Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dragon_blue
Deelnemeraerodynamica van een afgeronde baksteen??:o:wtf:thumbup
Dragon_blue
Deelnemerer kwam inderdaad vieze gele snottige benzine uit t oude filter, misschien maar goed… t filter zag er ook OUD uit… dus :P wie weet zit het er al langer in als 30;000km
danku voor de info… :wors
Dragon_blue
Deelnemerer heerscht hier een zeer sterk familie gevoel jah… erg prettig :wors
Dragon_blue
DeelnemerBenzine filter heb ik zojuist vervangen, met name door de aanwijzingen van diverse personen hier, auto snel op krikje, even schroefke los, 2x klip los, nieuwe d’r in klikken en schroefke weer vast, :) werkt goed… echter…
:o kan het zo’n verschil maken? heb het idee dat de auto al een stuk rustiger stationair loopt (koude motor wel) of verbeeld ik me dat maar??
:) ben wel happy dat dat iig achter de rug is… :P kreeg wel sloot benzine over me heen, maar dat geeft niet :P
groeten jos!
Dragon_blue
Deelnemerniet echt last van, van inhouden, maar wie weet, t verschilt n beetje met de dag/vochtigheid/temperatuur… maar ik denk dat elke auto elke dat wel wat anders aanvoelt en rijdt…
trekt anders aardig, dus denk niet direct dat het zo is :P
[align=center]-offtopic heb mijn vakgebied in de luchtvaart dus ik kan wel het e.e.a. relateren met de auto, fuelpressure, fuel flow, temperature etc. ;) gasturbine motoren houden ook fuelflow in de gaten, brandstof hoeveelheid per minuut/tijdseenheid, zou wel handig zijn op auto, als druk gelijk blijft en je flow loopt bij vast toerental op zou betekenen dat je ergens n lek zou hebben, terwijl als de druk op loopt en flow afneemt blijft bij zakkend toerental, verstoppingen van injectoren…[/align]
Iig ik dwaal af… zal eens kijken of ik hier en daar iemand kan vinden die dat voor me kan meten… groeten jos…
:DDragon_blue
Deelnemereven tussendoor,
jullie zijn meest behulpzaam vandaag, daarvoor dank u;)
Dragon_blue
Deelnemeraha en wat krijg ik dan verder voor klachten? als dat zo is?
kan dat leiden tot te veel/weinig druk waardoor evt injectors gaan lekken/druppelen? misschien daardoor kat verzadigd raakt uit eindelijk (bij koude motor en korte ritten):hmmz
hoe kom ik er achter of dat zo is? druk regelaar stuk?
jos
Dragon_blue
DeelnemerAha :P dat had ik al in de gaten dat die pomp vrij krachtig is, maar is het de benzine pomp eigenlijk die de druk verzorgt naar de injectoren, of zit daar nog een extra pomp tussen?
groeten jos…
ps: Edit: zoals in: dat de benzine pomp zorgt voor een basisdruk en een aparte voor de persdruk zeg maar??
Dragon_blue
Deelnemerok bedankt voor de info, ik dacht al… we gaan het morgen eens checken als t beter weer is,
auto op de krik/bok en dan ff vervangen…
kijken of er wat bijzonders uit die oude filter komt lopen:?
snot/drap/benzine/kabouter/beestjes/monsters/slijm of iets dergelijks hahaha:puke
gr. jos..
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door bladeofdarkness
Nou hier issie dan….de lijst van wat we straks zo’n beetje geinventariseerd hebben:Martijn
• Motorkap
• Achterklep
• Stoelen
• Gordels
• Stuur
• Morettes
• Achterlichten
• Ledjes van de achterlichten
• Strak gemaakte cupspiegels
• Radio (pioneer)
• Ombouwset voor turbo
• Originele koplampen corsa b
• Veerpootbrug 1.6
• Startkabels (nieuw)
• Computer en kabelboom lijn 6
• Druppellader
• Krik
• Slijptol
• MPM Remolie
• Reinigingsset K&N filter (3 jaar oud)
• Originele GSI spiegels
• Audiokabels (divers)
• Digidash senator
• 1 x dremel
• Deurrubbers
• SenatorcomputerSjoerd
• Lasapparaat
• Laskap
• Afstandbestuurbare auto (met spul)
• Slijptol (klein)
• Slijptol (groot)
• Stapel slijpschijven
• 4 x c20xe computer
• Bijna complete v6 met 2 gereviseerde koppen
• Oliefilter (c20xe)
• Xenon
• Prullenbak met remklauwen etc.
