Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 december 2013 om 22:45 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193565
Dr.Ed
DeelnemerStappenmotor aangesloten en werkend?
1 december 2013 om 16:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302393Dr.Ed
DeelnemerDeze:
1 december 2013 om 13:03 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302391Dr.Ed
DeelnemerHeb je de vulplaten tussen bak en schakelmechaniek geplaatst?
30 november 2013 om 17:15 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193548Dr.Ed
Deelnemer:thumb Heb je mazzel mee gehad!
29 november 2013 om 23:15 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193538Dr.Ed
DeelnemerHier kun je wat schema’s vinden king: :
http://s8.photobucket.com/user/corsaracer/library/schemas?sort=4&page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
29 november 2013 om 20:03 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193528Dr.Ed
DeelnemerMet de kabelkleuren en een goed bijbehorend schema moet dit wel uit te vogelen zijn.
Dr.Ed
DeelnemerVergeet niet eerst om de schakelstang ietwat los te halen voordat je gaat afstellen. Pook tussen 1-2 vergrendelen en pin op de bak ook mbv schakelstang zo in positie zetten dat je de pin in kunt drukken. Beid geborgd? Dan de schakelstang vastzetten, pin terug uit de bak en de vergrendeling van de pook losmaken. Klaar!
24 november 2013 om 19:19 In reactie op: stuurbekrachtiging met inbouw c20xe. elektrisch of hydrauli #18195287Dr.Ed
DeelnemerZou mooi de electronische houden, de ombouwset werkt alleen goed met een v-snaar. Ik heb de multiriem versie hier, en nog niet piepvrij. Dus als ik weer zou moeten, zou ik voor de electro stb gaan…
Dr.Ed
DeelnemerBedoel je modderkuipen?
Ed
Dr.Ed
DeelnemerHuidige is al custom gemaakt onder de Corsa, anders had ik daar zeker de flex ingezet. Flens zou “omgekeerd” gemonteerd moeten worden om te passen. Ga denk ik maar een malletje maken en desnoods laten snijden..
Dr.Ed
DeelnemerJa, heb ook nog een xev spruit en voorpijp liggen, maar die wil ik intact houden. De flens van de xev voorpijp zit een halve slag verkeerd tov de xer spruit.
Dr.Ed
DeelnemerBlokjes zijn zo taai dat roest vaak sneller is.
Dr.Ed
DeelnemerWil zelf een voorpijp gaan knutselen, en ja daar heb ik de flens wel voor nodig. Spruitje past verder gewoon op de xev.
Dr.Ed
DeelnemerIn de bult die boven op je bak ligt (waar de schakelstang de bak in gaat) zul je hem vinden.
Dr.Ed
DeelnemerZou het platte vliegwiel gewoon omzetten, zit nl. nogal wat verschil in gewicht tussen kom en plat vliegwiel. Neem je de bestaande bak ook over op de donor, heb je geen tellerprobleem.
21 november 2013 om 22:44 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193485Dr.Ed
DeelnemerIn de versnelling zetten, rem vastzetten (beide wielen op de grond) en dan proberen los te krijgen…Zo kreeg ik hem los op mijn c16xe.
21 november 2013 om 21:46 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193483Dr.Ed
DeelnemerHeeeeeeeeeele lange sleutel pakken of verlengen met een stuk buis/pijp. Luchtsleutel moet al van knappe huize komen om deze bout los te krijgen….
Dr.Ed
DeelnemerKookt hij ook over in het reservoir? Kan wezen dat hij daar kvs verliest..
20 november 2013 om 22:29 In reactie op: Corsa B 1.4-8V problemen: olielekkage en grootlicht #18193831Dr.Ed
DeelnemerHendeltje is 2-3 tientjes op de sloop. Stuurkap loshalen en je ziet de stekker aan de hendel zitten, stekker los, hendeltje losschroeven en het geheel in omgekeerde volgorde weer monteren. Het zal met die ring niet veel anders zijn, misschien dat je merktekens moet zetten om de ontsteking weer exact op dezelfde plaats terug te zetten. Beetje sleutelaar heeft deze klusjes in 1-2 uur wel klaar.
19 november 2013 om 12:51 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193458Dr.Ed
DeelnemerWaterslag geeft vaak het blok wel een flinke opduvel….
Dr.Ed
DeelnemerAfwasmachine?
Dr.Ed
DeelnemerKrukaskeerring dacht ik zo, duur is dat ding niet maar je distributie moet los om daar bij te kunnen komen. Zou ik minimaal ook een nieuwe riem monteren.
Dr.Ed
DeelnemerIk heb een poosje terug een c16xe blok uit een redelijk gaaf casco gehaald en in onderdelen verkocht. Was ik niet ontevreden over, alhoewel je wel een boel geduld zult moeten hebben. Heb nog wat losse delen staan, maar de aanschafprijs van de auto haalde ik er met gemak uit :thumb .
Dr.Ed
DeelnemerBrandstoffilter ook al vervangen?
Dr.Ed
Deelnemer:thumbup
-
AuteurBerichten