Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door McKaamos
Oehh das sexy :)
ALs je daar mee een auto gaat aandrijven moet je denk ik wel iets met een CVT overbrenging gaan doen.
Denk niet dat dit smooth genoeg aan een traditionele versnellingsbak of automaatbak gaat werken om rustig bij het stoplicht vandaan te rijden :P
Constante dragrace, zeg maar :P Ik verwacht niet dat deze dingen stationair op 800rpm draaien :POf je moet er een vrachtwagenbak achter hangen met weetikhoeveel versnellingen (hoge en lage giering op elke versnelling en dan nog eens 8 versnellingen ofzo, voor 16 in totaal :P )
Misschien is de eerste versnelling daar van een klein genoeg verzet om rustig weg te rijden :PInderdaad ze draaien het best op vast aandrijf toerental… (zitten 2 turbines in, 1x motorturbine 1x aandrijfturbine voor je aandrijfas)
kleine variatie in toeren is mogelijk maar je zou een omgekeerde CVT moeten hebben, of… electrisch, dikke generator (equivalent van tenminste 50 stuks 120 ampere dynamo’s) aandrijven waarmee je accu’s laadt en per wiel een dikke electromotor, dat is nog wel het efficientst…ik denk dat je dan wel rond de 350km per uur kan komen als je je gewicht laag houdt,
brandstofverbruik per 2c2 motor is tussen de 30 en 100 liter per uur… het rendement daarentegen ligt tegen de 80%/90%
tegenover max 37% bij de efficientere benzine zuigermotoren…standaard autoversnellingsbak zou hierbij uit elkaar spatten als een zwitsers zakhorloge aangedreven door een dremel…. :P
Dragon_blue
Deelnemereigenlijk dom van me,:wtf heb natuurkunde, zuigermotoren en gasturbinemotoren les gehad met goed gevolg, had het zelf moeten kunnen beredeneren, iig ben de laatste tijd thuis van gasturbines hoofdzakelijk) :wub
misschien niet helder geweest,… de enige kans op schade die hier kan ontstaan is door het “proberen” dat ding op je motorblok te bouten, of het ding zelf continue staat te janken en in de soep draait…
en… gasturbine motoren…

de franse turbomeca arriel 2c2 torretjes die wij op onze heli’s hebben op het werk, zuigen zoveel lucht aan dat ze een kamer van 35m2 en 2,5 meter hoog binnen 15/20 seconden vacuum kunnen trekken… leveren gemiddeld 853pk, en zijn groot genoeg om zonder al te veel problemen in een auto te kunnen proppen… as aandrijf toerental 6000rpm…
Hierbij even wat leuke gegevens…
(OEI) = One Engine Inoperative (1 motor aan bij 2 motorig toestel)
korstondig 30 sec OEI 30 sec 786 kW / 1054 shp
korstondig 120 sec OEI 2 min 713 kW / 956 shp
OEI Continuous 686 kW / 919 shp
(AEO) = All engines operative (2 motoren aan op 2 motorig toestel, gelimiteerd vermogen… )
AEO (take off) 704 kW / 944 shp
AEO Continuous 636 kW / 853 shp
Length 1.015 mm / 39.9 in
Width 498 mm / 19.10 in
Height 576 mm / 22.7 in
Power output shaft speed 6.000 rpmk zou wel eens willen weten wat dat doet, aan je wielen aangedreven… :)
Dragon_blue
Deelnemerja dat klopt wel wat je zegt, had ik nog niet direct bij stilgestaan…
maar iig het ding haalt dus niks uit! :P haha… :P
dan toch weggegooid geld…Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door schuitje
mijn bakn op de slaapkamer. een achterbank van een a commodore, en de computer stoel is de bestuurdersstoel, volledig verstelbaar king:
groetjes
Superstrak zeg… :) maar zit t ook lekker?? k neem aan van wel anders deed je het niet haha… :angel
Dragon_blue
Deelnemeruhuh…. i concurr… sirr… :hmmz we gaan het zien, sta momenteel ook even stil met project… (geen geld he) :swear
Dragon_blue
Deelnemerhaha :) chromen dop kun je mooi klokkie mee maken??? :D :P
bijzettafels? ATS classic, weet ik even niet wat het is… uitleg plz:P
glasplaten hoeven niet perse rondom een object uit te steken.. vaak is krapper, mooier :PDragon_blue
Deelnemertop gear ken ik… kijk ik graag naar, maar ik wil weten hoe creatief de ope-forum leden hier zijn… :D:D haha
Dragon_blue
Deelnemerik heb een paar ideetjes, vooral als je handig bent met machine bouw en werktuigbouwkunde…
ontstekingssysteem op 24 volt, bougiekabeltjes en bougies ff zorgen dat ze goed in orde zijn en netjes ge-isoleerd liggen…
paar goeie carb jes er op… en dan een supercharger de lucht door je carb’s laten persen… of carbs voor de supercharger (wet loader) die mengsel “trekt” en de cilinder in perst…
en als je echt handig zou zijn en veel te veel tijd hebt… ..compound turbine maken…) turbo spruitstuk met alleen turbine gedeelte van een dikke turbo… dat dmv een klein tandwielkastje terugkoppelen naar je krukas…(TOEREN MOETEN WEL EVEN BEREKEND WORDEN)
80% energiewinst uit t uitlaatgas zou uiteindelijk mogelijk moeten zijn…..