• Nieuwe wiellagers (corsa a)
• Electrische ramen (corsa a)
• Voorspanningsveren schroefset
• Gare Turbo
• Accuschroefmachine + lader
• Accu
• Druppellader
• Duplex uitlaat
• Onderdelen 16v die opgebouwd moest worden
• Inlaat c16xe
• Luchtmassameters c16xe (3x)
• Luchtmassameters c20xe (3x)
• 3 flessen koelvloeistof
• Krik
• Momentsleutel
• Dot 5.1 remvloeistof
• Origineel Klokje Corsa A
• Gaskleppositiesensor (c20xe) (erafgeschroefd)
• Versnellingsbakolie
• Carbon middenconcole
• Hoedenplank met Ibrid speakers
• 2x Boschmann woofers (10”)
• Versterker (magnat)
• Condensator
• Audio kabels
• Koppelingsplaten 1.6
• Zakje met nieuwe uitlatenklemmen en gevlochten stalen ringen
• 1 x dremel
• Nieuwe koppakking van v6
• 1 x rockford 12 inch woofer
• 1 x pioneer 12 inch woofer
• Nieuwe rol gevuld lasdraadAlgemeen
• Motortakel
• Montageblok
• Evenaar
• Witte bak olie en spuitbussenRobbert
• Radio
• Groep A einddemper
• Computer M2.8
• Luchtmassameter
• Luchttemperatuursensor
• Inlaatslang
• GT stuur
• Nieuw kan MPM olie (10w40)
• Dikke buis voor SFI vervangerSchade:
• Robbert rechter spiegel
• Sjoerd rechter spiegel
• Martijn deuk in A stijl en krassen op dak en motorkap
• Astra rechterspiegel:o:o:o:o
alsik dat zo lees zijn jullie toch zeker voor zo’n 10 ruggen aan materiaal kwijt ofzo? en dan de schade ook nog eens 5 ofzo?dat soort gasten komen d’r bij mij 1 keer in en nooit meer uit als ik ze tegenkom… (mag je daarna de kranten in de gaten houden) shit…
heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat jullie de spullen (deels) terug vinden!
groeten jos!
Dragon_blue
DeelnemerDaar zit bij mij niks
misschien heeft t ermee te maken dat jij een diesel hebt??
k zie hier niks zitten iig… van een filter
heb net een nieuwe gehaald bij brezan, wilde m wisselen maar als ik niet weet waar die oude uit “HANGT” dan wordt t lastig :P(kan m d’r wel zo tussen steken hoor ;) geen probleem :D:D maar dat zal ik beter eens niet doen??:P
Dragon_blue
Deelnemertering, hoe kan ik dan zo iets gemist hebben??? :o:o
naja ik had op een topic op dit forum gelezen dat het ergens bij de tank zat, wat me ook logisch leek, maarja…
ok dan gaan we dat eens proberen, bedankt voor de informatie…
t gaat hier om astra G station 2001 z16xe
benzine!!!!!!groeten jos!
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door granripper
het beste manier is het forte engine flush gebruiken.ik hebt laats gedaan met mijn auto 1 fles forte flush ingieten in het motor oil gedeelte toen hebt ik door de garage halve uur gestationeerd laten draaien.
laten afkoelen dan motor oil verversen plus oil filter ook vervangen.
daarna hebt ik ook 1 fles forte fuel system cleaner in het benzine tank gegooit wow ik ben zeer tevreden met product ik hebt gemerkt dat mijn auto veel beter reageerd en ik bespaar nu ook meer bezine ik vindt het een goede product bestellen via deze site http://www.master-cars.nl/contents/nl/d50.html
Daar heb ik wel van gehoord ja, forte flush en fuel system cleaner.
Aan Willem
Ik ben er dus net achter dat injectoren redelijk in orde zijn, heb er een technisch getalenteerd iemand naar laten kijken, mooie waaiervorm komt er uit met hier en daar af en toe een druppeltje… zouden wat schoongemaakt kunnen worden… maar niet direct nodig,had de vectra how to injector cleaning tot op de letter gevolgd en ik kwam er heel goed mee uit de voeten :) fantastisch!
we gaan forte eens proberen… :hmmz:thumbup althans na dat ik eerst brandstof filter eens gewisselt heb, maar waar zit dat verrekte ding bij een opel astra G STATION??? heb snel even onder de auto gelegen in de regen, maar kon m niet direct zien…
motorolie zit er net 10 dagen nieuwe in, met spoelolie bijgevuld, daarna goed warmgereden en nog 10 minuten stationair laten draaien, 15 minuten laten staan, daarna afgetapt, Slick 50 er in, en nu zit er Valvoline 10w40 full synthetic in… (zat al full synt in)
dus ga dat niet 2x binnen een maand doen, maar de fuel system cleaner wil ik wel proberen…
gr. jos.
