Dr.Insane

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat nog meer te doen aan mijn astra g??? #17914501
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ik ga met Mister Ascona mee! :thumbup
    Misschien motorische tuning,want zo’n 1,6 kan gewoon een M3 killer worden hoor. ;)

    In reactie op: WTF #17821063
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Hierbij nog een linkje naar de “dikke Aupel Astra”

    http://www.autoblog.nl/archive/2011/08/21/lekker-gepimpt-opel-astra-station-met-audi-neusje” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Powerbox uw mening #17891951
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Heb zelf ook een powerbox gehad,maar ik merkte er weinig van.
    Toen dat ding er tussenuit ging mistte ik iig niks qua prestaties.
    Laat voor dat geld liever je chip/ECU herschrijven. ;)
    Als goedkope optie kan je een power boost vavle nemen.

    In reactie op: Astra G slecht starten met warme motor, wie weet raad? #17878664
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Inderdaad zowiezo even terug gaan en laat ze maar even kijken.
    Neem aan dat er gewoon 5W40 in gegaan is maar dat kan je ook even vragen.
    Zit de garage om de hoek bi jou?
    Za ja dan zou ik even een flink stuk rijden om de olie goed door te laten stromen.
    Als er al een stuk gereden is en hij tikt nog steeds met koude motor kan het zijn dat ze evt. te dikke olie erin gestopt hebben.
    Maarja,eerst maar eens even langs gaan dan. ;)

    In reactie op: Grote beurt voor 175 euro gehad? is dat goedkoop? #17768254
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Nou,het is iig een scherp prijsje hoor! :thumbup
    Gemiddeld ben je rond de 350,- wel kwijt.

    In reactie op: WTF #17821057
    Dr.Insane
    Deelnemer

    @opel-mark wrote:

    Woehahaha hij had beter meteen een spuuglelijke audi kunnen kopen.

    Ja idd!! :jerry :thumb

    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ok,bedankt voor alle info. :D
    Ga ik toch maar zo’n setje bestellen.

    Dr.Insane
    Deelnemer

    Waar heb je het nou precies over Wesley?? :S
    Het gaat over stoelverwarming en voorbereiding daarop en jij hebt t over lampjes vervangen??
    Je bedoelt t lampje wat achter t knopje zit denk ik?

    Dr.Insane
    Deelnemer

    Bedankt voor de reacties. :-)
    Ik hoef idd niet voor gegroefde/geboorde maar die National zijn niet duur en als het dan toch ff beter dan standaard is dan is dat meegenomen.
    En ik denk dat deze schijven met Black Diamond pads wel ff beter “pakken” dan een orginele set?

    Heb die ATE schijven gezien maar dat zal wel een flinke duit kosten denk ik?
    Zie op internet geen prijzen iig.

    Dr.Insane
    Deelnemer

    Tjah,als ie toch al 1000x bekeken is maar je geen gegadigde heb gehad of een serieus bod moet je toch iets aan de prijs gaan doen. ;)
    Heb je advertentie gezien en hij springt er ook niet echt uit.
    Geen info van alle opties die op de auto zitten. (op de raammodule na)
    Hij is wel onderhouden geweest maar wat is er dan onderhouden?
    Als je dan toch geen nuttige info hebt van wat er gebeurd is en vernieuwd is (en geen bonnen),kan je het er net zo goed niet op zetten is mijn ervaring.
    De auto is standaard zoals je aan geeft en dat is goed maar dan kan je beter aangeven dat de auto orgineel is en dat er dus niks aan geprutst of gebeunt is,zodat diegeen een betrouwbare auto koopt.
    Dit i.c.m. de weinige kilometers die gereden zijn en juist onderhoud moet wel verkopen.
    MAAR dan moet wel de prijs er nog naar zijn. ;)
    Wat Astra-GTC-freak al aangaf is dat je beter een minimale prijs neer kan zetten die ook net ff een paar honderd euro onder de andere advertenties uit komt.
    En haal dat “prachtige” a.u.b. ook even weg.
    Hij ziet er netjes uit maar dat prachtig kan je pas waar maken als je er een stel nette foto’s bij zet. (of hij moet net gespoten zijn in flipflop lak o.i.d. met een dikke spoilerkit)
    De 1e foto is erg netjes maar daar zie je de auto niet echt goed en de andere foto’s waar de auto wel goed op staat zijn niet echt duidelijk,op 1tje na.
    Veelste schuin genomen en dan ook nog met schaduw van de bomen.
    Probeer ook altijd de heel auto op de foto te nemen en niks van wat er omheen staat.
    En maak ze dan even op een parkeerterrein bijv. ;)
    Hier en lijstje van wat er op de auto zit denk ik qua opties.
    ABS (anti blokkeer systeem)

