Dr.Insane

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: astra g verlagen #18252451
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ik heb toen er een veer gebroken was een set H&R laten monteren en die verlaagd dacht ik 30/30
    Dit is prima te doen MAAR kijk uit met drempels en er hard overheen scheuren want dan krijgt je bumperlip een paar schrammen.
    Verder word ie wel iets stugger met H&R maar echt niet veel dus nog comfortabel genoeg vind ik. (mag van mij dus nog wel stugger voor het strakkere bochtenwerk)

    Rij overigens gewoon met de standaard 16″

    Voor:
    http://www.mijnalbum.nl/Foto650-ZXQOKMOX.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BMAAKTDL.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Na:
    http://www.mijnalbum.nl/Foto650-TTCM46M6.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.mijnalbum.nl/Foto650-Y6DWL7VE.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: koppeling rattelt nog steeds na nieuwe dmf en koppeling #18089189
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Heb je idd het koppelings setje gechekt of het goed is?
    Wat Robin al aan gaf is dat het misschien toch je drukgroep is ondanks dat ie nieuw is.
    Of heb je een orginele koppelingsset gemonteerd?
    Vaak gaat er geen orgineel spul op en ik heb ook wel eens meegemaakt dat mn drukgroep niet goed was en ik mn vliegwiel schraapte.
    Axiale speling kan wel maar heeft je blok dan al zoveel gelopen?
    Iig zou ik even langs de dealer gaan en die kunnen misschien meer vertellen want het kan ook aan de koppelingsbediening liggen misschien.

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086557
    Dr.Insane
    Deelnemer
    corsaracer wrote:
    ik kan uit eigen ervaring vertellen dat die dbilas flowtec’s echt werken!

    heb er 1 op een x14xe gehad (wel in een corsa b) incl nokkenassen en chip van hun (stage 2 pakket) en tijdens het meest ongelegen moment afgesteld was buiten iets van 35 graden en een intake temp van 30 graden. en ze halen er gewoon 125 pk uit. quote]

    Dat bedoel ik dus. ;)
    Zonder een lekkere set snelle stokjes lukt t je niet.

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086552
    Dr.Insane
    Deelnemer

    @corsa_c20xe wrote:

    26 pk is inlaat en door hun chippen

    En een setje nokken erbij?
    26pk met alleen spruitstuk lukt zowiezo niet en met chippen krijg je er zo’n 10pk bij max. dus dan red je die 26pk nog lang niet.
    Maarja,ze moeten toch wat zeggen om hun spullen te kunnen verkopen. ;)

    In reactie op: jullie mening over mijn verlichting (poll) MAG OP SLOT! #18086872
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Lkkr wit laten! ;)
    Vind ik persoonlijk gewoon mooi staan en het kost je niks en geen gezeur met keuring e.d. als ze weer te donker zijn bijv.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886409
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Zow Ron,jij bent flink bezig geweest met de Astra. :wub
    Bumper staat m zeer netjes.
    Doet me denken aan mezelf een tijd gelee.
    Weliswaar niet met een Opel maar ik weet iig dat er veel tijd en veel geld in gaat zitten.
    Vind m zeer netjes geworden en ook mooi dat je m niet “teveel” getuned hebt qua uiterlijk maar gewoon strak zeg maar.
    Motorisch ook goed bezig geweest (dus niet alleen maar show en no go) dus echt knap werk!! :thumb

    Hoe is de ervaring met de (dikkere) stabilisator stang onder eigenlijk?
    Neem aan dat ie wel wat strakker op de weg ligt nu?

    btw,Is een orgineel spoilertje niet iets voor je?
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BMAAKTDL.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DCAVKQE8.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Of had je die optie allang afgeslagen? ;)

    Spontane uitval van de motor lijt me gewoon een slecht contact ergens.
    Neem aan dat je geen storing hebt dus dan moet t wel een slecht contact,stekker o.i.d. zijn.
    Zit t niet toevallig bij aansluiting van je contactslot omdat ie zo spontaan uit valt?

    In reactie op: EGR afdoppen #18085731
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Heb zelf geen probs met de EGR klep gehad maar ik ben een tijdje gelee bij de dealer geweest en die heeft de EGR klep uitgeschakeld via de software waar ze mee werken.
    Zij kunnen ook de EGR klep afdoppen want dat heeft de monteur toen ook voor mij gedaan.
    De monteur heeft dit toen gedaan om idd toekomstige problemen te voorkomen.

