drakos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 604)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Werking dynamo-koeler #17833479

    op mijn ‘donor’ miste het buisje vanaf de koelmotor naar dynamo. aan de sporen te zien zat hij er ook al flinke tijd niet op.(en ik weet dat de vorige eigenaar er min 3 jaar niet naar gekeken heeft)
    zowel de startmotor als de dynamo mankeren niks.

    is naar mijn idee inderdaad voor warmere landen en file’s.

    maar als je de keus heb, gewoon constand; kan nooit kwaad om hem lekker koel te houden

    In reactie op: tc verwijder c25xe #17847912

    ik bedoel de klep die tussen het spruitstuk en de gasklep inzit (bij een calibra v6 inlaat)
    (dit is tog de tc klep? :hmmz )

    zal e.v. morge ff foto’tje schieten als het nog nodig is.

    In reactie op: Calibra volledig naar de KL#TE #17847730

    zou lullig zijn als je hem vanaaf alsnog in de prak rijd inderdaad ;
    niemand die je meer geloofd :P :P

    In reactie op: Calibra volledig naar de KL#TE #17847728

    en wij hier allemaal maar in de rouw dat er weer een calli verloren was :P:P

    In reactie op: kabelkleuren Volt+oliedruk meter #17649883

    dat was waar ik ook al aan zat te denken.(wou het even bevestigd hebben voordat ik het sloop)

    zoiezo kan ik de lampjes en de massa vrij makkelijk doormeten om het te controleren.

    thanx..

    In reactie op: opbrengst v6 in onderdelen? #17781953

    en als we tog bezig zijn met oude topics :P

    auto is inmiddels helemaal gestript en veel van de onderdelen zijn weg, en nog een paar delen gereserveerd
    totaal heeft het een 900,- opgeleverd en heb ik nog voor 400,- handel en de velgen ook nog liggen.

    dus… een gratis motorblok en hou er nog een leuk zakcentje aan over.

    voor de dromers onder ons; kwa werk en tijd zou ik niet adviseren alle calli’s nu te gaan slopen.
    komt ook nog eens een hoop ergenis bij kijken van mensen die niet op komen dagen of die wel komen en vervolgens de spullen te duur vinden en lopen te zeiken (zelfs nadat we een prijsafspraak hadden)

    In reactie op: calibra terug,en gelijk een probleem #17841645

    met de verhogingen naar elkaar toe inderdaad. 1 aan onderkant van de arm en de andere aan de bovenkant.

    In reactie op: kabelkleuren Volt+oliedruk meter #17649881

    hierbij even een oud topic omhooghalen :P

    maar heb hier ook een setje vdo meters liggen alleen met andere kleuren, kan iemand mij vertellen wat wat is? kan het verder nergens vinden (of ik zoek verkeerd)

    van Links naar recht heb ik;
    orange
    rood
    geel
    bruin

    In reactie op: Koppeling vraag #17846369

    klopt, met “standaard” v6 op 20xe is best te doen, is ook min of meer dezelfde als de LET koppeling. maar een NE koppeling is uit mn hoofd kleiner en waarom zouden ze de drukgroep zwaarder maken dan nodig.
    veel meer dan 150pk zou ik er niet op durven zetten, laat staan het dubbele aan koppel.

    In reactie op: Koppeling vraag #17846364

    lijkt me niet, nummers komen niet overeen en de 20ne is gebaseerd op maar de helft van het vermogen van de v6.
    als het al zou passen gaat het niet lang mee naar mijn idee

    maar vanwaar deze vraag?

    In reactie op: Waar is deze tegen aan gereden? #17844422

    vind de velgen nog wel grappig als ze zwart of zilver gespoten zijn.

    verder zou ik hem nieteens voor onderdelen willen om los te verkopen.
    maargoed, tunen is een kunst en blijkbaar niet voor iedereen weggelegd :P

    In reactie op: toerenteller #17844687

    als de naalden niet los zijn geweest moet het ergens een contactprobleem zijn inderdaad.
    zou de hele klok er ff uithalen en alle contacten nalopen en e.v. schoonmaken.

    kloppen je benzine en temp meter nog wel?

