Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dragon_blue
Deelnemereen opel caravaan…. zo mooi, zooo moooooiiii:wub
Dragon_blue
DeelnemerUpdate:
de geldstop is opgeheven,
de mistlampjes zijn onderweg,
zoals ook een set halogeen xenon lookalikes lampen H7, HB3, en H3 voor de mistlampen, led stadslichten, led knipperlichten zijkant, interieurlampen LED etc… en een volledige set leds voor achter de kachel, klokken en lichtschakelaar…vanaf volgende week gaat ik eens kijken naar de veerpootbrug, de raamspoilers, de total closure module voor de ramen … en misschien eventjes een draad trekken vanaf de accu naar de kofferbak voor sigaretten aansteker… 2x! pics volgen nog…
Dragon_blue
DeelnemerOk… bedankt willem, ik ga eens even neuzen naar die NGK”tjes
groeten
Dragon_blue
Deelnemerhoi,
@ tmug, mag ik vragen wat dat voor setjes zijn? omdat ik ook nogal geinteresseerd ben,
ik ben al een tijdje aan het kijken voor een setje goede parkeersensoren die ik in mijn mooie auto (zoals onder beschreven) kan bouwen,
:P
alvast bedankt…
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Dat is in iedere auto hoorbaar. Maar die test met de sirene op e radio werkt op de antenne. Alle verbinding met de radio stations worden verbroken en de ambulance zend een signaal op alle golf lengtes.Gr Jack
haaha dus een soort van scrambler/blocker maar dan anders…
scramblers worden meestal gebruikt om radio/gsm signalen in de buurt te storen/blokkeren… dat gebeurd door op alle bekende radiokanalen, fm en am, analoog en digitaal een heel sterke ruis uit te zenden waar niks door heen komt…in dit geval wordt er dus een ambulance signaal gebruikt… :P:P
wel cool
Dragon_blue
Deelnemerhoi, welkom en veel plezier, en veel sleutelplezier met het opelforum..:kewlpics
Dragon_blue
DeelnemerFriwo, anders verander even je topic titel in je eerste bericht “Edit” ;)
komt misschien beetje aggressief over, maar dat is mijn mening he
hebt nu toch genoeg antwoorden gekregen ook?? :jerryDragon_blue
DeelnemerWelkom hier, have fun!:thumbup
Dragon_blue
DeelnemerNIet alleen wordt er tegenwoordig melding van gemaakt via de radio, zodat je het in je auto kunt lezen/geattendeerd wordt… ook is men bezig met nieuwe sirenes te beproeven, die tot 80% harder zijn, 100>110 decibel… aangezien de hedendaagse auto’s zo goed geisoleerd zijn dat men niet meer direct in staat is achtergrondgeluiden van buiten te horen…
Dragon_blue
Deelnemerander tips mbt tot benzine, filter etc zijn ook welkom…:angel
Dragon_blue
Deelnemerverwijderen???:o:thumbdown
Dragon_blue
Deelnemerkrijg spontaan inspiratie voor mijn vakantie naar oostenrijk in augustus… :D :wors:wub
Dragon_blue
Deelnemerwaauw, welkom
sow dat is nog eens een heilige koe…
tering dat ziet er vet uit hoor…
RESPECT:wors
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door Dragon_blue
eigenlijk dom van me,:wtf …………………………………………………………………………………………………………………………
….
en… gasturbine motoren…
……..

de franse turbomeca arriel 2c2 torretjes die wij op onze heli’s hebben op het werk, zuigen zoveel lucht aan dat ze een kamer van 35m2 en 2,5 meter hoog binnen 15/20 seconden vacuum kunnen trekken… leveren gemiddeld 853pk, en zijn groot genoeg om zonder al te veel problemen in een auto te kunnen proppen… as aandrijf toerental 6000rpm…
Hierbij even wat leuke gegevens…
(OEI) = One Engine Inoperative (1 motor aan bij 2 motorig toestel)
korstondig 30 sec OEI 30 sec 786 kW / 1054 shp
korstondig 120 sec OEI 2 min 713 kW / 956 shp
OEI Continuous 686 kW / 919 shp
(AEO) = All engines operative (2 motoren aan op 2 motorig toestel, gelimiteerd vermogen… )
AEO (take off) 704 kW / 944 shp
AEO Continuous 636 kW / 853 shp
Length 1.015 mm / 39.9 in
Width 498 mm / 19.10 in
Height 576 mm / 22.7 in
Power output shaft speed 6.000 rpmk zou wel eens willen weten wat dat doet, aan je wielen aangedreven… :)


…..de franse turbomeca arriel 2c2 torretjes die wij op onze heli’s hebben op het werk, zuigen zoveel lucht aan dat ze een kamer van 35m2 en 2,5 meter hoog binnen 15/20 seconden vacuum kunnen trekken……….
even de plaatjes bij de praatjes…!!!
