Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerAstra GSI remmen is een fijne optie voor de Corsa. Kocht zelf een setje klauwen, als nieuwe blokken en schijven voor weinig. Montage is heel eenvoudig als je weet wat je doet. De ouwe remmenset leverde meer op dan de Astra set kostte, das was het voor mij een upgrade met geld toe :wors
Dr.Ed
DeelnemerKrijg je wel hangtieten van :thumb ……
Dr.Ed
DeelnemerLekker een koppeling+vliegwiel van een GM diesel pakken en er een WR f13/f15 bak achter bouten. Scheelt je een boel gewicht, en ik neem aan dat je er ook nog een beetje in wilt gaan sturen. Kun je agila aandrijfasjes geloof ik ook nog gebruiken…
Dr.Ed
DeelnemerGa je dat blok in een Agila bouten?
Dr.Ed
DeelnemerHet relais van de brandstofpomp ook vervangen?
Dr.Ed
DeelnemerZitten die ook niet achter zo’n inkoopwebsite waar de particulier zijn auto gratis kan aanbieden. Bij akkoord op het (zeer slechte) bod moet je de auto zelf naar Rotjeknor brengen…
Dr.Ed
DeelnemerJa, heb ik voor je:
Pin 1 wit (grijs/rood)
Pin 2 blauw (grijs/zwart)
Pin 3 geel (bruin/groen)De kleurcode tussen haakjes is van de nieuwe sensor, de andere kleuren van de originele sensor. Pinnummers staan op de plug.
Dr.Ed
DeelnemerLambda is wel voorwaarde bij deze blokken om het meeste vermogen eruit te krijgen.
Dr.Ed
DeelnemerZal mij benieuwen of die 200cc veel uitmaakt….Maar dit is wel de kortste klap, om de c18xe boom en ecu te gebruiken.
Dr.Ed
DeelnemerDing fikt gewoon op! Lambda sondes zitten meestal zo rond de 200graden max. waarin ze functioneren. Zoals hij bij jou zit krijgt hij een stuk meer warmte te verduren, waardoor ik het niet gek vindt dat hij snel stuk gaat.
Dr.Ed
DeelnemerKeerring loshalen: schroef ik er meestal 1 of 2 zelftappers in. Met een tang bij de kop pakken en dan trek je de keerring er zo uit. Monteren met een likje olie op de ring (op zowel de buitenkant van de ring alsook de binnenkant), met een grote dop (als dat kan) of anders met een klosje rustig rondom erin tikken.
7 maart 2014 om 23:31 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302411Dr.Ed
DeelnemerWil (nog) geen EPS, de hydro stuurpomp wil ik vervangen door een electrische pomp. Ombouwen prima, maar alleen de pomp vervangen lijkt mij de meest simpele oplossing voor mijn probleem.
5 maart 2014 om 22:58 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302407Dr.Ed
Deelnemer@Honza wrote:
Ow zo ja. Hmmm… Ja de pompen zelf zijn gelijk, dus kan je gewoon uitwisselen.
Zou haast gewoon motorpoullie en dynamosteun en pulley uitwisselen naar vsnaar.
Hoewel multiriem mooier is. Moet heus iets van een oplossing zijn.Anders 2 smalle multiriemmetjes naast elkaar op de motorpulley? Gaat best denk.
Althans, smaller zijn ze er wel, of ze er ook de helft snaller zijn weet ik zo niet…
Moet je alleen je dynamo ook spannend maken.Dank voor je bijdrage! Heb me er ff in verdiept, en de mooiste oplossing vindt ik de volgende: De stuurpomp (met montageplaat) eraf, en deze vervangen door de electrische stuurpomp van b.v. een Peugeot 106. Kan de dynamo mooi over de multiriem lopen (en dat gaat goed zonder spanner) en voor die stuurpomp is wel een plekje te vinden. Enige nadeel is dan wel :ass franse meuk onder de kap :cry …..
Maar sta natuurlijk ook altijd open voor andere oplossingen!
5 maart 2014 om 19:13 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302405Dr.Ed
DeelnemerDe originele X20XEV spanner zit op de plaats waar naar ombouw de motorsteun komt. Dus dit zal anders opgelost moeten worden. Op de montageplaat van de stb heb ik een pomp met multieriempoelie gemonteerd, maar echt lekker werkt dit niet. Moet idd maar op zoek naar de ombouwervaringen van een LET in de Corsa. Die lui zijn zeker ook tegen hetzelfde probleem aangelopen.
4 maart 2014 om 11:29 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302403Dr.Ed
DeelnemerWie heeft het hier over een C20XE? Hangt een X20XEV in…
3 maart 2014 om 19:15 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302401Dr.Ed
DeelnemerIemand een oplossing voor het volgende. Heb multiriem poelie/dynamo en stuurbekrachtigingspomp, maar echt lekker werken doet dat niet. Via de montageplaat van de stuurbekrachtiging moet het geheel op spanning gebracht worden, echter is het raakvlak op de krukaspoelie dan zo dat hij wel moet slippen…..En dat doet hij dan ook! Ombouwen naar V-riem is natuurlijk een optie, maar vroeg mij af hoe anderen met een multiriem dat hebben opgelost.
Dr.Ed
DeelnemerAch, in de cross kan natuurlijk alles….
Dr.Ed
DeelnemerGroen – Toerenteller
Bruin/Blauw – ECU
Bruin/Wit – Diagnostics
Bruin/Geel – Diagnostics
Blauw/Rood (dik) – Benzinepomp
Blauw – Temperatuur meter
Rood/Blauw (dun) – electronische km-tellerBlijven er 2 kabels over, een dikke rode (gaat naar de + van de accu, misschien handig om deze verbinding af te zekeren) en een zwarte (geschakelde +). Deze vond ik aan het andere einde van de kabelboom, in het bundeltje waar ook de connector van de EGR klep aan vast zit.
Dr.Ed
Deelnemer24 februari 2014 om 11:38 In reactie op: nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders #18196579Dr.Ed
DeelnemerAfslijpen zou ik niet doen, zou er eerder voor kiezen om hem dan weer terug richting verbrandingsruimte te persen. En als het maar een klein stukje is…….mooi laten zitten!
24 februari 2014 om 11:03 In reactie op: nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders #18196577Dr.Ed
DeelnemerWat bedoel je precies, klepgeleiders worden ingeperst vaak onder verhitting. Om ze weer los te krijgen zul je ze ook weer warm moeten gaan stoken.
Dr.Ed
DeelnemerHet gerucht gaat dat de C16XE nokkenstokken in de X16XE zorgen voor een fellere gasreactie. Wat precies het verschil is tussen beide nokkenassen, kan niemand je vertellen…..
Dr.Ed
DeelnemerIk heb het de originele filterbak van de Corsa b hergebruikt. Zorg er wel voor dat je een inlegfilter met weinig weerstand hebt (K&N o.i.d.)
Dr.Ed
DeelnemerKoppen zijn hetzelfde, dus dat gaat passen!
Dr.Ed
DeelnemerIk lees dat de homokineten vervangen zijn, ervan uitgaande dat er wat bakolie gelekt heeft. Hebben ze misschien (bij)gevuld met een verkeerde olie? Vaak duurt dat dan ook even voor je problemen krijgt….
-
AuteurBerichten