    In reactie op: compo setje in de calibra #17844071

    zowel voor als achterin pioneer 3weg speakers. ts 1401 (of iets in die buurt) geeft echt bruut diep en zuiver geluid. helaas niet meer te krijgen sinds begin dit jaar. (heb dus een reserve setje gehaald)
    de hoedenplank zorgt voornamelijk voor de bas met weer 2 ovale pioneer 3weg speaker uit de ts serie op een 700w infinity (harman) versterker

    oh ja, zijn wel rock/sympho speakers, met hardcore enzo klinkt het minder.
    maar alles wat ik tot nu toe heb gehoord van de ts serie klinkt erg zuiver.

    voorin wel een verloopbus van caliber nodig trouwens

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840693

    wielen gaan we inderdaad eerst proberen.
    heb ook met een paar echte kenners gereden en die vermoeden dat het camber niet goed staat. aangezien dit niet is af te stellen en ik zonder verlaging rij vrees ik voor een kromme demper of veerpoot.

    maar vandeweek eerst de wielen proberen en naar de uitlijnbank.
    verder worden de voorremmen volgende week vervangen door een v6 284 setje. schijven moesten zoiezo al gebeuren dus dan maar meteen goed. :agent

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840690

    je bedoeld in wiel diameter?

    heb permanent 4×4, zit dus geen computer meer in die iets regeld of in de gaten houd.
    maar de velgen en banden zijn hetzelfde V en A en het verschil in profiel tussen V+A is minder dan 1mm en L en R minder dan 0.5. dit zou dus geen problemen moeten geven.

    wel zijn de banden van niet heel erg beste kwaliteit (heb ze 2ehands overgenomen) , maar zelfs dan zou het probleem moeten verplaatsten bij de wissel van voor naar achter. (of ik heb 4 banden/wielen met dezelfde problemen :P )

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840688

    hier weer een kleine toevoeging.

    heb de draagarmen gecontroleerd, op wat roest na zijn ze nog goed genoeg. ook de rubbers zitten nog netjes en zijn niet verdroogd. stab stang had ik de rubbers al van vervangen en ook deze zit overal nog goed vast

    wel heb ik de uitlijning iets veranderd ( touwtjestechniek :P ) en hierdoor is het probleem minder geworden maar nog verre van over.
    dit betekend wel dat het dus niet van de auto/assen komt maar vanaf de veerpoten of wielen moet komen naar mijn idee.

    volgende wat ik ga proberen is tog de remschijven ondanks dat dit niet geheel logisch is, deze hebben een vaag slijtpatroon ontwikkeld namelijk.

    verder nog iemand tips/suggesties wat het kan zijn? ben nu op het punt dat ik preventief dingen ga vervangen, dit loopt aardig in de kosten als het echte probleem niet snel boven water komt :P

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840687

    zal ze goed nakijken, maar de andere draagarmen moesten er zoiezo al opkomen. wou het alleen tegelijk doen met gereviseerde poten en subframe (heb het allemaal liggen, moet alleen nog gecoat worden)

    tijdens het remmen trilt hij niet verder . is ook niet zo dat mijn schijven krom zijn alleen de klauw staat er niet 100% recht op.
    weet niet wat voor invloed dit kan hebben op het rijden?

    maar heb zoiezo al besloten dat er een rem upgrade onder moest komen i.v.m. het toekomstige motorblok, ga het nu alleen paar maandjes eerder doen en ga i.v.m dw kosten voor 284 ipv opc setje erop.

    In reactie op: calibra terug,en gelijk een probleem #17841641

    heb het zelf ook gehad, gewoon tijdelijk de beugel eraf en rubber ring oid eromheen binden, klapt ie iets minder.

    maar is makkelijk te vervangen en gewoon leverbaar bij de opel dealer en waarschijnlijk zelfs bij rijsbergen,fugo etc..

