Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2013 om 22:59 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302375
Dr.Ed
DeelnemerFiltertje na de pomp? Geen idee of dat std al in de A zit, maar kun je altijd in de aanvoerleiding opnemen.
Bedrading: Ja, kan maar op 1 manier, solderen en krimpkous eroverheen :thumb . Zag laatst bij een crosser met een c20xe in de e kadett dat de volledige kabelboom doorgeknipt was……en met een 3-dubbele strip kroonsteentjes :jerry :jerry weer aan elkaar “gebeund” was. Ik lachen, maar 1 tikje en dat ding liep :wors ….
Dr.Ed
DeelnemerDit is flocken en idd Dietrich kan dat;
12 juli 2013 om 22:47 In reactie op: Hoeveel originele Corsa B GSI Fase1 rijden er nog rond? #18145446Dr.Ed
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Doet u mij maar een GSi World Cup zo kaal mogenlijk, Vind ik wel leuker
Willem
Heb ik, ook van ’94…Zit inmiddels wel een 2.0-16v blokkie in, en 17″velgjes onder …

Dr.Ed
DeelnemerHehehe,komt mij bekend voor deze storing. En idd, nieuwe nokkenassensor doet wonderen.
Dr.Ed
DeelnemerLinks x20xev, rechts x20xer:

Dr.Ed
DeelnemerDeze nokkenwielen zitten op die van mij, heb wel de nieuwere inlaatspruitstuk met vacuumklep.

Dr.Ed
DeelnemerVerkoper uit Zeeland? Had dit spul zien staan op Marktplaats, maar kreeg geen reactie op de vraag of hij de ecu en kabelboom er ook nog bij had….En dan haak ik af..
Jammer voor je!
Dr.Ed
DeelnemerYep,
Bijna tijd voor een ander project…. :wors
Dr.Ed
DeelnemerHeb ik eventueel wel liggen van de c16xe.
Dr.Ed
DeelnemerTijd voor een foto-update: Karretje is bijna klaar, maar wanneer is een projectauto nu echt klaar….Heb sinds korte tijd de beschikking over alle 5 versnellingen, de multiriem die de stb aandrijft jankt als de ziekte na een koude start, eenmaal warm is ie stil! Nokkenassensor (p0340) is een hardnekkig probleem in deze setup, sensor nummero 3 zit er inmiddels in en laat ook af en toe het MM lampje zien. Ben bang dat ik toch maar eens een hele nieuwe van Siemens moet gaan aanschaffen (…duur!!!).
Setup:
– 1 Corsa GSI
– X20XEV 2.0-16V blok met XER nokkenassen en uitlaatspruitstuk (ca.160pk)
– F13 versnellingsbak met licht 1.7d vliegwiel. Nieuwe koppeling/drukgroep/druklager geplaatst.
– De originele aandrijfassen gebruikt.
– 256x24mm geventileerde Astra GSI remmen/blokken/klauwen voor.
– 17″ ZCW Angel velgen met 205/40/ZR17(gladde) banden/slicks
– Verlagingsset (bescheiden).
– Groep A uitlaat (zonder kat) eigenbouw, Bastuck RVS (ovale)einddemper.
– 6 miljoen andere details…….
Gisteren kwamen de centreerringen voor de velgen binnen, dus vandaag monteren en die kar maar eens wat zonlicht gunnen:foto-time:



Dr.Ed
DeelnemerAlle kabels van de startmotor maar eens loshalen, opschuren en met kopervet weer terug zetten. Kost niks, en werkte bij die van mij!
Dr.Ed
DeelnemerDruklager…
Dr.Ed
DeelnemerHad een Civic op lpg-3, met een lege kat. Ieder jaar weer zeuren datíe op het randje zat, en 1 keer erover. Toen de gasinstallatie bij een specialist laten afregelen en zat hij weer keurig onder de norm. De gevulde kat heeft hier altijd spare gelegen (en is na de verkoop van de auto voor de hoofdprijs weggegaan). Als de rest van de auto 100% is kom je er vaak mee weg….
24 juni 2013 om 16:00 In reactie op: corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af #18150895Dr.Ed
DeelnemerProbeer hem eens dicht te maken ( met vinger ofzo) , en ga hem dan eens starten. Kun je mooi checken of dit het probleem is!
24 juni 2013 om 14:57 In reactie op: corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af #18150893Dr.Ed
DeelnemerIs dat niet je carterventilatie, en idd die is bij je inlaatspruitstuk afgebroken en dat kan de slechte stationairloop wel verklaren..
Dr.Ed
DeelnemerZiet er goed uit!
Volgens de gebruiksaanwijzing van Conti moet die riem op een andere manier opgespannen worden. Moet nl. eerst met een stukje “overspanning”, en pas daarna op de inkeping worden gezet. FF knippen&plakken:
Stap 10: Spanrol op spanning
Draai de spanrol met het instelexcenter naar links, totdat de wijzer de rechteraanslag raakt. Daarbij draait het inbusplaatje tegen de klok in omhoog. Gebruik een inbussleutel. Zet daarna de spanrol licht vast.
Dit is een heel belangrijke stap! Zonder zit er te weinig spanning in de riem, zodat die na korte tijd lawaai gaat maken.Stap 11: Twee keer rond
Verwijder het nokkenasblokkeergereedschap en draai de motor met de hand twee toeren in de looprichting.
Stap 12: Spanrol instellen
Draai de bout van de spanrol los en draai de rol naar rechts tot de wijzer lijnt met de uitsparing op het plaatje. Zet de bout vast met 20 Nm en draai de motor opnieuw twee toeren. Staat de wijzer nog steeds op de uitsparing? Nee? Opnieuw instellen!
Dr.Ed
DeelnemerLambda-sondes checken, of door laten meten of in Op-Com controleren op werking. Onder de kat de pijp loshalen en checken of die nog intact is.
Dr.Ed
DeelnemerDie foutmelding heeft wel met je probleem te maken, of kat stuk of storing aan de lambda-sonde(s). Geen oranje lampje aan tijdens het rijden?
Dr.Ed
DeelnemerHeb ik weer:
Riem volgens de handleiding vervangen. Riemspanner eerst met wijzer helemaal naar rechts afgesteld, 2 slagen krukas draaien en vervolgens terugstellen op de inkeping van de spanrol. Krukas een paar slagen draaien, en op merktekens zetten. Spanrol staat op inkeping, hoera…
10km rijden, ding loopt slechter en slechter…Kap eraf, spanrol verlopen. Zit goed vast, in de nok op de oliepomp..maar verloopt toch… De ene keer meer spanning (voorbij de inkeping) de andere keer minder spanning. Nieuwe spanrol…….heeft precies hetzelfde probleem….
Iemand enig idee???
Dr.Ed
DeelnemerJuistem, wist ik niet…..
Dr.Ed
DeelnemerVoorpijp loshalen en een eindje karren, doppen in de oren doen! Pakt hij dan goed op, kan het idd in je kat zitten… :thumbup
Dr.Ed
DeelnemerWit valt nog wel mee, met alle milieu-eisen lopen de meeste motoren toch wel een beetje aan de arme kant. Daar zou ik me niet echt druk om maken.
Dr.Ed
DeelnemerHier al eens gekeken?
Dr.Ed
DeelnemerAltijd doen, dat gietijzeren spruitje is echt een bottleneck en daar blijven pk’s in achter. Heb hier een X20XER spruitstuk (ook spaghetti) liggen, maar moet ik nog ff een voorpijp op maat voor maken. Dan kan ik je pas vertellen wat dat doet.
Dr.Ed
DeelnemerGaat ie zijn parameters weer opnieuw inregelen. Beste is om eerst de accu eens een uurtje los te gooien, dan weer aansluiten waardoor de ecu in zijn fabrieksafstelling loopt. Aan de hand van de meetgegevens gaat hij de parameters bijregelen, meestal na een paar kilometer loopt het alweer een stuk beter.
-
AuteurBerichten