Dragon_blue
Deelnemerik had de vraag al gesteld bij vectra z16xe injectoren how-to topic, maar misschien niet duidelijk te vinden?
welk spulletje is er gebruikt in de ultrasonic om de injectoren te reinigen?
vanmiddag gaat ik na het werk ff naar brezan automaterialen om een benzinefilterke te halen!edit: motorlampje voor uitlaatgassen is nu aangegaan zonder leegrijden? koude start met veel onverdampte benzine?
:o:swear:crygr. jos
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
>>> Injectoren Demonteren Z16XE Z18XE:
>>> Ultrasoon reinigen injectoren:> Injectorrails demonteren Vectra Z16XE / Z18XE:
– Demonteer ECOTEC kap:

– dan zie je net achter je klepdeksel een kabelgoot, maak deze open:

– haal de stekkertjes van de injectoren los
– schroef de benzine slang los (steeksleutel 19)
– schoef het boutje rechts van de kabelgoot los tork 8mm
– schroef de 2 boutjes los tork 6.5mm
– leg de draadjes uit de goot richting gasklep
– trek injectorrails omhoog
– piel m langs de draaboom eruit.
> dan heb je m in je handen
– dan kan je de kabelgoot los gaan halen door de klipjes van de injectorstekkertjes los halen om de goot van de injectoren los te wippen
– dan kan je de
> de injectoren testen door de benzine slang weer op de rails te schroeven
> stekkers los op de injectoren te plaatsen
> stekker los van de bobine
> bak onder de injectoren
> dan iemand laten starten en kijken of er 2 mooie kegels vanaf komen
(was bij ons dus VEEL TE WEINIG)> Injectoren los halen van de rails:

– Injectoren zitten met Clips vast aan de rails
– deze clips los wippen
– injectoren met enige kracht en voorzichtigheid uit de rails trekkendan zijn ze los:


(zo kwamen we er achter dat er VEEL vuil en aanslag van verouderde benzine IN de rails en injectoren zaten)
(benzine verrubbert wanneer het oud word)Daarom dus injectoren gereinigd met een ultrasoon reiniger,,
Welke veel weg heeft van een grote frituurpan:
Injectortjes erin > pan op 90 graden en ultrasoon, en reinigen maar:


later ook de rails erin gegooit, maar geen foto van.
injectoren daarna nog uitgekrabbelt en schoon geblazen.
injectoren weer op de rails gezet
– Goed vet op de injectrringen smeren
– injectoren terug in de rails drukken
– clips er weer op
– en hupsagetest op deze manier:

bak eronder en starten:
Prima verneveling
Rails terug op de motor:
– laat de kabelgoot los van de rails
– vet de onderste injectorringen goed in
– zorg dat de injector plaatsen in het inlaat goed schoon zijn
– plaats de rails voorzichtig zo dat de injectoren in 1 keer op hun plek zitten
– druk de rails aan, deze mag met niet al te veel weerstand op zijn plek schuiven
– dan de stalen klipjes weer op de kabelgoot klikken
– kabelgoot op de injectoren drukken
– stekkers van de injectoren er weer op
– benzine slang weer vast zetten
– bobine stekker weer erop klikken
– deksel kabelgoot erop drukken
– Ecotec kap erop zettenstarten maar
(motor liep als (voor ons) nooit tevoren / injectoren tikken bijna niet meer)
Willem
Welk Spulletje was er hier gebruikt in de ultrasonic cleaner? een oplosmiddel of iets van wasbenzine ofzo? of een speciale vloeistof??
Dragon_blue
Deelnemerok dat lijkt me wel een interessante,
aangezien de ecu via de luchtmassa sensor gegevens binnenkrijgt en onder andere daarop zijn brandstof afregelt via de injectors, zou dat best nog wel eens kunnen dat ze uitwisselbaar zijn…
tenminste, dat lijkt mij het meest logische…:P (en dat voor iemand die geen kaas gegeten heeft van electronische motorregelingen) en autotechniek…
-offtopic :angel de vakken zuigermotoren en gasturbine motoren + voorstuwing heb ik uit den treuren gehad op opleiding vliegtuig techniek, maar ECU, EFI, en dat gaat me meestal mijn petje te boven!
gaan we eens navragen en proberen :)
bedankt voor de info!
