Dr.Ed

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 535)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mogelijkheden remmen corsa b #18228113
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Astra GSI remmen is een fijne optie voor de Corsa. Kocht zelf een setje klauwen, als nieuwe blokken en schijven voor weinig. Montage is heel eenvoudig als je weet wat je doet. De ouwe remmenset leverde meer op dan de Astra set kostte, das was het voor mij een upgrade met geld toe :wors

    In reactie op: Corsa Pils #18227873
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Krijg je wel hangtieten van :thumb ……

    In reactie op: Versnellingsbak advies/goeroe gevraagd. #18227303
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Lekker een koppeling+vliegwiel van een GM diesel pakken en er een WR f13/f15 bak achter bouten. Scheelt je een boel gewicht, en ik neem aan dat je er ook nog een beetje in wilt gaan sturen. Kun je agila aandrijfasjes geloof ik ook nog gebruiken…

    In reactie op: Versnellingsbak advies/goeroe gevraagd. #18227298
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Ga je dat blok in een Agila bouten?

    In reactie op: Spook Corsa B #18226948
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Het relais van de brandstofpomp ook vervangen?

    In reactie op: Iemand bekend met deze Corsa GSI? HL-TS-69 #18225872
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Zitten die ook niet achter zo’n inkoopwebsite waar de particulier zijn auto gratis kan aanbieden. Bij akkoord op het (zeer slechte) bod moet je de auto zelf naar Rotjeknor brengen…

    In reactie op: vraagje aansluiten nokkenas sensor #18225546
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Ja, heb ik voor je:

    Pin 1 wit (grijs/rood)
    Pin 2 blauw (grijs/zwart)
    Pin 3 geel (bruin/groen)

    De kleurcode tussen haakjes is van de nieuwe sensor, de andere kleuren van de originele sensor. Pinnummers staan op de plug.

    In reactie op: egr verwijder x20xev #18224127
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Lambda is wel voorwaarde bij deze blokken om het meeste vermogen eruit te krijgen.

    In reactie op: egr verwijder x20xev #18224123
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Zal mij benieuwen of die 200cc veel uitmaakt….Maar dit is wel de kortste klap, om de c18xe boom en ecu te gebruiken.

    In reactie op: Lambda-sonde stuk #18222622
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Ding fikt gewoon op! Lambda sondes zitten meestal zo rond de 200graden max. waarin ze functioneren. Zoals hij bij jou zit krijgt hij een stuk meer warmte te verduren, waardoor ik het niet gek vindt dat hij snel stuk gaat.

    In reactie op: Olielekkage achter krukaspoelie X12XE #18217440
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Keerring loshalen: schroef ik er meestal 1 of 2 zelftappers in. Met een tang bij de kop pakken en dan trek je de keerring er zo uit. Monteren met een likje olie op de ring (op zowel de buitenkant van de ring alsook de binnenkant), met een grote dop (als dat kan) of anders met een klosje rustig rondom erin tikken.

    Dr.Ed
    Deelnemer

    Wil (nog) geen EPS, de hydro stuurpomp wil ik vervangen door een electrische pomp. Ombouwen prima, maar alleen de pomp vervangen lijkt mij de meest simpele oplossing voor mijn probleem.

    Dr.Ed
    Deelnemer

    @Honza wrote:

    Ow zo ja. Hmmm… Ja de pompen zelf zijn gelijk, dus kan je gewoon uitwisselen.
    Zou haast gewoon motorpoullie en dynamosteun en pulley uitwisselen naar vsnaar.
    Hoewel multiriem mooier is. Moet heus iets van een oplossing zijn.

    Anders 2 smalle multiriemmetjes naast elkaar op de motorpulley? Gaat best denk.
    Althans, smaller zijn ze er wel, of ze er ook de helft snaller zijn weet ik zo niet…
    Moet je alleen je dynamo ook spannend maken.

