Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2015 om 14:37 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286104
dan krijgen we dit king:



thanks voor alle hulp :thumbup
5 juni 2015 om 17:40 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286101heb het gister bij een andere auto opgemeten, 8mm vanaf zijkant en mm of 3 vanaf onderkant.
nog een vraag, hoe zit het met de voorkant? staan de chromen emblemen gelijk aan logo in de gril of is dat echt pas 96/97?
ik heb beide logo’s liggen en ook beide motorkappen dus ook daar kan ik kiezen4 juni 2015 om 15:05 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286099na een openbaring heb ik de bestelling gewijzigt voor het nieuwe type emblemen..dankzij airbag e.d., vond die er tog op horen :angel
volgende vraag, wie heeft deze op de auto zitten en kan opmeten waar ze horen? gaat om opel en calibra.. log in het midden zit er al dus die kan ik op dezelfde plek terugplakken
vind het zelf op rood inderdaad ook het beste staan als alles origineel is, op elke andere kleur zou ik kiezen voor andere aftermarket velgen.
tussenplaat is op elke kleur heel gaaf maar ook op rood doet ie het het bestetrekhaak is afneembaar, ben alleen nog op zoek naar zo’n kapje.. iemand?? :angel
3 juni 2015 om 18:24 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286098een kenner ziet en hoort het al aan de uitlaat dat het een 8v is.. maar veel kenners zijn er niet meer dus tupperware-tuners gaan het helemaal niet raden, die denken dat het een snelle auto is :-P
logo in het midden gaat ervanaf trouwens, ben wel paar plaatjes tegengekomen met oude logo’s en chromen logo in het midden maar dat is het net niet, ik ga dus voor de oude belettering
3 juni 2015 om 14:59 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286096haha, nooit gedacht dat dit een onmogelijke vraag zou zijn zonder een correct antwoord.
aangezien dit een halfbloedje is kan ik dus kiezen wat ik doe :angel
ik heb de zwart/chromen logo’s besteld voor de achterkant en besluit na het plakken van die of ik het logo in het midden laat zitten.
( volgens epc zijn deze tot 95/96 gebruikt, hierna kwamen de geheel chromen )
2.0i zal er niet meer op komen om de mystiek van de motorisering beetje omhoog te houden :-Pbedankt voor alle reacties
gisteren opgehaald, en vandaag gemonteerd, de originele velgen :D :D
ook de reflectorplaat ertussen gezet en de rechter lamp vervangen (sloot niet lekker aan vanwege oud rubber)originele logo’s komen ook ergens vandeweek binnen king:


1 juni 2015 om 15:06 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286091mn auto is wel voorzien van airbags, is dat niet al “2e” generatie?
vanaf welke jaar zou dat moeten zijn en hoe zitten de logo’s dan?
31 mei 2015 om 17:50 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286088thanx,
dat zou dus betekenen dat het logo in het midden bij mij niet origineel is? tenzij hier weer variaties in zijn :hmmz
31 mei 2015 om 17:00 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286085alleen de laatste 2 jaar hadden hem in grill op de voorkant, deze heeft op de voorkant nog een logo op de kap.
heb zelf zeker 25 calibra folders maar nergens een foto van de achterkant van een 8v, heb dus echt geen idee welke erop horen.
vannuitgaande dat het logo in het midden origineel is vermoed ik links calibra en rechts 2.0i ?
vandaag mn nieuwe daily wat liefde gegeven.
gister al de motorkap vervangen voor een deukvrij exemplaar, vandaag de voorschermen.
de ene kant had een deuk (makkelijk eruit te halen maar kon een ander scherm krijgen, de andere kant had iets van chemische of brandschade. precies in de rand was alle lak opgeblazenzo stond ie vanmiddag

en zo is ie nu


nu nog de originele velgjes vinden en een nette originele uitlaat en dan is ie bijna perfect :agent
leuk op de meetings, de 3.0 4×4 en deze stock naast elkaarmn nieuwe daily.
een roestvrije nooit gelaste 8v :agent
enigste plekje wat bijgewerkt moet worden is op de wielrand achter, daar is de lak gebarsten en iets gaan blazen omdat de rand naar beneden is getrokken.