enz, enz, enz,OF
dmv van tandwielkastje met vrijloop koppeling een dikke turbo aankoppelen op je krukas… krukas drijft turbo aan tot 4000 motortoeren… > 4000+ turbo gaat zelf lekker werken…turbo zal werken als supercharger en uitlaatgas AFZUIGING…. onder de 4000
tis maar een ideetje maar t is in het verleden al vaker toegepast ;)
gaat ook veel te ver voor 10 a 15 pk vermogens winst, wat je hiermee doet is minimaal je vermogen verdubbelen trouwens … :jerry
Dragon_blue
Deelnemer:o:P zolang je hier nog maar wat leert is t goed! ;)
Dragon_blue
Deelnemeraha,
maarreh kunnen we niet ene KUNST topic oprichten waarin mensen laten zien hoe creatief ze zijn met opel onderdelen (niet rijdend)???
– bijzet tafeltje van vette velg met bandje en glasplaat/plexiglas er op?
– (staantafels) van vette velgen met banden op pilaar en een glasplaat er op als tafel… bijvoorbeeld aandachtstrekker voor een autobanden zaak…
– spaghetti uitlaat spruitstuk, magazine/blaadjesmand.)
– bierflessen houders van opel onderdelen?
– krukas als kunst object?
– ecotec kap/wiel sierkap klok??
– autostoelen/banken als huiskamer meubels?etc. etc. u snapt het wel…
Reacties of eigen ideën zijn welkom…!!!
Dragon_blue
Deelnemerhahahaha ok dan… :)
Dragon_blue
Deelnemerdanku danku… er zijn ongetwijfeld mensen hier die ook nog coole ideetjes hebben hier en daar…
(zoals bijvoorbeeld 2x gespiegelde spaghetti uitlaat spruitstuk, magazine/blaadjesmand.)
bierflessen houders van opel onderdelen?
krukas als kunst object? etc. etc. u snapt het wel…Dragon_blue
Deelnemernaja het gaat mij er om stekkers aan de accessoires te maken die ik standaard op opel stekkers kan klikken… ;)
k wil mijn eigen originele stekkers t liefst NIET vervangen door iets anders, en dus gewoon origineel laten zodat de accessoires straks makkelijk en SNEL te verwijderen zijn :P :D:D
Dragon_blue
DeelnemerOlá, ik heb een astra G station uit 2001, mijn vraag bestaat uit meerdere delen: :hmmz
1. kan ik een vectra c inlaatbuis onder mijn motorkap plaatsen om aan mijn luchtfilterbox z16xe te hangen?
2. astra simpele versie zoals hieronder beschreven, interieurlicht bij voorruit is gewoon kapje met lampje? zit extra grote stekker met 5 aansluitingen, kan ik daar een OPC interieurlampje met leeslampjes plaatsen? werkt dit dan ook helemaal?
3. mistlampen inbouwen in de bumper, heb ik dan ook nog (groene) bevestigingsklips nodig behalve alleen de lampen en wat schroeven? of kan ik de lampen er in klikken/ direct vast schroeven?groeten jos..