    In reactie op: adapterplaten remschijven op achteras #17841794

    m-tech?

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840685

    thanx voor de tip. zal het weekend er een studie van maken. e.v. vervang ik meteen de draagarmen (heb nog zgan liggen van mijn vorige calli)
    heb er linksvoor een zoiezo flinke laag roest op zitten dus moest zoiezo al gebeuren

    wat ik ook zag was dat de remklauwen niet helemaal 100% recht op de schijven staan, kan dit een oorzaak zijn? of zou hij dan constand moeten trillen? hij loopt verder niet aan ofzo

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840683

    @ 2000; lijkt me sterk, dit moet ik of de monteur gezien hebben. heb zelfs het subframe eronder vandaan gehad en uitgebreid bekeken voor de rubbers e.d.

    heb vandaag voor de zekerheid de wielen van voor naar achter verplaatst maar geen merkbaar verschil.
    -wielen kan ik dus ( zo goed als ) uitsluiten.

    verder op de snelweg terwijl hij trilde de koppeling ingetrapt,weer geen verschil
    -komt dus ook niet uit het motorblok of vliegwiel.

    waar ik zelf aan zit te denken zijn de schijven,deze zijn niet best meer. mischien dat hier onbalans in zit of aanlopen; dit zou hij dan alleen met alle snelheden moeten doen lijkt me?

    In reactie op: lekage versnellingsbakolie uit verdeelbak. #17834283

    ik hou het voorlopig ook ff op lekage :P.
    is zo minimaal dat ik liever eens in de maand de olie bijvul dan alles te demonteren. zeker zonder brug is het een dag of 2 werk.

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840681

    @ cs6;

    zitten alu 17 inch velgen onder, maar deze zijn vanmid gebalanceerd en na een rondje rijden gecontroleerd.


    @tr

    daar ben ik dus ook bang voor, maar het trillen is vooral voelbaar (en zelfs duidelijk zichtbaar) in het stuur zelf, lijkt dus vanaf de voorkant te komen en hier zitten de assen uit mijn oude calli; hiermee hebben we 230 mee gereden en kon nogsteeds het stuur loslaten.
    e.v. de as naar achter is een mogelijkheid maar wat ik al zei, lijkt van voren te komen. en heb hier met monteren geen speling of iets in gevoeld.

    maar kunnen idd vandeweek ff stuk rijden, weet alleen nog niet of ik de auto dan hier heb. ( staat vaak in bodegraven bij mijn pa op zn werk aangezien ik hier nog een v6 wrak in mijn garagebox heb staan )

    In reactie op: hoog co c20xe #17839747

    ik draai zonder kat minder :o , kwam ruim door de keuring en draai op en 63.5 systeem met maar 1 freeflow demper

    maar zou dan je lambda eerst controleren, mogelijk is die kapot en staat de motor zelfs in noodloop. (dit zou je moeten voelen met rijden)

    anders e.v. valse lucht. en iets minder waarschijnlijk; zeer slechte benzine.

    zijn vast nog meer mogelijke oorzaken maar kan ze zo snel even niet bedenken

    In reactie op: lekage versnellingsbakolie uit verdeelbak. #17834280

    en hierbij de verklaring (heb mijn 2e bak open gesloopt)

    is inderdaad versnellingsbakolie die door een keering heenlekt. het gaatje wat hier zit zit tussen 2 keeringen in.
    de ene houd de versnellingsolie tegen en de andere de olie uit de verdeelbak. werkt dus als overloop zodat die ruimte niet vol loopt en de andere keering aantast.

    valt dus mee te rijden (zolang het versnellingsbakolie is) maar moet wel worden opgelost d.m.v de verdeelbak compleet te demonteren en de keering te vervangen.

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 604)