en…. ik kwam er op de terugweg pas achter, echt nog nooit gezien :hmmz

planning is om hem helemaal origineel te maken. enigste aanpassing is de reflectorplaat die ertussen komt
al heeft er iemand dus de originele velgen liggen pm me ;)blokken zijn inderdaad nagenoeg gelijk, ook de koppen komen uit dezelfde mal
alleen is de verbrandingskamer van de x30 koppen groter/breder.. 2.5 past wel op 3.0.. andersom nietinlaatkleppen zijn hetzelfde, uitlaat weet ik dus niet zeker.
nu kom ik daar snel genoeg achter als ik de kleppen naast elkaar heb liggen maar als iemand bij voorbaat kan zeggen of het past scheelt het me de x30 koppen slopen.volgens mij is het plug en play als je de gaskabel e.d. overzet.. hooguit kans dat je luchtfilter problematisch word
ik heb inderdaad een omega inlaat erop maar daar heb ik erg veel voor aan moeten passen,
persoonlijk vin ik die dikker (en meer vermogen) maar de vec inlaat heeft ook zeker zn charme, helemaal als ie netjes gespoten is met siliconen koppelingen :D
nee maar wel met 2.5… onderblok van de 3.0 is hetzelfde..
blok is plug en play als je de calira inlaat+ecu houd ;)de kunst aan die van mij is de 4×4 erachter en de omega inlaat+ecu.. :agent :angel .
hoe gaat het met dit project?
ben zelf een omega aan het ombouwen naar circuit speeltje en kan wel wat inspiratie gebruiken :angel
niet vandaag maar de afgelopen tijd..
3.0 brommertje loopt nu op de bijbehorende omega inlaat en ecu :agent


als ik hem eenmaal helemaal kaal heb wel ja, is nu echt een tank met zn 1525kg :-P
dat zijn inderdaad betere tijden :kewlpics
hij is nu heel grof geverft, lijkt bijna op undercoat kwa structuur… maar de deurstijlen e.d. zijn inderdaad nog die kleur rood :-Pgelukkig heb ik bijna de sloopprijs ervoor betaald :angel
vandaag een omega opgehaald.. bekende van hier toevallig?
is een 2,5 v6 diamont geweest met climate,leder,stoelverwarming e.d… maar over 2 dagen is het een leeg casco :angel
(interieur staat te koop op marktplaatsgedeelte)planning is helemaal strippen (zelfs binnenkant deuren eruit, lexaan ramen, rolkooi en 2 kuipen erin, 0,0 isolatie..
verder schroefset ronder en tussendempers eruit
motortechnisch ben ik er nog niet helemaal over uit, eerst de koppakking van de 2,5 maar vervangen en alle losse zooi van de motor af halen en kijken hoe deze presteerdkwa buitenkant werk ik alleen de matgrijze verf bij en verwijder wat roestpuntjes op de deur
voor de mensen die het nog niet doorhadden, het word een circuitbak, eerste instantie vrij rijden maar als het bevalt mischien time attack oid :agent
wie weet trouwens wat voor voorspoiler dit is? deze is nog te redden maar nieuwe zou makkelijker zijn.







opgelost… onderbreker is er wel netjes vanaf ( actief betekend schijnbaar dus geprogrammeerd ipv van geactiveerd)
als ik de chip nu weghaal bij de ontvanger stuurt ie o.a de brandstofpomp niet aan en gaat het motorlampje knipperenpin 6 is wel van belang in mijn opstelling en gaat naar het vss signaal richting dash (je zet de onderbreker er dus tussen ipv parallel op)
probleem zit m waarschijnlijk in de voeding naar de bobine, dit zal ook verklaren waarom mn lampje continu aan blijft maar geen fout aangeeft (motor denkt dat ie uitvalt oid)
hier het scherm wat ik bedoel, hier was hij alleen losgekoppeld dus het immobiliser signaal staat normaal op ontvangen; immobiliser staat constant op actief.
wat dus betekend dat hij de ontvanger wel ziet maar de startblokering aan staat? (of lees ik het te letterlijk?)
uiteindelijk na nog een dag rommelen eindelijk de uitlaat eronder.
kwam er uiteindelijk op neer dat de rubbers aan de achterkant langer moesten, boven de achterbrug korter (kwart slag gedraaid) en ivm met ruimte gebrek de tussendemper enkeld op de buitenste.
ook is het hitteschild vervallen omdat ie er te dicht tegenaan zat naar mn zin.. en is er een beugel voor de handremkabel verloren gegaan. (las deze morgen een paar mm opzij weer terug)

en mn eigen eindstuk erop gelast ( was een dubbele dtm waarvan er al 1 dichtgelast zat)

p.s.. let niet op de achterbrug, hier heb ik al een donor voor liggen die gestraald en gecoat gaat worden
heb in t verleden diverse simons en vergelijkbare uitlaten eronder gehangen en die passen altijd best aardig (lopen alleen altijd tegen stab stang aan)
maar krijg deze gewoon niet eronder gedraaid, probleem is ook dat die beugel voor t rubber boven de achteras een losse klem is, je hebt dus geen startpunt en daardoor 100 posities waarin je de uitlaat kan hangen.
krijg de originele opel rubbers ook niet naast elkaar op de tussendemper omdat de haken te dicht op elkaar zitten :hmmzals ik maar weet hoe hoog en e.v. scheef de tussendemper en met welke rubbers het hoort te hangen moet t wel lukken.
iemand?
vandaag weer tijd bezig geweest maar krijg het niet passend zoals ik wil/verwacht had..
heb m nu wel zo dat alles soort van past en vrijloopt maar moet dan iets langere rubbers hebben voor de tussendemper en deze hangt dan nog te laag naar mn zin (en vanaf voren flink schuin omlaag naar achter)sta op het punt de slijptol erin te zetten en het hardhandig pas te maken :angel
-
AuteurBerichten