Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dragon_blue
DeelnemerHUH? heb jij 800 pk in een kadett liggen? en dan alleen door een electrische fan??? :o:o:o:wtf:wtf
dat moet ik zien…. :jerry:hmmz:hmmz
ik geloof er eigenlijk niks van, zoals misschien wel meer mensen hier… dus….
VIDEO”S EN FOTO”S PLEASE!!!!!!:agent:D:ops: maar ik zie dat je standaard al iets van 700 pk er in zou hebben liggen volgens die grafiek? hoeveel haalt die fan dan uit???
Dragon_blue
Deelnemerhmmm ok :P naja ik had gehoopt van ook, dat het zou passen.
Maar als ik al meer dan 300 euro uit moet geven dan kijk ik misschien toch voor een standaard sportremblok en gewone gegroefde remschijven, ik hoop dat je dat begrijpt, heb er momenteel het geld niet voor, misschien in de toekomst wel weer :)
toch bedankt voor de tips he maat! ;)
Dragon_blue
Deelnemerheb net even dat pinnetje er uit getrokken, denk niet dat dat kwaad kan voor zover… iig… mooi gat met flink wat ruimte er achter en er is inderdaad een soort bout te zien… helemaal diep achterin dat gat… , vlak voor langs loopt een kabelboom van voor naar achteren….
ik ga eens kijken wat ik voor leuks daarmee kan doen… :) :thumbup
Dragon_blue
Deelnemeroh ok… het is nogal vrij diep namelijk… gordel, aha… :o
:P ik zag ook geen bout of moer zitten maar zoals ik al zei plastic pin…
iig denken jullie dat daar iets leuks gedaan mee kan worden met dat gat? :angel
Dragon_blue
Deelnemernee het is een plastic pin die er uit steekt, krijg hem helaas niet op de foto, maar het is een pin in de vorm van een + ofwel kruisje… lijkt door en door te steken en bevestigd te zijn aan de plastic binnenbekleding,
maar wat ik me afvraag is of dit een gat is voor een kabelboom of iets dergelijks??
:P wel cool, misschien kan ik er OF een deurpopper in monteren, OF een lampje… (instapverlichting)
Dragon_blue
Deelnemeren dan hier wat extra “vlees”!!!!:P

Dragon_blue
Deelnemerok, wist niet dat het ZO tegenviel??
hier een goedmakertje dan???

Dragon_blue
DeelnemerHeey Baas J,
ik zag deze staan: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=342211&hid=1041&lhid=&lvid=&mid=162
heb ik die ook nog nodig ? voor de inbouw van die OPC remklauwen???
en dan staat er dit nog bij:
Passend voor de volgende Opel modellen:
– Alle Zafira-A modellen
– Alle Astra-G modellen (let op: 1.4L en 1.6L modellen moeten grotere fusees monteren)
– Alle Astra-H modellenmoet dat dan ook nog, ik heb namelijk een 1.6L (16V)
mvg, jos marx
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ben ik de enigste die een schijt hekel aan voetbal heeft :jerryviel mij ook op.
nee je bent niet de enigste die daar een hekel aan heeft….:thumbup gelukkig
Dragon_blue
Deelnemerhahahahaha ja ok, dat zou ook nog kunnen… :)
gewoon kniptangetje mee, en dan vragen of je even mag snoeien hier en daar :P,k wil namelijk een paar permanente
accessoires inbouwen en dan wil ik niet de originele stekkers afknippen en ze dan vervangen door iets anders.. :)Dragon_blue
Deelnemerhttp://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=341610&lhid=&lvid=&mid=73, zijn dit die remschijven wat je bedoelde???
en wat zou je evt. vragen voor die remklauwen?
Dragon_blue
Deelnemeraha, ok, ik ga er eens even over nadenken als je het niet erg vindt…
k zit ook met ontluchten en monteren, eigenlijk alles wat ik doe aan de auto moet ik doen op straat, of ik moet de auto even oprijden (heb wel plaats voor het huis maar geen officiele oprit)
ook de remmetjes nog nooit losgehad van deze auto, astra F wel 2x trouwens, dus ik weet wel n beetje waar t om gaat…
zijn er nog dingen waar ik op moet letten met betrekking tot ABS/slijtage sensoren ofzo?en is er een snelle (in the field) manier van remmen ontluchten? ik heb daar geen gereedschap voor…
maar ik schrik er niet voor terug om dat te doen hoor :)
lijkt me wel een leuk klusje trouwens… k zal meteen eens even neuzen bij mtech,Dragon_blue
Deelnemeris zoiets zonder aanpassingen te monteren dan op mijn auto denk je??