    Achterbank neerklapbaar

    Achterspoiler in kleur

    Airbags

    Airco

    ASR (anti slip regeling)

    Bekleding leder

    Boordcomputer

    Buitenspiegels elektrisch verstelbaar

    Buitenspiegels in carrosseriekleur

    Buitenspiegels verwarmbaar

    Bumpers in carrosseriekleur

    Centrale deurvergrendeling

    Cruise control

    Elektrisch dakraam

    ESP (elektronische stabiliteit programma)

    Lichtmetalen velgen

    Metallic lak

    Mistlampen voor

    Radio met cd-speler

    Ramen elektrisch bedienbaar

    Remindicator

    Side-airbags voor

    Sportonderstel

    Sportstoelen voor

    Sportstuur met radiobediening

    Stoelen verwarmbaar

    Stuur bekleed met leder

    Stuurbekrachtiging

    Even selecteren en kopieeren en plakken.
    Succes met de verkoop. :D
    Groeten,
    Richard

    In reactie op: astra g heeft op 3e cilinder geen compressie meer #17753411
    Dr.Insane
    Deelnemer

    T is 100% geen zuigerveer.
    Er zitten er 3 op een zuiger waarvan 1 dikke die praktisch niet stuk te krijgen is. (olieschraapveer)
    Je hebt dus altijd wel wat compressie. ;)
    Of er moet een gat in de zuiger zitten (en dan helpt olie ook niet) of idd een klep die verbrand is of blijft hangen.
    Ff kleppendeksel er af en dan weet je zo of ie blijft hangen.
    En anders kop er af. :(
    Sterkte iig.

    Dr.Insane
    Deelnemer

    Nou dan is dat toch duidelijk! :D
    5W40 is vol syntheet. ;)
    En daar zou ik ook weer voor gaan als je gaat verversen. (aanbevolen olie voor de Astra G als ik me niet vergis)
    T maakt trouwens niet uit of je van vol naar half gaat of andersom als je gaat verversen hoor.
    Alleen bijvullen van half terwijl er al vol in zit en andersom,gaat niet werken met elkaar.

    http://www.xjrownersnederland.nl/olieuitleg/olieuitleg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Lees dit maar even waarom je voor vol syntheet zou gaan. ;)

    Dr.Insane
    Deelnemer

    Heel vet! :thumbup
    Nou nog even een how-to maken voor de mensen die dit ook willen checken?? ;)
    :kewlpics

    In reactie op: Van standaard Astra G tot …………. #17864789
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ziet er idd netjes uit zo! ;)
    Vind die lichten ook wel wat hebben hoor. :thumbup

    Ben benieuwd wat voor verlagingsset je gaat aanschaffen?
    Wil mijne ook verlagen namelijk maar ik weet niet wat het beste en mooste is.
    Zie je voor en na foto’s graag. :D
    Groeten,

    Richard

    In reactie op: Vliegwiel #17878133
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Kan niks zien op de foto’s van het vliegwiel want die zijn erg wazig. :???:
    Op de koppeling zitten inderdaad wat donkere vegen.
    Hoe is deze verhoging op het vliegwiel dan gekomen denk je??

