekeurd :P
gelukkig allemaal kleine dingen waar ik door de grote gebreken overheen heb gekeken met klaarmaken
kreeg wel complimenten voor het werk wat ik al wel gedaan had (motor enzo). daar had hij niks op aan te merkenmaar de conclusie; heb een wrak gekocht :cry[/rquote]
en hij is gekeurd :D:D:D
uiteindelijk alle remleidingen en slangen en zelfs de achterklauwen vervangen omdat het allemaal afbrak (ging oorspronkelijk om 1 slangetje ) en de 2 voorste rubbers van de achterbrug.
nu zonder opmerkingen goedgekeurd.nu verder met de revisie. stap voor stap alles reviseren wat nog niet gedaan is
stoelen inderdaad met slede’s verwijderen. zijn 4 bouten en e.v. een stekker voor de verwarming.
als het interieur uit een 4×4 komt moeten de slede’s overgezet worden. dit spreekt vanzelf als je de stoel op zijn kant heb liggenoh ja, hou er met het voorpaneel reking mee dat er ook 1 bout aan de onderkant in het midden zit ( deze vergeet ikzelf nog wel s :P )
hierbij een foto’tje

heb trouwens al gekeken of het geen verdeelbakolie is, dit is niet het geval aangezien dit nog netjes rood is en de lekage bruinig wat overeenkomt met de nieuwe olie die erin is gegaan met de revisie van het blok.
heb nog wel setje 5 gaats achternaven (complete draagarmen) voor je liggen die voor weinig wegmogen.kan je zo overschroeven. zit je alleen met de remschijven en klauwen ( klauwen zijn uitwisselbaar volgens mij? ).
e.v. veerpoten voor heb ik ook liggen.[rquote=1884063&tid=10885&author=Hans1991][rquote=1814318&tid=10885&author=drakos]en hier mijn v6 trouwens,
deze heb ik gekocht voor de handel, moet er alleen nog s tijd voor maken deze daar ook daadwerkelijk klaar voor te maken :P
[/rquote]is dit toevallig de auto waar mijn voorbumper vanaf komt:o? [/rquote]
zou zomaar kunnen, auto is gestript voor de onderdelen.
wou tog een v6 4×4 :Pzeker nette velgen :thumbup. zoiezo nette wagen ( zou alleen de skirts ff spuiten, die vloeken bij de rest van de staat van de auto ;) )
allemaal kleine dingen (lampjes,slangklemmetjes e.d.) op de achterste draagarmrubbers en remslangetjes A na.
is vooral dat hij hem af moest keuren op de rubber en slangetjes dat hij hem helemaal uitgekleed heeft om meteen alle mankementen te vinden. zogauw dit is opgelost kan hij er weer paar jaar tegenaan.
2 avondjes klussen en hij kan weer opnieuw op voor apk[rquote=1873674&tid=10885&author=drakos]hier een paar foto’tje van mijn calli 4×4. is nog niet helemaal klaar en moet zo hier en daar nog opgelapt en afgemaakt worden.
maar volgende week eerst maar s apk na 4 jaar stil gestaan te hebbensinds de foto op de vorige pagina is er een halve nieuwe bodem onder gegaan, nieuwe wielranden, kokerbalk.
bijde bumpers en voorschermen gespoten
remmerij vervangen
donor motortje is helemaal uit elkaar geweest en geflowd e.d
een simons 63.5 systeem met sprint eindemper
rolkooi zit er voor de helft in (voorkant past nog even niet lekker door de meters)en nog duizenden andere klusjes. auto was totaal verwaarloost toen ik hem kocht en heb elk knopje en dingetje zo’n beetje uit mij donor over moeten zetten of repareren.