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086535
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Nou je zou eens kunnen vragen aan Speedequimpent.
    Die jongens zijn goed in hun vak alleen vind ik ze niet zo persoonlijk over komen.
    En anders kan je Ruud van RV Engineering eens vragen.
    Die leverd Adaptronic standalone ECU’s en dat zijn zeer goede ECU’s is mijn ervaring.
    En misschien kan hij ook TBs leveren of bijv. R1 carbs ombouwen naar TBs.

    http://www.autocross.nl/sponsoren/adaptronic/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ruud Visser Engineering.
    Dr Vermetstraat 14
    4681 CD Nieuw-Vossemeer
    TEL: +31(0)6 13 90 61 94
    Mail: adaptronic@gmail.com
    Web: http://www.adaptronic.nl

    Succes. ;)

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086533
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ehmmm….heb je dan ook met de Corsa en c20xe blok en TBs gereden en dit verschil dan op een rollenbank uitdraai?
    Kan me niet voorstellen dat als je dezelfde doorlaat hebt (bijv. 40mm) per cilinder dat je met TBs 40mm veeeel meer winst kan behalen.
    T blijft tenslotte 40mm dus je kan er echt niet meer lucht in proppen en dan ook meer benzine voor de extra PK’s.
    Ik weet wel zeker dat je met een standalone ECU je over het hele toerengebied veel mooier kan afstellen dan met carbs en daardoor zal je wel wat winst behalen maar die 3PK ga je echt niet merken hoor. ;)

    Op de standaard ECU is geen doen lijkt je?
    Dus je twijfelt.
    Ben zelf geen Opel tuner maar als er geen gekke sensoren in de std inlaat zit dan kan je best rijden met TBs en std ECU.
    De std ECU past de inspuiting wel aan door de uitlaatgassen te lezen.
    Maar meestal zit er op een std blok een LMM o.i.d. in de inlaat en die leest de hoeveelheid lucht die de inlaat ingaat en past daarop de inspuiting aan dus mocht je dit idd hebben dan zou je deze weer op een airbox moeten maken die naar de 4 TBs toe gaan en dan heb je nog steeds maar 1 inlaat ipv 4 die een lekkere grom geven.
    Maargoed….ik hoop dat de topicstarter zich goed laat informeren bij een echte Opel tuner t.z.t.

    In reactie op: throttle bodies ( vragen ) #18086531
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Het geluid is idd mega vet maar houd er rekening mee dat er VEEL herrie binnen te horen is (vooral als ze zo naar schutboard toe staan) en dat je daar na 2 maanden wel klaar mee bent misschien.

    https://www.youtube.com/watch?v=iWk0OFv5yNM” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Filmpje met GSXR carbs (jaja geen TBs) op mijn ex Swift en deze herrie is zelfs met K&N filters. :shock:

    En als je TB gaat rijden hoop ik dat je er dus wel iets van K&N filters op plaatst want zonder is niet bevoordelijk voor je blokkie.
    Waarom kan je er niet elke dag mee rijden en zou het niet betrouwbaar zijn!?
    Als je idd voor een standalone ECU gaat is deze perfekt af te stellen op jouw motor hoor. ;)
    Alleen wel dus een setje filters erop plaatsen.

    Misschien dat de standaard ECU nog wel geschikt is voor TBs aangezien jouw x20xev blok ook met injectoren werkt?
    Of dat de TBs met enige kleine aanpassingen gewoon op de oude ECU gaat werken?
    Laat je iig even goed informeren bij een erkend Opel tuning bedrijf hiervoor. ;)

    P.S. Ik had trouwens met de GSXR carbs maar iets van 5pk winst en daarintegen ging mijn max koppel naar beneden door de korte runners,dus voor de PK winst hoef je t niet te doen.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17951048
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Een oil catch can komt toch gewoon op de carterontluchting!
    Ik neem aan dat je die wel weet te vinden. ;)
    Of anders vind je hier op t forum wel een foto van de slang (of slangen) die nodig zijn voor naar de OCC.
    Meestal is t er 1 die vanaf t kleppendeksel naar de OCC moet en daarvanaf komt er weer een slang die je gewoon naar de onderkant van de auto laat lopen voor afvoer.
    En volgens mij is een OCC universeel toe te pasen.

    @RickR91 wrote:

    Heeft er iemand een how to van het aansluiten van een Oil Catch Can op een Z16SE, of eentje die ook toe te passen is?
    Na weken zoeken op internet ben ik er nog steeds niet uit.
    Wie mij kan helpen, mag een PM sturen.
    Bij voorbaat heel erg bedankt! :wors

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17951023
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Precies,dat vond ik dus ook en daarom ga ik afzien van de koop.
    Wil gewoon weer een bijbehorende bumper met rand.
    Bedankt voor jullie info en suggesties. ;)

    @DarkNL08 wrote:

    Enige wat ik jammer vindt is dat de lijnen gewoon niet matchen, de coupe bumper is te “rond” of te “afgerond”.
    king:

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17951019
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Weet iemand of een Astra G Coupe voorbumper past op een Astra G Hatchback?
    Zag wel dat ie bij de overgang van spatboard gladder is,andere mistlampen heeft en de openingen in het midden zijn iets anders maar ik was benieuwd of het plug and play is?
    Kan deze in dezelfde kleur kopen maar misschien dat ik t zowiezo moet doen vanwege dat de achterbumper anders is dan en het totaalplaatje niet klopt!? :???:

    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JXMMQQRO.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Wie kan mij aan info helpen en/of advies geven!? :thumbup

    In reactie op: Woonplaats van de leden Topic #17859241
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Zzo,goed bezig man! :thumbup
    Bedankt hiervoor. :D

    In reactie op: En dan denk je hard te gaan met je MX5… #17959443
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Wow,dat ding loopt erg snel met die korte overbrenging. :O
    ff in 7sec van 170km/u naar 250 km/u. :wtf
    Trouwens,zat ruimte tussen de 2 auto’s dus niet gek dat ie dat deed.

