Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Insane
DeelnemerAltijd gaaf om driften te zien. :thumbup
Wel jammer van de flinke touché met de muur.Is de nummer 7 ook wel eens aanwezig bij slalom Wimedo?
Dr.Insane
DeelnemerBedankt voor je info Bas. :thumbup
Ik hoef me iig niet zo druk te maken,want de motor moet dus normaal rond de 700rpm stationair lopen.
Bij mijn motor schommeld de naald ook rond 650-700 dus dat valt mee.Al zou ik m toch liever op 700rpm willen hebben maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Ik weet wel dat als ik m in 1e versneling laat rollen zonder gas te geven de motor wel 700rpm loopt.
Dus de regelklep die extra lucht toevoegd om te voorkomen dat de motor afslaat werkt.
Is dit de EGR klep die dit regeld of komt dit ergens anders vandaan?
Misschien dat deze klep het stationair ook afregeld en dit dus niet genoeg lucht door kan laten vanwege enige verstopping?Dr.Insane
DeelnemerZeker geinig dit en ook nog handig als je even wil kijken of al je verlichting het nog doet. :thumbup
@Gts power,
Ik denk €99,95 + €10,- verzenden.Dr.Insane
DeelnemerOok nog maar eens goed gekeken en ik vind idd ook geen gaatje.
Klep was ook niet schrikbarend vies.
Wel was het harde slangetje ingescheurd wat naar de benzinerail gaat.
Desondanks loopt ie stationair nog steeds maar 650rpm bij goed warme motor??
Moet ik ergens anders nog naar kijken om het stationair toerental hoger te krijgen?
En waarvoor is de harde slang die van onder de gasklep naar het motorblok gaat?
Kan deze verstopt zitten?
@Basgsi
Hoe loopt ie precies veel mooier stationair dan?
Schommelde het toerental erg?
Loopt die van jou wel 800rpm met goed warme motor?Dr.Insane
DeelnemerJeeminee,wat een super irritante (nog netjesuitgedrukt) storing! :(
Wat me opvalt in jouw verhaal is dat je collega m aangeduwd heeft en dat hij toen wel startte?
Je zou zeggen dat t misschien in je contactslot zit,aangezien je dashboard ook niks doet op dat moment?
OF,het moet zo zijn dat het toch vanaf de startmotor komt want misschien zit daar een startonderbreking tussen?
Tjah……dan is t opzich nog steeds raar dat je wel kan starten als je collega m aanduwd?
Mits de startonderbreker word omzeilt bij “handmatig” starten.
Kan het dan ook nog aan de chip in de sleutel liggen misschien……:hmmz
Nou,hopelijk heb je hier wat aan en krijg je ook nog wat meer info van de echte die hard Opel fans.
Succes en groeten,Richard
Dr.Insane
DeelnemerDat doet de mijne idd ook.
Dan is de koude start er bijna af.
Als dan de motor echt goed warm is dan zakt ie naar de 650rpm stationair.
En de naald schommeld iets.origineel gepost door 5chaap2k
mn x20xer start ff op 1400RPM en zakt na opwarmen af naar 950/1000 rpm :)@ Paul
Dat ie anders is maakt niet uit opzich.
T gaat om t carterventilatiegaatje wat in t huis zit.
Of heb je die dus niet?Ik moet wel zeggen dat er vanuit het kleppendeksel naar de inlaatbuis van de 2,2 16V al een carterventilatie/ontluchting zit. :wtf
Dr.Insane
DeelnemerOke,en dus daardoor kan de motor lager stationair gaan lopen aangezien dit het het gaatje is waar de stationairregelklep mee werkt?
Want 650rpm stationair is volgens mij ff te laag?
Ik neem aan dat ie normaal gewoon rond de 800rpm stationair draait toch?Dr.Insane
DeelnemerDuidelijke foto Willem.
Maar heeft de 2.2 16V dit gaatje ook op deze plek?
Mijne schommelt ook iets in toeren en wat ik nog vreemder vind is dat mij maar 650rpm stationair loopt met warme motor?
Of is dit normaal bij de 2.2 16V?Dr.Insane
DeelnemerZow! das een flink prijsje!
Bedankt voor je info. :thumbupDr.Insane
DeelnemerAha! bedankt voor je info. ;)
Zal idd wel je druklager zijn ipv je drukgroep.
Voelde je niks in je koppelingspedaal,na een stukje intrappen?De reden dat ik het vraag is omdat ik een trillend koppelingspedaal heb bij mn 2.2.
En dan alleen als ik m een stukje intrap en juist niet bij helemaal indrukken?Dr.Insane
DeelnemerVolgens mij zit ie in je vliegwiel,aangezien 9 van de 10x je vliegwiel apart op je krukas is vastgebout?
Dr.Insane
DeelnemerWelkom! ;)
Leuke bakkies!
Keep us posted over de 2.0 in de gerestaureerde Kadett. :kewlpicsDr.Insane
DeelnemerEuhhhmm…ff een vraagje Gerard.
Hoe kwam je er achter dat het je drukgroep is?
Krijg je m moeilijk de versnellingen in of piept of knarst het druklager?Zowiezo zou ik er niet lang mee doorrijden want zoals al aangegeven is,dat je zomaar ineens niet meer kan schakelen omdat je niet meer kan ontkoppelen.
Gewoon een komplete set monteren,dus koppeling drukgroep en druklager en ook gelijk priesaslager vervangen is handig. (zit in je vliegwiel) -
AuteurBerichten