:hmmz
Dragon_blue
Deelnemerlekker strak gemonteerd die stripjes :P hehe ziet wel cool uit:cool:
Dragon_blue
Deelnemerik dacht op http://www.rdae.nl gezien te hebben dat deze ze heeft, genoemd seal connectors maar of dat juist is weet ik niet…
Dragon_blue
Deelnemeraha, okeeeyy:wtf naja in dat geval laat maar helemaal zitten dan :P
hehe heb er de plaats, tijd en materiaal niet voor om zoiets überhaupt te kunnen doen…
Dragon_blue
Deelnemerja het is een centrifugaal ventilator, maar meestal wordt het een radial fan genoemd (radiale ventilator)
Dragon_blue
DeelnemerHa maar wacht ff, met webers dan maak je een soort van blow through carburateur….
een motor/electrisch gedreven luchtpomp die lucht door een carburateur perst en dus veel meer mengsel de cilinder in perst…
kijk even op google en zoek naar “steve morris blow through carbs” die gast haalt met prochargers en geblazen carburateurs tot 3500 pk uit V8 motoren!!!:thumbup dat kan dan dus weer wel…. moet je alleen zorgen dat alles goed afgesteld is… ;)
Dragon_blue
Deelnemerk dacht al dat t aan mijn pc lag…
Dragon_blue
DeelnemerWelkom, (mit opel kan man ford fahren aber mit ford kein opel)
Dragon_blue
Deelnemerzelf luchtfilter er op zetten?? ik hoor wel als iemand t probeerd, ik ga t niet proberen op mijn auto m.b.t. t risico van schade!!!
Dragon_blue
DeelnemerBovendien zou je de plaats moeten hebben onder je motorkap, en je zou het luchtverbruik van je motor moeten berekenen, om er achter te komen wat het ding aan boost levert… wordt t een aardige formule,
luchtverbruik van je motor berekenen ging dacht ik zo,
1. – 4 cilinder, motorinhoud /2
(4/takt 4 cilinder, per 2 zuigers gekoppeld , 1 zuiger beweeg per omwenteling 1x op en 1x neer, verplaatsing, omdat dus 2 zuigers gekoppeld zijn is 2x 1/4 motorinhoud = 0,5 motorinhoud.)
(vb: 1600/2=800ml, is 0,8 liter)
2. -dan eerst het gewenste toerental (met hoogste koppel) per minuut omrekenen in toeren per seconde, 3500:60=58,33 omw/s.
dan berekenen wat er per seconde aan lucht uit wordt geperst, 0,8L X 58,33 = 46,664Liter per Seconde,
46,554 liter x 60 sec/min is 2799,84 Liter per minuut.
dat moet nog eens vermenigvuldig worden met verlies door restrictie van uitlaat en inlaat traject, dus daar gaat gemiddeld bijna 10% vanaf… 2799,84 x 0,9 = 2519,856In de advertentie praten ze over een maximale luchtopbrengst van 250cfm (cubic foot per minute) dat is ruwweg, 424749 L/h = 7079,15 Liter Per Minuut.
Dit zou betekenen dat die fan ongeveer bij 3500 motortoeren bijna 3x de hoeveelheid lucht die door je benzinemotor wordt verstouwd er in wordt geperst… of dat zo verstandig is weet ik dus echt niet…
t zou wel misschien verstandig zijn om er een PBM er tussen te zetten die een tachosignaal van je toerenteller omzet in een voltage voor die fan, zodat deze als een variabele toeren luchtpomp (supercharger) gaat functioneren…
volgens mij als je deze fan aanzet bij je stationair toerental blaas je je motor naar de klote, ecu dat niet aankan of de luchtmassa sensor iets gaat meten wat onrealistisch is voor je ECU???
ik vind dit gevaarlijk om klakkeloos over te nemen en te kopen van marktplaatsDragon_blue
DeelnemerMOei moei moei bakske… :D :thumbup
Dragon_blue
Deelnemeraha, dan laat maar zitten, ;) de voordelen wegen voor mij dus niet op tegen slijtage en zwaarder schakelen, dus ik zie het niet zitten om dat in te bouwen…
dank u voor de informatie ;)
Dragon_blue
DeelnemerDe reden voor wat krachtigere remmetjes er onder is dat ik regelmatig met een volle bak (station ) door de ardennen rij, en merk dat ik toch wel wat extra’s kan gebruiken qua remkracht… (is niet optimaal bergaf natuurlijk) van de zomer ga ik naar oostenrijk op vakantie met m’n meiske en m’n station, en dan denk ik dat ik ook dan extra remkracht kan gebruiken…
vandaar dat ik eigenlijk op zoek ben naar geventileerde/geboorde schijven en betere remblokken…
-
AuteurBerichten