Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerFotoweertje vandaag, projectbolide ook maar buiten gezet om eens fatsoenlijk op de foto te zetten…


Dr.Ed
DeelnemerEen velg eronder gezet…..

Dr.Ed
Deelnemer600.000 mensen thuis, zal vast wel iemand bijzitten die handig is om je daarmee te helpen.
Dr.Ed
DeelnemerKijk eens of er wat los zit, of gebroken is thv de schakelstang op de versnellingsbak.
Dr.Ed
DeelnemerZonde!
Maar wees blij dat het bij de schade aan de auto is gebleven!
Dr.Ed
DeelnemerEn als ‘ie dan een plat vliegwiel heeft, kun je in 1,5 uur tijd het druklager vervangen.
12 juni 2013 om 20:42 In reactie op: Klephoedjes vervangen zonder kop te demonteren? C30NE #18144390Dr.Ed
DeelnemerBij mijn compressiemeter zit een losse slang, laat deze nu net met een klein verloopje aan de compressor passen. Het legertruukje met het touw werkt ook, maar met lucht kan je niks stukmaken….
Dr.Ed
DeelnemerEen compleet revisie-blok (X20XEV), zonder aanbouwdelen doet iets van 2mille. Volgens eBay.de
Dr.Ed
DeelnemerDe 2 die ernaast zitten eerst vastdraaien wil ook nog wel eens helpen!
Dr.Ed
DeelnemerEr zijn ook stickers te koop die +5pk opleveren.
Dr.Ed
DeelnemerLinkje naar het schema….
http://www.powersystem.fr/US/product_file.php?marque=33&modele=220&type=Essence&id_produit=705#performance” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dr.Ed
DeelnemerZo van de website afgeplukt (ff engels selecteren…)
1 / Open the motor’s hood, disconnect the negative battery (-).
2 / Remove the plug from the injection calculator.
3 / Slide the top part of the plug and free the rubber cover.
4 / To identify wires. Always check the plug number on the calculator plug.
5 / Identify wire NUMBER 15 and cut it .
6 / Weld the RED wire of the additional box on the part going to the calculator.
7 / Weld the WHITE wire of the additional box on the remaining part, insulate the two weldings with some heat shrinking wrapping.
8 / Identify the wire NUMBER 2. Remove the insulation on 1cm and weld on it the BLACK wire of the additional box, then insulate the splice.
9 / Identify wire NUMBER 19. Remove the insulation on 1cm and weld on it the YELLOW wire of the additional box, then insulate the splice.
10 / Identify wire NUMBER 16. Remove the insulation on 1cm and weld on it the BLUE wire of the additional box, then insulate the splice .WATCH OUT make sure the genuine rubber cover is well waterproof.
Eigen risico he!
Dr.Ed
DeelnemerKijk eens op de website van de leverancier, die moet je hiermee kunnen helpen. Of anders eerst ff Googlen om te zien wat dat kastje doet…
Dr.Ed
DeelnemerAchterdemper, om de uitlaat in jet rubber te borgen?
Dr.Ed
DeelnemerNice! Eer van je werk dus :thumb
Dr.Ed
DeelnemerLeuk topic! Goed bezig daar
Dr.Ed
Deelnemer@Vannos wrote:
Jup bij mij zit ie zo
Heb je die blauw rode draden op elkaar zitten ? Naar de km teller ?
Nee, daarmee onderbreek je de bestaande blauw/rode draad (doorlussen) De rest mag er gewoon bij op.
Ed
Dr.Ed
DeelnemerMocht je een blok met startonderbreker willen ombouwen in een auto zonder startonderbreker:
Kun je het beste de connector(met een lengte kabel)van de chiplezer meesolderen op de 9-polige plug. Had de 9-polige plug inmiddels al aangesloten en netjes afgewerkt, maar moest deze verbinding weer loshalen :swear en opnieuw solderen met de chiplezer ertussen. Chipje heb ik vastgekit in de ring van de sleutellezer. Kleur op kleur, waarbij je de dubbele blauwe/rode draad (km-teller?) zult moeten doorlussen. Als je dat klaar heb hou je nog 3 kabeltjes over: Rood(is de +), bruin (=massa)en zwart(geschakelde +). Plug & Pray :fy1
Zo werkt ie bij mij…..
Dr.Ed
DeelnemerSchema immo hangt niet aan de grote klok. Maar je kan de lezer kleur op kleur aan de 9 polige stekker zetten. Hou je nog een + en een – over. Maar aangezien hij bij jou niet knippert en de melding niet meer terugkomt denk ik dat het wat anders is.
Dr.Ed
DeelnemerAl een poging met wat brandstof (remmenreiniger oid) in het inlaattraject geprobeerd?
Dr.Ed
DeelnemerMet een paperclip kan je de foutcodes (in morse signalen) ook ontcijferen. Anders PM je maar, heb Op-Com hier wel liggen.
Dr.Ed
DeelnemerWordt wel aangeraden, je kan het risico nemen maar hou dan ook rekening met het feit dat je dat wel eens dubbel werk kan opleveren. De laatste 4 keer koppakking vervangen heb ik na controle en meten op vlakheid ervoor gekozen om niet te vlakken. Die autootjes rijden nog steeds probleemloos.
Dr.Ed
DeelnemerKijk, sneller kun je ze niet verdienen! Goed bezig!
Dr.Ed
DeelnemerBak ook afgesteld zo het hoort?
Dr.Ed
DeelnemerCr bakkie achter de 2.0-16v in een Corsa is misschien leuk voor de sprint. Maar in het dagelijks gebruik, en zeker bij regen al snel teveel van het goede. Mooi dat je wat power hebt, maar in 1,2,3 je bandjes oproken is ook niet alles. Dat vermogen wil je graag op de weg krijgen lijkt mij…
-
AuteurBerichten