Edit:
een motorwissel, de ene motor heeft zijn bedrijfsuren opgemaakt en moet er af,
de andere motor gaat er op, accessoires worden omgebouwd zoals de startergenny (startmotor/generator in 1)
aandrijfas connector, koelfan etc. je kunt wel raden welke de oude en welke de nieuwe is… :kewlpicsDragon_blue
Deelnemer
zegt dit genoeg of nog uitleg nodig… :angel:afro:P
Dragon_blue
Deelnemerorigineel gepost door de wit
Je heb een station…. Ik zou zeggen inbouwen dat ding.k zou wel willen, alleen zou je al een werkend apparaat op de kop moeten tikken… genoeg tijd, en geld EN plaats hebben…
hoofdzakelijk genoeg geld, want ondanks het rendement en vermogen… zuipen die dingen olie en kerosine bij het leven…
kosten voor een nieuw motortje > tussen de 100.000 en 500.000 euro…
olie > litertje per uur zullen we maar zeggen
kerosine… 30/100 liter per uur…je kunt je wel je voordeel mee doen… of je monteert de uitlaat naar achteren voor iets extra stuwkracht, of naar voren zodat in de winter het ijs en sneeuw voor je smelten hahaha… :jerry
Dragon_blue
DeelnemerPooper charged?
klinkt als n dikke hoax eig. :wtfDragon_blue
Deelnemer??? he? :o:wtf heb ik iets gemist?
Dragon_blue
Deelnemer@ opel roos,
Damn Right girl…
moet wel iets vast kunnen houden en niet iemand hebben die bij t minste geringste een paar ribben breekt of blauwe plekken heeft…. :P mijn vriendin sport, turnt, is 1 meter 50, en weegt desondanks nog 65/70kg… is niet mager, laat haar dat maar blijven… :) ik vind t best :wub
Dragon_blue
DeelnemerSOWWWW zeg… dat is lekker… vooral mevrouw foto 4 en 5…. :wub:wub:o:P ben spontaan over m’n voltjes en ampere’s heen… :angel
Dragon_blue
Deelnemerals je auto begint te klinken als een frituurpan (snacks die net worden ingegooid, knetteren van water in olie) vooral na warme rit, stationair staan en dan weer gasgeven, dan moet je ook eens naar een garage gaan… die klachten kreeg ik ook, ben toen diezelfde dag naar de dealer geweest en daar werd dus die lekker koppakking geconstateerd…
(t kan ook dat je koelvloeistof reservoir niet direct leeggetrokken wordt bij lekke koppakking maar dat deze helemaal troebel/bruin wordt en veel druk opbouw heeft….. dat even terzijde… )
Dragon_blue
Deelnemeroei,
heb precies dat zelfde gehad… met mijn astra F c14nz….
leeg koelvloeistof reservoir EN borrelen zou volgens mij duidelijk KUNNEN wijzen op een lekke koppakking of iets van dien aard…mijn koppakking was lek en kreeg dezelfde klachten…
heb je ook stoom uit je uitlaat? staan je koelslangen misschien knaphard?kan ook iets minders kwalijks zijn, wat ik hoop voor jou dat het is…
misschien is je kachel/koelsysteem ergens anders wel lek, en loopt de vloeistof er ergens uit, en zorgt de lucht die ergens het systeem ingezogen wordt voor dat borrelen…
hoeveel moet je bijvullen? per hoeveel tijd?
Dragon_blue
Deelnemerhhaha wel cool, pk-tjes zat…
maar dat is het 4-wiel-rednek-equivalent van over het stuur hangen van je motorbike, terwijl je je voorrem inknijpt en je gas vol opentrekt…
kunt met de voorbumper zo laag meteen aan de slag bij wegen reparatie om asfalt weg te ploegen met zoiets… :jerry
hahaha….:DDragon_blue
Deelnemerheb ooit een filmpje online gezien van een gast die een werkende V8 tafel in zijn kamer had staan…. blad tussen de blower/carbs en het blok gemonteerd…. zo vet… blad was wel 2 cm dik lexan en 1.50m in diameter…. >>> capuccino iemand… zet je koffie maar neer…. ff starten…. vroemmm….. :angel
Dragon_blue
DeelnemerDit, ben ik…
, in het midden, blond, met de armen over elkaar, links naast mij is mijn vriendin veronique…
en nee k weet dat ik ook niet de magerste ben.. :P
-
AuteurBerichten