Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dus als ik het goed lees is het makkelijkste een complete gsi motor het beste. hij wil iets meer pk en iets zuiniger rijden
origineel gepost door Hendri
Ja Jozef de zwarte gsi gaat weg, was niet helemaal de bedoeling, maar een dorps genootje mag je ook wel eens wat gunnen. En ben hier druk genoeg met van alles en nog wat en wil de bcc ook graag herstellen.ben wel benieuwd om hem een keer te zien op een meeting. als ik me niet vergis zat er een verstevigde achteras onder
origineel gepost door mantadevil
vind dit persoonlijk nog steeds een leuk ding
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel/opel-manta-b-62304209.html?q=manta
ander blok erin en gaanblijft inderdad nog steeds in mijn ogen de mooiste cc.. echt jammer dat hij uit elkaar getrokken is. hoorde blok ging in een a manta
persoonlijk vind ik hem niet echt lelijk vind hem iets hebben. vind het een best leuke auto voor weinig geld
origineel gepost door marcV
Hier nog wat plaatjes van de optocht in Lobith…

moet wel zeggen vind hem erg leuk geworden.. enige mijne is een b1 met 2 sleuven aan de voorkant :P
er staat in de flash eentje te koop 6 versnellingsbak voor op een manta voor bijvoorbeeld op een 24v klepper of andere cih motor
origineel gepost door Sheto
ik zit niet in de semi proik zit in de dsl klasse ofzow
langzaam dus, dan ga ik maar voor toyo proxes bandjes
is semi pro niet de laagste klasse? want ik doe 24 mei mee.
origineel gepost door Sheto
en nee er mag geen semi slicks gebruikt worden in de slome klassesemi slicks zijn straat legal :vertag dus je mag ze wel gebruiken in de semi pro klasse
origineel gepost door Sheto
hahahavraag me toch af of er ook semi slick banden gebruikt mogen worden
semi slicks mogen gebruikt worden :vertag
origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door dr_antrax
origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door dr_antrax
ik wou zelf gaan alleen door me operatie 2 maart kan ik niet. ik probeer nu in mei op duitse autosport festival… gaan daar nog meerderen van jullie?Dan moet je even contact opnemen met Hein.
en hoezo? is de mantaclub er???
Als het goed is wel, dan kan je tussendoor mooi bij de stand staan met je auto. :thumbup
ok zal ik doen bedankt voor de info :thumbup
origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door dr_antrax
ik wou zelf gaan alleen door me operatie 2 maart kan ik niet. ik probeer nu in mei op duitse autosport festival… gaan daar nog meerderen van jullie?Dan moet je even contact opnemen met Hein.
en hoezo? is de mantaclub er???
ik wou zelf gaan alleen door me operatie 2 maart kan ik niet. ik probeer nu in mei op duitse autosport festival… gaan daar nog meerderen van jullie?
origineel gepost door wagnas
Kort bewijs, is makkelijk uit te rekenen. Corsa B GSi heeft standaard 185/60-14.Hoogte wiel 185/60-14 = 2×111+14×25.4 = 578mm
195/45-16 = 2×87.8+16×25.4 = 582mm
195/50-16 = 2×97.5+16×25.4 = 601mm
ok dus beste is 45 hoog?
origineel gepost door Deepak
dr_antraxis dat jou manta die gebruikt word in die serie ?:o
ja
origineel gepost door Emiel-Manta
origineel gepost door dr_antrax
nou ik ben het niet:hmmzpersoonlijk had ik nu niet graag in je schoenen gestaan,
begrijp me niet verkeerd,
maar overal die foto’s en ongein die er opduiken maakt de veiligheid van je auto er wellicht ook niet bepaald beter op.ik mag dan ook hopen dat het kenteken dat afgebeeld staat een neppert is?
nope kenteken is echt, is ook eerste waar ze op letten alleen in sommige afleveringen is de nepe kenteken erop met kut in midden rest is allemaal echt.
maar verder heb ik nog geen problemen mee gehad alleen maar voordelen bij de opeldealer en in de buurt
nou ik ben het niet:hmmz
ok mensen bedankt weet genoeg
origineel gepost door Manta 24V
Ik heb nog een nieuwe liggen.Bij interesse U2U
u2uking:
ok bedankt :wors
origineel gepost door Jo
Wanneer je het eerste type A heb, zul je ook nog andere motorsteunen moeten maken.en wat moet je eraan veranderen we hebben nu motorsteunen die uit een kadett c kwamen
origineel gepost door Miruni
origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door Project
Wel natuurlijk de chip zelf weer op maat geschreven anders kwam het niet goed.niet meer weggeven hé
anders gaat er weer iemand anders mee pronken:vertag
Sorry hoor,maar de chips van miruni zijn ook niet al te best.
Ik heb een chip uitgelezen van miruni en laten onderzoeken,hier de reactiede rpm limiter staat op 9200. Dan heb je nog een hardcut die schakelt ook de brandstof uit als je meer dan 1seconde (in dit geval 6800) op te hoge toeren blijft hangen. Nu is het zo dat dit bij Opel niet altijd actief is in de software. De optie staat er wel in met alle getallen. Alleen een praktijk test kan het bewijzen.