Dragon_blue
Deelnemerjoa… is volgens mij ook aluminium blok, was anders ECHT niet te tillen geweest in mijn eentje… (ben grote vent hoor, maar met zo’n brok lomp gewicht wordt t dan al lastig)
Dragon_blue
Deelnemerpfoe, glazen blad ongeveer 10kg,
en het blok een kilootje of 25…
niet het lichtste dus… :D
zitten wel viltjes onder om mijn plavuizen vloer met vloerverwarming niet te beschadigen! hehe
:afroDragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door Bart Hoedemaker
Mijn C14NZ verbruikt trouwens bijna geen olie, mischien een litertje per half jaarastratje F van mij, ook C14NZ die ik had voor de “g” hoefde ik niet eens half litertje bij te vullen per 6 maanden… was heel zuinig met olie, (wat minder met benzine)
was wel extreem wennen met mijn G-tje vanaf december 2009,
na paar maandjes stilstaan en daarna ineens druk rijden, 1e keer liter na 500km, daarna 1000km daarna 1 liter na 1500km ongeveer, en nu doe ik ongeveer 2500/3000km voordat ik een liter moet bijvullen… :)Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door OPC-lijntje
:oIk mis 4 zuigers :vertag
Heb deze tafel al eens eerder gezien en nee, dat was niet hier:hmmz Ziet er wel gaaf uit trouwens :thumbup
marktplaats, daar heb ik hem vandaan!! ben hem in januari 2009 nog met mijn astratje F op gaan halen in lelystad bij een kunstenaar!!!!
Dragon_blue
DeelnemerGeld stop momenteel:swear
project on hold…:wtf
volgende week misschien nieuwe centjes > veerpootbrug?? lampies??
zelfs geen geld voor led oplossing aan kofferbak momenteel…komt goed!:P
Dragon_blue
Deelnemerja die miste ik ook, had ze er graag bij gehad, en dan misschien aan de onderkant als voetjes… maarja :) zo is ie ook stoer en eigenlijk misschien net hoog genoeg… ;)
Dragon_blue
DeelnemerIcecold… zeer funky autotje… yeah een 8? :D :thumbup
Dragon_blue
Deelnemerook vet, als je geld te veel hebt, 1 of 2 super strakke velgen ergens uit zien te halen, strak bandje er omheen, ronde glasplaat laten maken… op draaiplateau zetten en dat gebruiken als bijzettafel…
OF
monteer hem op een pilaar/hoge voet (1mtr ofzo) met een setje van 4 velgen, ook strak bandje er omheen…. glasplaat er op… dan heb je een paar mega coole steh-tischen (staantafels) voor bijvoorbeeld een autobanden zaak… :afro king:Reacties of eigen ideën zijn welkom…!!!
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door Jerk
Grappig,ik heb 5 jaar geleden dit ook eens voorbij zien komen
Toen ben ik ook op zoek gegaan naar een groot motorblok
Ik heb toen een 8.2 liter Chevrolet blok gevondenHeb hem alleen nog niet naar de straler kunnen brengen
DOEN zeg ik dan… zoo vet… als k ooit een v12 op te kop kan duiken maak ik nog een grotere versie, alhoewel ik deze NIET zelf heb gemaakt… !!
Dragon_blue
Deelnemerparaplu?? mijn inschuifbare kofferbak bedekking in station kan ik niet veel op leggen dat stabiel blijft… (paraplu in de bocht, links *tok… rechts *tok… :P ) toch maar ergens anders gaan leggen dan… :hmmz:hmmz
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door geert666
http://image.turbomagazine.com/f/8851903+w750+st0/0406tur_04z+nissan_altima+electric_supercharger.jpgthat’s the real shit? 2 startmotoren of golfkar motoren die de boel aandrijven? mag je meteen een 180 ampere dynamo op je blok bouten… :O
persoonlijk heb ik liever iets mechanisch, en als ik dan kijk naar de luchtvaart. (met name de oude bommenwerpers met radiaalmotoren) waren er in de jaren 20 en 30 al ontwerpen die men nu pas weer gaat toepassen…
klein voorbeeldje bommenwerpers en jagers 1930/1940:
-variabele kleptimingen
-variabele klep lift hoogte
-twinports
-dubbele/3-dubbele ontstekingssystemen
-Natte supercharger, direct op de krukas/tandwiel gedreven
-Compound turbine, (80% terugwinning energie uit uitlaatgas direct terugstoppen in de krukas)
-nos/methanol/water injectie
-3 stage weber carburateurs met 3 injectors/sproeiers
-zuigerbodem koeling door middel van oliejets
-variabele slaghoogte zuigers:
-overdrives op propellors
-carburateur voorverwarming
-spaghetti uitlaten
-ontstekings boosters (vonk 3x zo intens + 2x zo lang bij starten)
-olie koeler/warmtewisselaar
-geinverteerde motoren
-gecombineerde turbine/zuigermotoren met tussen naverbrander…:cool: call me nerd but i know stuff!!!
wil je echt wat trekkracht… prop er dan een v8 of groter in, 2takt diesel en bouw hierop 2x supercharger en 1x compound turbo… :agent:jerryvoor de rest was dit wel een leuk topic dacht ik…
-
AuteurBerichten