    Je hebt de bak zelf gedemonteerd/gemonteerd zeg je,hoelang ben je er mee bezig geweest als ik vragen mag?

    In reactie op: tikken kleppen astra 1.4 sedan 1994 #17836098
    Dr.Insane
    Deelnemer

    (off topic mode on) Heheheh,nee hoor gewoon een Swift GTi. :agent (off topic mode off)

    In reactie op: tikken kleppen astra 1.4 sedan 1994 #17836096
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Hoho Wim,ik heb Japanner gereden (ook uit ’94) maar die had ook gewoon hydraulische klepstoters hoor. ;)

    Ik zou zeggen,eerst eens olie verversen.
    En misschien zo’n wondertoevoeging van Forté gaan gebruiken??

    In reactie op: astra G verlaagd en de opc velgen er weer onder #17835456
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ziet er zeker strak uit man! :thumbup

    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ik heb zelf ook een Pioneer radio gemonteerd en heb er ook een aparte interface moeten kopen.
    Er zijn als het goed is 2 modellen.
    Een van rond de 60,- en er een van 110,-
    Ik heb zelf de duurdere gekocht toen want ik wou wel wat info op de boardcoputer hebben (RDS) en dat deed het goedkopere model niet volgens de verkoper.
    Werkt gewoon perfekt en het is ook plug and play.
    Je radio moet wel een wit vierkant plugje hebben,anders werkt de interface niet. (6 of 9 polig dacht ik)

    In reactie op: Mooi/overdreven ASTRA COUPE #17831884
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Tjah……t is inderdaad een erg mooi passende bodykit en de kleur is ook erg mooi.
    Respekt voor al het werk. :thumbup
    Maar de bodykit had er beter uitgesprongen als t een ander kleurtje had,net zoals de velgen. (en de chrome zijn te bling bling)
    Ik houd er niet van maar er zullen er zat zijn die dit wel gruwelijk vinden.
    Die jongen had alleen wel ff betere foto’s moeten maken voor de verkoop,want zo zet je zo’n auto niet te koop toch!? :thumbdown

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17633782
    Dr.Insane
    Deelnemer

    FF de liggende delen gepoest, ondanks dat ie 2maanden geleden al gepoetst was,zag ik toch dat de druppels niet meer bleven liggen. :D

    In reactie op: uitlaat lekt #17748285
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Normaal moet zo’n metalen conische pakking in een keer afsluiten is mijn ervaring.
    Aan 1 kant komt hij over de pijp en aan de andere kant komt de pijp er over heen toch?
    Dus of je hebt niet de juiste pakking (verschil vult hij niet op) of er zit ergens een haarscheurtje in de pijp.
    Die vloeibare pakking is top hoor voor koppelingen.
    Als deze maar niet zomaar op een pijp word gesmeerd want dan laat t wel los ja.

    In reactie op: Grotere problemen na EGR-klep schoonmaken #17747728
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Niaseee…. :)
    Veel plezier er weer mee.

    In reactie op: EGR #17753120
    Dr.Insane
    Deelnemer

    De stappenmotor regeld extra omlooplucht bij,zodat de motor bij koudstart wil startten en ook ff hoger stationair draait.
    Ik weet alleen niet of deze electronisch geregeld is? (zo te zien wel)
    Bij mn Swift ging deze mechanisch en sloot af naarmate je koelvloeistof steeds warmer werd.

    In reactie op: Grotere problemen na EGR-klep schoonmaken #17747721
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Als er idd ergens een vacuum lek zou zijn,zou de motor ook hoger stationair moeten lopen.
    Ik denk idd ook aan een bougie.
    Nou kan je de bougierail loshalen en deze aan de kant leggen.
    Motor stationair laten lopen en dan 1 voor 1 de bougiedop loshalen.
    Je zou dan moeten merken dat de motor lager stationair gaat draaien bij het loshalen van een dop.
    Zo niet dan is dat degeen die al niet meewerkt.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)