Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerTop :thumb
Dr.Ed
DeelnemerHet zijn wel je remmen, als je niet zeker weet wat je doet zorg dan dat er iemand bij is die dat wel weet!
4 februari 2014 om 22:00 In reactie op: Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor #18177268Dr.Ed
DeelnemerHet is een beetje onduidelijk welke bak dat wel/niet heeft. Heb hier een F13 bak, met plat vliegwiel en een inspectieluikje. Dus daar lukt dat prima mee!
@Trashmetal: Was M7 draad om als trekker in die prise-as te draaien :thumbup4 februari 2014 om 20:59 In reactie op: Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor #18177265Dr.Ed
DeelnemerZit daar niet een bak onder met een inspectieluikje en een plat vliegwiel? Kun je zonder veel moeite de plaat en druklager vervangen.
Dr.Ed
DeelnemerIk denk een lagere compressie en minder pk´s, voor de L versie. Maar dat kun je makkelijk zelf opzoeken.
Dr.Ed
Deelnemer@Oenatje wrote:
dat moet ik ff proberen
zal de vrouw niet leuk vinden :wub
Die kun je gewoon thuislaten :wors
Dr.Ed
DeelnemerFoutmelding p340 kan ook de krukassensor zijn. Maak hem maar eens los, als er niks verandert is die w.s. kapot. Wil hij niet meer aanslaan is de nokkenassensor niet ok. Dus 1 van de beide stuk: storing, maar wel aan willen slaan. Beide stuk, wil hij ook niet meer aanslaan. Is wel een zwak punt van deze motoren.
Dr.Ed
DeelnemerMannetje wat ik ken, zijn auto komt 1 x per jaar in de garage voor de APK. Daags ervoor wordt de werkelijke km stand over het afgelopen jaar op de teller gehalveerd. Bij de APK wordt de km stand doorgeven aan de NAP. Kilometerstand is logisch bij het opvragen van de NAP. Dus ja, fraude is gewoon mogelijk….
Dr.Ed
DeelnemerRubber loshalen en “volblubberen” met vet. En dan eens kijken hoe het gaat. Kan best dat alles opgedroogd/leeg/of vol met water heeft gezeten. Doen is weten!
Dr.Ed
DeelnemerLigt hier geloof ik nog een c16xe voorpijp. En die is anders dan de voorpijp van de x16xe.
Dr.Ed
DeelnemerXer voorpijp zul je moeilijk kunnen vinden, zijn nieuw ook dik aan de prijs omdat de kat eraan vastzit. Heb datzelfde spruitje hier liggen en heb ook een poos gezocht naar deze voorpijp. Zelf iets maken is onderhand het idee…
Dr.Ed
Deelnemerc16xe of x16xe?
Dr.Ed
Deelnemer:thumb
Dr.Ed
DeelnemerKarakter van de c20xe spreekt meer mensen aan. Het “sensatiegehalte” is daarvan wat groter, de x20xev is dan wat “gezapiger”, maar zeker niet minder snel!
Dr.Ed
DeelnemerHeb de xev in de Corsa b hangen, en inmiddels voorzien van de xer nokkenassen en uitlaatspruitstuk. Is een fijne combinatie in de lichte Corsa. Ombouwen zit alleen qua kabelboom (startonderbreker) anders als met de c20xe. Blokjes (xev) kosten niet zoveel, dus ik snap niet dat veel meer mensen zo gaan ombouwen…
17 december 2013 om 19:13 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197877Dr.Ed
DeelnemerNiet bellen, gewoon erna toe gaan. Paar maten mee, en kijken of hij dan nog zo onredelijk is. Het liefst met een paar klanten in de zaak. Voorleggen, oplossen/geld terug en in het vervolg met een grote bocht om dat zaakje heenrijden.
Dr.Ed
DeelnemerOp de overgang tussen blok en bak, tussen blok en schutbord.
Dr.Ed
DeelnemerJa, met een paar assteunen kun je er prima onder/bijkomen. Mits je niet een dikke bierpens hebt natuurlijk :thumb
Dr.Ed
DeelnemerIk zeg: Sticky :thumb
Dr.Ed
Deelnemer@kendirven wrote:
kwam dit nog tegen veel info http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm” onclick=”window.open(this.href);return false;
maar ik zou graag met me op com uitlezen kan dit bij corsa b gsi 1994 c16xe ?Al geprobeerd op de paperclip methode wel werkt?
Dr.Ed
DeelnemerHeb je deze problemen ook als je alleen op benzine gaat rijden?
2 december 2013 om 23:28 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193580Dr.Ed
DeelnemerStond er niet een schema op corsa-novatuning over hoe je zo’n box aan moest sluiten?
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/TuningB.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 december 2013 om 20:50 In reactie op: nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders #18196567Dr.Ed
DeelnemerOh, lust voor het oog zo’n splinternieuw onderblok!
2 december 2013 om 13:51 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302395Dr.Ed
DeelnemerOk, laat iemand schakelen en kijk of alles gangbaar is. Koppel de schakelstang bij de schakelvork los(dat rubberen blokje met die borgpen)Zet de bak in zijn 2 en kijk of hij deze beweging ook met de schakelstang kan maken. Kan wel eens een beetje wringen, waardoor hij niet lekker wil schakelen.
-
AuteurBerichten