drakos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 604)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nieuwe calibra bumpers ?? #17852450

    wil hem ook zo orgineel mogelijk maken/houden. maar een persoonlijke touch kan nooit kwaad.
    als het er maar uitziet of het vannuit de fabriek zo geleverd kan zijn.

    ik neig tog naar steinmetz toe denk. mooie voorbeelden ieder geval.

    In reactie op: Nieuwe calibra bumpers ?? #17852447

    heeft iemand niet toevallig voorbeelden van fatsoenlijke bumpers? en het merk erbij is ook wel handig ;)

    zou er bij mij het liefst een cliff onder hangen maar deze zijn onbetaalbaar als ze al te vinden zijn.
    zoek dus iets wat erop lijkt en als het even kan met de orginele stootstrippen. ( dit mist vaak bij aftermarked zooi )

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851137

    hierbij div kleine dingen

    display eruit en meters erin

    oud

    nieuw

    nieuw stuurtje gemonteerd
    oud:

    nieuw vectra 4×4 stuur

    en natuurlijk de achterlichten (iedereen weer blij met me? :P) ben het met iedereen eens dat de oude niet konden maar mis tog wel iets nu achter, mischien smoke lichten ervan maken? of iemand een ander idee?

    morgen nog de nodige kleine dingen (ook div rammeltjes) en dan het weekend de orginele skirts er weer onder en onder de motorkap alles netjes wegwerken.

    In reactie op: startmotor kapot #17852955

    u2u

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851135

    niet vandaag gedaan maar vorige week maar mischien wel interessant om even te delen.

    ben van de standaard 254 schijven overgestapt op v6 284 schijven met centreerring.
    dit zijn dus geen 280 meriva schijven maar orginele 4 gaats 284 (m-tech)

    oud tegenover nieuw

    natuurlijk ook de klauwen gereviseerd en gespoten

    en het resultaat

    en het belangrijkste; ten opzichte van mijn oude remmen een wereld van verschil. ben van soppige remmen naar remmen gegaan die je met je tenen bedienen :agent

    mijn remmen zijn nu weer optimaal. 3 nieuwe leidingen,stalen slangen, turbo klauwen achter en v6 voor :D

    morgen weer een update; gaan eindelijk de a lampen eruit en orgineel erin, meters in de middencosole erin en tft scherm eruit (deze is ook te koop)
    en een orgineel 4×4 stuur met witte onlijsting.
    verder nog een hele lijst met kleine dingen die niet echt interessant zijn maar wel echt een keer moeten gebeuren :P

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840701

    veren zijn wel wat roestig maar niet beschadigd of gebroken.
    maar als het met de wielen niet lukt zal ik er inderdaad ff andere veren onder schroeven.
    thanx voor de tip, had hier nog niet aan gedacht

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840699

    klopt, heb inderdaad geen tussenas met lager, daar kan het dus niet vandaan komen.

    hebben gister de auto uitgelijnd en de wielen weer opnieuw gebalanceerd maar geen overduidelijk verschil.
    auto stond behoorlijk netjes uitgelijnd ondanks dat ik het eerst zelf met een touwtje had gedaan en camber e.d. was ruim binnen tolleranties.
    wel stonden de wielen weer dramatisch uit ballans (na een week 20 gram)

    eerstvolgende is dus andere velgen/banden proberen, schijnbaar moet er tog wat mis mee zijn als ze na 3x balanceren op 2 apparaten nogsteeds niet goed zijn.(mis zit er pannekoekenmix in ofzo)

    In reactie op: MOTOR SLAAT AF ???? #17852655

    stappenmotor zit recht onder het inlaatspruitstuk geschroefd (bij calli) , je zal deze er dus vanaf moeten halen om er goed bij te kunnen.

    In reactie op: startmotor kapot #17852953

    heb nog wel een startmotor in mijn donorblok zitten. is c25 maar moet hetzelfde zijn

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851130

    had vanmid bij de wasstraat hetzelde, heb meer dan een half uur met een bejaarde staan praten over mn calli. hij vroeg nog net niet of hij een rondje mocht rijden.:D

    conclusie; het zijn geen sjonnie bakken zoals veel mensen zeggen :P

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851127

    haha, doet me aan frankenstein denken :jerry…

    maar eenmaal gespoten is het een net setje, zou zelf alleen de booskijkers eraf halen.

    vandaag weer aan het x30 blok bezig geweest, heb wel foto’s maar niks wat spannend genoeg is te delen :P

    In reactie op: welke pakkingsset x30 met calibra inlaat #17850981

    is ook mogelijk inderdaad.

    zou dan of een complete x30 set moeten hebben met losse
    carterpakking
    bovenste inlaat spruitstukpakking

    en anders de complete c25 set met enkeld losse koppakingen.

    klopt dit of vergeet ik wat?

    In reactie op: welke pakkingsset x30 met calibra inlaat #17850979

    was ik al bang voor :P is het verder kwa keeringen e.d. wel hetzelfde?

    zo ja, is het waarschijnlijk alsnog goedkoper een complete set aan te schaffen en vervolgens de koppakkingen en e.v. bouten los door te verkopen.

    de complete scholl setjes op e-bay zitten op 219,-. iemand hier ervaring mee?