    In reactie op: Woonplaats van de leden Topic #17859238
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Beverwijk,Noord Holland. :)

    In reactie op: info display astra g werkt niet #17882917
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Hmmm…mooi klote voor je. :(
    Bij mij deed ie t vorige week ook niet maar na ff een flinke klap op t dashboard gegeven te hebben deed ie t weer??
    Zag je met zonlicht of een lamp in je display schijnen wel je info op t scherm?
    Bij mij zag in wel mn info namelijk maar mn verlichting deed niks.
    Dus misschien alleen je display verlichting niet helemaal lekker.
    Maar bij mij was t ff een klap en hij deed t weer. (en nu nog)

    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ja idd,bij mij ook de laatste ring van een achterveer gebroken. :(
    En dan heb ik nog wel de Sport versie.
    Zit nu een setje H&R (verlaagd) onder en hopen dat dat ff beter blijft. :)

    @Dolby wrote:

    Het schijnt een bekend probleem te zijn bij de astra G vooral achterveren willen nog wel eens afbreken. :shock:

    Als je een sport hatchback hebt dan heb je waarschijnlijk JY code op je achter veer staan. Dat is namelijk orgineel sport veren.
    Zijn 2cm lager dan de orginele veren die onder de gewone astra G gemonteerd zijn met code: JP achterveer.

    In reactie op: vraagje vermogenswinst na inbouw grotere itercooler #17923516
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ik weet niet hoor maar het is nu 27 september en hij heeft 25 september gereageerd dat ie over 2 weken gemonteerd word. :jerry :sleeping
    Denk dat ie idd max 10pk erbij kan krijgen.
    Het ligt er maar net aan of de intercooler echt extra koude lucht krijgt want als de voorbumper dit niet toe laat qua openingen voor extra lucht schiet je er nog weinig mee op.

    In reactie op: laag staionair draaien 2.2 16V #17919304
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Nou dan ga ik er van uit dat het gewoon goed is.
    Bedankt voor de reacties. :D

    In reactie op: laag staionair draaien 2.2 16V #17919301
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Ja ik zie dat een Astra normaal zo rond de 800rpm draait staionair.
    Maar mijne draait dus tussen de 600 en 700rpm??
    Toerental loopt na gas los terug naar ong. 750/700rpm en dan zakt ie na 2sec naar 650rpm en schommelt dan tussen de 600/700rpm? :S

    In reactie op: koppeling #17921190
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Heb je de koppeling ff getest,door in zn 3e versnelling bij +/- 3000rpm koppeling intrappen en lekker gas er op en dan koppeling ineens op laten komen?
    Als ie dan doorslipt is je koppeling wel enigzins op.
    3Denk eerder dat er een stuk segment of veer van de koppeling af is of dat je druklager gaar is waardoor je het geluid hoort bij t op laten komen van de kopeling.
    Iig zou ik ff langs de dealer of je garage gaan.

    In reactie op: laag staionair draaien 2.2 16V #17919299
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Niemand evt. nuttige informatie?? :(

    In reactie op: Astra H krukaskeerring vervangen #17919403
    Dr.Insane
    Deelnemer

    K zou ff een belletje wagen naar de dealer.
    Weet je t zo. ;)
    Overigens denk ik dat als t snaar aangedreven is zoals voor waterpomp of dynamo deze niet op tijd hoeft maar alleen de distributieketting zal op tijd moet en staan.
    Dit zal wel aangegeven worden oor een pijltje of streepje op het tandwiel en dat pijlte of streepje moet weer overeen komen met een pijltje of streepje op t blok.

    In reactie op: injector cleaner #17914779
    Dr.Insane
    Deelnemer

    Verschil zal je ook niet merken hoor.
    T is alleen zo dat de injectoren gewoon schoon blijven en goed blijven inspuiten i.p.v. dat ze door vervuiling niet volledig inspuiten of gaan druppelen (overdreven) i.p.v. inspuiten.
    Als t goed is zorgt de cleaner er ook voor dat de leidingen en benzinepomp niet vervuilen.
    Zeker niet slecht om te doen eens in de xxxxx aantal kilometers.
    Voor t geld hoef je t iig niet te laten. ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)