    Dank voor je bijdrage! Heb me er ff in verdiept, en de mooiste oplossing vindt ik de volgende: De stuurpomp (met montageplaat) eraf, en deze vervangen door de electrische stuurpomp van b.v. een Peugeot 106. Kan de dynamo mooi over de multiriem lopen (en dat gaat goed zonder spanner) en voor die stuurpomp is wel een plekje te vinden. Enige nadeel is dan wel :ass franse meuk onder de kap :cry …..

    Maar sta natuurlijk ook altijd open voor andere oplossingen!

    Dr.Ed
    Deelnemer

    De originele X20XEV spanner zit op de plaats waar naar ombouw de motorsteun komt. Dus dit zal anders opgelost moeten worden. Op de montageplaat van de stb heb ik een pomp met multieriempoelie gemonteerd, maar echt lekker werkt dit niet. Moet idd maar op zoek naar de ombouwervaringen van een LET in de Corsa. Die lui zijn zeker ook tegen hetzelfde probleem aangelopen.

    Dr.Ed
    Deelnemer

    Wie heeft het hier over een C20XE? Hangt een X20XEV in…

    Dr.Ed
    Deelnemer

    Iemand een oplossing voor het volgende. Heb multiriem poelie/dynamo en stuurbekrachtigingspomp, maar echt lekker werken doet dat niet. Via de montageplaat van de stuurbekrachtiging moet het geheel op spanning gebracht worden, echter is het raakvlak op de krukaspoelie dan zo dat hij wel moet slippen…..En dat doet hij dan ook! Ombouwen naar V-riem is natuurlijk een optie, maar vroeg mij af hoe anderen met een multiriem dat hebben opgelost.

    In reactie op: kapotte zuiger #18220774
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Ach, in de cross kan natuurlijk alles….

    In reactie op: Help ! 8v -> 16v wilt niet aanslaan #18220295
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Groen – Toerenteller
    Bruin/Blauw – ECU
    Bruin/Wit – Diagnostics
    Bruin/Geel – Diagnostics
    Blauw/Rood (dik) – Benzinepomp
    Blauw – Temperatuur meter
    Rood/Blauw (dun) – electronische km-teller

    Blijven er 2 kabels over, een dikke rode (gaat naar de + van de accu, misschien handig om deze verbinding af te zekeren) en een zwarte (geschakelde +). Deze vond ik aan het andere einde van de kabelboom, in het bundeltje waar ook de connector van de EGR klep aan vast zit.

    In reactie op: Help ! 8v -> 16v wilt niet aanslaan #18220294
    Dr.Ed
    Deelnemer

    @calibra-driver wrote:

    Verbaast mij niks dat hij het niet doet :wors

    In reactie op: nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders #18196579
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Afslijpen zou ik niet doen, zou er eerder voor kiezen om hem dan weer terug richting verbrandingsruimte te persen. En als het maar een klein stukje is…….mooi laten zitten!

    In reactie op: nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders #18196577
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Wat bedoel je precies, klepgeleiders worden ingeperst vaak onder verhitting. Om ze weer los te krijgen zul je ze ook weer warm moeten gaan stoken.

    In reactie op: ‘Tuning’ nokkenassen X16XE vraagje #18219829
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Het gerucht gaat dat de C16XE nokkenstokken in de X16XE zorgen voor een fellere gasreactie. Wat precies het verschil is tussen beide nokkenassen, kan niemand je vertellen…..

    In reactie op: luchtfilter #18219000
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Ik heb het de originele filterbak van de Corsa b hergebruikt. Zorg er wel voor dat je een inlegfilter met weinig weerstand hebt (K&N o.i.d.)

    In reactie op: Corsa B spruitstuk C16XE / X16XE #18218457
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Koppen zijn hetzelfde, dus dat gaat passen!

    In reactie op: vol autumatische versnellingsbak corsa 1.4 2002 #18217967
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Ik lees dat de homokineten vervangen zijn, ervan uitgaande dat er wat bakolie gelekt heeft. Hebben ze misschien (bij)gevuld met een verkeerde olie? Vaak duurt dat dan ook even voor je problemen krijgt….

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 535)