    In reactie op: probleem #17849596

    nummer 2 klinkt ook een beetje als noodloop.
    probeer de accu s een nachtje los te gooien (kans is klein dat het werkt maar niet geschoten is altijd mis)

    kwam je morgen nog langs? als je overdag komt kan ik er wel ff een rondje omheen lopen, mischien dat me wat opvalt

    In reactie op: calibra waterpomp #17849874

    inderdaad gewoon op het kenteken en anders het chassis/motor nummer.

    In reactie op: hoog co c20xe #17839758

    @ woltrazz haha maakt niet uit, vin t wel grappig dat het de 2e x is :P..

    @ stameco; weet niet waar je woont? heb e.v. ook opcom setje liggen. zal je alleen naar gouda moeten komen

    In reactie op: hoog co c20xe #17839753

    @ woltraz (alweer) ; als je geen verstand heb van het onderwerp beter niet posten, anders wordt het erg onoverzichtelijk :P :jerry

    voor de topic starter. leg hem eens aan de opcom of laat hem uitlezen bij de dealer.
    dit lijkt mij ieder geval de meest logische eerste stap

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840696

    wielen als eerste omgewisseld, dit haalde niks uit, hooguit dat ik 4 rotte velgen/banden heb maar dat zou wel erg sterk zijn.
    ook hier gaan we zaterdag achterkomen, zit naast de uitlijning en velgherstelbedrijf, laten ze hier meteen helemaal nameten.

    heb dit zelf ook nog nooit meegemaakt, ben over het algemeen erg scherp met diagnoses maar heb nu nieteens een vermoeden wat het kan zijn

    In reactie op: hevig trillen calibra 4×4 #17840694

    probleem nog niet opgelost.

    heb de remmen vervangen en meteen de naven schoongemaakt e.d.
    het lijkt wel iets minder te zijn geworden.

    aankomend weekend gaat hij uitgebreid op de uitlijnbank, maar ik verwacht hier geen wonderen van aangezien de symptonen te hevig zijn voor uitlijning.
    mocht dit niet werken gaan we de veerpoten vervangen.

    ik hou jullie op de hoogte en tips zijn altijd welkom.

    In reactie op: Vermogen X30XE #17827055

    wordt inderdaad een custom programma. maar wou het eerste instantie voor het testen oplossen met een turbotimer (weet nog niet of de verdeelbak e.d. het trekt).
    was meer om de vergelijking te trekken tussen de inlaten, geloof zoiezo niet in voorgeprogrameerde chip.

    kwa maatvoering kom ik niet heel erg veel tekort. als ik het frame van de kap aanpas moet ik precies genoeg speling kunnen creeeren. ( niet gemeten maar geschat :P )

    compressie maak ik me ook eerste instantie geen zorgen over. wil niet verder gaan dan max 0.5 op t5 turbo( ’s ). vind het trekken onderin/midden belangrijker dan een gierende motor

    In reactie op: Vraagjes over mijn Calibra #17844585

    @ wolltras; lees o.a. de eerste post :jerry

    maar zit op de voorkant van de versnellingsbak, kan je makkelijk zelf bij.
    is trouwens te testen door de draden van de stekker door te verbinden

    In reactie op: startprobleem #17848560

    heb e.v. nog wel een contactslot in een vergeten hoekje liggen.
    is geen complete set (bijrijdersdeur is kapot) maar ben je goedkoop weer op weg. al is het alleen maar om te testen.

    wat je kan doen om iets zekerder van je zaak te zijn is de achterkant van het slot loshalen en handmatig omdraaien.

    In reactie op: tc verwijder c25xe #17847922

    de luchtslang e.d. wordt tog allemaal custom, kan de gasklep dus rechtstreeks tegen de inlaat aanplaatsen.

    maar de mensen die hem niet hebben aangesloten krijgen geen motorstoringen o.i.d. door? (dit was de oorspronkelijke vraag :P )

    oh ja, de reden dat ik hem niet aansluit is dat de motor in een calibra uit 92 komt te liggen en deze geen voorbereiding heeft en verder wat jerremy ook al zei;
    de wagen is zo veilig als je hem zelf rijd.
    rij in het normale verkeer zelden te hard en haast met optrekken heb ik ook nooit. waarom dan al die moeite doen om iets in te bouwen wat je niet gebruikt en op het circuit zelfs uit zet?

    In reactie op: Vermogen X30XE #17827053

    mischien klein beetje off-topic

    maar hoeveel vermogen leverd een x30 met c25 inlaat werkelijk standaard?

    als je gaat kijken naar kant en klaar chips om op de c25 ecu en inlaat te draaien kom je ongeveer op 210 pk uit, terwijl als je een x30 met bijbehoordende inlaat chipt je al op de 230 zit. (a.o. m-tech)

    ben zelf ook bezig met een x30 turbo en twijfel welke inlaat.
    c25 past onder de kap maar leverd schijnbaar minder vermogen
    x30 moet ik de kap voor aanpassen maar als dit werkelijk om ruim 20 pk gaat is het het ruim waard

    In reactie op: tc verwijder c25xe #17847915

    dus kan hem er gewoon er tussenuit halen, gasklephuis licht aanpassen en de draden gewoon weghalen uit de boom begrijp ik?

    krijg ik dan geen motorstoringen oid? (weet niet of de tc ook via de ecu loopt?)

    thanx voor de reacties ieder geval

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 604)