VERDER IS DIT NIET DOOR EEN ECHTE TUNER GEMAAKT!!!!
Standaard zijn namelijk auto’s tegen het top toerental altijd erg rijk dus bij tuning hoef je het mengsel dan ook niet te verrijken in dat gebied. In deelast overal 5% optellen is lekker makkelijk maar nergens op gebaseerd. Als je afremt op de motor heeft ie ineens niet meer brandstof nodig????? (als is het wel leuk voor het plubliek die vlammen uit de uitlaat).
Met een standaard motor moet je ook niet zomaar de toeren begrenzer op 9200 zetten dat slaat nergens op.
Overigens voor cross mag hij best wel wat rijk staan en ook de ontsteking aan de vroege kant. De volgas acceleratie’s zijn vaak erg kort, maar wel zwaar, dat ligt wel weer aan de baan natuurlijk.
Duidelijke taal dus.
Checksume was niet herberekend en gewoon passend gemaakt.ik had allemaal verhalen gehoord waaruit bleek dat hij goede chips maakte,maar helaas,de info wat de chip geeft spreekt dit zwaar tegen,de auto kan wel goed rijden,maar buiten dat zijn er belangrijkere dingen die spelen….
Dus pas hem aan voordat iemand een chip jat,anders verkoopt iedereen dadelijk zo’n chips,beetje zonde…
Zozo:P:P
Teneerste:
Ik heb nog nooit een toerenbegrenzer van een C20XE op 9200 toeren gezet.
Dus hoe je aan dit getal kom??
Ik zet ze 9 van de 10 keer op 7600 toeren als er tenminste een snelle
nokkenas is gemonteerd. Bij een org. motor heeft zelfs dit niet echt veel zin.
En inderdaad heb je ook een hardcut: En ja die weet ik ook te vinden. Die staat namelijk
2 regels verder dan de normale begrenzer.Tentweede:
Je kunt niet zomaar zeggen dan je meer of minder brandstof moet inprogrammeren.
Ik heb nog geen enkele auto op de rollenbank gehad met dezelfde setup
waarbij ik dezelfde brandstofmappen kon gebruiken.Plus ik schrijf altijd de mappen verder omhoog. Normaal
stopt een brandstofvollastmap bij 6640tpm (bij de meeste softwareversies)
deze schrijf ik dan door tot de toerenbegrenzer. En dat is wat de “slechte” tuners niet kunnen / doen.Tenderde:
Ik heb altijd van het begin de checksumm berekend en niet OPGEVULD.
Ik weet van waar tot waar de checksum loopt en waar ik hem in de software moet wegschrijven.
Dit wist ik al voordat ik uberhaupt chips verkocht.
En ik heb al verschillende jaren het chiptuning programma WINOLS die het zelf berekent.Tenvierde:
Ik heb een beveiliging onder mijn chip zitten. Dus hoe je hem kunt uitlezen?Ik weet niet hoe je aan deze software kom maar hij is niet van mij:P:P
Als je fatsoen hebt dan stuur je me die software op!!
Misschien dat ik er nog wat van leren:cool::cool:PS.
Ik zat al te wachten wanneer iemand mij ging afzeiken.
Als je gewoon je best doet en veel geld en tijd in je werk steekt waardoor
je de resultaten haalt welke je wilt halen dan is er altijd wel
iemand die jaloers wordt en probeert de reputatie van diegene neer te halen.
Ik vind het wel jammer dat je me al zo’n 20 pm’s hebt gestuurd over het
afgelopen jaar met vragen die ik je elke keer netjes hebt beantwoord.Ik ben blij dat ik eigenlijk alleen maar tevreden klanten hebt.
En als er een keer wat is dan probeer ik dat altijd netjes op te lossen. [/quote]mijne is ook gechipt door miruni… en heb er alleen maar profijt van… sterker nog ik moet weer een afspraak maken voor me nieuwe motor die compleet bewerkt is… als je vragen of problemen hebt beantwoord hij ze allemaal…
dus ga zo door rudy :thumbup
ok bedankt mensen dit is precies wat ik wou weten :thumbup
origineel gepost door mantadevil
heb hem ook op de manta zitten :D
vind het wel wat hebben
had ze vroeger ook wel op de zijramen zitten ,maar die zijn bijna niet meer te vinden
ik mocht van de vorige eigenaar de zijramen hebben als je die wil hebben kan ik je wel zijn email adres geven
ja klopt dit was een examen opdracht van ze dus klopt niks van
origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door corsaboy
nee is op zich gelijk..
meeste kans bij de type’s met x16xe en x14xe motoren..
daarop vind je meestal de riem aangedreven sb’s.Mijne kwam van een diesel af volgens mij, via Mtech. Is wel een klusje om hem te monteren, ik had gelukkig de motor eruit liggen dan is het een makkie. (overigens ligt hij er ondertussen weer uit en is ie eventueel te koop dus bij interesse geef maar een U2U-tje anders)
ok u2u :vertag
-
AuteurBerichten