[/rquote]haha, heb een record denk. op 25 punten afgekeurd :P
gelukkig allemaal kleine dingen waar ik door de grote gebreken overheen heb gekeken met klaarmaken
kreeg wel complimenten voor het werk wat ik al wel gedaan had (motor enzo). daar had hij niks op aan te merkenmaar de conclusie; heb een wrak gekocht :cry
ik heb nog een een comlete kabelboom liggen voor het interieur e.d. (alles behalve motor)
zit alleen 1 maar aan, je mag hem zelf eruit komen halen en anders komt er uurloon bij :Pals je verder dingen zoekt moet je het maar laten weten. heb nog erg veel liggen
ik weet dat de kunstof deksels op c25 etc uitwisselbaar zijn.(heb er zelf 2 zonder oliedop)
alu durf ik niet te zeggen maar lijkt me hetzelfdeik weet dat ze in duitsland in carbon te krijgen zijn. kan zogauw alleen ff niet meer op de naam van de site komen.
verkopen ook polyester hemels e.d.om er hier in nedeland aan te komen wordt moeilijk vrees ik, 90% is gebroken.
heb zelf het geluk dat ie nog heel is en nog een nieuwe reserve heb liggen (zag het al aankomen dat ze uit de handel gingen)gewoon een plaatje staal met een gat erdoorheen, werk ook prima en trekt hem goed vast (heb het zelf ook)
als ik ga zoeken heb ik hem denk zelfs nog wel een orginele voor je liggen.maar zit even te denken, weet niet of de mods het hiermee eens zijn; maar kunnen we hier niet een klein gezocht topicje maken voor onderdelen die specefiek voor de calibra zijn? met name de kleine delen die niemand aanbied.
zo zoek ik b.v. nog de beugeltjes waarmee de olie koeler vastzit. niemand die dat bij aangeboden zet en om nou daar het overzicht te verpesten door er een heel topic voor aan te maken bij gezocht is ook niet sociaal voor de rest
23 februari 2011 om 19:59 In reactie op: [Foto's Gezocht] Calibra MV6 Supercharger ex Frank Denk #17822014vin het uiterlijk niet zo, maar dat blok :wors
droom er bijna van dat ik ook zoveel pk’s kan trekken met mijn 4×4 zogauw het v6je erin hangt ( ben alleen bang dat mijn verdeelbak het er niet zo mee eens is :P )
zo’n blok lijkt me inderdaad niet makkelijk verbergen. degene die hem heeft wil er ongetwijfeld mee showen, moet hem vroeg of laat de das omdoen lijkt me.
waarom geen afneembare trekhaak? zat op mijn sloper ook, heb je alleen een grijs kapje als de kop eraf is. kan je hem voor daily gewoon laten zitten en voor het toeren e.d. trek je hem eraf
maar ben ook erg benieuwd naar het aansluitschema van de us verlichting.
wielranden zijn nog gewoon te bestellen, bodem en dat soort dingen zijn maatwerk en zelf geklopt.
a-lichten gaan idd nog de orginele in, moet ze alleen nog flink polijsten om ze op hetzelfde niveau te krijgen als de plaat. zelfde geld voor de voorlichten, hiervan neem ik de heldere glazen van de angel-eyes en monteer die op de orginele (als ik dat passend krijg)
uiterlijk wordt dus bijna stock op de matzwarte stootranden namaar wat ik al zei, eerst de apk, vervolgens gaat ie tog weer uit elkaar om het onderstel opnieuw te coaten e.d.
hier ff een foto’tje van mijn dash. fot ois ietswat wazig maar het idee is duidelijk denk (camera stopte ermee :-s )

hier een paar foto’tje van mijn calli 4×4. is nog niet helemaal klaar en moet zo hier en daar nog opgelapt en afgemaakt worden.
maar volgende week eerst maar s apk na 4 jaar stil gestaan te hebbensinds de foto op de vorige pagina is er een halve nieuwe bodem onder gegaan, nieuwe wielranden, kokerbalk.
bijde bumpers en voorschermen gespoten
remmerij vervangen
donor motortje is helemaal uit elkaar geweest en geflowd e.d
een simons 63.5 systeem met sprint eindemper
rolkooi zit er voor de helft in (voorkant past nog even niet lekker door de meters)en nog duizenden andere klusjes. auto was totaal verwaarloost toen ik hem kocht en heb elk knopje en dingetje zo’n beetje uit mij donor over moeten zetten of repareren.