Dragon_blue
DeelnemerWat ik wel eens zou willen weten, zit er eigenlijk veel verschil tussen de injectors van een Z16XE en Z18XE, behalve het volume aan benzine wat ze doorlaten?:hmmz
of zouden ze in het uiterste geval gewoon “uitwisselbaar” en regelt de ecu de rest?:hmmz
groeten jos…
:hmmzDragon_blue
Deelnemeroh ok, was ik even niet van op de hoogte,:o ik dacht dat dagrijlicht met stadslicht wel mocht, niet dus, naja dan zijn de andere heren hier correct :) :P
in dat geval moet je echt even wat meer knutselen!
edit: wat ik al zie dat je gedaan hebt, :P goed bezig!gr. jos.
Dragon_blue
DeelnemerGoed ik zal je iig op de hoogte houden van het verhaal
:D
groetn jos…Dragon_blue
DeelnemerHoi Willem, Dank je wel…
toevallig heb ik de post over de injectoren van de vectra al gelezen, zal m nog eens opzoeken,
heb ik een goede reden om een U/S cleaner aan te schaffen, wilder er zowieso al een halen… maar die krengen zijn duur…
iig
bedankt voor de tip, zal eens neuzen voor benzine filter,
zat al te denken om een vetus brandstoffilter met waterscheider te gaan halen voor motorboten, en die ergens er tussen te knopen maar dan kan ik me dat al betalen…en nu gaat ik offline het begint hier te donderen in de lucht…
verdere tips en tricks hoor ik wel dan :D
Greetz, jos
Dragon_blue
Deelnemeredit: t zou dus volgens die vriend van mij gaan om nadruppelen/niet goed sproeien, en dus slecht mengen van benzine met lucht, valt ook te merken aan de auto.
Bij de eerstvolgende tankbeurt en lampje aan na leegrijden > trekt niet lekker…wynn’s injector cleaner lost t steeds op, maar voorkomen is beter dan genezen dus… laat maar horen…
Dragon_blue
Deelnemerpfoe dat weet ik niet zo 1 2 3 dan moet je echt even meten ten opzichte van je massa, met contact er op en contact er af,
meten is weten, je hebt dan inderdaad een geschakelde plus nodig, en een massa, massapunt hoef je niet perse van een kabel te pakken, dat kan ook een blank punt aan je frame/carosserie zijn.
ik ga er vanuit dat je een zwarte kabel moet pakken, dat is meestal een geschakelde plus, rood is meestal een continue voeding vanaf accu, maar die gele, ik zou het niet weten, misschien dat die ergens anders voor dient… staat er geen aansluitschema op de radio?
knoop er voor de zekerheid even een klein zekeringetje tussen en een extra led die je door je dashboard steekt, dan kun je zien of de spanning inderdaad er af is als je je schakelaartje bedient, of gebruik schakelaar met led er in… :)
ik hoop dat je hier iets mee kunt…
wat voor schakelaar ga je voor?
http://www.rdae.nl is een goeie zaak als je nog materiaal zoekt…gr. jos
Dragon_blue
Deelnemerlijkt me een coole oplossing, zelf je controle er over hebt,
maar wil je dat schakelaartje er tussen zetten zodat je ze met contact aan zelf uit kan zetten?
of met contact uit zelf aan en uit kan zetten, in dat laatste geval moet je dus weer een draad vanaf je accu/zekeringbox met zekeringetje leggen denk ik :)
anders 3 standenschakelaartje pakken en even puzzelen dan heb je beide opties 1 stand via contact aan en uit, 1 stand helemaal uit 1 stand zelf aan ;)
gr. jos
Dragon_blue
Deelnemerok sorry ben niet helemaal bekend met corsa,
bij mijn astra G blijft de stadsverlichting netjes branden bij aanzetten van dimlicht,
en de corsa van mijn zusje (geloof 92′ C14nz) doet t zelfdemaar als je zeker weet dat je stadslicht uitgaat bij aanzetten dimlicht dan meot je je leds gewoon parallel knopen aan je stadslicht,
controleer het even, en misschien gewoon knijpverbinding aan je stadslichtdraadjes zetten, heel simpel dan hoef je ook niks te doen met je radio draden… alleen draadjes netjes wegwerkenstadslicht aan / leds aan
dimlicht aan /stadslicht uit > leds uit,
en weer omgekeerd, > dimlicht uit en stadslicht aan/ leds aan, dacht ik zo toch?of zie ik dat verkeerd dan?
Dragon_blue
Deelnemereen N/C:kewlpics relais (negatief of verbreek relais) er tussen en die parallel zetten aan je dimlicht? dimlicht gaat aan, en dus relais bekrachtigd > ledjes gaan uit ?? ? iets in die trend!
gr. jos
-
AuteurBerichten