vroeg me al af waarom hij gesloten werd. heb vooraf bij de vectra’s idd het topic gelezen (alle 45 pagina’s) maar ging weinig tot niet over de 10pins. alleen de vec2000 is echt met de calibra te vergelijken kwa storingen volgens mij.
maar iemand dus opmerkingen e.d. hierover?
dat is wel de beste uitleg ja :P..
alle boutjes e.d. spreken redelijk voor zich.
enigste echte tip die ik voor je heb is met de luchtroostertjes; als je vanaf de ondekant de aanvoerbuis omhoog drukt schieten ze er vrij makkelijk uit zonder schade. (dus niet met een schroevendraaier vanaf de buitenkant gaan vroeten zoals ik vele heb zien doen)dash bekleden is een ramp vrees ik. ben aardig thuis in het bekleden van panelen e.d. maar zou het niet aandurven. zou het heel goed poetsen en vervolgens de details e.v. verven (luchtroosters e.d. .. voorbeeldfoto volgt nog)
heb e.v. het dash nog bijna compleet liggen. alleen zonder het voorste kapje ;)
het is gewoon heel veel uur werk. heb het nu meerdere keren gedaan maar ben altijd volle middag bezig hem los te krijgen. weer monteren kost nog meer tijd aangezien je dan alles weer netjes terug moet zetten,en alle kabels op de goede plek moet vastmaken.
schroefje in het midden voorop wordt moeilijk los te krijgen, niet zonder die kap te slopen of de ruit eruit te halen. (heb zelf een bitje op een plaatje gelast om er makkelijker bij te kunnen, maar dan nog sneuveld de kap)
heb het schema niet voor je, maar het meeste kom je met een multimeter wel achter. gewoon logisch nadenken en goed nameten voordat je draden door gaat knippen
voor de onderbreker zal ik vandeweek s kijken op welke kleur hij zit bij mij bij de ecu. (is wel v6 dus er is een kleine kans dat het anders is)
ook dit heeft weer met de kwaliteit van de veren te maken. als ze stugger zijn zullen ze dus ook minder ver doorzakken.
maar tot 40mm verwacht ik geen problemen.
had er bij mijn vorige 40mm apex onder liggen en heb nooit de wielkast geraakt ondanks dat ik de auto regelmatig als bestelbus gebruikte :Pvin het geen gezeligge advertentie :P
maar hij hamerd er net even teveel op dat hij eerlijk en roestvrij is. heb het iedee dat er wat anders aan de hand is als ik het zo lees.
heb het met mijn calli ook gehad, die was op 2 plekjes na roestvrij volgens de verkoper.had hierop gecontroleerd en zag er ook goed uit. eind van de rit is er voor 400,- (zwart. 15 p.uur) aan verlast voordat hij door de apk kon.dit kan in de meeste gevallen met de orginele dempers.( tot 40 mm)
voor de wegligging hangt af van de kwaliteit van de veren.
meestal zijn ze een stuk stugger en rijden dus op de snelkweg e.d. stuk fijner, maar klinkers zijn een nachtmerriezuigerveer was ook het eerste waar ik aan dacht maar dat heeft helemaal geen verbank met andere nokken in het blok.
blijft het bij slechte montage of slecht onderhoud in het verleden en anders een x droog gestaan, rommel in de inlaat……. maar ieder geval niet de nokken, die hebben hooguit het laatste tikje gegeven omdat er iets meer vermogen op komtwat ik ook gelezen heb is enkeld de inlaat, maar dit verschild per forum en per persoon,
heb ze bij mij allebij omgewisseld (met als voornaamste reden dat je onderin iets minder vermogen hebt en bovenin pakt hij beter op met x30 okjes in c25, vang zelf dit verschil op met lichter vliegwiel en “lagedruk” turbo’s -
AuteurBerichten